Volkswagen va prezenta la Frankfurt un concept electric numit Nils. Acesta are un singur loc, un motor de 20 CP şi o autonomie de 64 de kilometri. Încărcarea se face în două ore.
Volkswagen a prezentat primele imagini şi informaţii ale monopostului electric pe care îl aduce la Salonul Auto de la Frankfurt.Modelul se numeşte Nils şi reprezintă viziunea Volkswagen în ceea ce priveşte transportul minimalist în mediul urban. Conceptul cântăreşte în jur de 500 de kilograme şi a fost dezvoltat împreună cu Ministerul Transporturilor din Germania. Graţie faptului că are un singur loc, inginerii Volkswagen au putut să-l facă pe Nils cât mai mic posibil.
Motorul electric al lui Nils are o putere nominală de 20 CP, dar poate oferi 33 CP pentru perioade scurte de timp. Acumulatorul care alimentează acest motor are o capacitate de 5.3 kWh şi se încarcă complet în doar două ore. Portul de încărcare este amplasat sub stopul din spate, în timp ce bateriile şi motorul au fost amplasate sub podea, oferind suficient spaţiu pentru un mini portbagaj. Viteza maximă a lui Volkswagen Nils a fost limitată la 130 km/h, iar autonomia sa este de 65 de kilometri. Motorul electric are o masă de numai 19 kilograme, în timp ce întregul vehicul cântăreşte 453 de kilograme.
Cei de la Audi au anunţat deja prezentarea unui vehicul electric destinat oraşelor, iar Volkswagen ar putea utiliza o platformă bazată pe modelul respectiv pentru a crea un monopost electric de oraş pentru navetişti.
Oficialii
Volkswagen au declarat deja că acesta va emite mai puţin
CO2 per kilometru decât XL1 Concept, care avea emisii de numai 24 de grame de
dioxid de carbon pe kilometru.
Nils se bucură de încă un avantaj: fiind dezvoltat împreună cu Ministerul Transporturilor din Germania, acesta este realizabil din punct de vedere tehnic şi fezabil din punct de vedere economic, subliniază cei de la Volkswagen. Dacă Volkswagen Nils va ajunge vreodată în producţie, acesta va fi oferit în compania unei surse de energie sustenabile, cum ar fi panourile solare, pentru a reduce corespunzător amprenta de carbon a utilizatorului. Practic, dacă un client va alege un asemenea vehicul, încărcarea modelului nu se va face cu energie de la reţeaua publică, ci cu energie sustenabilă, furnizată de surse regenerabile. Prin această măsură, cei de la Volkswagen ar elimina criticile legate de sursa de energie din spatele vehiculelor electrice actuale, încărcate de la reţeaua bazată pe combustibili fosili şi/sau nucleari, a căror utilizare nu este 100% ecologică pe termen lung.
Concernul Volkswagen şi-a dus eforturile ecologice mai departe, semnând un contract cu o companie austriacă de energie pentru a-şi reduce amprenta de carbon la nivel de corporaţie.Cei de la Verburnd le vor furniza energie hidro-electrică nemţilor de la Volkswagen, contractul acoperind 10% din necesarul conglomeratului german.
Via | Volkswagen
In realitate, masina de inspiratie a fost BMW C1 , care era de fapt un scuter cu acoperis. Renault a preluat ideea, a dezvoltat-o si astfel a aparut Twizy. Nicio treaba cu Lumeneo Smera.