Volkswagen Nils Concept, surpriza nemţilor pentru Frankfurt

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 02.09.2011
Volkswagen va prezenta la Frankfurt un concept electric numit Nils. Acesta are un singur loc, un motor de 20 CP şi o autonomie de 64 de kilometri. Încărcarea se face în două ore.

Esential

65 de kilometri poate parcurge Volkswagen Nils cu o încărcare completă.
130 de km/h este viteza maximă a acestui model, limitată din moment ce este destinat mediului urban, cu mici ”escapade” în afara oraşului, dacă este cazul.
39 de centimetri reprezintă ecartamentul lui Nils, în timp ce înălţimea sa este de 120 CM.

Volkswagen a prezentat primele imagini şi informaţii ale monopostului electric pe care îl aduce la Salonul Auto de la Frankfurt.Modelul se numeşte Nils şi reprezintă viziunea Volkswagen în ceea ce priveşte transportul minimalist în mediul urban. Conceptul cântăreşte în jur de 500 de kilograme şi a fost dezvoltat împreună cu Ministerul Transporturilor din Germania. Graţie faptului că are un singur loc, inginerii Volkswagen au putut să-l facă pe Nils cât mai mic posibil.

Motorul electric al lui Nils are o putere nominală de 20 CP, dar poate oferi 33 CP pentru perioade scurte de timp. Acumulatorul care alimentează acest motor are o capacitate de 5.3 kWh şi se încarcă complet în doar două ore. Portul de încărcare este amplasat sub stopul din spate, în timp ce bateriile şi motorul au fost amplasate sub podea, oferind suficient spaţiu pentru un mini portbagaj. Viteza maximă a lui Volkswagen Nils a fost limitată la 130 km/h, iar autonomia sa este de 65 de kilometri. Motorul electric are o masă de numai 19 kilograme, în timp ce întregul vehicul cântăreşte 453 de kilograme.

Cei de la Audi au anunţat deja prezentarea unui vehicul electric destinat oraşelor, iar Volkswagen ar putea utiliza o platformă bazată pe modelul respectiv pentru a crea un monopost electric de oraş pentru navetişti.

Oficialii Volkswagen au declarat deja că acesta va emite mai puţin CO2 per kilometru decât XL1 Concept, care avea emisii de numai 24 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Nils se bucură de încă un avantaj: fiind dezvoltat împreună cu Ministerul Transporturilor din Germania, acesta este realizabil din punct de vedere tehnic şi fezabil din punct de vedere economic, subliniază cei de la Volkswagen. Dacă Volkswagen Nils va ajunge vreodată în producţie, acesta va fi oferit în compania unei surse de energie sustenabile, cum ar fi panourile solare, pentru a reduce corespunzător amprenta de carbon a utilizatorului. Practic, dacă un client va alege un asemenea vehicul, încărcarea modelului nu se va face cu energie de la reţeaua publică, ci cu energie sustenabilă, furnizată de surse regenerabile. Prin această măsură, cei de la Volkswagen ar elimina criticile legate de sursa de energie din spatele vehiculelor electrice actuale, încărcate de la reţeaua bazată pe combustibili fosili şi/sau nucleari, a căror utilizare nu este 100% ecologică pe termen lung.

Concernul Volkswagen şi-a dus eforturile ecologice mai departe, semnând un contract cu o companie austriacă de energie pentru a-şi reduce amprenta de carbon la nivel de corporaţie.Cei de la Verburnd le vor furniza energie hidro-electrică nemţilor de la Volkswagen, contractul acoperind 10% din necesarul conglomeratului german.


Via | Volkswagen

Comentarii (6)

  • toata lumea a ras de twizzy dar vad ca toti producatorii ii calca pe urme :)
    6 13
  • big deal...
    au copiat ideea francezilor cu Renault Twizy
    19 11
  • @lol
    prostii au ras, oamenii practici au privit twizy cu interes.
    21 1
  • flavius
    twizy
    Twizy nu-i decat o copie a ideii care a stat le baza lui Lumeneo Smera. ba chiar o simplificatre a acesteia . Lumeneo Smera este deja in vanzare de aproape un an in Franta si este net superior masinutei R.Twizy ( tot doua locuri in tandem dar :110km/h , 150km autonomie , tractiune integrala cu cate un motor de 15kw (20.4cp) fiecare pentru fiecare punte , comportament similar motocicletelor-se inclina in curbe ). Din pacate si pretul este la fel-peste 20.000 euro ( ce-i drept , cu tot cu bateriile de cca 10kwh .)
    9 15
  • @flavius
    Renault n-a copiat nimic de la Lumeneo Smera. Tot ce a facut individul ala a fost sa puna un pachet de baterii mai mari ce a dus la performante imbunatatite, insa n-a venit cu nimic inovator in industrie. Lumeneo Smera costa 24.500 euro, iar un Renault Twizy e 7.000 euro cu promisiunea ca bateriile sa fie schimbate cand apare o tehnologie mai avantajoasa.

    In realitate, masina de inspiratie a fost BMW C1 , care era de fapt un scuter cu acoperis. Renault a preluat ideea, a dezvoltat-o si astfel a aparut Twizy. Nicio treaba cu Lumeneo Smera.
    16 6
  • lorinczi.thomas
    da sa vezi ca ii urmeaza audi urban. acu sa vedem vers cabrio
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru