Skoda a prezentat în Cehia noua generaţie a lui Superb. După peste 700.000 de unităţi vândute, modelul din Mlada Boleslav a ajuns la a treia generaţie. Aceasta a fost desenată de o echipă condusă de Jozef Kabaň şi se bucură de un design îndrăzneţ şi diferit de cel al generaţiei precedente. Debutul public al modelului va avea loc în luna martie, în cadrul Salonului Auto de la Geneva, prezentarea de astăzi fiind concentrată pe 800 de invitaţi speciali, printre care s-a numărat şi un reprezentant al echipei Automarket.ro.
Design
Superb este acum mai "ascuţit" ca niciodată şi are un nou profil. Plafonul este mai înclinat în partea din spate şi montanţii C au fost prelungiţi spre capacul portbagajului şi aripile spate. La nivelul posteriorului, remarcăm cun set de stopuri LED care prezintă semnătura luminoasă a mărcii ceheşti. Portierele spate au aceeaşi linie a geamurilor ca la fraţii mai mici ai lui Superb, Rapid şi Octavia, doar că lucrurile se întâmplă la o scară mai mare. Desigur, portofoliul de jante şi culori este mai generos şi diferit de cel al generaţiei precedente.
Remarcăm noul aspect al părţii frontale şi noul posterior al lui Superb, probabil cele mai reuşite din punct de vedere stilistic la nivelul întregii game Skoda. Stopurile prezintă o formă complet nouă pentru marca din Cehia, în timp ce blocurile optice amintesc de cele ale lui Audi A8 fără să pară o copie a acestora.
Principalele schimbări
Noua generaţie a lui Superb se bucură de un habitaclu mai spaţios şi de console mai scurte, pentru a permite maximizarea spaţiului disponibil ocupanţilor şi bagajelor lor. Modelul se bucură de cel mai mare portbagaj din segment, de 625 litri (30 suplimentari faţă de generaţia precedentă), iar aproape toate valorile din dreptul fiecărei căsute notate cu "spaţiu pentru" au crescut, pentru fiecare pasager în parte.
Superb III este primul model Skoda echipat cu sistemul adaptiv de control dinamic al şasiului, DCC. Totodată, este şi primul model Skoda oferit vreodată cu sistem de climatizare pe trei zone. Celebrul portbagaj cu deschidere dublă a fost eliminat, dar nu toate trăsăturile specifice lui Superb au dispărut. Astfel, în locul umbrelei montate în portiera dreapta spate, acum ambele portiere faţă prezintă câte o umbrelă.
INTERVIU: 5 întrebări pentru Jozef Kaban, designerul-şef Škoda
A treia generaţie a lui Superb este bazată acum pe platforma MQB şi are o caroserie mai uşoară cu până la 75 de kilograme. Datorită noii platforme, modelul este compatibil cu cele mai recente propulsoare şi tehnologii ale concernului german de care aparţine marca din Cehia şi are tot ce-i trebuie pentru a se numi nava amiral a Skoda.
Consumul de carburant a fost redus cu până la 30%, iar nivelul de putere a crescut cu până la 20%. Acestor îmbunătăţiri li se adaugă aerodinamica mai bună şi reducerea de masă mai sus menţionată, menite să asigure un nou nivel al dinamismului.Motorizări
Gama de motorizări a celei de-a treia generaţii Skoda Superb oferă opt propulsoare la momentul lansării pe piaţă. Toate respectă normele Euro 6 şi au tehnologie Start-Stop şi de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare în standard. Gama asigură între 120 şi 280 CP, iar toate motoarele cu excepţia unităţii entry-level pe benzină pot fi comandate cu o transmisie DSG. Patru dintre cele opt motoare din ofertă sunt oferite şi în companai unui sistem de tracţiune integrală Haldex 5.Propulsoarele alimentate cu benzină oferă între 125 şi 280 CP şi sunt cinci la număr. Diesel-urile asigură între 120 şi 190 CP şi reprezintă restul de trei motoare din oferta celei de-a treia generaţii Skoda Superb. Varianta hibridă a modelului, anunţată ca o posibilitate de unele voci, nu a fost nici confirmată şi nici infirmată de reprezentanţii mărcii din Mlada Boleslav. La fel ca în cazul generaţiilor precedente, nu va fi oferită o versiune de performanţă vRS. A fost confirmată deja versiunea GreenLine a lui Superb, care va avea un consum mixt de 3.7 litri la sută şi emisii CO2 de 95 de grame pe kilometru.
Dotări şi tehnologii noi
Principala noutate este comutatorul Driving Mode Select, din care se schimbă răspunsul vehiculului la acceleraţie şi comportamentul şasiului în cazul variantelor echipate cu sistemul Dynamic Chassis Control. Lista de dotări opţionale a lui Superb înclude senzori de ploaie şi lumină, duze încălzite pentru spălătorul de parbriz, scaune încălzite, sistem de încălzire auxiliar, climatizare automată cu reglare pe trei zone, parbriz încălzit, acces şi pornire fără cheie, sistem de parcare automată şi deschidere electrică a portbagajului.
Sistemul din urmă poate fi operat şi fără mâini prin mişcarea unui picior în dreptul unui senzor dedicat, cât timp şoferul are cheia de la vehicul în buzunar. Tot la nivelul posteriorului vehiculului, lista de dotări include şi o cameră video de marşarier şi o frână de parcare operată electric, aceasta din urmă fiind standard pentru noul SuperbÎn ceea ce priveşte sistemele multimedia, noua generaţie Superb este oferită alături de patru unităţi bazate pe tehnologia MIB (Modularer Infotainment-Baukasten) de la Volkswagen. Sistemul multimedia de top, Columbus, este oferit opţional alături de o conexiune internet 4G, o premieră pentru un model Skoda. De asemenea, prin sistemul SmartLink, care include MirrorLink, Apple Car Play şi Android Auto, şoferul poate să-şi folosească smartphone-ul prin intermediul comenzilor vehiculului, reducând dramatic riscul de accident prin reducerea atenţiei la drum a şoferului şi oferirea unui nivel ridicat de conectivitate. Sistemul audio Canton oferit opţional are 12 difuzoare şi oferă un total de 610W.
Siguranţă şi tehnologii de asistenţă a şoferului
La acest capitol, cei de la Skoda au echipat modelul Superb cu cele mai recente tehnologii ale concernului din Wolfsburg. Vorbim despre ESP, Multi-Collision Brake, asistent frontal cu sistem de frânare de urgenţă, şapte airbag-uri, centuri în trei puncte cu pretensionare şi tetiere optimizate pentru siguranţă şi diferenţial electronic XDS+ în standard. Începând cu nivelul de echipare ”Ambition”, limitatorul de viteză este dotare standard.
Lista de dotări opţionale include tempomat adaptiv automat, asistentul de trafic aglomerat, sistemul de monitorizare a unghiurilor motarte şi de asistenţă la păstrarea benzii de rulare, sistemul de monitorizare a traficului din spate, sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie, sistem de monitorizare a nivelului de atenţie al şoferului şi Crew Protect Assist. Acesta din urmă este un sistem care "pregăteşte" ocupanţii locurilor din faţă în cazul unui impact iminent.
farul e f interesant... practic au ridicat un colt de tabla (aflat initial pe orizontala) interesectandu-l cu proiectia oblica a farului. A rezultat coltul "ascuns" al semnalizatorului. Nu stiu daca m-am facut inteles....cel mai bine e sa ai un soft 3D la indemana si 10 secunde de modelare
Sincer sa zic masina asta nici nu prea are defecte.........probabil ca nu se conduce la fel de bine ca un seria 3 insa cred ca e peste A4 la calitatea materialelor la interior si la calitatea asamblari a intregului ansamblu......
O masina aproape de nota 10.....parerea mea.......
Un fel de botox expirat sau aceeasi Marie cu alta palarie!
Concluzie: la fel de plictisitoare, iar la preturile cu , care va veni " adio si ramai cu bine" !
Offtopic: rog cine are sa-i dea lui robert/mafia o matura sa stranga dupa el ca de fiecare data cand apare pe aici numai pamant ii curge de sub unghii.
o singura chestie....SKODA a avut cea mai mare crestere din grupul VAG. Volkswagen pierde clienti pe plan mondial (cresterea lui Volkswagen e mai mica decat cresterea pietei) dar asta e alta poveste; si in nici un caz GRUPUL VAG nu se clatina.
dar la cum arata acest nou Superb (indiferent daca pe dedesubt e aceeasi "chestie") Skoda isi va continua trendul pozitiv (cel putin in cadrul concernului).
Dar nu prea este locul lor langa Insignia, Passat, Superb sau Avensis. Adica sunt altceva si se adreseaza unui public mai diferit. Cel care isi doreste Mazda 6 sau Honda Accord, slabe sanse sa se uite si la Skoda Superb sau Opel Insignia.
Toti producatorii ofera discount-uri cand schimba generatia de modele. Prin vara cand apare la dealeri Noua Skoda Superb, mergi pe la toti si sa ne anunti cine iti ofera discount 5000 euro la masina asta de noua.
PS: Weltauto vinde doar masini rulate, ca sa nu ne faci vreo surpriza :)
Pro Superb:
- are un design ok
- cel mai mare spatiu interior dupa Mercedes clasa S, cel mai mare portabagaj de limuzina de pe piata
- generatia care iese acum din productie este prezenta in topurile de fiabilitate, daca se pastreaza trendul e nebunie;
- calitate buna de fabricatie, rezistenta
- comportament sigur si confort la rulare
- sisteme electronice actualizate inclusiv navigatie
- costuri de intretinere foarte bune la skoda
Contra Superb:
- sigur pretul va fi mare
- Passat-ul a obtinut la testele EuroNcap 85% protectie pentru ocupantii in timp ce Skoda Octavia are 95% protectie, la fel si Golf-ul. Explicatia: Passat fiind o masina mai lata, airbagurile nu au fost redimensionate, oglinda retrovizoare la fel este cea de pe golf, mai mica, rezultatele le vedeti aici manechinul trece printre doua airbag-uri si se infinge cu capul direct in stalp : https://www.youtube.com/watch?v=-hwxdyBcpSY - nu am gasit ultimul filmulet insa, fenomenul este identic - sa speram ca nu va fi la fel cu superb
In rest, cred ca va fi o masina ce se va plasa in teste imediat dupa passat, iar in unele cazuri, ca si la generatia anterioara, va castiga superbul :)
... cu siguranta !
;)
Or fi mai multi ioni pe site, dar numai unu-i pozitiv... :-)
Nu sunt fan Vag, ba dimpotriva, dar observ o imbunatatire in design-ul exterior al acestui model. Pote vor mentine trendul si pentru alte modele.
Honda Accord si Mazda 6 au un alt target fata de restul, asa este. Cele doua se axeaza pe un stil de condus sportiv spre premium, iar asta se vede. La fel si la partea de design exterior, cat si la interior. Interiorul Mazdei 6 facelift ( spre exemplu ) este unul de foarte buna calitate , poate cel mai premium interior din segmentul D de volum, si cu toate astea nu dispune de ''mahon'' precum Passat si Superb, iar aici se vede ca tinde catre un alt tip de public, un public mai tanar, caruia mahonul ii se pare ceva monoton si batranesc. Si acum o sa deviez de la subiect : Cati tineri ai vazut tu ca au optat pentru ''mahon'' in BMW seria 3 (2014-2015) ? Iti spun eu, cam nimeni. Multi, daca i-ai intreba ar opta pt pachetul M-line, cu insertii aluminiu-carbon,etc . Insignia, Passat, Avensis, Mondeo , intr-adevar sunt masini cu o alta abordare ceva mai diferita, ele tind catre un public mai linistit, care nu vor sa epateze, dar cu toate astea au o masina bine dotata ca toti ceilalti posesorii ai clasei medii. Masinilor din clasa medie nu prea le lipseste notiunea de ''confort'' , deodata ce ele sunt proiectate pt statut si au ambitia de a fi cat mai premium in configuratii superioare . Si ca tot am ajuns la ''configuratie'' , ma voi lega aici strict de noul Passat, vezi tu, pretul de 60k euro ( varianta full ) mi se pare culmea smintelii si a nesimtirii crancene. Nu o sa ma apuc acum sa dau exemple din segmentul premium ce ai putea sa-ti cumperi cu acesti bani, sunt multe. Problema cea mare este ca VW de la infiintare nu a fst infaptuit precum un brand premium, doar ca o reflexie a omului de rand '' masina poporului'' , dar cand ei sar pragul de 50k nu mai vad sensul. Chiar si pt un neamt inteligent pretul este prohibitiv deodata ce intelectul te indruma spre premium in banii astia. Acum ma voi lega si de siguranta, unde nici acolo nu prea exceleaza : la protectie pt ocupanti ofera 85% , pe cand la capitolul ''safety assist'' 76%, un procent mic pt o masina asa scumpa, cu pretentii de premium ( in teorie ). De exemplu :Toyota Avensis este cea mai buna alegere raportat la pret in acest segment ( 17.600 euro ) si la siguranta , protectia ocupantilor are 90% ( cu 5% mai mare ca Passat ) , iar la ''safety assist'' 86% ( cu 10 % mai mult ca Passat ) , asadar o alegere : sigura, fiabila, care iti va oferii liniste pe toata durata de exploatare.
Lexus IS ( este in aceeasi clasa cu Passat , doar ca Passat este non-premium, dar care suporta o configuratie premium, iar IS este un model gandit de la zero ca fiind unul premium ). Lexus IS300H in varianta full costa 56k euro. Iar cum majoritatea suntem obisnuiti ca japonezii sa nu aiba prea multe optiuni in gama, stiim deja ca ei le adauga din start in versiuni superioare, deci pretul nu ar mai putea creste decat cu o mie-doua daca mai adaugam niste jante sau o vopsea metalizata pe placul nostru . Asadar la 56k euro , te alegi cu o masina premium, chiar si hybrid, exclusivista, 100% premium, cu tren de rulare premium , cu sistem audio premium ( Mark Levinson ) , nu BOSE , sau alte sisteme de sunet puse de catre marci de volum ( nu ca astea nu ar fi bune ) . Asadar ? Explicatia ta nu a fost tocmai una plauzibila. In cazul lui Mercedes e posibil sa ai dreptate. Nemtii ofera doar nivele de motorizari evaluate la anumite cotatii de preturi,. iar daca incepi sa pui optiuni creste. Chiar si asa la 53k iti cumperi un BMW 3.0 335i xDrive Sport Line de 306 cp ( cu mai putine optiuni ). Sau deja in banii astia te indrepti spre segmentul E ( clasa mare ), unde intra BMW seria 5, Mercedes E class, Lexus GS , dar aici e alta poveste . Asadar concurenta exista , e bine ca ai ce alege . Toti constructorii fam masini frumoase ( unele mai frumoase ca altele ) , de aceea in ziua de azi este greu sa alegi, fiindca sunt multe care ofera cate ceva. Doar sa fii fan o anumita marca, sau sa fii fixit sa dai 60k pe un Passat :)))))