După ce a pregătit publicul cu un teaser, publicat la începutul lui septembrie, Opel a dezvăluit astăzi noul Karl. Este vorba despre cel mai accesibil model din gama Opel, prețul său de pornire urmând să se situeze sub 10.000 de euro.
Mulți vor înțelege că au în față și un înlocuitor al vechiului Opel Agila. Cu o lungime de 3.68 metri și spațiu capabil să găzduiască cinci persoane, noul Karl este o nouă propunere Opel în segmentul mic alături de Corsa și Adam.
Echipare standard generoasă
Botezat după fiul lui Adam Opel, fondatorul mărcii din Russelsheim, Karl beneficiază de aceeași filosofie de design sculptural și funcțional al brandului, cu blocuri optice mari și linii ascuțite. Caroseria va putea fi comandată în zece culori de caroserie, iar jantele vor avea dimensiuni cuprinse între 14 și 16 inch.
ABS, ESP și asistent la pornirea din rampă.
Interiorul va miza pe o planșă de bord orientată către șofer, dar și pe o senzație de habitaclu aerisit și generos. Lista de dotări standard va fi una foarte generoasă pentru acest segment, incluzând aici sisteme de siguranță caPortbagajul lui Karl poate găzdui 940 de litri dacă bancheta este rabatată, un nivel foarte ridicat pentru o maşină care abia depăşeşte 3.5 metri lungime.
Lista de echipamente continuă cu proiectoare de ceață și iluminarea în viraje și cu o direcție ajustabilă, cu mod City, care permite manevrarea mai ușoară a volanului în zonele urbane. Echipările superioare vor dispune și de scaune încălzite, volan încălzit, trapă, cruise control și deja popularul sistem multimedia IntelliLink, care permite integrarea telefoanelor inteligente cu Apple iOS și Android.
Karl surprinde la nivel tehnologic prin adoptarea unor soluţii care nu au mai fost regăsite niciodată în zona mini. Vorbim de un sistem de avertizare la părăsirea benzii (opţional), de asistent de parcare sau de cruise control cu limitator de viteză.
Motor nou, cu trei cilindri
Și pentru ca oferta să fie una cu adevărat atractivă, Opel va așeza sub capota lui Karl și un motor de generație nouă, pe lângă unitățile deja cunoscute. Este vorba despre un propulsor Ecotec cu trei cilindri, de 1.0 litru, capabil să ofere 75 de cai putere, administrați cu ajutorul unei transmisii cu cinci rapoarte. Șasiul a fost calibrat în ton cu această unitate și promite să mizeze mai mult pe confort. Consumul anunţat de Opel pentru acest propulsor este de 4.3 litri/100 km
Noul Opel Karl va fi disponibil pe piața europeană, implicit și în țara noastră, începând cu vara anului viitor. Pe piața din Marea Britanie, acolo unde brandul Opel este cunoscut sub numele Vauxhall, noul Karl va fi botezat Viva. Prețul de pornire, mai mic de 10.000 de euro, confirmat oficial de Opel, va fi valabil și pentru piața din România.
Asteptam alternativa Suzuki (daca mai continua ,,fratietatea" Agila-Wagon R, Agila-Splash), care probabil va fi mai ieftina.
Sunt putin nelamurit cu provenienta motorului ? Sa fie 1.0 de la Opel optimizat asa de mult sa aibe 75cp sau sa fie indestructibilul 1.0 de la Suzuki, care are niste consumuri spectaculoase si ar face invidios si un diesel ?
Cooperarea cu Suzuki este istorie, noul model are o noua platforma GM.
Legat de preturi ma astept sa plece de la un 8700 cu TVA standard fara aer conditionat. In UK s-a anuntat pret de pornire de 7000 de lire... Multi vad masina asta un succes. Sa vedem.
masina asta se traduce intr-o rata de aprox 250 de euro pe luna, pe 4 ani, ceea ce pentru un neamt nu e nici 15% dintr-un salariu mediu, pe cand pentru roman, cu salariul lui mediu, reprezinta 62% din salariu ...
asta e problema ... zic eu ...
in ceea ce priveste masinuta, cred ca i-ar sta mai bine cu motorul turbo de 90 cp
@eee: Pentru mine tot scumpa ramane :)
Da, este un Spark updatat si multe sisteme fusesera inaugurate pe Chevrolet (IntelliLink e de fapt MyLink). E mai scump ca Spark (pretul de pornire al acestuia era de 8500 de euro pe piata din Romania insa Chevrolet practica o reducere constanta de 10% la toate modelele) insa e oarecum normal tinand cont ca Opel e peste Chevrolet in portofoliul GM. E la acelasi nivel cu Buick (multe modele Buick actuale fiind Opeluri rebranduite sau invers). Opel are promotii in general si comparatiile cu Sandero nu-si au locul pentru ca vorbim de alte finisari, dotari (mai ales de siguranta) si optionale chiar daca Sandero e de clasa B (mica) si Karl de A (mini).
Personal mi se pare mai reusit ca noul Corsa prin prisma designului mai neutru (nici masculin, nici feminin).
Aygo o sa castige toata ziua.....e si mai frumoasa si mai stilata.....
Acum, nu pot fi de acord nici cu micul scorpion care afirma ca e scumpa doar pentru ca el nici nu si-o poate permite, dar nici cu tine care spui ca-i pentru omul cu venituri medii... Depinde unde locuieste omul acesta. In Romania venitul mediu net pe cap de locuitor e undeva sub 2 000 de le lunar. Avand in vedere celelalte necesitati zilnice, ma tem ca pentru cel care are un asemenea venit mediu si un Logan de prima echipare e scump.
Nu vreau sa par socialist, dar multi dintre noi cei pe care Dumnezeu ne-a ajutat sa uitam de statistica asta (si ma includ si eu aici), ar trebui sa incercam uneori sa traim cu venitul asta mediu. Poate am fi un pic mai umili si mai intelegatori.
Chiar am condus vechiul Aygo(masina de firma)pe o distanta de 40-50km de cateva ori........si pot spune ca e o masinuta foarte buna......chiar si la un drum mai lung.......si noua generatie ma gandesc ca e chiar si mai buna(nu am avut inca ocazia de a o testa.....
Sincer nu ma da pe spate noul Karl.......pe langa ca vine cu un design furat de la Kia Picanto........interioru????un simplu interior......
Si la un pret de 'sub' 10000 euro....pana mai pui ceva obtiuni de bun gust.......ajungi la un pret de 13 mii.......ceea ce e mult.......
Un Aygo nou pleaca de pe la 8mii si ceva si mai poti pune ceva pe el si ajungi la un 10k euro hai sa zicem 11k euro......si credema ca o diferenta de 1500-2000 de euro in segmentu asta face diferenta.....
Si in plus de asta cum am zis mai sus Aygo e mult mai reusita ca design.......si probabil fiabilitatea e mult peste ce ofera Karl........binenteles masinile sunt deabea lansate(amandoua)insa cu toti stim ce masini fabrica Toyota.........
Dar sunt de acord cu tine in privinta spatelui aceste masini. Seamana suspect de mult cu Kia Picanto.
Dragilor, eu nu am spus ca Aygo/C1/107 sunt masini proaste, nici vorba de asa ceva. Sunt extrem de multumit de C1 pe care-l am raportat la pretul platit., Am avut si Aygo masina de serviciu, prin urmare chiar am apucat sa-mi fac o parere.. Dar, sa fim seriosi, motorul este bun si atat. Suspensia iti rupe spinarea. Scunele nu au pic de sustinere laterala, antifonarea lasa mult de dorit. Garda la sol e mult prea joasa chiar si pentru o citadina. Masina mea are 90 000 de km si va rog sa ma credeti, nu am exploatat-o barbar. Ei bine, usile scartaie groaznic, haionul (de sticla!!!) la fel. Desigur ca le ung, le strang dar, probabil din cauza suspensie foarte tari, iar se slabesc. In rest, corect, cu exceptia unu rulment schimbat pe la 60 000 km, nu am bagat bani in ea si de aceea spun ca, per ansamblu sunt multumit.
Si inca ceva, voi vorbiti de pret. Ce cumperi la acel pret va intrebati? Nu stiu cum e acum, insa masina mea a costat 9100 euro in anul de gratie 2006. Pretul de lista era in jur de 10 000 dar dupa o targuiala intre dealerii PGT siCitroen am obtinut de la Citroen o mica reducer. Fata de modelul de baza, dotarile suplimentare au fost aer conditionat, turometru (???), tapiterie un pic mai buna (aveam sa constat asta uitandu-ma la alte masini care prezentau o uzura a scaunelor mult mai accentuata), bancheta fractionabila, oglinzi si bandouri vopsite in culoarea caroseriei, geamuri elctrice, vopsea metalizata si cam atat, Nu casetofon, nu oglinzi electrice, nu tu comanda pentru ambele geamuri pe usa de la sofer (daca vrei sa il deschizi pe cel din dreapta trebuie sa te intinzi, ceea ce pentru un om mai scund chiar poate fi o problema), geamurile din spate nici macar manivela nu au deschizandu-se cu clema, nu tu fete de usi, gaura in loc de torpedou, manere pe plafon de care sa se mai tina si pasagerii ioc. La momentul acela, in Romania, jante de aliaj si proiectoare de ceata nu se puteau comanda nici macar optional.la C1 si 107, iar la Aygo erau incredibil de scumpe.
Nu sunt fan Opel si daca-mi cititi comentariile probabil ca veti constata asta, dar niciu un Opel din aceeasi generatie nu e atat de slab dotat.
Si de dragul corectitudinii trebuie sa mai spunem ceva. Vechiul Aygo a costat 8000 de euro chiar si chel, poate doar in preajma lansarii modelului actual, cand dealerii au vrut sa-si lichideze stocurile. In rest, pretul masinii era asemanator cu cel de pronire actual, adica in jur de 9000 euro, poate un pic mai scazut din pricina cotei de TVA care era ceva mai mica.
Conchid prin a spune ca nu putem acuza un producator care nu vrea sa coboare stacheta sub un anumit nivel de calitate, ca face masini scumpe.
@mishazaitev, asta e, daca iti permiti iti permiti, daca nu, nu. Acum orice masina e scumpa in felul ei. Trebuie sa-ti faci calculu' si daca-ti ajunge pentru intretinerea masinii. Nu poti sa castigi pe luna sa zicem 800 de roni si sa te plimbi cu mercedesu' atata lume merge si perpedesu' (pietoni) si vorba aia au muncit o viata dar avand greutati nu si-au putut permite o masina chiar daca-si doreau. Opelul este si va ramane o masina decenta si de bun-simt la consum si la piesaraie!!! toyotele si ce mai ziceti voi sunt mai costisitoare ca nu vin din spatiul european. Dar daca ai teancu de bani consistent iti poti permite si o masina facuta pe comanda direct de pe marte!!!!!!!
Foarte corect! Nu poti sa castigi 800 RON si sa te plimbi cu Mercedesul, dar nici sa zici ca o masina care costa 10 000 de euro este pentru cei cu venituri medii, cand venitul mediu-net in Romania este undeva la 1700 de roni amarati.
Ultimul Chevrolet Spark are motor de 1 litru dar cu 4 cilindrii, deci n-ai nimerit
Se pare ca nu intelegi limba romana. Mai citeste o data comentariul.