Ford Capri revine: Evos anunţă noul coupe compact al mărcii

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 31.08.2011
În urmă cu ceva vreme, Ford a anunţat un concept misterios pentru Salonul Auto de la Frankfurt. Acesta este Evos şi prefigurează versiunea 2.0 a limbajului Kinetic.

Conceptul misterios pe care Ford îl aduce la Frankfurt se numeşte Evos şi prefigurează viitorul pas al limbajului de design Kinetic. Modelul este un concept care prefigurează aspectul exterior al fiecărui model Ford care va fi creat după el, iar acest lucru i-a făcut pe mulţi să se gândească la un succesor al celebrului Capri. Pentru moment, cei de la Ford nu au confirmat o asemenea ipoteză, preferând să dea detalii despre concept în sine şi despre ceea ce înseamnă pentru ei limbajul Kinetic 2.0. Debutul limbajului de design Kinetic a avut loc în 2005, când Ford a prezentat Iosis Concept.

EXTERIOR

Ford Evos Concept are lungimea actualului Focus şi lăţimea lui Mondeo şi reprezintă cea mai tehnică interpretare a limbajului de design Kinetic. Evos este un Coupe 2+2, iar această configuraţie a fost aleasă deoarece designerii Ford au considerat că altă versiune de caroserie ar fi sugerat un succesor direct al vreunui model din gama actuală. "Dacă am fi prezentat o berlină cu patru uşi sau un model de clasă mini, aţi fi spus că este noul Mondeo sau noul Fiesta.

Cum nu avem un model în gamă care să fie legat de Evos, putem să-l prezentam ca atare şi să spunem că este viitorul mărcii, din moment ce nu avem un coupe în gama actuală.", a declarat Martin Smith, şeful departamentului european de design de la Ford.

"Evos este prescurtarea de la "evoluţie". Ne-am uitat la modelele Kinetic şi am încercat să le simplificăm.", spune Stefan Lamm, designer-ul exterior al acestui concept. Lamm este şi designer-ul celei de-a doua generaţii a lui Ford Focus RS. Potrivit lui Lamm, partea frontală a lui Evos va fi noua "faţă" a viitoarelor modele Ford, iar aceasta va fi potrivită pentru toată gama dacă dimensiunile sale vor fi adaptate corect. Blocurile optice înguste nu vor ajunge pe toate modelele din gama Ford din motive legate de costuri, designer-ul specificând deja faptul că Fiesta şi Ka nu vor putea să beneficieze prea curând de asemenea blocuri optice.

INTERIOR

Interiorul lui Evos este futurist, aşa cum este cazul cu fiecare concept. Cei de la Ford spun că o parte din aceste elemente vor ajunge şi în producţie. Vorbim de ceasurile de bord digitale, de afişajul de 6-8 inch cu touchscreen montat pe consola centrală şi de alte idei care urmăresc această linie.

Principalul obiectiv al inginerilor Ford a fost să reducă numărul de butoane de la bord şi să simplifice, pe cât posibil, aspectul habitaclului. Trenul de propulsie al acestui concept este hibrid plug-in, preluat de la viitorul C-Max Energi. Motorul lui Evos are 2.0 litri şi funcţionează în ciclul Atkinson (la fel ca Toyota Prius) şi este asistat de un motor electric şi de o baterie litiu-ion.

Via | Ford

Comentarii (10)

  • ford
    Superb,superb,superb... Foarte reusit acest concept. Bravo,Ford!
    32 1
  • Emanuel
    aston style
    Conceptul asta ar putea trece usor ca Aston Martin... Si asta nu e neaparat un lucru rau...
    17 9
  • Marian
    Dragut, dar ce e interesant ca ieri vad poze cu un concept Peugeot la care usile se deschid aproximativ la fel ca si la acest Ford. Mai sa fie, desi nu am vazut prea des acest stil de deschidere se intampla ca ambele masini sa fie "aruncate" in piata in acelasi timp.
    0 9
  • Are vreo legatura faptul ca Ford a detinut Aston Martin cu designul acestui concept? Eu cred ca da...
    4 6
  • nu vad nimic spectaculos si scump de realizat in legatura cu acel bord si interfata lui.
    0 11
  • Muratura Virtuala
    uraaaat
    Ford Capri arata de 11100000 mii de ori mai bine. amin.
    0 12
  • cel mai frumos concept din ultimii ani.
    8 0
  • Ivanoff
    FT86
    Doamne cat de mult seamana cu Conceptul Toyota FT86 si implicit,arata bestial!!!
    7 4
  • dacia
    Putin din dacia duster concept la interior/// chiar as fi curios in parcarile subterane din Germania si Norvegia Oslo, Lyon/Paris si poate mai sunt la fel si de ce nu la noi si mai ales la noi....la 2.15/20 inaltime...cum se vor mai deschide usile...la un thule nu s-au gandit...ca de ii de 4 persoane...mai pleaca omul ici colo...sau ce trimite bagajele inainte ca cei 4 sa se lafaie in masina...ca portbagajul nu stiu daca incape o drujba..in rest cam nerealizabil...sigur va avea usi normale, faruri de la focus si spate de la mondeo..ii pune o cheie de contact rosie si gata 32 de mii de euro fara tva fara volan si fara huse pe scaune restul e optional...
    4 11
  • @Mr. luca
    Domnule luca, ati citit articolul sau doar v-ati uitat la poze? Sa intelegem ca va deranjeaza si faptul ca n-are carlig pentru remorca. Drujba incape in portbagaj, problema e ce facem cu lemnele de gratar si discul? Oare CD playerul duce 8 ore de manele pe Transfagarasan? Putem scuipa seminte pe geam? Nu incape mama soacra?..
    ...pe scurt, un JAF de masina! Basescu e de vina!

    PS. daca nu v-ati lamurit va explic scurt: masina asta va imprumuta elemente celorlalte din gama Ford.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru