În toamna anului trecut, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, Volvo dezvăluia Concept Coupe, promotorul noii filosofii de design, responsabil şi pentru trasarea primelor detalii despre viitorul XC90.
Volvo Concept Coupe: maturitate senzuală pe conceptul care anunţă liniile viitorului XC90
Constructorul suedez aprofundează studiul de design de la Frankfurt cu o reinterpretare, botezată Concept Estate şi aşteptată să îşi facă debutul săptămâna viitoare în cadrul Salonului de la Geneva.
Design inspirat vechiul Volvo 1800 ES
Prototipul este de fapt un Shooting Brake Concept, adică un break cu aspect de coupe, cu linii fluide şi suprafeţe curbate uşor. Partea frontală este dominată de noua grilă a companiei, flancată de noi blocuri optice şi de lumini LED sub forma literei T. Posteriorul este caracterizat de blocurile optice de tip LED şi de o evacuare dublă. Inspiraţia vine de la vechiul Volvo 1800 ES, produs în 1970, şi ar putea să se aplice unor viitoare modele break ale constructorului suedez.Dacă exteriorul este doar o evoluţie a conceptului coupe desenat de Ingenlath, şeful de creaţie al scandinavilor, în toamna anului trecut, interiorul reprezintă însă o revoluţie.
Interviu Automarket cu Thomas Ingenlath, şeful de design Volvo
Este o avanpremieră a ceea ce vom regăsi în habitaclul viitorului Volvo XC90, aşteptat să debuteze în seprembrie, în cadrul Salonului de la Paris.
Butoane puţine şi un uriaş ecran tactil
Adeseori criticaţi pentru amalgamul de butoane pe care îl găseam în mijlocul planşei de bord, cei de la Volvo au luat atitudine.
Au atins extrema cealaltă, simplificând complet tot ce înseamnă bord şi consolă centrală. În locul butoanelor a apărut un ecran tactil de mari dimensiuni, asemănător celui întâlnit pe Tesla Model S. El este responsabil pentru controlul tuturor funcţiilor, de la cele de climatizare până la cele de încălzire. Butoanele nu au fost eliminate complet, sub ecran fiind poziţionat un rând cu cele esenţiale. Printre ele se numără butonul pentru volum, pentru play/pause, pentru avarie şi pentru activarea încălzirii parbrizului.Ecranul tactil, în spatele căruia se află un software dezvoltat intern de Volvo, utilizează gesturi folosite în prezent pe majoritatea tabletelor, cum ar fi „swipe” şi „pinch”. Organizarea funcţiilor va fi una destul de intuitivă, cu navigaţia în partea superioară, urmată de media, telefon şi climatizare, imediat sub. Atingerea uneia dintre aceste zone aduce în prim plan funcţiile acesteia, lăsând în background celelalte comenzi.
Şoferul poate avea controlul funcţiilor şi de pe volan, în spatele căruia se va afla tot un ecran color, responsabil pentru indicarea funcţiilor unui instrumentar clasic.
Interiorul unei case scandinave
Trecând peste super-tehnologizata planşă de bord, habitaclul lui Concept Estate a fost gândit pentru a rezona pe cât posibil cu interiorul unei case scandinave: covoraşe din lână, centuri de siguranţă portocalii, lemn natural, piele şi inserţii metalice.
Acoperişul panoramic, volanul cu numai două spiţe şi cele patru scaune individuale fac parte din trăsăturile speciale ale prototipului pe care îl vom vedea la Geneva.
Comentarii (5)