La scurtă vreme de la dezvăluirea primelor imagini şi informaţii despre noul M5, cei de la BMW au răspuns cu un comunicat oficial despre acest model.
Deşi BMW a pregătit prezentarea oficială a noului M5 pentru 23 iunie, în cadrul unui eveniment care va avea loc la Nurburgring, internetul şi-a făcut încă o dată datoria faţă de fanii mărcii şi a scos de la naftalină primele imagini oficiale ale celui mai puternic Seria 5 din gama bavarezilor. Imaginile au fost publicate de olandezii de la Auto Week. Oficialii BMW au răspuns prompt, prezentând toate detaliile noii generaţii M5.
După cum anunţau şi olandezii de la AutoWeek, noul M5 este echipat cu un motor V8 TwinPower Turbo, care dezvoltă 560 CP între 6.000 şi 7.000 rpm. Cuplul motor maxim furnizat de această unitate este de 680 Nm şi este oferit între 1.500 şi 5.750 rpm. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în 4,4 secunde, în timp ce timpul 0-200 km/h este de 13 secunde. În ciclul standard de test utilizat în Uniunea Europeană, noul BMW M5 consumă 9.9 litri la sută în regim mixt, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 232 grame pe kilometru.
În comparaţie cu generaţia precedentă, noul M5 este cu 10% mai puternic şi oferă cu 30% mai mult cuplu, deşi consumă cu 30% mai puţin carburant. Acelaşi motor este găsit şi pe X5 M sau X6 M. În timp ce X5 M şi X6 M au la dispoziţie o cutie automată cu opt trepte, noul M5 va fi strunit printr-o transmisie automată cu dublu ambreiaj M DCT, care oferă şapte rapoarte. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar pachetul M Driver înlătură această restricţie şi permite atingerea unei viteze de 300 km/h.
Modelul - inspirat evident din conceptul M5 pe care BMW l-a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Shanghai - va fi prezentat oficial în faţa presei la Nurburgring, dar publicul va putea să admire noul model în toată splendoarea sa la Salonul Auto de la Frankfurt, care va avea loc la mijlocul lunii septembrie.
Foarte echilibrata, mai ales din punct de vedere al designului.
Apreciez ca nu e tipatoare( cu toate ca sunt convins ca arata mai bine pe negru, decat albastru). :D
Pai si ia zi, care este marca aia premium care ii da rusine? sa nu zici GTR, ca ala e alta treaba, nu e concurent pt M5...lexus? am vazut cu IS-F ce rusine i-a dat M3-ului, de fapt nu a dat nici AMG-ului, nici lui RS5
Revenind la subiect, arata f bine, datele tehnice la fel de bine, cred ca este cel mai frumos si echilibrat M5.
Eu zic ca este mai frumos cel de BMW cu monitorul integrat. Interiorul acestui M5 este prea OK, trebuia mult mai simplu, e SPORT Hello !!!!!!!!!!!!!! AAAAAAAA am uitat ca C-G-C este ala cu garsonierele pe roti.
Acelasi lucru este valabil si pt. pachetele AMG, S-Line, de la rivalele Mercedes, respectiv Audi.
Of,of, mai, mai.
ce nu imi convine la acest M5????
- puterea.....560hp.....de ce nu iau dat 600 sau mai mult....
-aspectul......frumoasa masina insa este prea banala.....puteau sa i puna niste spoilere 'evazate' cum a primit bmw 1M.
insa ma bucur ca na primit in versiunea finala jentile conceptului alea negre care aratau extrem de urat
Cadillac(care pana acum era 0 pe toate segmentele) iara vine tare din urma.CTS-V...la rupt pe E60M5 pe circuit la toate capitolele....acceleratie franare viteza maxima stabilitate in curba........
singuru bmw fullsport adevarat pe care poti sal cumperi este m3GTS da pt. care platesti o suma colosala...
si daca as vi avut bani de orice masina......clar ca mias lua BMW...
si nu orice bmw......M5E34.........
Esti cam extremist, Cadillac-ul are peste 550 de cai daca nu ma insel, Audi a crescut f mult , adevarat, dar ca rupe bmw si pe strada si pe circuit cam mult spus
M5 E34 nu e asa scump totusi, se gasesc M5 E39 la 11-12 mii de euro, deci exista la cateva mii mai jos, doar ca nu sunt inmatriculate in Ro, succes oricum
Prin asta sa nu se inteleaga ca am ceva cu Cadillac, au facut treaba buna, dar totul este pentru marketing, pentru a pune fundatia unei campanii de imagine bazata pe sportivitate. Cadillac in SUA este perceput deja ca brand premium, dar ii lipsea ceea ce BMW avea din plin - acel sentiment de sportivitate pe care il da doar gandul la "BMW". Mai au de lucru, este clar, dar daca se mentin pe aceasta idee vor obtine destul de repede o imagine de brand premium cu veleitati sportive.
@M5ul asta ... well... viitoarea mea masina... momentan doar pe desktop :)
Sunt curios daca, in 2 ani de la lansarea acestui M5, va exista vre-o masina care sa-i poata egala performantele :)
Audi RS6: 580 cp, 650 Nm si 4.5 sec de la 0-100 km/h.
Mercedes E AMG: 525 cp, 700 Nm, 4.5 sec de la 0 - 100 km/h.
Din cate se pare noul M5 nu vine cu cifre impresionante. Poate il va salva dinamica si va plusa puternic la capitolul "steering".
Oricum,oricare din aceste supercar-uri reprezinta apogeul auto al timpurilor noastre.
Tu inca esti la stadiul Renault, vorbim peste cativa ani, cand o sa dai mamaligile jos!
1. Seria 5 dupa mult timp si in toate testele de specialitate are un interior mai apreciat decat cel de A6 (principalul repros navigatia optionala si urat plasat)
2. BMW bate AUDI la performante totale, faptul ca un Audi este mai tare pe linie dreapta si pierde pe pista denota un sasiu mult mai slab al celor de la Audi, problema Audi de foarte multi ani incoace.
Exemplu curent RS3 vs 1M Coupe.
Ai uitat sa mentionezi ca 1M Coupe e cu 70 de kg mai usor si are cu 50 Nm mai mult (overboost) ca RS3
2. Câteva cifre, totuşi :)
0-100 km/h - 4,4s
0-200 km/h - 13s
cuplul maxim - de la 1500 rpm - 5750 rpm
putere maxima - intre 6000 si 7000 rpm
3. Cu toate astea, cred ca mai interesante sunt curbele de cuplu si putere, daca e sa ne gandim nemteste la datele tehnice. cred ca sunt cele mai frumoase grafice pe care le-am vazut vreodata. Puterea creste perfect liniar pana aproape de 5600, iar cuplul sta fix pe toata plaja. Cand scriu asta, parca simt cum accelereaza M-ul. Insa cele mai frumoase detalii tehnice sunt motorul mult retras inapoi si distributia de mase echilibrata demna de o masina cu motor central - aici e magina BMW fata de competitie. De aici vine feeling-ul ala M. Si mai e si tractiunea spate cu diferential M cu variatie de cuplu continua intre cele doua roti.
4. Design - aici lucrurile sunt subiective. Interiorul, apropo de ce zice @C-G-C, e destul de simplul si atat de diferit de Seria 5. Sunt insa elemente spartante care imi plac. E ceva din ideea de motorsport care se regaseste aici, in simplitate. Iar HUD e cu adevarat spectaculos, daca vrei spectacol.
5. In loc de concluzie - cred ca M5 si fiecare competitor are punctele lui forte. E mare pacat sa le privesti doar din perspectiva a 2-3 date tehnice. Miza pentru M5 nu este sa fie mai puternic ca AMG sau mai rapid decat Audi, trebuie doar sa ofere mai multa emotie la condus. BTW: e o chestie de fizica simpla - cand vorbim de cuplul de peste 600 Nm, nu vad cum o tractiune spate ar intrece una integrala.
6. Cine critica evacurea M5, nu a vazut M-urile de pana acum.
7. M Sports Pack. e un pachet de design interior si exterior cu modificari ale suspensiei. M5 este o masina cosntruita de la zero.
8. @Mircea Mester - X5M si X6M au cutii cu 6 trepte, nu cu 8. Au insa si o chestiune foarte speciala - in anumite situatii pot schimba treptele fara sa decupleze. Nu ma intreba cum, nu stiu suficienta tehnica sa inteleg asa de bine o cutie automata.
Imi cer scuze ca am pus ceva emotiei in post-ul asta. De obicei incerc sa raman obiectiv, pentru ca lucrez pentru firma despre care vorbesc. E un model insa prea emotional si e ora prea tarzie si mi-a scapat. ;(
Se apre canoul M5 vine cu cifre "impresionante", insirate frumos langa pret, care nu se lasa dat sub 6 cifre nici mort :)
Acum ceva vreme, la lansarea E63AMG spuneam cum ca cifra de 4.6s pana la suta care se vehicula pentru noul M5 este prea mare, si ca BMW nu va accepta o diferenta de 0,1-0,2s fata de concurenta ... lumea dadea cu manute rosii si cu noroi textual.. dar se pare ca aveam dreptate :)
Apoi, pentru cocalari sau nu, pentru cunoscatori sau nu, BMW are o anumita rezonanta. Este absolut necesar sa va bateti in fise tehnice? Diferente de 0,1s pentru 0-100 km/h sunt absolut insesizabile pentru un sofer.
Intr-adevar, acest M5 e putin cam... bestial. Curbele de cuplu si de putere il fac utilizabil si zi de zi, in orice regim de exploatare, chiar daca vrei eco (cam urat spus pentru puterea asta) sau supersport. Vor exista destui tuneri care sa faca pe plac nebunilor carora cei 560CP nu le sunt suficienti. Ca design, bate si RS6 si AMG, si ca sa fiu putin plastic, as zice chiar "cu zambetul pe buze". E o masina in adevaratul spirit M, chiar daca interpretarea este moderna. Pe langa asta, chiar sunt curios cat de fun va fi la condus, pentru ca aici se pare ca BMW pierde teren in favoarea AMG, si asta doar pentru ca au devenit prea... eficienti.
@andi - strang eu banii :D
M5 E60:
0-100km/h - 4.7s
520NM la 6100RPM
507CP la 7750RPM
M5 2011:
0-100km/h - 4.4s
680NM de la 1500 pana la 5750RPM
560CP la 6-7000RPM
Sa intelegem ca RS6 are tractiune pe toate cele 4 roti si e evident sa accelereze mai bine pe distante mici decat M5 cu tractiune spate, dar de la peste 100km/h se schimba toate calculele, tractiunea spate fiind mai eficienta la viteze mari.
am comparat vechiul M5 cu cel nou pentru a se vedea diferenta de performanta destul de mare intre generatii.
Si cum au mai spus si altii, nu se rezuma doar la motor.
... au trecut 20 de minute, mi-am revenit :)
Problema:
Daca ai 3 masini care prind suta in t1=4.2s, t2=4,4s si t3=4.6s care va fi distanta dintre ele atunci cand cea mai lenta atinge viteza de 100km/h (27,78m/s) ?
Ipoteza:
Ai aproape 600 de cai sub capote - motiv pentru care s-ar putea presupune ca acceleratia masinii este cat de cat liniara pe acest interval de timp (nu este chiar asa, dar de dragul calculului de fizica :P)
Rezolvare:
cea mai lenta masina va parcurge:
x3=27,78m/s*t3/2=63.89m
aia din "mijloc" va parcurge:
x2=(27.78m/s * t2)/2+27.78m/s * |(t2-t3)| +[(27.78m/s / t2) * |(t2-t3)|^2]/2=66.8m
aia mai rapida va parcurge 69.96m
sau in alte cuvinte, fiecare 0,1s (in intervalul dintre 4 si 5s )valoreaza cam 1,5m :)