Dacă rivalii de la Force India au mizat pe o singură fotografie din profil, echipa britanică a prezentat două ilustraţii digitale, iar una dintre ele a fost realizată dintr-un unghi care permite inclusiv observarea noului nas al monopostului.
Conform regulamentului aerodinamic pentru sezonul 2014, nasul monopostului este mai coborât şi mai îngust în partea frontală decât în sezonul precedent, iar acest lucru contribuie la un aspect general mai puţin estetic. O altă modificare vizibilă este zona sistemului de evacuare, care acum este mai apropiată de partea din spate a monopostului şi este lipsită complet de "apendice" cu scopul de a nu mai avea nicio influenţă asupra forţei de apăsare aerodinamică.
Este foarte probabil că cele mai multe echipe să adopte soluţii aerodinamice similare, întrucât oportunităţile inginerilor de a "păcăli" actualul regulament sunt relativ scăzute.Pat Symonds, directorul tehnic al echipei, a evidenţiat că sistemul de răcire a generat cele mai mari provocări în dezvoltarea noului monopost.
"Monoposturile au nevoie de mai multă răcire în acest an. recuperare a energiei este mult mai puternic şi are nevoie de mai multă răcire. Există mult mai multă tehnologie pe monoposturi în acest an. Am mai avut motoare turbo în Formula 1, dar de data aceasta este mai mult decât o schimbare de motor, este un sistem complet diferit. Am trecut de la un motor aspirat uşor hibridizat la o unitate cu putere hibridă complet integrată cu o tehnologie inovatoare", a precizat el.
Solicitările pentru răcirea apei şi a uleiului sunt mai reduse, dar sistemul deWilliams va prezenta noul monopost în 28 ianuarie cu puţin timp înainte de începerea primei sesiuni de teste de la Jerez.
LANSĂRI MONOPOSTURI 2014:
▶ 24 ianuarie: McLaren;
▶ 25 ianuarie: Ferrari
▶ 26 ianuarie: Sauber
▶ 27 ianuarie: Toro Rosso
▶ 28 ianuarie: Red Bull, Mercedes, Williams şi Caterham.
TESTE DE IARNĂ 2014:
▶ 28-31 ianuarie: Jerez;
▶ 19-22 februarie: Bahrain;
▶ 27 februarie - 2 martie: Bahrain.
Via Williams
Comentarii (4)