În urmă cu trei ani, în cadrul Salonului de la Paris, Audi prezenta conceptul Quattro şi anticipa un viitor coupe sportiv menit să reînvie tradiţia unuia dintre cele mai populare modele ale sale. De atunci şi până în prezent, nemţii s-au tot jucat cu informaţiile privind şansele conceptului de a se materializa.
Astăzi însă, Audi a decis să mai întărâte fanatismul celor care apreciază brandul din Ingolstadt cu o revizuire a conceptului din 2010. Reiterarea se numeşte Sport Quattro şi este anunţată deja pe lista de premiere de la Frankfurt.
Comparativ cu prototipul din 2010, noul Quattro vine cu un spoiler redesenat şi cu faruri noi, echipate cu tehnologia LED Matrix, proaspăt introdusă şi pe A8 facelift. Tot la capitolul modificări putem nota stopurile redesenate, extensia spoilerului faţă, gurile de ventilaţie ale bosajelor faţă şi noul set de jante.
Materiale uşoare, dar o masă totală de 1850 kg
Modificările importante apar însă atunci când vorbim despre dimensiuni. Audi Sport Quattro este mult mai mare decât vechiul concept, măsurând 4602 mm lungime, 1964 mm lăţime şi 1386 mm înălţime. Vechiul Quattro măsura 4280 mm lungime, 1860 mm lăţime şi 1330 mm înălţime. Şi la nivelul ampatamentului se observă diferenţe, el fiind cu 184 mm mai mare în cazul lui Sport Quattro (2784 mm).Structura habitaclului combină aluminiul cu oţelul de înaltă rezistenţă pentru a oferi o masă redusă. Tot din acest motiv, uşile şi aripile sunt construite din aluminiu, iar capota, acoperişul şi uşa portbagajului din fibră de carbon. Chiar şi cu aceste eforturi, modelul german ajunge să cântărească 1850 de kilograme, influenţat probabil de pachetul de baterii generos.
Motor de 700 de cai putere şi consum de 2.5 litri/100 km
Şi sub capotă există diferenţe majore. Sport Quattro renunţă la vechiul motor pe benzină cu cinci cilindri în linie, de 408 cai, în favoarea unei arhitecturi hibride. Aşa se face că noul concept adoptă un motor convenţional V8 bi-turbo, de 4 litri, capabil să producă 560 de cai şi 700 de Nm, căruia îi alătură o unitate electrică de 150 de cai şi 400 de Nm.
Nu lipseşte nici bateria litiu-ion, cu o capacitate de 14.1 kWh.Configuraţia întregului sistem face ca resursele totale să urce la 700 de cai putere şi 800 de Nm, gestionate prin intermediul unei cutii tiptronic cu opt rapoarte şi a tracţiunii integrale Quattro. Ambele motoare pot funcţiona separat, dar şi împreună. Când ambele îşi pun la dispoziţie resursele, acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în 3.7 secunde, iar viteza maximă atinge valoarea de 305 km/h.
Chiar şi în aceste condiţii, Audi susţine că Sport Quattro poate consuma 2.5 litri/100 de km şi poate emite doar 59 g/km. De asemenea, energia stocată în baterie poate fi suficientă pentru a parcurge 50 de kilometri.
RUSINE!!
daca ai fi citit articolul ai fi observat ca acest concept are fix acelasi motor ca si RS6, 4.0 V8 biturbo de 560 CP. Diferenta este ca acest concept este hibrid, adaugarea motoarele electrice duce puterea maxima la 700 CP.
de aceea, el este mai lent decat bmw m5 si e63 amg