După un concept primit bine la Salonul Auto de la Geneva, o serie de imagini spion şi mai multe informaţii preliminare, Honda a decis să ridice cearşaful de pe noul Civic Tourer, derivatul break al actualului model compact. Modelul îşi va face apariţia oficială în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, programat la începutul lunii septembrie şi va încerca să ofere o abordare diferită segmentului.
Dezvoltat exclusiv în Europa şi desenat pentru publicul de pe Bătrânul Continent, modelul Honda vine cu o nouă configuraţie a geamurilor laterale pentru a permite o suprafaţă vitrată generoasă, încadrată de cele patru rânduri de montanţi. Posteriorul renunţă la deflectorul conceptului, dar adoptă luminile posterioare desenate sub formă de baghetă ce cuprind tot hayonul. Partea frontală este similară variantei hatchback, în vreme ce profilul este acum dominat de bosaje mai pronunţate.
Portbagaj de 624 litri
Comparativ cu Civic hatchback, break-ul vine cu o gură de încărcare a portbagajului mai joasă cu 137 de mm. Referindu-ne la spaţiul interior, Honda se pare că s-a ţinut de promisiune. Civic Tourer oferă un portbagaj de 624 de litri, cea mai bună valoare din segment, mai bună chiar şi decât cea a lui Golf Variant (605 litri), principalul rival al japonezei în Europa de Vest.Atunci când bancheta spate este rabatată, Civic Tourer garantează un portbagaj de 1668 de litri. Porivit Honda, portbagajul poate înghiţi două biciclete mari sau trei valize mari Samsonite, chiar şi cu planşeul tras. Alături de această generozitate, Honda oferă şi sistemul Magic Seats, care permite configurarea diferită a scaunelor.
Două motoare şi amortizoare ajustabile
În momentul lansării, Civic Tourer va fi disponibil alături de două motorizări. Este vorba despre motorul pe benzină 1.8 i-VTEC de 142 de cai putere şi 174 Nm, dar şi de dieselul i-DTEC, capabil să livreze 120 de cai şi 300 de Nm. Unităţile vor fi administrate cu ajutorul unor transmisii manuale sau automate, cu şase trepte.
În ceea ce priveşte pachetul tehnologic, Honda plusează şi cu un sistem de ajustare a amortizoarelor, care permite selectarea mai multor moduri de rulare.
Botezat Adaptive Damper System, tehnologia permite ajustarea ţinutei de drum în funcţie de starea carosabilului şi de nivelul de încărcare al maşinii. Sistemul beneficiază de trei moduri de rulare: Comfort, Normal şi Dynamic.Noul Civic Tourer va fi produs la o uzină din Marea Britanie, urmând ca vânzările să demareze la începutul anului viitor.
Oare ce au vrut sa faca??
chit ca daca treci peste aspectul exterior are niste atuuri de necontestat
si crv ul nou are partea posteriala la fel de discutabila...
nu e intamplatoare asemnarea
Sunt sigur ca daca v-ar face-o cineva cadou voi in mod sigur a-ti refuza-o.
Intoarceti-va la bicicleta Pegas a voastra si nu mai comentati aiurea.
Insa astfel partea din spate este, sa zicem, cel putin discutabila ( urata din punctul meu de vedere ).
Imi aduc aminte in 2006 cand a aparut primul civic l-am vazut la service la o revizie cu accordul cand inca nu era expus pe nicaieri. Mi se parea adus de pe alta planeta ...
E de necrezut cum au involuat la capitolul design ...