Dacia a pregătit mai multe surprize pentru Salonul Auto de la Frankfurt. Pe lângă faptul că toate motoarele din oferta constructorului român respectă deja norma Euro 6, marca din Mioveni va prezenta în fața nemților prima sa transmisie automată, unitatea manuală robotizată numită Easy-R. Alături de transmisia cea nouă și de motorizările actualizate, Dacia aduce noutăți în gama Duster: o nouă culoare de caroserie, ornamente interioare noi, mai multe dotări, tapițerii noi și un nou model de jante din aliaj. În plus, Duster primește sistemul multimedia MEDIA-NAV Evolution, cu tot cu o cameră de marșarier. Pe anumite piețe, Dacia va comercializa și o serie limitată "Urban Explorer" a lui Duster.
Prima transmisie automată din oferta Dacia vine cu motor de 90 CP și cu Start-Stop
Transmisia robotizată Easy-R din oferta Dacia, prima unitate automată din oferta europeană a constructorului din Mioveni, debutează la Salonul Auto de la Frankfurt. Dacă până acum știam doar că va fi oferită în cadrul gamelor Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway, cei de la Dacia au specificat în final și motorizare care o însoțește. Astfel, noua transmisie robotizată Easy-R de la Dacia are cinci trepte de mers înainte și este oferită pentru moment doar cu unitatea 0.9 Tce de 90 CP. Propulsorul respectă normele Euro 6 și asigură același consum mixt în compania transmisiei robotizate: 4.9 litri la sută și emisii CO2 de 109 grame pe kilometru. Reprezentanții mărcii românești nu au specificat cum sunt afectați timpii 0-100 km/h ai modelelor care sunt comandate cu această transmisie.
Noua combinație de motorizare/transmisie de la Dacia a fost testată insistent de inginerii Renault, fiind optimizată pentru durabilitate și fiabilitate. În timpul procesului de dezvoltare, transmisia Easy-R a fost testată pe dinamomentru vreme de peste 130.000 de ore, iar fiecare transmisie Easy-R în parte este evaluată în cursul procesului de fabricație printr-un proces strict de control al calității. Transmisia robotizată de la Dacia are atât mod automat, cuplat prin selectarea treptei "D", cât și mod Manual, activat prin mutarea levierului la "M" și apoi mișcarea acestuia înspre semnele "+" și "-", în funcție de dorința șoferului de schimbare a treptelor. Cei de la Dacia susțin că au ales această soluție tehnică deoarece nu afectează consumul de carburant și unitatea Easy-R are mai puține pierderi de energie față de automatele convenționale. În plus, unitatea Easy-R are un mod de "crawl" îmbunătățit, care facilitează manevrele la viteze reduse când nu este acționată accelerația și staționarea în rampă cu sistemul Hill Start Assist.
Toate motoarele Dacia respectă norma Euro 6 și consumă mai puțin
Dacia și-a actualizat toate motorizările din gamă pentru respectarea normei euro 6. Odată cu acest update, toate propulsoarele sunt echipate cu sistemul Start-Stop și cu funcție de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare, singurele excepții fiind unitățile 1.2 16V. În plus, toate diesel-urile sunt echipate cu un sistem de reducere a emisiilor de oxizi de azot care funcționează fără întreținere: Lean Nox trap, o soluție tehnică bazată pe un sistem de absorbire a NOx-urilor care folosește un catalizator placat cu zeoliți (grup de minerale).Datorită actualizării la Euro 6, toate motoarele au devenit mai eficiente în materie de consum de carburant. În cazul gamelor Sandero, Logan și Logan MCV: unitatea TCe 90 are un consum mai mic cu 0.1 litri la sută, iar diesel-ul de 90 CP este cu 0.3 litri la sută mai eficient.
La gama Sandero Stepway, motorul TCe 90 este cu 0.3 litri la sută mai eficient și diesel-ul de 90 CP este cu 0.2 litri la sută mai eficient. În cazul gamei Duster, unde sunt prezente cele mai multe motoare, există îmbunătățiri de consum pe toate planurile. Astfel, dCi-ul de 90 CP al lui Duster este cu 0.3 litri la sută mai eficient, iar fratele său mai puternic, de 110 CP, are un consum mixt redus cu 0.5 litri la sută. Unitatea TCe de 125 CP din gama Duster a devenit cu 0.2 litri la sută mai economică, iar motorizarea nouă de 115 CP, denumită SCe șioferită doar pe anumite piețe, are un consum mixt de 6.4 litri la sută.Duster Edition 2016: cameră de marșarier şi jante cu finisaj diamant
Ediția 2016 a lui Dacia Duster vine cu câteva actualizări menite să facă SUV-ul din Mioveni și mai atractiv pentru cât mai mulți clienți. Acestea au fost imprementate în gamă în funcție de cererile clienților Dacia și îmbogățesc oferta de echipamente, materiale și culori a lui Duster. Astfel, clienții lui Duster pot comanda un nou model de jante din aliaj, de 16 inch, care au finisaj "negru cu efect diamant". În plus, culoarea "gri olive" este înlocuită de "verde Altaï".
La nivelul interiorului, Duster are cele mai multe schimbări: ornamentele vor fi de două tipuri: negru silicon și gri Féderer, iar tapițeriile noi sunt cusute cu ață care are o nuanță discretă de gri. Variantele entry-level ale lui Duster vor avea tapițerie de culoarea "negru silicon", în timp ce variantele superioare vin în combinația de tapițerie "gri Féderer cu negru". Modificările sunt cel mai ușor de observat la fețele de uși, mânerele portierelor și ornamentele bordului. În plus, comanda sistemului de climatizare a fost restilizată subtil.
Sistemul de navigație Media-Nav Evolution este marea schimbare în gama Duster 2016. Acesta este disponibil opțional și cu o cameră video de marșarier, o dotare complet nouă în gama Dacia. Unitatea multimedia actualizată suportă funcțiile sistemelor Apple Car Play și Android Auto și vine cu o grafică îmbunătățită și o interfață nouă, dar la fel de ușor de folosit. În plus, Dacia Duster 2016 cu sistemul Media-Nav Evolution are comenzi pe volan care permit accesul la asistentul virtual Siri de la Apple (comenzi vocale) și se bucură de conectivitate la rețelele sociale Facebook și Twitter, cu suport pentru puncte de interes relevante, o aplicație dedicată (AHA, oferită gratuit în App Store și Play Store), acces la posturi de radio online și multe asemenea funcții.
Ediție limitată Dacia Duster 2016 Urban Explorer
Standul Dacia este relativ mic la acest salon, iar singura noutate importantă este ascunsă într-un Sandero Stepway: cutia de viteze automată Easy-R.
Posted by Automarket.ro on 15 Septembrie 2015
Via Dacia
https://c1.staticflickr.com/9/8198/8223046143_c2109b7ca8.jpg
E low-cost. Uitați cel mai esențial detaliu și adjectiv când vine vorba de Dacia. Nu înțeleg de unde atât de multe pretenții pentru o mașină ce își propune să fie ieftină.
Revenind la Duster, mie mi se pare fenomenal ca au adus atatea modificari fara sa fie nici macar un facelift. Facelift-ul este de 2 ani pe piata, iar modelul nou (Duster 2 adevarat) va fi prezentat undeva la finalul lui 2016. Schimbarile astea sunt pur si simplu o imbunatatire a masinii. Tinand cont ca pana acum Dacia nu prea schimba nimic intre lansari de model nou sau facelift, noua abordare este binevenita. Bravo si tot asa mai departe!
asta cu low-costul a fost odata un vis frumos.....la 16-20.000 cat ajunge un Duster mai decent e un low cost ????? Voi sunteti cu capul sau va dau banii afara din casa ?? Ok, e cel mai ieftin din clasa, dar o arzi cu jante diamant, camera de mers inapoi, incalzire in scaune, briz brizuri si nu pui servodirectie electrica care sa invarta decent rotile alea care-s destul de mari si grele ??
Nu as comenta daca nu as fi avut pe mana acum ceva timp un Duster Laureat nou nout.......mi-a fost rusine efectiv de masina aia....si nu de simplitatea ei in spiritul low cost, ci cat de prost erau lucrate si imbinate elementele de interior. Mi se rupe-n paispe de cutia aia de viteze de 2 bai, mi-as cumpara Duster doar daca as fi cioban la stana.
In privinta cutiei robotizate, o consider cea mai buna optiune posibila momentan pe Dacia. Este comparabila cu o manuala ca si fiabilitate si este incomparabila ca pret cu o automata propriu-zisa.
Celor care stramba din nas cand aud de robotizate, le spun ca majoritatea constructorilor de volum exploreaza tehnologia cutiilor robotizate, fiind o solutie ieftina care poate fi dezvoltata in-house plecand de la cutii manuale deja existente.
Celor care stramba din nas cand aud de 5 trepte le spun ca Suzuki Swift vine cu automata (propriu-zisa ce-i drept) de 4 trepte iar PSA-urile vin cu robotizate de 6 trepte pentru anumite motorizari.
Daca nu ma crezi ... cauta. Si nu cauta sa vii cu Vitara ca are vreo 18.5 cm garda la sol si mai costa si 22 de mii in configuratie 4x4 diesel.
- scaune mai bune!!! tot senzatia de fotoliu o am + pozitia la volan jalnica!
- sistemul MediaNav sa-l mute deasupra aeratoarelor
- contactul sa-l aduca mai aproape de volan, iti rupi degetele cand bagi cheia in contact
Le-am pus in ordine prioritatilor mele, mai sunt MULTE altele... dar cand ma mai urc intr-o dacie pe mine astea chiar ma "ustura"!
Altele: tremurul schimbatorului de viteze, franele, ambreiajul prea sus, aeratoarele de la parbriz bat doar pe mijloc, oglinzile prea jos, scaunul de la sofer prea sus ori bordul e prea jos, chiar si 1,50 daca ai tot dai cu genunchii de volan... multe multe....
Bravo Dacia pt cutia automata, fie ea si cea mai penala, e bine ca nu afecteaza consumul, nu-ti moare motorul, nu stai sa schimbi, ai totusi un confort oricine orice ar zice.
@@Scrooge, ai inteles f bine cum mi-as cumpara un Duster, din pacate meseria de cioban care mi se pare destul de misto, e departe de a o practica. Si da stiu ca e cel mai ieftin. Din pacate multi il invart numai in oras.
2. Nu prea inteleg rostul jantelor "diamant" pe Duster, fiind masina de teren (dooh), jantele se vor murdari, zgaria, si nu vor mai atrage atentia.
3. De ce nu ofera (inca) automata pe Duster, pentru ca poate nu e placut sa stai sa schimbi viteze cand te uiti sa nu iti rupi bara prin "off-road".
4. dusteru papuc pe cand?
Tare m-ar mira sa vad si pe logan aceasta motorizare, caci 1.2tce nu cred ca o sa puna pe versiunea "sportiva".
Odata cu norma euro 6 motorizarea 1.2 a mai pierdut 2 caluti si numara acuma doar 73cp, oare motorizarile noi sa fie pe hartie mai eficiente si tot aceeasi putere ? Nu prea cred.
Interesant sistemul de la dieselul euro 6, interesant si cel de recuperare a energiei cinetice, insa banuiesc ca o sa fie mai costisitor de schimbat cate ceva la sistemul de franare.
Cu directia colegul de mai sus are dreptate, ce daca e low-cost ? Pana si un golf 3 sau un golf 4 e mult mai usor de manevrat. Eu am avut 5 ani logan nou cu servo si are o directie foarte obositoare, nici nu imi imaginez cum e cel fara.
Imi cer scuze, pe tine am vrut sa te completez mai sus... Am scris "SAB" din viteza.
@Scrooge
Nu-i de vina masina pentru ca unii nu-i inteleg rostul. Desi, nu stiu de ce, dar fenomenul asta nu-i doar unul romanesc. Tocmai ce am citit aici o stire despre un G Klasse tunat de Brabus care are 850 cp! Ma si gandesc cat off road va face cu masina respectiva vedeta care va cheltui pe ea suma exorbitanta pe care o reprezinta pretul.
De la asta si pana la a acuza un low-cost de "lipsa de tehnologie" e putina diferenta.
1. Pe gama Dacia exista grup electro hidraulic, ce-i drept nu la toate motorizarile. Spre exemplu logan 1.2 16V EU6 are, Duster K9K dar nu mai stiu care varianta are. Cel mai bine inainte de face afirmatii te duci la un showroom, ridici frumusel capota si te uiti acolo (asta in conditiile in care esti in stare sa localizezi sistemul...)
2. Duster si Logan, ce-i drept vandut sub sigla Renault se comercializeaza si cu cutie automata cu 4 trepte si mai nou, pe duster exista si 4x4 automata!
3. Pot paria pe faptul ca nu cunosti care sunt diferentele din punct de vedere constructiv dintre o cutie de viteze automata , robotizata, CVT sau DCT.
4. Daca intelegi avantajul unei cutie robotizata cu 5 trepte fata de una automata cu 4 trepte din punct de vedere consum (implicit emisii de CO2), si stii despre ce s-a convenit in ACEA in legatura cu CO2 si ce tari s-au afiliat, ai tacut naibii din gura, si nu mai debitai atatea prostii.
Si la gama de culori ar trebui sa umble Dacia, sa ofere culorile rosu si galben si pentru Duster, iar pentru cellelatle modele culori mai vii, mai tineresti.