Noul Megane Estate este prezentat la o jumătate de an de la dezvăluirea noii generații Megane hatchback (deja testat de Automarket aici) și vine să completeze familia de caroserii din gama Megane cu o extensie dedicată familiilor. Denumit oficial Renault Megane Estate, modelul preia de la fratele hatchback toate caracteristicile tehnice și tehnologice, implicit sistemul 4Control, care oferă direcție pe toate cele patru roți. De altfel, apariția acestui sistem în segmentul compact break este o premieră mondială.
Sistemul 4Control va fi disponibil pe versiunea Megane Estate GT, care începând cu această generație a compactei franceze ia locul unei versiuni de echipare de top și oferă elemente pe care în mod normal le regăsim pe variantele sport ale unor modele concurente de pe piață: grilă frontală de tip fagure, spoiler frontal agresiv, difuzor de aer în zona posterioară și o evacuare cromată.
Renault nu oferă detalii suplimentare legate de dimensiuni și capacitățile noului Megane Estate, mărginindu-se să anunțe că break-ul familiei Megane va pune la bătaie cel mai lung spațiu de încărcare din segment. Nici motorizările nu sunt publice deocamdată, însă este foarte probabil ca modelul francez să împrumute fără modificări motoarele disponibile pe Megane hatchback.
Asta înseamnă că vor exista trei versiuni de motorizare diesel (1.5 dCi de 110 CP și 1.6 dCi de 130, respectiv 165 CP pe versiunea GT), dar și trei motorizări pe benzină: 1.2 TCe de 100 CP sau de 130 CP, respectiv 1.6 TCe de 205 CP pe versiunea GT.
Ideea e ca daca pe tine nu te-au interesat Megane si Talisman (care probabil nici nu erau disponibile in showroom atunci), nu trebuie sa generalizezi si sa le bagi in aceeasi oala cu Clio sau eventual Twingo...
Personal imi plac noile Megane si Talisman, ca sa nu mai zic de Espace. Vanzarile vor fi consistente mai mult ca sigur, mai ales ca vor profita in 2016 si 2017 din plin de Dieselgate...
Situatia Renault in UK a fost excelenta in 2015:
http://www.carscoops.com/2016/01/renault-uk-sales-outpace-local-car.html
La nivel mondial, 2015 a fost cel mai bun an din istorie pentru ei:
http://europe.autonews.com/article/20160118/ANE/160119751/renault-targets-more-sales-growth-after-record-2015
Nu stiu situatia din tarile nordice, insa daca informatiile tale sunt la fel de bune ca celelalte...mai bine ne lipsim.
ideea e urmatoarea: in UK renault a inregistrat in 2015 vanzari in crestere cu 14% fata de 2014 care, la randul lui, a inregistrat un 6,3% fata de 2013. Cresterile astea mie mi se par, prin definitie, excelente. Numai pun la socoteala ca aceast trend pozitiv bifeaza al 4 lea an consecutiv.
@Andy nu te-ai prins pana acum ca Marius e hater de germane si fraceze si fan boy japoneze? Toyota urata , cuminte dar fiabila cu recallul la zi.
Cu interiorul (similar Talisman-ului) nu prea ma impac totusi, chiar daca unii apreciaza ecranul multimedia f. mare asezat pe verticala.
Nici din pdv tehnic (dotari, motorizari) nu vad ce i s-ar putea reprosa, iar fiabilitatea a fost deja demonstrata de precedenta generatie Megane - care nu trebuie uitat ca era de fapt fabricata de Samsung, ce livra ansamble CKD in Franta, Spania si Turcia.
Nu stiu daca numita colaborare cu coreenii continua si pt. generatia actuala, dar poate ne lumineaza AM.
In cazul de fata, Renault produce masini normale, de volum si are in acelasi timp vanzari excelente.
Acum ai inteles?
P.S. Excelent mai inseamna si admirabil :-P
Lasa-l , e putin frustrat saracul...