OFICIAL. Faceţi cunoştinţă cu noul Suzuki Swift Sport!

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 10.08.2011
Suzuki a dezvăluit astăzi noua generaţie a modelului Swift Sport. Modelul de segment B vine cu 136 de cai putere şi un cuplu motor de 160 Nm.

Esential

136 de cai putere dezvoltă noul Suzuki Swift Sport.
125 de cai oferea vechea generaţie Swift Sport.

Suzuki şi-a câştigat un număr mare de fani în România cu vechea generaţie Swift. Noul model vine să reediteze succesul predecesorului şi primeşte o mână de ajutor din partea versiunii Sport, proaspăt prezentată astăzi de Suzuki. Fratele rebel al modelului de segment B creşte cu 4 centimetri în lungime, măsurând acum 3.89 metri.

La nivel exterior, mezinul sportiv se remarcă prin folosirea grilei frontale de tip fagure, prin spoilerul faţă restilizat, prin bosajele ceva mai largi şi prin farurile pe fundal negru. Garda la sol a fost şi ea redusă, jantele standard au fost înlocuite cu unele de 16 inch din aliaj, cu design specific, iar spoilerul posterior a fost de asemenea înlocuit.

Modificările estetice sunt însoţite şi de unele mecanice importante, inginerii Suzuki folosind o suspensie mult mai rigidă şi o nouă arhitectură multilink pe puntea spate.

Sub capotă se va regăsi un motor de 1.6 litri, dezvoltat special pentru Swift Sport. Unitatea cu patru cilindri livrează 136 de cai putere la 6900 de rotaţii şi un cuplu motor de 160 de Nm la 4400 de rpm, trăsături specifice unui motor aspirat pe benzină.

Resursele sunt superioare celor oferite de vechea generaţie, care garanta doar 125 de cai şi 148 de Nm. Cei 136 de cai vor fi manageriaţi cu ajutorul unei transmisii manuale cu şase rapoarte.

Lista de dotări de siguranţă a noului Swift Sport va include, printre altele, un total de şapte airbaguri şi un sistem ESp disponibil în standard. publicul va putea face cunoştinţă cu versiunea sportivă lună viitoare, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. 

via | autoblog

Comentarii (28)

  • @
    O masina care o apreciez, si imi place mult.
    Intrebare: De ce nemtii, italieni, englezii, etc , nu scot motoare asa puternice aspirate ?
    10 8
  • pentru cei ca scorpionul...
    si cand imi aduc aminte ca nu mai devreme de 2 sapt radeati de 1.6-le aproape identic de pe elantra, in comentariile de dupa test drive.
    dar na, daca nu e vag e slab.
    15 6
  • @ScorpyonVAG
    au si nemti si italieni motoare aspirate puternice
    un exeplu........motorul de pe M3CSL......care acum 10 ani avea 355hp din motor de 3246cc.......
    deci puterea litrica la acest motor este de 113hp
    pe cand puterea litrica la acest Swift Sport este de 94.........
    10 1
  • @ScorpyonVAG
    ............ pentru restul exista HONDA !
    6 5
  • Swift Club Romania
    Suntem cel putin 250 de posesori de Suzuki Swift pe MySwift.Ro :)

    Multumim de stire Automarket!
    11 5
  • @ScorpyonVAG - pentru ca motoarele aspirate de mare putere nu-si au rostul pe masinile de zi cu zi unde consumul si puterea/cuplu la turatii joase sunt mai importante, spre deosebire de masinile cu valente sportive.
    Ontopic - m-am jucat putin cu vechea generatie de swift sport si mi-a placut mult, ar fi interesanta un comparativ cu twingo sport.
    5 1
  • zarnesteanu
    Motorul asta l-au scos
    Dupa ce "au luat la cunostinta de tehnologia VW si (chm) n-au gasit nimic interesant".
    6 7
  • dar ce zici tu de 1.4 tsi care ajunge la 210cp sau chiar mai mult, hmm???? nu-i frumos 150 cp / litru?
    2 14
  • @
    @mog: daca iti amintesti, am zis ca imi place Elantara. Motorizarea 1.6 este prea mica pentru Elantra, insa pe o masina ca si Suzuki Swift, cu o masa scazuta, face minuni o asemenea motorizare.
    7 2
  • greutate
    ia uita-te putin la greutatea lui swift si la elantra sa vezi ce greutatea au....si tragi dupaia concluzii
    6 1
  • Swift
    Uite ca mie nu-mi place. Swift este o masina destul de scumpa pt ceea ce ofera in general, iar noua generatie (sau facelift-ul, nu stiu exact) nu mi se pare ca aduce imbunatatiri estetice considerabile comparativ cu vechea generatie.

    Bine ca au restilizat interiorul pt ca era jale la acest capitol, desi cred ca s-a pastrat plasticaria de proasta calitate prezenta pe vechea generatie.

    Referitor la varianta sport, sincer m-ar interesa foare mult pretul, deoarece motorizarea nu ma da pe spate.

    L.E.: M-am interesat mai atent si in Germania, vechea generatie costa 17.000E. Iar ca si dimensiuni si greutate, noua generatie, concureaza mai mult cu Clio, decat cu Twingo.

    Varianta in 3 usi are 3.98m lungime (4.03 Clio) si 1480 kg in varianta cu motorizare 1.2.!!! (Clio cam 1100kg).

    La aceeasi bani (17k), in Germania, exista Clio Gordini cu motorizare 1.6 16v, 130cp si 155 Nm.

    Tinand cont ca discutam de o masina cu o greutate mai mica cu peste 300 kg, tind sa cred Renault-ul este mai rapid.

    Ca sa nu mai spun ca pt nici 1000E se poate achizitiona varianta in 5usi, care pe langa ampatamentul mai mare al lui Clio, aduce beneficiile celor 2 usi suplimentare.
    11 3
  • car and driver
    1400kg, pe motorisca asta?. dar cu ce e facuta? cu plumb? e o greseala strecurata pe undeva sigur. masini compacte cu motorizare diesel sunt mai usoare. si pline de tehnologie si siguranta de 5 stele standard.(adica acele 6 sau 7 airbaguri)
    fata de generatia ante-facelift, la exterior arata mai prost acest swift. valabil si la kia ceed. sunt niste incercari nereusite de "improspatare"

    pentru un motor asa slab, ar trebui sa aiba o greutata considerabil mai mica (1100kg maxim) si un handling criminal. cum era vechiul c2 de la citroen care tot cu 125cp rupea pe zonele virajate
    7 2
  • @car and driver
    Nu 1400kg, ci aproape 1500kg !!! Eu banuiesc un sasiu de plumb si caroserie din fonta :D.

    P.S.: Nu este nici o greseala, pe toate site-urile, inclusiv pe cele oficiale este data greutatea asta. Sa mai precizez ca un M3 cu motor V8 are 1655kg, iar Seria 1 M, doar cu o suta de kg mai mult (1570)!!!
    7 0
  • deci e clar...
    masina prea grea pt dimensiunile ei....implicit, desi mototrul pe hartie e ok, performante sportive slabe.
    logo ul SPORT e cam degeaba in cazul de fata.
    exact cum banuiam.
    4 0
  • nu merge
    daca se dorea sport trebuia sa aiba max 1200 kg.sunt masini din clasa medie mai usoare...dar la vale se duce ca "dovleacul" k e grea :)))
    6 1
  • fiesta mea...
    ...are 1100 de kile, motor de 1.6 cu distributie variabila, si scoate 120CP la 4050RPM / cuplu 152Nm la 6000RPM. si nu e sport, e o masina normala de oras. daca vrei sa scoti un sport dintr-un motor de 1.6 ar trebuie sa-i pui o turbina. altfel, din doua spoilere si o grila e doar un wannabe.
    5 2
  • Alex Radoi
    OPRITI ABERATIILE!!!
    Asta in fond nu este decat un Swift vechi cu facelift si probabil un ECU resoftat. Swiftul sport vechi are 1050kg aproximativ, deci diferenta nu are de unde sa apara nici cu masina plina cu oameni. Nu mai aberati, e o eroare si gata! E clar!!! Ajunge!!!
    5 4
  • Alex Radoi
    @razz
    Sa ne mai spui si daca Fiesta ta scoate "suta" in 8.9s cum scoate Sportu' vechi. Si in orice caz, vezi ca Swiftul Sport nu se remarca prin acceleratie sau viteza maxima, ci prin tinuta de cart. Nu o sa stea in toata viata ei o Fiesta (nici macar ST) pe curbe cum sta Sportu', nu mai zic ca momentan NU exista nici macar Fiesta noua cu discuri de frana pe spate :))). Dar daca nu te-ai dat cu una n-ai de unde sa stii... Pacat in schimb ca-ti dai cu parerea... Ca romanu'....
    7 6
  • @Alex Radoi
    Ai dreptate, este o greseala. Pe suzuki.de este trecuta inainte masa maxima admisa!

    Datele corecte:
    Noul Swift 3 usi 1.2 = 1.020 kg
    Vechiul Swift Sport = 1.105 kg.

    Deci probabil ca nici noul Swift Sport nu sare de 1.150 kg.

    Se pare ca "it was a misunderstanding. if you can read me", dupa cum bine zicea domnul Aurelian Soric. Scuze, greseala mea!

    P.S.: In continuare cred ca Clio Gordini este o alegere mai buna.
    2 2
  • @C-G-C
    Aberezi, Clio Gordini este ~24000 de EUR, ce treaba are cu masina asta???
    2 7
  • @GTRAZVAN
    la 24.000E gasesti Clio Gordini RS, motorizarea 2 l. Eu ma refeream la varianta de 1.6 16 si 130cp care in Germania costa fix cat Suzuki-ul de mai sus (adica 17.000E). Si chiar daca, cum spunea si Alex mai sus, Swift este mai "cart", cred ca Clio este o masina mai completa.
    5 1
  • din franta
    nu are 1480 de kg
    ma , daca chiar nu te pricep C.G.C , macar sa nu te incapatin sa url ca are aproape 1500 de kg, sau macar invat sa citesc o fisa technic, totusi va dati mare specialist in masinile, si nici sa inteleg o fisa technic nu sunteti in stare sa citit , chiar mi se pare penibil
    1 2
  • @ c.g.c si restul
    C.g.c. asta e un fanfaron. . . 95% din comentariile lui sunt pe langa rau. . . sincer nu stiu de ce il luati in seama. . . acum ontopic, daca ai habar cat de cat despre masini, e clar ca va avea o masa proprie de cel mult 1200kg. . . Vechiul Swift Sport se vindea la noi cu 14500 euro, acesta probabil ca va avea un pret ceva mai mare, de 16-17 mii, dat fiind ca este un model nou si ca nu prea are concurent in Romania (c2 e pa, clio de 130 cai nu se comercializeaza)
    1 0
  • @C-G-C
    Numai ce este facut de Renault Sport se poate numi masina foarte ok, restul este cam la pol opus.

    Este mare diferenta intre Gordini ala al tau si Suzuki asta:

    1- garantie
    2-fiabilitate
    3-intretinere

    si ajunge.

    Gordini ala este o vrajeala, daca nu este RS este marketing ieftin.
    1 4
  • @alex radoi
    N-am pretentii de masina sport, din cauza asta detalii d-astea cu lipsa discuri frana pe spate sau suspensii la Fiesta ma lasa rece. Cred totusi ca o masina sport trebuie sa se remarce si prin acceleratie. Cat despre parerea mea, ar trebui sa mi-o respecti asa cum e ea. Pacat in schimb ca faci pe desteptul... Ca romanu'...
    3 1
  • putere, greutate, cuplu, sasiu
    Ce-i drept, exista motoare aspirate mai vechi, care pentru 1.6 benzina si 100 CP, ofera un cuplu de 145 Nm la 4000 rpm. Dar cum uneori puterea si cuplul nu sunt totul, cei care nu stiu urmatoarea comparatie, ar face bine sa arunce o privire :

    http://www.youtube.com/watch?v=0RThnxclE0Q

    Se pare ca generatia anterioara Suzuki Swift Sport se tine destul de bine pe drum, chiar daca nu are sasiul exceptional al unui Mini Cooper. Noul model va avea putin peste 1100 kg (greutatea actualei generatii este de 1070 kg, conform datelor de pe site-ul Suzuki). Doar cand ne uitam la masina aceasta, ne dam seama ca nu are cum sa cantareasca aproape cat un Subaru Impreza WRX STI...
    P.S. Se pare ca generatia actuala are de fapt 123 CP, iar cea noua va dispune de 134 CP si sprintul de la 0 la 100 km/h se va realiza intr-un timp tot undeva peste 8 secunde, daca este sa dau crezare unor date intalnite in diverse surse...
    Imi place cum va arata viitoarea generatie, mi se pare ca vine cu un aspect ceva mai agresiv decat actualul model Swift Sport. Suspensiile mai ferme, noua punte spate si motorul cu valori imbunatatite de putere si cuplu, precum si masa redusa, vor completa restul.
    2 0
  • @car and driver
    "Motorisca" asta este atat de grea pentru ca are ramforsari din otel in usile laterale pentru siguranta. Mai mult, a fost testata pe pista de la Nurbungring. intamplator, am si eu una si pot sa-ti spun ca FUGE. Finisajele sunt impecabile, volan si schimbator din piele, scaune sport, jante aliaj...toate din dotare.E o masina de care te indragostesti la prima vedere. Cu 18.000 E puteam avea cam orice, dar am vrut-o pe asta. Crede-ma ca ma opreste lumea pe strada sa ma intrebe de ea. Partile sal e mai proaste sunt suspensiile rigide (insa franele sunt extrem de ferme) si consumul maricel. Am luat-o mai mult pentru vacante, dar ma dau si prin Bucuresti, unde folosesc mai mult Matizul!:) Sper ca te-am facut cat de cat sa-ti schimbi parearea despre grasunica mea...
    0 0
  • GREUTATEA E 1040 KG
    "Nu 1400kg, ci aproape 1500kg !!! Eu banuiesc un sasiu de plumb si caroserie din fonta :D"

    Nu 1400, aia e masa totala. E totusi elementar.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru