După ce toţi constructorii s-au înghesuit ieri, în prima zi de presă a Salonului de la Geneva, să arate noile apariţii din gamă şi cele mai noi concepte, Ford a aşteptat inteligent ziua de miercuri pentru a puncta cu o serie de noutăţi suplimentare interesante. Astfel, pe lângă Ford Focus RS (premieră mondială) şi Ford GT (premieră europeană), marca nord-americană a plusat cu câteva maşini pe cât de interesante, pe atât de importante pentru marca Ovalului Albastru.
Cea mai importantă noutate este prima apariţie europeană a lui Edge. Rebotezat pentru Europa în Edge Sport, acesta este un SUV de segment D (luaţi ca reper de dimensiuni un Kia Sorento, Hyundai Santa Fe sau Volkswagen Touareg) care este construit pe aceeaşi platformă cu Mondeo şi împrumută de la berlina de familie întreaga armată de sisteme tehnologice şi tehnice plus câteva elemente picante care ar trebui să transforme maşina în vârful de gamă al mărcii în Europa.
Al treilea SUV Ford după EcoSport (clasa mică) şi Kuga (clasa compactă) va apărea pe pieţele europene spre finalul acestui an şi va beneficia de o serie de elemente estetice interesante. În primul rând, faţa lui Edge Sport este una pur americană, cu o grilă imensă şi cu un spoiler expresiv care aduce aminte de pickup-urile din gama F pe care Ford le vinde cu un succes imens peste Ocean.
Particula Sport, apărută din senin pe modelul european, este explicată de Ford prin apariţia unor difuzoare de aer faţă şi spate care adaugă o tuşă picantă unui SUV care altfel inspiră mai ales prin masivitate. De altfel, Ford se abţine din a denumi noul Edge un SUV, referindu-se repetat la el ca la un "Utility Vehicle".Tehnologie împrumutată de la Mondeo
Revenind la ceea ce oferă Edge Sport în Europa, amintim sistemul de direcţie adaptivă care schimbă constant răspunsul volanului în funcţie de viteză şi de condiţiile de drum, apariţia pachetului Active Noise Cancellation, care utilizează unde audio la frecvenţe controlate pentru a neutraliza sunetele la rulare care pot pătrunde în habitaclu, sau cea a camerei frontale cu vedere la 180 de grade care "vede" în stânga şi în dreapta maşinii atunci când vizibilitatea şoferului este blocată la ieşirea din parcare sau de pe drumurile secundare. Pentru restul elementelor tehnologice, puteţi consulta cu încredere lista de opţiuni disponibilă pe Mondeo, model care se înrudeşte îndeaproape cu Edge Sport. Atât de îndeaproape, încât suspensia spate independentă de pe Mondeo se regăseşte şi pe Edge Sport, chiar dacă gabaritul său este mult mai mare.Ford nu a anunţat nimic legat de motorizările disponibile pe Edge Sport, dar logica Ford ne indică faptul că SUV-ul va prelua motorul TDCi de 2.0 litri de pe Mondeo în versiunea sa de 180 de cai putere şi va plusa cu o altă variantă, mai puternică, a aceluiaşi propulsor. Aceasta ar avea în jur de 210 CP şi va fi disponibilă doar în versiune automată, cu o cutie cu două ambreiaje. În variantă pe benzină, Edge va fi însoţit de unul dintre motoarele turbo EcoBoost, probabil varianta 2.0 de 280 de cai putere disponibilă şi pe versiunea americană a modelului.
1. nu uita pempersii copilului
2. un pachet de tigari/cafea
3. un buchet de flori nevestii/prietenei de 8 Martie sau
4. urca-te pe trotuar si ocupa doua locuri de parcare la Mall sa vada lumea ca ai masina
in rest e ok modelul cu o exceptie...e SUV
Ford nu a dat dimensiunile versiunii de Europa, dar pentru că e identic cu cel din State am calculat şi-ţi spunem noi: e cu fix 4 centimetri mai scurt decât Touareg facelift.
Asta este un motiv pentru care nu va fi un concurent real pentru Tuareg. Tuareg nu se inrudeste cu nici un model din gama VW. El in parte platforma doar cu alte SUV -uri din cadrul grupului VAG (Q7 si Cayenne) dar nu are nimic comun cu vreun sedan asa cum este cazul noului Edge. In alta ordine de idei, ca Edge sa fie un concurent real pentru Tuareg, ar trebui sa mearga in off road tota atat de bine si sa aiba dotarile de care dispune masina Germana, lucru de care, eu personal, ma indoiesc.
Acum legat de aceasta afirmatie, mai trebuie tinut cont de un aspect. Exista o categorie de oameni pentru care este vital sa aiba "gip". Pentru oamenii astia nu conteaza decat sa aiba hardughie, pe ei neinteresandu-i calitatea, versaltilitatea sau performantele off road ale masinii. Cei care fac parte din aceasta categorie, vazand ca, la un pret care probabil va fi inferior celui perceput de VW, isi vor putea cumpara o masina de aproximativ aceleasi dimensiuni, sigur ca vor cumpara Edge. Dar, asa cum bine spunea cineva mai sus, asta transforma masina americana, nu doar intr-un concurent pentru Tuareg, ci intr-un concurent pentru orice masina cu mase egale. Pe aceasi principiu putem spune ca si HOOVER CUV este un concurent pentru Land Cruiser, nu?
Cand despre Edge. Arata foarte bine. Un diesel de 210 cai ar fi mai mult decat suficient pentru drumurile din Romania. Imi place mult si interiorul. Cred ca ar fi o alegere mai interesanta decat una dintre clonele VAG sau cele coreene.
Sunt insa putin sceptic in privinta motorului diesel de 180 CP. Din ce review-uri am citit/vazut, nici pe Mondeo nu face minuni in materie de dinamism. Asadar Edge diesel va fi submotorizat, dar suficient pentru cine nu urmareste performante.
Sa vedem pretul!