Potrivit unor informaţii dezvăluite de postul de televiziune BBC, constructorul german l-a mandatat pe Stefano Domenicali, fostul şef al Scuderiei Ferrari, să realizează un studiu de fezabilitate cu privire la un astfel de proiect. Italianul a fost numit recent în funcţia de director de dezvoltare pentru afaceri la Audi, unul dintre brandurile deţinute de grupul Volkswagen, însă experienţa acumulată la Ferrari îl recomandă pentru o astfel de analiză.
Studiul de fezabilitate a fost solicitat de unii dintre membrii consiliului de administraţie al Volkswagen, care consideră că germanii ar beneficia de mai multe avantaje din punct de vedere al marketingului dacă ar concura în Formula 1 cu propria echipă, după modelul rivalilor de la Mercedes.
Ecclestone, o piedică serioasă în calea proiectului
Indiferent de rezultatele studiului de fezabilitate, şansele ca Volkswagen să participe în Formula 1 vor fi influenţate şi de relaţia dificilă existentă în prezent între Ferdinand Piech, preşedintele consiliului de administraţie al grupului Volkswagen, şi Bernie Ecclestone, reprezentantul deţinătorului drepturilor comerciale ale Formulei 1.Un purtător de cuvânt al Volkswagen nu a negat informaţiile publicate de BBC, însă un director executiv al grupului, care a preferat să-şi păstreze anonimitatea, a declarat pentru publicaţia Autosport că Formula 1 ar fi o competiţie prea scumpă pentru Volkswagen.
"Pentru ce (n.r - să concurăm în Formula 1)? Nu ne-ar folosi la nimic.
Este prea scumpă pentru ceea ce oferă, audienţele TV sunt în scădere, baza de fani se micşorează, iar politica Formulei 1 este ridicolă. Ce am câştiga? Apoi mai există problema unui anumit om", a declarat directorul executiv cu referire indirectă la Ecclestone.Declaraţiile directorului executiv sugerează că în cadrul grupului Volkswagen există păreri împărţite cu privire la eficienţa unui program în Formula 1.
Programul de motorsport al Volkswagen: WEC, WRC şi DTM
În prezent, grupul Volkswagen este implicat în trei competiţii majore din sporturile cu motor: Campionatul Mondial de Anduranţă (WEC) cu brandurile Audi şi Porsche, Campionatul German de Turisme (DTM) cu Audi şi Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) cu Volkswagen.
Potrivit unor informaţii neoficiale, bugetul anual alocat de Volkswagen pentru toate competiţiile de motorsport în care participă în prezent este de aproximativ 750 de milioane de euro, în timp ce pentru Formula 1 ar avea nevoie de circa 300 de milioane de euro anual.
Studiul de fezabilitate comandat de Volkswagen nu conţine nicio referire la brandul care ar putea reprezenta grupul în Formula 1, în condiţiile în care germanii deţin Audi, Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Skoda şi Seat.
Mercedes invită Audi şi BMW în Formula 1
Informaţiile despre interesul manifestat de Volkswagen vin la numai câteva zile după ce Mercedes a făcut un apel către rivalii tradiţionali de la Audi şi BMW să concureze în Formula 1.
"În segmentul premium, avem 80% din cotă de piaţă împreună cu Audi şi BMW.
Desigur, admirăm Red Bull Racing, Ferrari şi celelalte echipe, dar alte echipe sprijinite de constructori ar fi binevenite", a explicat Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler.
The global advertising value of Mercedes' television appearances during its F1 campaign in 2014 was $2.8bn (£1.8bn).
Experts believe the equivalent value for VAG of their sportscar and touring car programmes was about $30m (£19m).
Mercedes spent a net 130m euros (£103m) on F1, once external sponsorship and prize money is taken into account. VAG spent about 320m euros (£254m) on DTM and sportscars.
Chestia cu „anglia e patria F1” e vrăjeală. Știm cu toții că echipele aleg Anglia din motive financiare, iar Ferrari a rămas în Italia pt că e favorizată de guvern. Marchionne și fam. Agnelli vor să despartă Ferrari de FIAT, ceea ce probabil va duce la vânzarea companiei FIAT. Oricum nu cred că Ferrari poate supraviețui fără FIAT și toate favorurile guvernului italian.
Eu îmi doresc VW în F1, indiferent cu ce echipă vor participa. Mercedes, Ferrari, Honda, Porsche/Audi/Lamborghini... nu sună deloc rău. Dar îmi pare rău că apare câte un monstru de-ăsta care le cumpără pe celelalte companii. Vom ajunge să mai fie 2-3 monștri, care dețin companii, ceea ce duce la reducerea nr de producători în competițiile cu motor. Adică în raliuri de ex. nu se va implica Skoda ca să facă concurență celor de la VW, pt că aparțin de același monstru. Alfa nu va mai reveni în F1, atât timp cât aici e Ferrari, deși Alfa a scris cândva istorie, primul constructor care a câștigat titlul în F1. Sau Maserati.
dar merita? imagine buna au, tehnologie noua au oricum, nu e nevoie sa si`o testeze in f1...
vom vedea, personal zic ca e o idee buna, cu cat mai multe nume mari implicate, cu atat mai bine pt spectatori.
ferr1 zicea ca VW e un gigant ca grup nu ca producator. II reamintesc ca topul producatorilor (marcilor/brandurilor) e Toyota, VW, Ford si Chevrolet iar la grupuri avem Toyota, VW si GM (anul asta sau la anul VW are sanse sa ajunga pe primul loc).
F1 intr-adevar pare ca cel putin la public nu mai e ce era. Anii 80-90 au fost maximum iar standardizarea si reglementare excesiva a daunat oarecum in ceea ce priveste concurenta intre constructori. Zic oarecum pentru ca e clar ca in urma masurilor respective se va vedea mai mult calitatea pilotilor. Asta e un lucru bun pentru ca e clar ca factorul uman e cel mai important.
Intrarea in F1 e un pariu care poate reusi sau nu. Cred ca VW isi permite sa-l faca chiar daca nu ar avea succes de la inceput (sau niciodata).
Lasand gluma, mi-ar placea sa vad un duel VW vs Mercedes-Renault.
Se spune "anonimat" si nu "anonimitate"...