Suzuki Vitara își completează gama de motorizări disponibile cu o unitate 1.4 turbo botezată Boosterjet care dezvoltă 140 de cai putere și care va putea fi regăsită în oferta mărcii japoneze sub denumirea oficială Vitara S. Noul Suzuki Vitara S a fost prezentat astăzi la Salonul Auto de la Frankfurt și le va oferi pasionaților Suzuki o primă versiune care se ridică la un nivel de putere care-l va tranforma pe Vitara într-o variantă demnă de luat în seamă de cei care vor un comportament ceva mai dinamic al mașinii lor în segmentul SUV-urilor de oraș.
Conform primelor date oficiale oferite de Suzuki, motorul noului Vitara S vine cu 140 de cai și 220 Nm, deci cu 20 de cai mai mult decât oferă singurele unități disponibile în acest moment pe modelul japonez (1.6 diesel de 120 CP și 1.6 benzină de 120 CP). Foarte interesant este însă faptul că noul motor anunță un consum și emisii mai bune decât cele oferite de actualul 1.6, deci este foarte posibil ca motorul aspirat din ofertă să dispară în perioada următoare, urmând să fie înlocuit de o versiune mai "cuminte" a noului 1.4 Turbo.
Noul Vitara S nu se modifică doar la nivelul ofertei de motoare, ci și în ceea ce privește designul.
Astfel, grila frontală primește bare verticale cromate pentru a fi diferențiată mai ușor de versiunile clasice, în timp ce interiorul iese acum în evidență prin câteva inserții roșii la nivelul scaunelor și nu numai. De altfel, Suzuki susține că "S" va deveni cea mai echipată versiune a lui Vitara, urmând să beneficieze standard de elemente precum frânare automată, cruise control adaptiv sau de lumini de zi LED integrate în spoilerul frontal.Boosterjet este viitorul motoarelor Suzuki pe benzină
Pe lângă noul 1.4 Boosterjet pe care îl vom vedea sub capotă lui Vitara S, Suzuki lanează și o versiune de 1.0 litri Turbo denumită de asemenea Boosterjet a nou-prezentatului Baleno, hatchback-ul de segment B care se așează în gama Suzuki deasupra actualului Swift. Motorul de 1.0 litri cu trei cilindri dezvoltă 110 CP.
Ambele motorizări beneficiază de aportul unui sistem de recuperare și reutilizare a energiei generate la frânare. Numele său oficial este SHVS și ajută motorul la accelerare, nivelând astfel consumul instantaneu din momentele de sarcină.
Altă noutate prezentată de Suzuki la Frankfurt este integrarea pachetului Apple Play în ecosistemul tehnologic oferit de Vitara prin display-ul de 7 inch prezent pe Vitara.
Până acum, Vitara oferea exclusiv integrare pentru utilizatorii telefoanelor cu sistemul de operare Android.via Suzuki
1.4t , nu pot decat sa ma bucur, deoarece sunt foarte interesat de aceasta masina.
Bv Suzuki.
Dar ca sa faci cand toata lumea vrea motor turbo.
Suzuki are experienta suficienta cu benzinarele turbo de cilindree mica de pe piata domestica (JP - kei-cars) si de pe cea asiatica a.i. sa poata sa scoata niste motoare turbo si pentru piata europeana...
si din ce stiu, Suzuki mereu au fost buni si pe partea de fiabilitate. fabrica din Ungaria e noua, nu mi as face griji.
Sigur ca nu trebuie sa ne opunem tehnologiei noi, insa asta nu inseamna ca trebuie sa renuntam la tehnologia mai veche care a demonstrat fiabilitate (ma refer aici la comparatia intre motorul aspirant si motorul turbo).
Tot sub forma de "gluma" am putea spune : Hai sa renuntam la muzica buna veche si sa ascultam cu toti manele ca sunt noi.
P.S. : nu toata lumea vrea atelaj cu motor cu ardere interna, deja vrea atelaj cu motor electric.