Noile Mini One şi One D, versiunile accesibile ale modelului britanic

de Bogdan Mirică
Luni, 03.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generaţie Mini va beneficia de două versiuni entry-level, una diesel şi una benzină: One şi One D. Ambele vin cu motoare de cilindreee mai mică şi cu performanţe mult îmbunătăţite.

MINI se pregăteşte să ajungă la primii săi clienţi în această primăvară. Lansată alături de trei motorizări în luna noiembrie a anului trecut, noua generaţie va beneficia de alte două versiuni de motorizare.

Noul Mini - imagini şi detalii oficiale cu a treia generaţie

Mini One

Este vorba despre derivatele Mini One şi Mini One D, versiunile entry-level ale modelului britanic. Fanii mărcii din regat, familiarizaţi cu indicativele consacrate ale gamei, ştiu că versiunea Mini One este pusă în mişcare de un motor pe benzină. Nu mai găsim învechitul motor aspirat de 1.6 litri, ci unul de generaţie nouă, furnizat de părintele BMW.

Esential 102 cai putere oferă noul Mini One.
4.6 litri/100 de km este consumul lui Mini One.
95 de cai putere livrează versiunea diesel Mini One D.
Este vorba despre o unitate cu trei cilindri, de 1.2 litri, Twin Power Turbo, care garantează 102 cai putere şi un cuplu motor de 180 Nm.
Motorul turbo promite o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în doar 9.9 secunde, atunci când vorbim de transmisie manuală. Dacă luăm în calcul o cutie automată, timpul de accelerare creşte la 10.2 secunde. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu valoarea medie a consumului, care poate fi de 4.6 sau 4.9 litri, mai mare atunci când vorbim de transmisia automată. Emisiile sunt şi ele de 108, respectiv 114 g/km.

Mini One D

Pentru cei care preferă dieselul, Mini vine cu versiunea One D, cel mai accesibil diesel din gamă. Ca şi fratele mai mare Cooper D, versiunea face uz de aceeaşi unitate cu trei cilindri, de 1.5 litri, modificată însă pentru a oferi resurse ceva mai modeste.

Motorul livrează 95 de cai şi 220 de Nm, ceea ce îi permite să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 11 secunde şi să atingă o viteză maximă de 190 km/h. Consumul variază şi el între 3.4 şi 3.5 litri/100 de kilometri în regim mixt, iar emisiile sunt cuprinse între 89 şi 92 de g/km.

Model Versiune Motor Resurse Acceleraţie
0-100 km/h
Consum
Vechiul Mini One 1.6 75 CP/
140 Nm 
13.2 secunde 5.4 l/100 km
One D 1.6 90 CP/
215 Nm 
11.4 secunde 3.8 l/100 km
Noul Mini One 1.2 102 CP/
180 Nm 
9.9 secunde 4.6 l/100 km
One D 1.5 95 CP/
220 Nm 
11 secunde 3.4 l/100 km

Comentarii (8)

  • Sa auzim de Mini cu motoare de la BMW ? E cam de mult treaba asta.
    Sa auzim numai de bine.
    Nicolae Constantin Mumteanu. Radio Europa Libera!
    3 4
  • Niste motoare destul de economice si potente. Insa cel mai bun lucru este ca noul model se pare ca a mai crescut usor in dimensiuni fata de modelul curent iar ocupantii locurilor din spate sunt principalii beneficiari ai acestui aspect. Calitatea materialelor se face si ea resimtita, prezentand niste finisaje bine inchegate pt o marca premium moderna cu valente de citadina. Felicitari Mini si sa auzim numai de bine !
    6 6
  • Luna trecuta eu am fost la reprezentanta si am cerut masinile astea ca sa le probez. Inca nu le aveau, dar mi-au aratat niste pliante si brosuri si am putut sa remarc calitatea si finisajele extraordinar de bune. Cu muuult mai bune decat generatiile anterioare. Felicitari Mini-bmw. Sunteti pe drumul cel bun. Va doresc succesuri
    4 4
  • Lache nu fi naiv,

    Se scrie ''succese''.
    Acum iti urez succese in copierea textelor. Bafta!
    ''Traim in Romania, iar asta ne ocupa tot timpul '' ---Mircea Badea
    3 7
  • Vezi ca la sectiunea "Raspunsuri" este o intrebare de mecanica despre un un Rover 75. Ar fi bine din partea ta sa-i dai lui @Florin raspunsul la problema lui. E floare la ureche pt.tine.Pe mine ma depaseste problema asta .E o chestier minora,dar tot ma depaseste. Cu un asemenea master technician la Rover,proprietarii de rovere sunt cei mai norocosi.Ajuta-i,caci esti singurul care poate.
    Sa mai auzim si de mai mult bine!
    4 3
  • @Lache
    Ai uitat sa pui si virgula intre subiect si predicat ;)
    Sa auzim!
    2 2
  • fir`ati ai drecu` de simpatici....
    3 0
  • Am chiulit cand s-a predate lectia de gramatica.Se intampla si pe la case mai mari.Auzim de bine!
    3 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru