Williams prezintă primele imagini digitale cu noul monopost pentru 2014

de Daniel Popescu
Joi, 23.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Williams a publicat joi primele ilustraţii digitale cu noul monopost pentru sezonul 2014, inclusiv cu designul nasului, care a suferit schimbări dramatice în urma schimbării regulamentului tehnic.

Esential FW36 este indicativul noului monopost Williams pentru sezonul 2014
Williams a devenit joi a doua echipă care dezvăluie designul noului monopost cu care va aborda sezonul 2014 al Formulei 1.

Dacă rivalii de la Force India au mizat pe o singură fotografie din profil, echipa britanică a prezentat două ilustraţii digitale, iar una dintre ele a fost realizată dintr-un unghi care permite inclusiv observarea noului nas al monopostului.

Conform regulamentului aerodinamic pentru sezonul 2014, nasul monopostului este mai coborât şi mai îngust în partea frontală decât în sezonul precedent, iar acest lucru contribuie la un aspect general mai puţin estetic. O altă modificare vizibilă este zona sistemului de evacuare, care acum este mai apropiată de partea din spate a monopostului şi este lipsită complet de "apendice" cu scopul de a nu mai avea nicio influenţă asupra forţei de apăsare aerodinamică.

Am mai avut motoare turbo în Formula 1, dar de data aceasta este mai mult decât o schimbare de motor, este un sistem complet diferit.

Pat Symonds
Director tehnic Williams
Este foarte probabil că cele mai multe echipe să adopte soluţii aerodinamice similare, întrucât oportunităţile inginerilor de a "păcăli" actualul regulament sunt relativ scăzute.

Pat Symonds, directorul tehnic al echipei, a evidenţiat că sistemul de răcire a generat cele mai mari provocări în dezvoltarea noului monopost.

"Monoposturile au nevoie de mai multă răcire în acest an.

Solicitările pentru răcirea apei şi a uleiului sunt mai reduse, dar sistemul de recuperare a energiei este mult mai puternic şi are nevoie de mai multă răcire. Există mult mai multă tehnologie pe monoposturi în acest an. Am mai avut motoare turbo în Formula 1, dar de data aceasta este mai mult decât o schimbare de motor, este un sistem complet diferit. Am trecut de la un motor aspirat uşor hibridizat la o unitate cu putere hibridă complet integrată cu o tehnologie inovatoare", a precizat el. 

Williams va prezenta noul monopost în 28 ianuarie cu puţin timp înainte de începerea primei sesiuni de teste de la Jerez.

LANSĂRI MONOPOSTURI 2014:

▶ 24 ianuarie: McLaren;

▶ 25 ianuarie: Ferrari

▶ 26 ianuarie: Sauber

▶ 27 ianuarie: Toro Rosso

▶ 28 ianuarie: Red BullMercedesWilliams şi Caterham.

TESTE DE IARNĂ 2014:

▶ 28-31 ianuarie: Jerez;

▶ 19-22 februarie: Bahrain;

▶ 27 februarie - 2 martie: Bahrain.

Via Williams

Comentarii (4)

  • acceptabil, chiar imi place, totusi din nas de ornitoring imi permit sa ii spun acum, cioc de papagal!
    9 0
  • Din lateral arata decent.Din fata e urat ca porcu' !
    21 1
  • design elegant. Imi plac masinile astea. Sper sa nu ajunga pana la urma pline de zorzoane aerodinamice. Daca ar fi dupa mine as lasa mai mult spatiu de manevra pentru proiectanti la forme si as elimina zorzoanele aerodinamice. Aerodinamica sa vina mai mult sin forma decat din 100 de aripioare puse peste tot. Aripa fata si/sau spate poate sa fie cat de complexa. Ma deranjeaza vizual aripile astea mici si multe puse pe oriunde.
    8 2
  • ornitorinc este corect.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru