Vettel: "Victoria se datorează temperaturilor ridicate din Malaysia"

de Daniel Popescu
Luni, 30.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel consideră că a fost capabil să-i învingă pe cei de la Mercedes în Marele Premiu al Malaysiei datorită temperaturilor ridicate care au afectat performanţele lui Lewis Hamilton şi Nico Rosberg.

S-au chinuit mai mult din cauza căldurii, mai mult decât ne aşteptam. De aceea, am fost competitivi şi capabili să-i învingem pe bune.

Sebastian Vettel
Pilot Ferrari
Sebastian Vettel a obţinut duminică prima sa victorie în culorile Scuderiei Ferrari ca urmare a unui ritm de cursă foarte bun şi a unei strategii mai eficiente la opririle la boxe.

Cvadruplul campion mondial rămâne însă cu picioarele pe pământ şi afirmă că victoria se datorează în primul rând problemelor pe care le-a întâmpinat Mercedes din cauza temperaturilor foarte ridicate de la Sepang.

"Probabil că s-au chinuit mai mult din cauza căldurii, mai mult decât ne aşteptam. Noi nu ne-am chinuit la fel de mult pe cât ne aşteptam. De aceea, am fost competitivi şi capabili să-i învingem pe bune. Cursa următoare va avea loc pe un circuit diferit unde se presupune că este mai frig. Cred că Mercedes se va chinui în condiţii caniculare în acest stadiu al sezonului, dar mă aştept să fie puternici în China", a declarat germanul.

▶ Cronică Malaysia: Vettel a obţinut prima victorie pentru Ferrari după doi ani!

Cu siguranţă am simţit nu numai lipsa şampaniei, ci şi a primului loc de pe podium.

Sebastian Vettel
Pilot Ferrari
Vettel a admis că a fost copleşit de emoţii după câştigarea cursei, în special pentru că ultima sa victorie data din noiembrie 2013.
În plus, aceasta este prima victorie a lui Vettel de la introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri.

"Cu siguranţă am simţit nu numai lipsa şampaniei, ci şi a primului loc de pe podium. Aşa că este grozav să revin după un sezon dificil. În acest an, echilibrul monopostului pare că mi se potriveşte, dar şi lui Kimi Raikkonen mai mult decât anul trecut", a adăugat el. 

Comentarii (29)

  • Intr-adevar caldura a fost un mare ajutor pentru Ferrari dar pe langa acest aspect au si gestionat mai bine pneurile in aceste conditii. Nu s-au chinuit nici pe hard si nici pe medium.
    Mai au inca de recuperat mult dar sunt pe drumul cel bun, si poate chiar cel mai bun din "the rest".
    Oricum a fost foarte placut sa vezi cum zilele trecute Hamilton zicea ca se bucura enorm pentru Ferrari pentru progres iar dupa cursa a stat cu spatele la Vettel si a fost cam spalat. Vorbe de marketing as usual.
    18 10
  • - Pentru Vettel a fost si o confirmare personala. Dupa ce anul trecut s-a chinuit tot anul, ceva se "rupe", iar un loc 1 dupa o cursa buna restaureaza acel ceva. Cu toate astea ramane cu picioarele pe pamant şi este integru in comportament si atitudine.
    - La polul opus, cum spunea si MKS, vot de blam pentru Hamilton vis-a-vis de comportamentul lui. Dublu campion mondial si striga la inginer in timpul cursei, dupa cursa devine un copil rasfatat caruia tocmai i-au luat jucaria , nu merge la cantarul obligatoriu decat dupa 2-3 indemnuri, sta cu spatele la toti in camera de asteptare.
    - De asemeni un mic vot de blam pentru Mercedes care a declarat in nenumarate randuri ca da sanse egale pilotilor sai, si ca nu accepta strategii diferite pentru piloti, pentru ca in cursa asta practic sa il sacrifice pe Rosberg pentru a acoperi posibilelele strategii ale lui Vettel. Si asta in conditiile in care cam de la mijlocul cursei era cam clar ca au gresit strategia de cauciururi.
    21 15
  • @jumbo
    Si ce vroiai sa faca? Ti se pare normal ca cienva sa iti vorbeasca in curbe?

    Incredibil ce inteleg uni din sportul asta
    6 21
  • Mercedes a avut cea mai penibila strategie posibila.Hamilton a mers toata cursa cu harduri spre deosebire de Vettel care a avut aproape 40 de tururi medii pe monopost si chiar si asa diferenta a fost doar de 9 secunde.Victoria lui Vettel seamana cu cele ale lui Ricciardo sezonul trecut obtinute prin noroc si prin greselile adversarilor si fara a impresiona cu nimic ... sper ca nu mai beneficeze Vettel de astfel de sanse.Raikkonen si Max Verstappen sunt singurii care au iesit in evidenta ieri
    23 29
  • jumbo1974ro se vede ca nu ai inteles nimic: Rosberg a avut o strategie mult mai buna decat Hamilton ca dovada a recuperat 9-10 secunde pe finalul cursei fata de Lewis si daca britanicul avea medii pe finalul cursei avea sanse mari la victorie.Deci Hamilton a fost pilotul sacrificat avand cea mai proasta strategie din toti pilotii de pe grila
    16 10
  • Și când să-ți vorbească, în pauza dintre curse ? La fiecare câteva secunde, pe un circuit urmează o curbă și ce să facă dacă au un mesaj urgent, să aștepte până intră prințul la boxe ?
    10 6
  • Lasa lasa...Am vazut anul trecut cine este Vettel. Un pilot oarecare batut de Rici si ffff rasfatat. Dar sa dam Cezarului ce-i al Cezarului. Omul stie sa-si aleaga echipele. A tras lozul castigator cu Ferrari. Au o masina buna. Nu trebuie sa fii cel mai bun pilot de pe grila pt a castiga campionatul. Trebuie sa ai cea mai buna masina si sa fii mai rapid decat colegul de echipa. Deocamdata nu are cea mai buna masina si nu se stie daca e mai rapid decat Kimisor. Vom vedea cand acesta va fi lipsit de ghinioane si va avea o cursa normala.
    16 21
  • @Jumbo sau Serban
    Cate nume folosesti?:))
    In general se discuta cu pilotul in antrenamente unde sunt zonele pe circuit in care este cel mai ok sa se trasmita mesaje, dar mna...
    8 2
  • bogdan
    corect Gigi, sa vedem o cursa fara ghinioane a lui Kimi. mai mult de cat a scos el in aceasta etapa nu cred ca ar fi realizat alt pilot.
    Ferrari este destul de aproape de Mercedes dar sa avem mai multe curse inainte de a concluziona.
    13 0
  • F1 Vision
    @lcr: Vettel a folosit un stint de pneuri hard, Hamilton a folosit doua stinturi pentru ca nu mai avea pneuri medii, decat foarte uzate, adica cele folosite in calificari. Hamilton a schimbat un set prea devreme, a fost in pluton ture bune, acolo a pierdut timp degeaba si evident, a schimbat degeaba cand a venit SC-ul pe pista. Nu te-ai uitat la cursa nu-i asa?

    P.S. Tine minte ca pneurile medii au dunga alba si pneurile hard au dunga portocalie.
    8 11
  • lcr pt. F1 Vision
    Vettel a stat pe medii pana la ultima oprire la boxe care a fost cam prin tururile 37-39,Hamilton a avut medii doar primele 2 tururi si se stie ca pneurile medii au fost mai rapide cu aproximativ 0,5 sec deci stand pe hard toate cursa si avand si o oprire in plus este evident ca britanicului i-au fost reduse substantial sansa la victorie...iar in perioada cand a stat in pluton a pierdut timp si din cauza pneurilor mai lente.Chiar nu inteleg cum Hamilton a fost singurul care a ramas fara pneuri medii ... in antrenamente si calificari a facut mai putine tururi cu medii dacat altii
    14 3
  • F1 Vision
    @Icr: Scuze mane, dar cred ca esti confuz. Hamilton a schimbat in turul 5, la fel ca Rosberg, ambii pe pneuri hard (dunga portocalie). Hamilton a schimbat in turul 24/25 pe pneuri medii (dunga alba), a mers 15 tururi dupa care in turul 30/39 a schimbat pe pneuri hard (dunga portocalie). Daca cumva nu stiai asa ceva, inseamna ca te-ai uitat la o alta cursa, asa ca nu stiu despre ce vorbesti.

    Ca fapt divers, stintul ala cu pneuri medii (dunga alba) a mers mai slab, in loc sa mearga 20 de tururi a mers doar 15 tururi. In turul 39 a avut loc o discutie intre Hamilton si inginerul lui de cursa, nu mai aveau pneuri noi de medium (dunga alba) pentru ca au folosit prea multe in FP si calificari si evident, au folosit ce mai aveau adica ultimul set de pneuri hard (dunga portocalie). Daca n-ai inteles nimic asta daca ai inteles, nu cred ca mai este ceva de spus.

    O zi excelenta in continuare!
    6 7
  • F1 Vision
    @Icr: Stii ca trei schimburi inseamna ca a schimbat patru (4) seturi de pneuri nu-i asa? :P
    4 9
  • Ha,ha,ha...
    Cei de la Mercedes nu se asteptau ca Ferrari sa performeze atat de bine,de asta nu au pus pret prea mare daca pastreza sau nu un set de pneuri medii pentru Lewis,se gandeau,si pe buna dreptate,ca o sa-i bata pe toti indiferent de specificatia pneurilor,asa cum de altfel s-a intamplat pana acum si cel mai probabil se va mai intampla!
    Inca un aspect important este cel al numarului de opriri la boxe,doua pentru Vettel....3 pentru Lewis,Nico si Kimi!Pentru Kimi una a fost fortata de pana,poate si el oprea tot doar de doua ori,dar imi e greu de crezut ca Ferrari are un asemenea avantaj in ceea ce priveste uzura pneurilor!?Sa asteptam China,dar cum a spus si Vettel,acolo se poate schimba povestea.Poate numai dupa Bahrain vom avea o situatie mai clara,insa "avantajul"cel mai posibil pentru Ferrari va fi legat de uzura mai redusa a pneurilor,tradusa printr-o oprire in minus fata de Mercedes,insa repet,greu de crezut ca avantajul poate fi atat de mare la acest capitol...
    1 5
  • Cică Ferrari are un buget de 250 de mil. de Lire, adică aprox. 350 de mil. de Euro, iar Vettel primește 37 de mil. de Lire, aprox. 50 de mil. de Euro. Cel mai probabil salariul lui Vettel este cu tot cu taxe.
    3 8
  • anul trecut merc a batut pe toate tipurile de conditii.mai putin in cursele in care au avut probleme tehnice.in rest au fost superiori .acum in conditii de temp mai ridicata se pare ca nu se descurca la fel de bine.surprinzsator cum, spre exemplu, anul trecut in abu dhabi pe orice stint erau capabili sa faca cu 3 tururi mai mult decat competitorii si acum abia sa tina ritmul ferrari de cursa.curios.sa nu fie ceva strategie de marketing.desi sunt fan ferrari, dar victoria lui vettel vine totusi in momentul in care renaul ameninta cu retragerea si ferrari cu declaratiile ca totusi sunt departe de merc ca si performante.sper sa nu fie la ce ma gandesc eu.
    2 5
  • lcr pt. F1 Vision
    Ai dreptate intradevar Hamilton a avut medii la al doilea schimb dar totusi cred ca cele aproximativ 20 de tururi facute in plus pe medii ale lui Vettel au decis invingatorul.
    8 2
  • F1 Vision
    @Icr: Bine mane tine-o pe a ta :P Inteleg ca nu-ti place de Vettel si probabil esti fan Hamilton dar sincer, tu negi lucrurile evidente de pe pista, ceea ce este grav. Eu zic ca a fost greseala celor de la Mercedes de a schimba cu ambele masini in timpul acelui SC care a decis cursa, si pana lui Raikkonen. Pe viitor uita-te si tu mai atent la cursa, n-as vrea sa vad ca mai spui prostii ca in posturile precedente. Nu te cunosc si nu-mi pasa de ceea ce spui pe aici, dar poate tie iti pasa, si nu-i rau sa fi corect.
    2 6
  • F1 Vision
    @ferr1: Super, si sa inteleg ca salariul tau este mai mic decat al lui Vettel si te oftica asta sau esti contabilul celor de la Ferrari, si vroiai sa vezi cat este TVA-ul din salariul lui Vettel? Inteleg ca nu-ti place de Vettel, dar care-i rostul sa-l vorbesti de rau in fiecare post, nu ajuta la nimic. Pari la fel de disperat ca alti fani, si stii la care ma refer nu-i asa?
    4 6
  • @F1 Vision Bă, tu ești tâmpit? Ce am zis de Vettel? Doar am oferit niște informații pe care le-am găsit pe internet. Și am zis că salariul respectiv e cu taxe deoarece Ferrari ar arunca foarte mulți bani, să sară de la 20 direct la 50, care e aproape triplu. Un 30-35 se mai înțelege.
    Doamne! Ce tâmpit ești!
    4 4
  • cat se cometeaza aci langa subiect ... fantastic ...

    va recomand sa va uitati la curse la postrui unde aveti parte de comentarii de specialiatate (RTL, SKY, DUNA, nicidecum Dolce)

    in timpul cursei s-a spus un lucru interesant, Ham si Rossber nu au putut forta pe cauciucurile medii pentru ca temp asfaltului (60 de grade celsius) degrada foarte repede cauciucurile, in timp ce Vettel a putut scoate timpi de 1:43 fara sa "omoare caucuicurile" de aici victoria Ferrari

    Rezumat pentru cei care nu ati inteles:

    la temperaturi foarte mari Ferrari paote sa bata MB pe un ritm de cursa mai buna fiindca nu omoara cauciucurile la fel de repede

    astfel de curse unde este posibil asa caldura sunt 4

    Sepang, Bahrein, Budapesta, Silverstone, ultimele 2 fiindca sunt in Iulie

    asa ze sice ca Sepang de departe ii cel mai cald ... asa ca Ferrari nu va castiga titlul cu astfel de circumstante

    mai trebuie un pic de spanac si in alte parti :)

    Forza Ferrari!
    7 4
  • nu vrei cumva sa mergem la UDMR????? NU TE PUNE NIMENI SA TE UITI LA DOLCE!!! mai umpic si vrei sa scriem si noi in hungubozgoreste
    2 8
  • suntem multumiti de cea ce avem!!! nu vrem la UDMR !!! ai cale libera sa pleci, dar te rog nu te intoarce!!! si nu visa ardealul ca nu-l primesti
    1 9
  • cica ne recomanda.....Cati cunoasteti limba lui soxy? bagati-ai limba in -und
    1 9
  • dute te rog!!! doar dute....
    1 9
  • Hunor Kelemen
    la mine iubesc pe vettel si pe soxy
    1 8
  • Dacă la Silverstone vor fi 60 de grade la nivelul pistei, atunci mor de căldură englezii. În perioada aia în Anglia sunt 20-25 de grade în aer și 35-40 maxim la nivelul pistei. N-ai să vezi 60 la nivelul pistei cum e în Ungaria. La Silverstone e vreme ideală pt competiție. Mai e Singapore cu temperaturi ridicate, în septembrie vor fi peste 30 de grade în aer. Mexic să vedem. Abu Dhabi unde sunt 25-30 de grade.
    3 0
  • @@soxy

    ti ciuda ca nu stii nici Germana, nici Engleza si nici Ungureste???
    :)))))
    interesant ca numai de postul hungur te-ai legat ...

    macar posteaza te rog de pe un user normal
    sa vedem cine-i idiotul din spatele comentariilor ... sau te cheama "Csaba" si nu poti sa postezi? :)))))

    Forza Ferrari!
    4 1
  • @ferr1

    vom vedea
    m-am uitat un pic pe ce piste pot sa apara conditii caniculare si acestea au iesit in evidenta ...
    nu inseamna ca in fiecare an e asa :)
    anul trecut a ploat in Ungaria ... nu se stie ...
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru