După o primă imagine a noului E63 AMG, Mercedes a revenit astăzi cu un comunicat de presă complet şi un set de fotografii oficiale ale variantelor sedan şi break.
Design inspirat de DTM
Modelul vine cu o parte frontală puternic modificată, inspirată parcă de modelele concurente în DTM şi dominată de un spoiler complet nou. Acesta beneficiază de prize mari de aer, cu un contur fluid. Nu lipseşte nici grila frontală separată de o singură bară cromată, în mijlocul căreia se află logo-ul mărcii.
La interior, clienţii sunt răsfăţaţi cu o tapiţerie din piele Nappa în cusături contrastante argintii, cu scaune sport şi cu alcantara pe volanul cu parte inferioară teşită. Aspectul habitaclului se schimbă graţie unui nou instrumentar de bord semnat de AMG şi a unui ceas analog, creat cu ajutor din partea prestigiosului orologier IWC şi amplasat în centrul planşei de bord. Lista de dotări este completată de un sistem audio Bang&Olufsen cu 14 difuzoare.
Transmisia integrală 4Matic în standard
Principalele surprize se află însă sub caroseria nouă, cu forme atrăgătoare. Este vorba despre instalarea celebrului sistem 4Matic. În cazul modelelor vândute în SUA, cea mai mare piaţă a modelelor AMG, ea este oferită standard, în vreme ce în Europa este regăsită în lista de opţionale.
Tracţiunea integrală este însă diferită de cea disponibilă pe modelele de serie fără pedigree sportiv. Ea oferă 67% din putere punţii spate pentru a imprima maşinii acel caracter al modelelor sport cu propulsie posterioară. Sistemul cântăreşte 70 de kilograme şi vine cu o cutie de transfer integrată în transmisie.Versiuni de 557 şi 585 cai putere
Propulsia va fi asigurată de acelaşi motor V8 de 5.5 litri, capabil să ofere două versiuni de putere. cai putere la 5500 de rotaţii şi un cuplu motor de 720 Nm, disponibil pe o plajă de turaţii generoasă, cuprinsă între 1750 şi 5250 rpm. Şi această versiune va putea fi asociată unei transmisi integrale 4 Matic, care ar îmbunătăţi considerabil sprintul de la 0 la 100 de km/h, estimat la 3.7 secunde, cu 0.5 secunde mai rapid decât cel al unei versiuni doar cu propulsie spate. În schimb, creşte consumul mediu de carburant, de la 9.8 la 10.3 litri/100 de kilometri.
Cea de bază va avea 557 deMercedes anunţă că E63 AMG, în ambele variante de caroserie, va avea şi o versiune S. Aceasta va beneficia de 585 de cai putere la 5500 de rpm şi de un cuplu de 800 de Nm pe o plajă de turaţii între 1750 şi 5000 rpm. Resursele sunt suficiente pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 3.6 secunde, în cazul sedanului. Versiunea va fi asistată în permanenţă de sistemul de tracţiune integrală 4Matic.
Transmisie cu 7 trepte
Ambele versiuni vor fi asociate transmisiei AMG Speedshift, cu şapte rapoarte şi patru moduri de funcţionare: C - Controlled Efficiency, S - Sport, S+ - Sport Plus şi M - Manual.
Ţinuta de drum va fi asigurată de un diferenţial cu alunecare limitată, în cazul versiunii E63 AMG S, de o suspensie adaptivă, de un ecartament mai mare, de o direcţie electrică, de jante de 19 inch din aliaj şi de un pachet de frâne din carbon ceramic.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Daca pana acum am avut cateva umbre de dubii la face lift design, pot spune cu mana pe inima ca indoielile se risipesc pe zi ce trece. Linia farurilor e putin diferita fata de coupe, unde mi se par a continua mai armonios cu liniile capotei si grilei fata. Dar ca de obicei Mercedes confirma ca e doar o chestiune de timp pana te obisnuiesti cu un nou limbaj de design.
Imi place ca au imbunatatit cutia de viteze in 7 trepte. Acum face fata puterii monstruoase a motorului. Pana acum V12-le biturbo nu putea fi tinut in frau decat cu vechiul model in 5 trepte :) Astazi V8 are apropape aceeaisi CP si Nm.
4Matic e standard pe AMG si este foarte bine. De la o anumita putere in sus, transmisia pe toate rotile devine extrem de importanta la acceleratia in linie dreapta, stabilitate, etc.
Despre caracteristici tehnice, performante samd cifrele vorbesc de la sine. E Class AMG ramane acelasi tigru in costum Armani: doar emblema AMG tradeaza fiara dinauntru iar pentru cunoscatori, cateva elemente exterioare. In rest, e bine sa nu-ti faci de lucru pe sosea cu "familistul" asta. Poti sa iesi scarmanat rau de tot inainte sa-ti dai seama ce se intampla cu tine ... Aviz amatorilor :)
Disclaimer: Orice "cascadorile" pe drumurile publice este interzisa cu desavarsire puilor de zmei, chiar daca au varsta legala pentru permis de conducere.
- pe langa faptul ca-n SUA aceste masinarii or sa fie mai ieftine si asta chiar dk usd este sub euro vedem ca sistemul 4matic o sa fie standard doar pt pta din SUA , in UE optional , pai cum dreaq vine asta ????, marca europeana si ofera mai mult unei piete de pe alt continent ?!
In rest un automobil superb, exterior cat si interior ( la Interioare eu inca sunt de parere ca Merc este peste BMW si Audi, incepand de la volan, cum sunt aranjate butoanele pe consola ( cel mai intuitiv ) cat si lumina ambientala cat si cea de pe cadrane