La finalul celor trei părţi, Sebastian vettel a reuşit să-şi adjudece pole positionul după ce a fost cronometrat cu 1:25.425. Pilotul echipei Red Bull a întrerupt astfel seria de patru pole-uri consecutive ale celor de la Mercedes şi a obţinut al treilea pole position consecutiv la Montreal.
Germanul nu va avea o misiune uşoară pe un circuit unde pilotul de pe prima poziţie a câştigat de numai patru ori începând din sezonul 2000, însă va fi avantajat că îl are în spate pe Lewis Hamilton, al cărui monopost are în continuare probleme cu gestionarea pneurilor.
Marea surpriză a calificărilor a fost locul trei obţinut de Valtteri Bottas pentru Williams la prima sa prezenţa în Q3, finlandezul fiind urmat pe grila de start de Nico Rosberg (Mercedes) şi Mark Webber (Red Bull). Fernando Alonso a obţinut un modest loc şase pentru Ferrari, în timp ce Toro Rosso a ajuns în Q3 cu ambii piloţi: Jean-Eric Vergne este al şaptelea, iar Daniel Ricciardo al 10-lea.
În cursa cu numărul 100 din istoria sa, Force India va pleca de pe locul opt prin intermediul lui Adrian Sutil, în timp ce Kimi Raikkonen nu a reuşit mai mult de locul nouă pentru Lotus.
Q2: UN NOU ACCIDENT PENTRU MASSA
Felipe Massa a avut parte de un nou accident care îi afectează semnificativ şansele pentru cursă, la numai două săptămâni după ce a ratat prezenţa în calificările de la Monaco.De data aceasta, pilotul Scuderiei Ferrari a pierdut controlul volanului în virajul trei şi s-a izbit de bariere cu partea laterală a monopostului. Defecţiunile la monopost au fost prea grave pentru ca brazilianul să poată continua, iar sesiunea a fost oprită cu steag roşu pentru câteva minute.
Massa va lua astfel startul doar de pe locul 16, în timp ce McLaren a fost eliminată cu ambii piloţi: Sergio Perez şi Jenson Button s-au poziţionat doar pe locurile 12 şi, respectiv, 14.
O soartă similară a avut şi Sauber, întrucât Nico Hulkenberg este al 11-lea, iar Esteban Gutierrez pe 15, în timp ce Pastor Maldonado s-a infiltrat pe 13 la volanul monopostului Williams.
Q1: DI RESTA ŞI GROSJEAN, VICTIME CELEBRE
După ce a stabilit cel mai bun timp în prima sesiune de antrenamente, Paul di Resta nu a reuşit nici măcar să ajungă în a doua parte a calificărilor şi va pleca doar de pe locul 17 la volanul monopostului Force India, fiind urmat pe grila de start de Charles Pic (Caterham).O altă surpriză a fost Romain Grosjean, care a obţinut doar locul 19 şi va pleca de pe ultima poziţie a grilei de start ca urmare a penalizării de 10 poziţii primite pentru accidentul cu Daniel Ricciardo de la Monaco. Retrogradarea pilotului Lotus le-a permis altor trei piloţi să urce câte o poziţie: Jules Bianchi şi Max Chilton, cei doi piloţi Marussia, sunt poziţionaţi înaintea lui Giedo van der Garde de la Caterham.
Marele Premiu al Canadei va avea loc duminică cu începere de la ora 21:00, ora României.
CANADA - REZULTATE CALIFICĂRI:
1.Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m25.425s
2. Lewis Hamilton Mercedes 1m25.512s + 0.087s
3. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m25.897s + 0.472s
4. Nico Rosberg Mercedes 1m26.008s + 0.583s
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m26.208s + 0.783s
6. Fernando Alonso Ferrari 1m26.504s + 1.079s
7. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m26.543s + 1.118s
8. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m27.348s + 1.923s
9. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m27.432s + 2.007s
10. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m27.946s + 2.521s Q2 cut-off time: 1m36.811s Gap ** 11. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m29.435s + 1.786s 12. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m29.761s + 2.112s 13. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m29.917s + 2.268s 14. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m30.068s + 2.419s 15. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m30.315s + 2.666s 16. Felipe Massa Ferrari 1m30.354s + 2.705s Q1 cut-off time: 1m24.776s Gap * 17. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m24.908s + 2.590 18. Charles Pic Caterham-Renault 1m25.626s + 3.308 19. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m25.716s + 3.398 20. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m26.508s + 4.190 21. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m27.062s + 4.744 22. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m27.110s + 4.792
Complimenti complimenti Vettel !!! :)))
-Baieti pe unde sunteti?... aaa , aia cu pneurile!!!
datile la baieti, sa ma prinda.
Sa te intreb si eu pe ce locuri s-au calificat cei doi piloti de la McLaren?
Mai bine nu. Imi pare rau pentru ei dar ... asta e viata. Acum, din pacate, e randul lor sa se lupte cu o caruta pe circuite de viteza.
Pentru ziua de azi nu se dau puncte asa ca ne ramane sa asteptam maine o cursa frumoasa , sa castige cel mai bun
P.S. Perez s-a calificat in fata lui Button, ma asteptam la acest lucru, dar pentru ca Button era dat ca un mare specialist pe ploaie ma asteptam sa fie mai in fata. Dezamagitoare si rezultatele lui Maldonado, dar pentru moment cred ca Bottas face o treaba mult mai buna decat acesta.
In conditiile in care in a doua sesiune de antrenamente cel mai bun timp a fost de 1.14.8, iar acum in calificari a fost 1.25.2 e clar ca vorbim de alte variabile care trebuie luate in calcul.
Intradevar, setarile au facut ca unii piloti sa fie in fatza sau in spate, dar fiecare si-a facut propria alegere, si piloti precum Bottas ar trebui felicitati.
E posibil ca in cursa sa fie aceleasi conditii ca in calificari, si acceasi piloti sa fie avantajati, sau conditiile sa fei diferite, iar cei din frunte sa dezavantajati.
Vom vedea abia la ora 21:00 cum stau lucrurile.
Startul va conta enorm, atat pentru pozitiile castigate sau pierdute de unii piloti, dar si posibilitatii destul de mari de a avea foarte multe incidente.
Asa ca se anunta o cursa foarte interesanta.
PS: Strategia pentru simpatizatul meu (Alonso), a fost din nou destul de proasta (daca iesea intre primii sau chiar primul in Q3, cu siguranta pleca mai sus de locul 6); dar m-am obisnuit deja cu gafele celor de la Ferrari.
Primele doua linii la start nu iti garanteaza deloc ca nu vei fi depasit in primele 10 ture.
Vom vedea ce va fi, sa vedem o cursa frumoasa.
spune asta pilotilor
ei sunt cei care au nevoie de o astfel de indrumare (stiu eu unii care forteaza si cand nu trebuie si trebuiesc temperati)
Fiecare pilot are un inginer de cursa care sa le lipezeasca creierii
daca mai era si japonezul (nu imi aduc acum aminte), era tacamul complet