Fiat aduce la Salonul Auto de la Frankfurt noua generaţie a celui mai bine vândut model al său. Noul Fiat Panda este împrospătat estetic şi vine cu un interior radical imbunătăţit.
Salonul Auto de la Frankfurt va fi gazda premierei mondiale a noii generaţii Fiat Panda. Vorbim despre cel mai important model din portofoliul Fiat şi despre maşina cel mai bine vândută în Europa în segmentul mini, astfel că provocarea designerilor şi inginerilor italieni a fost una imensă din punctul de vedere al dezvoltării noii generaţii.
Noul Panda păstrează atributele esenţiale ale generaţiilor anterioare, care au reuşit să atragă 6.5 milioane de clienţi europeni în cei 31 de ani de existenţă a modelului pe piaţă. Vorbim de un concept simplu, urban, spaţios, cu design funcţional şi care prezintă un grad de manevrabilitate foarte ridicat. Peste toate acestea vine astăzi o nouă abordare a designului, adusă la nivelul cerinţelor anului 2011, şi noi soluţii de management al spaţiului interior.
A treia generaţie a lui Panda creşte uşor în dimensiuni, motivul fiind legat de faptul că inginerii italieni au dorit ca modelul să fie sigur de comportamentul perfect la EuroNCAP, să aibă un potbagaj ceva mai mare şi un interior generos dedicat pasagerilor.
DESIGN
Designul noului Panda nu se desparte de liniile care l-au făcut celebru pe micul model italian prin oraşele europene.
Vorbim de fapt despre o reinterpretare a liniilor clasice angulare ale vechiului model, totul fiind acum rotunjit şi recalibrat. Cu toate acestea, Panda vine cu un look care aduce cu cel al unui model de minion de teren, pregătind astfel terenul pentru versiunea 4x4, care va fi lansată ulterior.
Interiorul este cel mai schimbat aspect al noii generaţii Panda. Liniile din habitaclu continuă modelul exterior şi devin mult mai prietenoase decât cele ale modelului pe care îl înlocuieşte noua generaţie a italianului de oraş. Designul aminteşte de cel al lui Fiat 500, fratele aplecat spre design al lui Panda, însă spaţiul şi soluţiile gândite de ingineri îi acordă noului model avantajul unui interior spaţios şi bine calculat.
MOTOARE
Cu cinci uşi şi spaţiu pentru cinci pasageri adulţi, Fiat Panda se foloseşte de noile tehnologii dezvoltate de FPT (Fiat Powertrains Technology) şi utilizează cele mai noi motoare disponibile în gama italienilor. Vârful motoarelor pe benzină disponibile pe Panda este unitatea TwinAir Turbo de 0.9 litri, proaspăt câştigătoare a titlului Motorul Anului, care dezvoltă 85 de cai putere. Versiunea aspirată a acestui motor cu doi cilindri, cea de 65 de cai putere, va face şi ea parte din ofertă, în timp ce unitatea de 1.2 litri şi 69 de cai va completa oferta unităţilor pe benzină.
Fanii motoarelor diesel se vor putea baza pe motorul 1.3 Multijet II de 75 de cai putere. Toate cele patru motoare de care dispune Panda pot fi comandate împreună cu un sistem Start-Stop care promite să scadă consumul mediu mixt cu cel puţin 0.2 litri/100 km.
PERSONALIZARE
Noul Fiat Panda le va da ocazia celor care şi doresc un model de oraş modernizat să apeleze la o gamă largă de elemente de personalizare. Cele patru motoare sunt dublate de 3 nivele de echipare, 10 nuanţe exterioare, patru nuanţe interioare şi de jante care pot fi comandate atât în variantă de 14, cât şi în variantă de 15 inch. Pasagerii vor fi protejaţi de patru airbag-uri în dotarea standard şi de tetiere cu protecţie a zonei cervicale.
"Totul este mai uşor în noul Panda. E mai uşor să-l mişti, să-l parchezi, să ai spaţiul de care ai nevoie şi să-l personalizezi după propriile dorinţe", spun oficialii Fiat în comunicatul oficial care însoţeşte primele imagini ale modelului italian.
Anul trecut, am condus cca 2 saptamani un Fiat Panda; mi s-a parut incomoda pozitionarea vitezometrului in stanga panoului de bord.
Vad ca se merge pe aceeasi solutie.
Parerea mea este ca ar trebui plasat turometrul in stanga.
fara suparare dar cand apare un vw sau din grupul vag un facelift ,cum il numiti .Toata lumea e cu gura la urechi de bucurie , ca a aparut passat golf , a3 cica model nou si uitam octavia cu faruri de mert cu spunea un tractorist
am condus un panda anul acesta in Italia, vreo 950 de km, cred ca avea motor in 3 cilindri si 1000cc...cert este ca masina se descurca de minune in oras, am alergat-o atat pe autostrada cat si in oras.coasta,serpentine...etc, consum mediu 5.2% dar vreo 500km i-am facut pe autostrada intre napoli si roma cu 120-140km/h
Masina e haioasa si excelenta de oras! usor de condus,parcat,manevrat...
Modelul asta nou, sau fecelift ce-o fi, arata mult mai bine decat vechea generatie si sunt sigur ca italia se va umple de ele :)
Ca sa nu zic ca mi-as cumpara un Panda ca a 2-a masina de oras...
Design-ul nu avea rost sa se schimbe prea mult atata timp cat asta inca mai are priza la public.
Chiar si asa arata bine, mie imi place masinuta. Pana nu demult pariam pe 107, C1 si Aygo in clasa asta. Eram curios sa vad urmasul actualului Panda. Dupa modelul asta si VW Up! nu mai sunt asa sigur pe "tripleti".
O combinatie cu 1.3 Multijet ar fi alegerea perfecta. Ai uita ca masina asta are consum de ceva.
"yaaaay. motor in 2 cilindrii. un vis umed devenit realitate"
zau asa >_>
hai mai bine se monteaza motoarele de la motorete, ca exista tehnologia deja. (vezi smart diablo) si ofera si performante.
ne baga pe gat porcarii din astea, si motoare electrice impotente, in loc sa ne puna la dispozitie adevaratele tehnologii de propulsie.
si avand in vedere ca sunt motoare eco, dieselurile sigur sunt pline de filtre de particule, deci diesel la oras CRITICAL FAIL pt user. ca pt reteaua de service e cea mai mare fericire sa te primeasca cu problemele aferenta
Salonul Auto de la Frankfurt a avut 928.000 de vizitatori în cadrul ediţiei din 2011. Spre comparaţie, Salonul Auto de la Paris din 2010 a avut 1.26 milioane de vizitatori. (26.09)
2011 este anul aniversărilor pentru Volkswagen. După Golf GTI Editon 35, vă prezentăm un model special dedicat celor care iubesc automobilele practice: Caddt Edition 30. (18.09)
Vad ca se merge pe aceeasi solutie.
Parerea mea este ca ar trebui plasat turometrul in stanga.
@ScorpyonVAG: Motor in 3 cilindri (nu cilindrii) gasesti si la VAG.
Masina e haioasa si excelenta de oras! usor de condus,parcat,manevrat...
Modelul asta nou, sau fecelift ce-o fi, arata mult mai bine decat vechea generatie si sunt sigur ca italia se va umple de ele :)
Ca sa nu zic ca mi-as cumpara un Panda ca a 2-a masina de oras...
twin air e in 2 cilindrii
Chiar si asa arata bine, mie imi place masinuta. Pana nu demult pariam pe 107, C1 si Aygo in clasa asta. Eram curios sa vad urmasul actualului Panda. Dupa modelul asta si VW Up! nu mai sunt asa sigur pe "tripleti".
O combinatie cu 1.3 Multijet ar fi alegerea perfecta. Ai uita ca masina asta are consum de ceva.
zau asa >_>
hai mai bine se monteaza motoarele de la motorete, ca exista tehnologia deja. (vezi smart diablo) si ofera si performante.
ne baga pe gat porcarii din astea, si motoare electrice impotente, in loc sa ne puna la dispozitie adevaratele tehnologii de propulsie.
si avand in vedere ca sunt motoare eco, dieselurile sigur sunt pline de filtre de particule, deci diesel la oras CRITICAL FAIL pt user. ca pt reteaua de service e cea mai mare fericire sa te primeasca cu problemele aferenta