Toyota și-a anunțat oficial line-up-ul dedicat Salonului Auto de la Geneva, cel mai important eveniment european dedicat industriei de la începutul acestui an. Aflăm, astfel, că standul mărcii japoneze va găzdui trei mari premiere importante, două dintre acestea fiind însă deja cunoscute din informările pe care Toyota le-a trimis presei până acum.
Cea mai importantă apariție este cea a noului Yaris facelift, o versiune redesenată a reprezentantului mărcii în clasa mică. După cum spuneam, nu avem parte de nicio surpriză majoră din acest punct de vedere, pentru că Toyota ne-a oferit deja informații și fotografii oficiale legate de noul model încă de la începutul anului.
Noul hatch sportiv al mărcii: Yaris GRMN
Al doilea vârf de lance al prezentărilor Toyota de la Geneva va fi o versiune sportivă pe care Yaris n-a mai avut-o până acum în gamă și care este dedicată intrării mărcii în Campionatul Mondial de Raliuri. Dezvoltată pentru a se lupta de la egal la egal cu modele precum Clio RS, Polo GTI, Fiesta ST și 208 GTI, noul model se va numi oficial Yaris GRMN și va produce "mai mult de 210 CP dintr-un motor de 1.8 litri", conform comunicatului oficial al mărcii japoneze.
Datele tehnice și galeria foto detaliată rămân încă sub cheie, însă cifrele oferite până acum de Toyota și primele două imagini exterioare - pe care le puteți admira mai jos - promit să ne ofere una dintre cele mai capabile mașini sport din segment.Numele GRMN este acronimul expresiei "Gazoo Racing Masters of Nurburgring" și a mai fost folosit de Toyota anterior în gamă pe versiuni speciale modificate ale unora dintre modelele din propriul portofoliu, cum sunt minionul iQ GRMN, coupe-ul GT86 GRMN sau conceptul GRMN Sports Hybrid (2011).
I-TRIL Concept: o electrică citadină cu doar trei scaune
În sfârșit, a treia premieră mondială de la Geneva care poartă sigla Toyota este reprezentată de conceptul i-TRIL, anunțat deocamdată printr-un teaser care ne oferă confirmarea faptului că motivul literei X, dominant pe modelele Toyota din segmentele mici, va continua să facă carieră pentru constructorul nipon.
Despre i-TRIL Coincept aflăm deocamdată că a fost dezvoltat în cadrul Studioului de Design pe care Toyota îl coordonează la Nisa, în Franța, și că soluția tehnică aleasă de ingineri este una pur electrică.
Deși Toyota ne prezintă i-TRIL ca pe o alternativă fără emisii la mașinile actuale de segmente A și B, aflăm că prototipul oferă o configurație inedită a scaunelor, cu un post central dedicat șoferului și două locuri spate pe care pot lua loc pasagerii.
Despre design, ce să mai zic, nu e pentru mine!
Arata deja veche pentru 2017, iar un model sport este ceva inutil in gama asta, Yaris fiind orice altceva decat o masina cu valente sportive.
Va fi cunoscuta sub denumirea de GReMliN.
Producatorii japonezi par sa fii intrat in degringolada, dovada fiind masinile ciudate pe care le produc, din mai multe puncte de vedere.
In loc sa faca o masina mica distractiva, care sa arate bine si care se conduce bine, ei vin cu propuneri aiuristice, fara sens.
Fara-ndoiala ca motorul-cutia-trenul de rulare vor fi OK, dar si mini-hot-hatch-urile se cumpara mai ales "ochiometric".
Concluzia [mea cel putin]: mai bine scoateau o versiune sportiva de hai sa zicem 110 CP a... si mai micii Aygo, care se preta insa mult mai bine ca stil (putini stiu ca-n Elvetia Aygo poate fi comandata si cu motorul Puretech de 1.2 l / 82 CP, asa ca varianta turbo ar fi avut loc sub capota.)
Ar fi deci similar motorului Toyota 2ZR-FE de pe Lotus Elise S3 din 2012 cu compresor Magnuson R900, dezvoltind 217 CP.
Testele comparative viitoare vor fi deci si mai interesante, stiut fiind faptul ca supraalimentarea mecanica are avantajele ei - lipsa inertiei (turbo-lag) si un raspuns instantaneu la iesirile din viraje.
...Dar tot uritzica-mi pare. :-)
Felicitari domnule! Se vede stilul documentat al jurnalistului auto de scoala veche! Cat de mare este diferenta dintre dumneavoastra si cei care copiaza fisele de prezentare si cred ca au scris u articol. Permiteti-mi sa va intreb ... Ati colaborat la un moment dat cu Auto Test?
PS Urata :)
@mishazaitev: Multumesc - incerc sa fiu documentat in continuare doar pt gimnastica neuronului (c-o fi unu', c-or fi doi... :-))
In bransa am lucrat exclusiv pt Motorpresse Romania dupa 2000, dupa un stagiu initial in Germania - divizia moto mai ales, dar si cu ams = auto-motor-si-sport am colaborat pina-n 2011 (n.b. simultan scriam in ultimii doi ani... singur revista Univers Moto - record mondial absolut. :p.)
In fine, nu-i aici locul de povesti din domeniu (horror unele ;-)) da-n orice caz subscriu la parerea ca presa auto-moto e, cu mici exceptii, pe o panta descendenta odata cu "digitalizarea" ei.
...Nu doar fiindca pixelii astia fluizi par sa ierte orice greseli odata cu schimbarea home-page-ului, ci mai ales fiindca - asa cum bine observati -, informatia devine tot mai sterila, simultan cu puparea-n fund tot mai... apasata a producatorilor. :-)
Eu va multumesc pentru punctele de vedere pertinente. Am amintit revista respectiva pentru ca, deunazi, mi-a picat in mana un numar de prin 2008 si am ramas extrem de placut surprins despre multitudinea si acuratetea informatiilor... Spre exemplu, intr-un articol despre Skoda Yeti am regasit informatoo despre garda la sol, unghiuri de atac si degajare, etc, lucruri despre care gasesti informatii cu greu cand e vorba despre asemenea masini pe site-urile auto generaliste. In fine, inca odata felicitari!