Renault şi Dacia se pregătesc intens pentru ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Geneva. Dacă francezii au anunţat deja lansarea noului lor crossover compact, botezat Kadjar, Dacia încă păstrează un mister total asupra noutăţilor sale pentru salonul elveţian.
Într-un comunicat de presă publicat astăzi, Grupul Renault anunţă lista oficialilor prezenţi la eveniment, dar şi faptul că brandul românesc va lansa o ediţie specială, menită să celebreze zece ani de la relansarea mărcii. Inspiraţi probabil de succesul ediţiei special dacia Logan 10 ani, care s-a vândut foarte bine pe piaţa naţională, românii se gândesc să joace cartea unei ediţii aniversare la nivel mondial.
Dacia lansează ediţia specială Logan 10 ani
Având în vedere că Sandero este cel mai popular model al constructorului autohton la nivel european, ne putem aştepta ca ediţia aniversară „10 ani” să aibă la bază hatchback-ul de la Mioveni. Nu trebuie uitat nici Duster, modelul de top Dacia, care se bucură de un succes deosebit pe toate pieţele din Europa şi are parte de un grup numeros de fani.Ediţia aniversară dacia va fi dezvăluită oficial în prima zi de presă a Salonului de la Geneva, adică în data de 3 martie.
Vorbesc in cunostiinta de cauza.
Ar prinde bine si un motor ceva mai sanatos, ca benzinarele se chinuie rau, daca tot e o masina de familie si mai o incarcam din cand in cand.
Se zvonea ca apare ceva model sport cu motorizare 1.2tce. Cand ?
Daca o sa fie asa penibili ca si cu editia aniversara de 10 ani cu motor 1.2 si 1.5 de 75cp atunci sigur o sa fie un succes.
Atât că pe piața Europei de Vest Dacia a intrat în 2005. Astfel, chiar sunt 10 ani.
Am avut logan de 4 ani, cumparat nou cu aproape 9000euro, am avut multa grija de el, tinut numai in garaj si folosit ocazional, nu l-am tinut mudar, am mers doar 10.000km intr-un an, si am avut probleme la pornire vara cand era caldura, am trecut peste asta, se auzeau greieri inca din prima 100km, insa acuma se pare ca si-a revenit, in al 2-lea an au si aparut punctele de rugina, in special in zona pragurilor spate, vopseaua este foarte proasta.
In rest, in afara de problemele cu pornirea la cald (nu tot timpul), masina nu a avut nici o problema mecanica in toti acesti 4 ani.
Dar am ramas dezamagit la partea cu tabla si vopseaua. Iar modelul nou de logan, are si probleme mecanice, nu doar ale caroseriei.
Nu mai imi doresc alta dacie, decat poate o varianta a lui Twingo.
Si la vecinii mei exact acolo au aparut puncte de rugina. As pune o poza sa va arat, dar nu pot aici pe site.
Dacia 1300 era un R12 insa fabrica apartinea statului Roman. A fost o masina cu o tehnologie invechita, ieftina in fata careia eu imi scot palaria. Romanii si-au facut efectiv treba cu ea, a fost fabricata in suficient de multe variante de caroserie astfel incat, mai ales dupa '90 romanul sa-si poata permite o masina ieftina adaptata nevoilor lui. Cand ma gandesc la faptul ca pentru multe companii masina de 5000 de euro ramane un deziderat greu de atins, in timp ce altele o fabrica cu pretul unor incendiii, imi dau seama ca acel proiect al Daciei 1300 a fost unul valoros.
Chiar daca Dacia nu mai este o marca Romaneasca, trebuie sa fim inconstienti ca succesul ei sa nu ne bucure! statul roman este inca actionar la Dacia, prin urmare participa la impoartirea profitului. Firma plateste impozit pe profit! Muncitorii sunt ROMANI si faptul ca au de munca chiar este imbucurator, lasand la o parte faptul ca si ei platesc taxe si impozite. A nu te bucura de succesul unei firme care desfasoara activitate in Romania doar pentru ca actionariatul nu este majoritar rpmanesc, presupune o ingustime a mintii vecina cu prostia!
Masina are ceva probleme comparativ cu modelele anterioare - directia este foarte greoaie, sau ceea ce numesc ei servo directie.
Nu ai nici un buton sau spatiu care sa te ajute la deschiderea efectiva a capacului porbagajului , practic trebuie sa pui mana pe undeva pe tabla , pe o ridicatura, ceva ce gasesti pe acolo si sa impingi in sus . Unele modele mai noi de Sandero au o fanta in bara de protectie .
Nu are roata de rezerva - cand cumperi masina nimeni nu iti spune lucrul asta ...si tu constati abia atunci cand ai nevoie de ea .
Capacele de la jenti sunt din plastic, iar jentile din tabla - nu ai o janta de aluminiu asa cum ai banui din poze , iar daca tu nu observi asta nici vanzatorul nu iti spune. Capacele de roti sunt undeva intre 120-150lei bucata
ESP- nu are buton de oprire - daca vrei sa urci cu masin o panta un pic mai inclina si ai gheata pe ea ... acolo ai ramas. Daca contactezi Dacia ti se spune ca asta-i modelul si asa a fost gandit + ca astea sunt normele euro ... bine bine , dar si pe alea pt Germania de ce nu le-ati facut tot asa . Va spun eu de ce : pt ca neamtului daca ii dadeati explicatia asta nu mai vindeati in veci vecilor cazanu' in Germania . Asa ca ca acolo ati gandit si ati pus buton de oprire ESP.
Dupa ce treci de 90 de km pe ora habitaclu devine foarte zgomotos , atat de zgomotos incat trebuie sa dai radioul mai tare, muuul mai tare .
Suspensia este foarte rigida , atat de rigida ca atunci cand treci peste un militian mort si ai ceva prin porbagaj ai impresia ca ai spart cel putin 50 de farfurii.
Consumul in momentul in care dai drumul la clima creste cu 20-30% la fel si daca treci de 90 km/h
Dupa primii 9000 de km a trebui sa merg in service pentru ca o sonda de la servo s-a spart - va dati seama cum arata compartimentul motoruli, ei bine curatarea am platit-o eu . Adica spraiul degresant... asta in service de marca
Costurile intretinerii periodice , ulei+filtre sunt undeva la 650 lei cu tva inclus - parca ar fi OCTAVIA .
Hai sa spunem si lucrurile bune.
Scaun usor reglabil pe inaltime . Atentie usor reglabil - are doua trepte de inaltime dar daca te joci mult cu maneta respectiva s-ar putea sa il strici si scaunul capata un scartait enervant de te intrebi de la ce sau cati sobolani oi avea prin maisna .
Volan reglabil pe inaltime - chiar e util si sistemul e bun
Piston ridicare capota - capota se ridica foarte usor - daca puneau unul si la portbagaj era super !
Inaltimea mare - masina vine dotata cu jante de 195 . Pentru drumurile din Ro asta este un +
Semnalizarile in oglinda si modificarea dispozitie luminilor pe faruri + lipsa lucas din aripi - eu le-as inlude la dezavantaje pentru ca oricare dintre aceste piese daca trebuie inlocuite te costa aproape dublu fata de varianta de serie .
Cam astea-s diferentele intre ceea ce laudati voi si ceva real !