După ce acum câteva zile prezentau primele imagini oficiale ale noului Alpine A110, modelul care are rolul de a readuce marca franceză de tradiție pe harta producătorilor europeni de modele sportive, cei de la Renault au detaliat astăzi, în prima zi de presă a Salonului Auto de la Geneva, informațiile oficiale și o galerie foto completă cu noul coupe compact. Iată care sunt principalele detalii pe care trebuie să le știi în legătură cu cel mai nou coupe sportiv din Europa.
Alpine A110: date esențiale
● Denumit oficial Alpine A110, noul model este o reinterpretare evidentă a celebrului A110 Berlinette, model produs de Renault în anii '60-'70.
● Versiunea de serie păstrează liniile anunțate acum un an de conceptul Alpine Vision, deci surprizele estetice sunt departe de a fi unele majore.
● A110 este construit pe o platformă din aluminiu, cu o structură a caroseriei care se bazează pe același material ușor. Astfel, masa proprie a modelului în versiunea sa de bază este de 1080 de kilograme.
● Soluții de scădere a masei totale: etriere Brembo din aluminiu, jante din aluminiu forjat semnate de Otto Fuchs și scaune care cântăresc doar 13.1 kilograme fiecare semnate de Sabelt.
● Considerat rival direct al lui Porsche Cayman și Alfa Romeo 4C, modelul Alpine oferă dimensiuni compacte: 4.18 metri în lungime, 1.80 metri lățime și 1.25 metri înălțime.
● Pentru că originalul Alpine A110 nu venea cu un eleron masiv în spate, inginerii Alpine au decis să monteze o podea plată și un difuzor cu rol aerodinamic care elimină nevoia apendicelui posterior.
● Distribuția maselor: 44 față - 56 spate.
● Motorul este un 1.8 Turbo cu patru cilindri dezvoltat intern de Renault-Nissan și finisat de inginerii Renault Sport. Putere maximă: 252 CP la 6000 rpm. Cuplu maxim: 320 Nm. Transmisia este una automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte dezvoltată de Getrag.
● Alpine se laudă cu un raport masă/putere excelent: 4.3 kilograme/CP.
● Alpine A110 oferă trei moduri de rulare: Normal, Sport și Track. Acestea modifică setările motorului și ale cutiei, răspunsul direcției, comportamentul ESC-ului, sunetul scos de sistemul de evacuare și display-ul din fața șoferului.
● Performanțe: viteză maximă limitată electronic la 250 km/h, accelerație 0-100 km/h în 4.5 secunde.
● Primele 1955 de exemplare ale noului model sunt adunate în ediția specială Première Edition. Acestea ssunt dotate cu toate elementele opționale de pe listă și sunt disponibile la un preț de 58.500 de euro cu taxe incluse. Anunțul ediției Première Edition a fost făcut în decembrie 2016, iar clienții au rezervat toate exemplarele cu volan pe stânga disponibile în doar 5 zile.
● Producția lui Alpine A110 va începe în acest an la Dieppe, Franța, locul de origine al mărcii sportive.
● Primele livrări Alpine A110 Premiere Edition vor fi realizate la finalul anului 2017.
Toate comenzile ulterioare livrărilor Premiere Edition vor fi onorate începând cu anul 2018.
Ma asteptam sa fie o idee mai usoara.
Oricum, e bine ca se mai populeaza segmentul mx-5, 4c, elise sa zicem ...
Design ireprosabil, clar derivat din legendarul Alpine A110 Berlinette, si performante excelente pentru greutatea si motorizarea de 252 cp.
Love it!
P.S. Pana acum Geneva ne incanta privirile cu noutatile :-)