Volkswagen analizează posibilitatea de a concura în Formula 1 cu propria echipă

de Daniel Popescu
Vineri, 05.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen realizează un studiu de fezabilitate pentru a afla dacă este justificată o participare în Formula 1 cu propria echipă.

Unii dintre membrii consiliului de administraţie al Volkswagen consideră că germanii ar beneficia de mai multe avantaje din punct de vedere al marketingului dacă ar concura în Formula 1.


Volkswagen a iniţiat recent un amplu proiect prin care încearcă să afle avantajele şi dezavantajele unei participări în Formula 1 cu propria echipă.

Potrivit unor informaţii dezvăluite de postul de televiziune BBC, constructorul german l-a mandatat pe Stefano Domenicali, fostul şef al Scuderiei Ferrari, să realizează un studiu de fezabilitate cu privire la un astfel de proiect. Italianul a fost numit recent în funcţia de director de dezvoltare pentru afaceri la Audi, unul dintre brandurile deţinute de grupul Volkswagen, însă experienţa acumulată la Ferrari îl recomandă pentru o astfel de analiză.

Studiul de fezabilitate a fost solicitat de unii dintre membrii consiliului de administraţie al Volkswagen, care consideră că germanii ar beneficia de mai multe avantaje din punct de vedere al marketingului dacă ar concura în Formula 1 cu propria echipă, după modelul rivalilor de la Mercedes.

Ecclestone, o piedică serioasă în calea proiectului

Pentru ce să concurăm în Formula 1? Nu ne-ar folosi la nimic. Este prea scumpă pentru ceea ce oferă. Apoi mai există problema unui anumit om.

Director executiv VW
Indiferent de rezultatele studiului de fezabilitate, şansele ca Volkswagen să participe în Formula 1 vor fi influenţate şi de relaţia dificilă existentă în prezent între Ferdinand Piech, preşedintele consiliului de administraţie al grupului Volkswagen, şi Bernie Ecclestone, reprezentantul deţinătorului drepturilor comerciale ale Formulei 1.

Un purtător de cuvânt al Volkswagen nu a negat informaţiile publicate de BBC, însă un director executiv al grupului, care a preferat să-şi păstreze anonimitatea, a declarat pentru publicaţia Autosport că Formula 1 ar fi o competiţie prea scumpă pentru Volkswagen.

"Pentru ce (n.r - să concurăm în Formula 1)? Nu ne-ar folosi la nimic.

Este prea scumpă pentru ceea ce oferă, audienţele TV sunt în scădere, baza de fani se micşorează, iar politica Formulei 1 este ridicolă. Ce am câştiga? Apoi mai există problema unui anumit om", a declarat directorul executiv cu referire indirectă la Ecclestone.

Declaraţiile directorului executiv sugerează că în cadrul grupului Volkswagen există păreri împărţite cu privire la eficienţa unui program în Formula 1.

Programul de motorsport al Volkswagen: WEC, WRC şi DTM

Esential 750 de milioane de euro este bugetul alocat de Volkswagen pentru Campionatul Mondial de Anduranta, Campionatul Mondial de Raliuri si Campionat German de Turisme
300 de milioane de euro este bugetul de care ar avea nevoie Volkswagen pentru a concura in Formula 1

În prezent, grupul Volkswagen este implicat în trei competiţii majore din sporturile cu motor: Campionatul Mondial de Anduranţă (WEC) cu brandurile Audi şi Porsche, Campionatul German de Turisme (DTM) cu Audi şi Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) cu Volkswagen.

Potrivit unor informaţii neoficiale, bugetul anual alocat de Volkswagen pentru toate competiţiile de motorsport în care participă în prezent este de aproximativ 750 de milioane de euro, în timp ce pentru Formula 1 ar avea nevoie de circa 300 de milioane de euro anual.

Studiul de fezabilitate comandat de Volkswagen nu conţine nicio referire la brandul care ar putea reprezenta grupul în Formula 1, în condiţiile în care germanii deţin Audi, Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Skoda şi Seat.

Mercedes invită Audi şi BMW în Formula 1

Informaţiile despre interesul manifestat de Volkswagen vin la numai câteva zile după ce Mercedes a făcut un apel către rivalii tradiţionali de la Audi şi BMW să concureze în Formula 1.

"În segmentul premium, avem 80% din cotă de piaţă împreună cu Audi şi BMW.

Desigur, admirăm Red Bull Racing, Ferrari şi celelalte echipe, dar alte echipe sprijinite de constructori ar fi binevenite", a explicat Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler.

Via BBC Sport, Autosport (paywall)

Comentarii (17)

  • mishazaitev
    Le iese si asta asa cum le-a iesit tot ce si-au propus in motorsport pana acum. Performante bune si in Dakkar si in WRC, in cativa ani vor fi in top si in formula 1.
    18 8
  • ADEVARUL
    "Pentru ce (n.r - să concurăm în Formula 1)? Nu ne-ar folosi la nimic. Este prea scumpă pentru ceea ce oferă, audienţele TV sunt în scădere, baza de fani se micşorează, iar politica Formulei 1 este ridicolă. Ce am câştiga? Apoi mai există problema unui anumit om"
    14 0
  • ayrton4ever
    @"Gol golut?" :))
    The global advertising value of Mercedes' television appearances during its F1 campaign in 2014 was $2.8bn (£1.8bn).

    Experts believe the equivalent value for VAG of their sportscar and touring car programmes was about $30m (£19m).

    Mercedes spent a net 130m euros (£103m) on F1, once external sponsorship and prize money is taken into account. VAG spent about 320m euros (£254m) on DTM and sportscars.
    10 2
  • @ mishazaitev
    In prezent exista 2 echipe candidate sa fie preluate de VW Group in eventualitatea in care vor intra in F1 si anume Toro Rosso in care VW este de ani buni un sponsor important al echipei si Lotus F1 care se afla momentan intr-o mare dificultate financiara ( pierderea pe banda rulanta a tot mai multi sponsori si faptul ca Gerard Lopez nu mai investeste bani in echipa ci o imprumuta ) . Tinand cont ca Toro Rosso este o echipa cu sediul in Italia, varianta Lotus ar fi mult mai buna pentru ca istoria ne-a aratat ca exceptand Ferrari nicio echipa ce nu a avut baza in Marea Britanie nu a avut succes in F1, cele mai cunoscute cazuri fiind Toyota ( a investit miliarde $ fara a castiga o cursa in F1 avand centrul operational la Koln ) si BMW Sauber cu sediul in Elvetia . Tinand cont ca l-au angajat si pe Stefano Domenicali, foarte probabil se gandesc sa intre in curand in F1 pentru ca este putin probabil ca l-au angajat pentru expertiza lui in servicii si mobilitate .
    10 2
  • daca vin cu Passat-ul sunt deja castigatori , conditia este sa nu cedeze pana la sfarsitul cursei ... aaaaa, sa-l ia ca pilot pe intergalacticul de la banca !!!
    8 15
  • cu Skoda sa participe, vreau Skoda in F1
    8 17
  • mercedes ai grija ce ti doresti ca bmw da cu tine de pamant incepand cu masinile de serie:))))
    7 15
  • Volkswagen e un gigant, ca grup, nu ca producător. Deține VW, Audi, Lamborghini, Porsche, Bugatti, Ducati, Seat, Skoda, Bentley. Au existat și zvonuri că ar dori să cumpere FIAT. S-o facă, și participă cu Ferrari în F1. :D Cu siguranță nu vor participa cu VW. Poate Porsche, Audi sau Bugatti. Aș tinde să cred că Porsche/Lamborghini va fi, deoarece sunt producători de mașini sportive.
    Chestia cu „anglia e patria F1” e vrăjeală. Știm cu toții că echipele aleg Anglia din motive financiare, iar Ferrari a rămas în Italia pt că e favorizată de guvern. Marchionne și fam. Agnelli vor să despartă Ferrari de FIAT, ceea ce probabil va duce la vânzarea companiei FIAT. Oricum nu cred că Ferrari poate supraviețui fără FIAT și toate favorurile guvernului italian.
    Eu îmi doresc VW în F1, indiferent cu ce echipă vor participa. Mercedes, Ferrari, Honda, Porsche/Audi/Lamborghini... nu sună deloc rău. Dar îmi pare rău că apare câte un monstru de-ăsta care le cumpără pe celelalte companii. Vom ajunge să mai fie 2-3 monștri, care dețin companii, ceea ce duce la reducerea nr de producători în competițiile cu motor. Adică în raliuri de ex. nu se va implica Skoda ca să facă concurență celor de la VW, pt că aparțin de același monstru. Alfa nu va mai reveni în F1, atât timp cât aici e Ferrari, deși Alfa a scris cândva istorie, primul constructor care a câștigat titlul în F1. Sau Maserati.
    11 4
  • bani ar avea, cel putin pana incep sa faca profit (adica sa si castige ceva)
    dar merita? imagine buna au, tehnologie noua au oricum, nu e nevoie sa si`o testeze in f1...
    vom vedea, personal zic ca e o idee buna, cu cat mai multe nume mari implicate, cu atat mai bine pt spectatori.
    5 0
  • Bani au asta e clar...Citeam ieri parca pe hotnews un top cu firmele care investesc cel mai mult in cercetare. VW era pe primul loc per total (indiferent de sectorul de activitate). Samsung ii sufla in ceafa (clar o companie care-n ultimii 25 de ani a urcat de la 0 la nr. 1 in foarte multe categorii in ceea ce priveste electronicele) iar Microsoft era pe locul 3.

    ferr1 zicea ca VW e un gigant ca grup nu ca producator. II reamintesc ca topul producatorilor (marcilor/brandurilor) e Toyota, VW, Ford si Chevrolet iar la grupuri avem Toyota, VW si GM (anul asta sau la anul VW are sanse sa ajunga pe primul loc).

    F1 intr-adevar pare ca cel putin la public nu mai e ce era. Anii 80-90 au fost maximum iar standardizarea si reglementare excesiva a daunat oarecum in ceea ce priveste concurenta intre constructori. Zic oarecum pentru ca e clar ca in urma masurilor respective se va vedea mai mult calitatea pilotilor. Asta e un lucru bun pentru ca e clar ca factorul uman e cel mai important.

    Intrarea in F1 e un pariu care poate reusi sau nu. Cred ca VW isi permite sa-l faca chiar daca nu ar avea succes de la inceput (sau niciodata).
    8 1
  • @ ferr1
    Cel putin il ultimii 30 ani , legea in F1 au facut-o inginerii britanici, majoritatea avand in CV-ul lor companii aeronautice ( ex. British Aerospace ) . Ferrari in era Schumacher a dominat cu aportul inginerilor britanici, iar in viitor Ferrari se va baza aproape in totalitate pe ingineri britanici .
    1 0
  • Ferrari
    Se putea sa fie un topic pe care niste puncte ratate sa nu debiteze prostii monumentale, se putea.......
    7 7
  • @ Ferrari , s-ar putea sa fie un topic unde sa nu vina un basist ca tine si sa ne muste de coaie ??? Sper sa nu-mi fie sters cooment-ul de un fraier care-si spune moderator dar e un alonsist sadea ...
    2 2
  • VW va bate Renault in F1.... s-o vedem si pe asta... astept voturile negative de la posesorii de motor TDI
    3 0
  • Nu vine VW. De atatea ori au dezmintit asta. Plus ca este tarziu deja. Motoarele vor intra in a 3 faza de congelare pe cand vor intra ei. Nu is nebuni sa se faca de ras si sa fie distrusi de Mercedes.
    5 7
  • Daca vin in F1 vor concura cu motoare TDI?
    Lasand gluma, mi-ar placea sa vad un duel VW vs Mercedes-Renault.
    0 1
  • florin
    Stimati Domni ,
    Se spune "anonimat" si nu "anonimitate"...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru