După ce a reuşit să-şi păstreze locul doi la start în faţa lui Nico Rosberg şi în spatele lui Lewis Hamilton, Vettel a rămas pe circuit la intrarea Safety Car-ului în turul 4 după o ieşire în decor a lui Marcus Ericsson (Sauber). A fost momentul în care s-a cristalizat o strategie cu două opriri la boxe pentru Vettel, în timp ce Hamilton şi Rosberg au schimbat cauciucurile medium cu cele hard pentru o strategie cu trei opriri.
Vettel a intrat la boxe abia în turul 18 pentru pneuri medium şi a revenit la 10 secunde de lider. La adăpostul unor cauciucuri mai rapide, pilotul Scuderiei Ferrari l-a depăşit pe Rosberg şi se pregătea de un atac la adresa lui Hamilton când britanicul a efectuat a doua oprire la boxe pentru pneuri medium. Hamilton a fost temporar mai rapid decât Vettel, însă cei doi au efectuat o ultimă intrare la boxe în tururile 38-39. Vettel a optat pentru pneuri hard, în timp ce Hamilton a fost nevoit să apeleze tot la astfel de cauciucuri în absenţa unor pneuri medium mai rapide.
Cei doi au păstrat un ritm similar de cursă, astfel că Hamilton nu a avut nicio şansă să reducă diferenţa de circa 10 secunde în ultimele tururi. Vettel a obţinut astfel prima victorie de la sosirea la Ferrari, iar Scuderia se află la prima victorie după Marele Premiu al Spaniei din mai 2013. În acelaşi timp, este şi prima victorie a lui Vettel după Marele Premiu al Braziliei din 2013, iar în drumul spre succes germanul i-a depăşit cu un tur din urmă pe ambii piloţi ai fostei sale echipe, Red Bull Racing.
"A trecut ceva timp de când nu am mai fost pe primul loc şi este prima oară cu Ferrari. Nu am cuvinte. Sunt fericit şi mândru. I-am bătut corect şi este o zi specială", spune Vettel.
Hamilton s-a consolat cu locul doi în faţa coechipierului său Rosberg, care nu a reuşit să se implice aproape deloc în lupta pentru prima poziţie. "Am dat totul, dar ritmul lor a fost excelent. Ştiam că Ferrari a făcut un pas, dar nu ştiam cât de mare.
Au fost prea rapizi", explică Hamilton.
A challenging and demanding afternoon out there today. And a deserved victory for @ScuderiaFerrari, well won #BattleIsOn #MalaysiaGP
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 29, 2015
Cursă de zile mari şi pentru Raikkonen
Ferrari nu şi-a concentrat întreaga atenţie asupra lui Vettel, întrucât a reuşit să-i ofere o cursă excelentă şi lui Kimi Raikkonen. Plecat de pe locul 11 ca urmare a traficului dificil din a doua parte a calificărilor, finlandezul a suferit o pană la start după ce a fost atins din spate de Felipe Nar, a rămas blocat în pluton la intrarea Safety Car-ului pe circuit şi a efectuat timpuriu a doua intrare la boxe.De aici a urmat însă o revenire spectaculoasă la adăpostul unui ritm foarte bun cu pneuri mediu, iar fostul campion mondial a progresat constant până pe poziţia a patra, la 41 de secunde în spatele podiumului.
Duel epic între Bottas şi Massa
Cei de la Williams nu au reuşit să se implice în lupta cu Mercedes şi Ferrari, parţial în urma unui debut relativ modest: dacă Massa a progresat de pe 7 pe 5, Bottas a coborât la start de pe 8 pe 12.
La adăpostul unor monoposturi competitive, piloţii echipei Williams au progresat însă într-un pluton compact şi au reuşit să ajungă pe locurile 5 şi 6, nu înainte ca Bottas să-l depăşească pe Massa pe exteriorul virajului 5 în ultimul tur printr-o manevră spectaculoasă.
A few hearts still pounding from that last lap! Well done to both drivers for keeping it clean. Great to see racing pure & fair #WeAreRacing
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) March 29, 2015
Toro Rosso a surclasat Red Bull Racing
Red Bull Racing continuă să fie doar o umbră palidă a echipei care obţinea 8 titluri mondiale în 4 ani în finalul erei motoarelor V8. În plus, austriecii au fost surclasaţi pe circuit inclusiv de a doua echipă, Toro Rosso. Max Verstappen a devenit cel mai tânăr pilot din istoria Formulei 1 care termină o cursă în puncte după ce a ocupat locul 7 în faţa coechipierului său Carlos Sainz Jr, în timp ce Red Bull s-a mulţumit doar cu locurile 9 şi 10 prin Daniil Kvyat şi Daniel Ricciardo.
Romain Grosjean (Lotus) a terminat doar pe 11 o cursă în care a fost acroşat de Sergio Perez, care a fost şi penalizat cu 10 secunde pentru incident şi a ocupat locul 13 în spatele lui Felipe Nasr (Sauber). Nico Hulkenberg (Force India), care a fost de asemenea penalizat cu 10 secunde, a încheiat pe 14, în faţa singurul pilot Manor, Roberto Merhi.
Max and Carlos get a #MalaysiaGP points finish.
Congrats to @ToroRossoSpy and the @RedBull young guns! #RedBullFamily pic.twitter.com/7bGKVWxZLe
— Red Bull Racing (@redbullracing) March 29, 2015
Dublu abandon pentru McLaren
Deşi a ocupat penultima linie a grilei de start, McLaren a oferit speranţe că ar putea termina cursa în puncte, în totul s-a năruit prematur din cauza defecţiunilor tehnice. Fernando Alonso a fost invitat să se retragă la boxe în turul 22, într-un moment în care ocupa locul 9, în timp ce coechipierul său Jenson Button a suferit o defecţiune la motor în turul 42, după ce câştigase un duel cu Sergio Perez tot pentru locul 9.
Top effort from our boys today, it's a disappointed but determined garage. We'll get there. Team reaction to follow. pic.twitter.com/nlNluJw2ZS
— McLaren (@McLarenF1) March 29, 2015
Alţi doi piloţi au fost nevoiţi să abandoneze: Ericsson în turul 4 după o ieşire în decor şi Pastor Maldonado din cauza unor defecţiuni tehnice la monopostul Lotus.
Malaysia - Rezultate cursă:
Loc | Pilot | Echipa | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1h41m05.793s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 8.569s |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 12.310s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 53.822s |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m10.409s |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m13.586s |
7 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m39.085s |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1 tur |
9 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1 tur |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1 tur |
11 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1 tur |
12 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1 tur |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 tur |
14 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1 tur |
15 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 3 tururi |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | abandon |
- | Jenson Button | McLaren/Honda | abandon |
- | Fernando Alonso | McLaren/Honda | abandon |
- | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | abandon |
- | Will Stevens | Marussia/Ferrari | retras |
Clasament piloţi:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 43 |
2 | Sebastian Vettel | 40 |
3 | Nico Rosberg | 33 |
4 | Felipe Massa | 20 |
5 | Kimi Raikkonen | 12 |
6 | Felipe Nasr | 10 |
7 | Valtteri Bottas | 10 |
8 | Daniel Ricciardo | 9 |
9 | Nico Hulkenberg | 6 |
10 | Max Verstappen | 6 |
11 | Carlos Sainz | 6 |
12 | Marcus Ericsson | 4 |
13 | Daniil Kvyat | 2 |
14 | Sergio Perez | 1 |
15 | Romain Grosjean | 0 |
15 | Jenson Button | 0 |
17 | Roberto Merhi | 0 |
Clasament constructori:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 76 |
2 | Ferrari | 52 |
3 | Williams/Mercedes | 30 |
4 | Sauber/Ferrari | 14 |
5 | Toro Rosso/Renault | 12 |
6 | Red Bull/Renault | 11 |
7 | Force India/Mercedes | 7 |
8 | Lotus/Mercedes | 0 |
8 | McLaren/Honda | 0 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
Mercedes au fost prinsi cu pantalonii jos :)
2. Ramane de vazut in cursele urmatoare cat de aproape e Ferrari de Mercedes
3. Felicitari Vettel!
4. S-ar putea ca Hamilton sa fie in dubiu daca va mai semna cu Mercedes sau va merge la Ferrari
5. Cred ca Alonso are tot felul de ganduri acum...
Fara suparare dar se pare ca Alonso era BUBa neagra la Ferrari :)))
Desi nu pot sa spun ca simpatia mea pentru Ferrari este la aceeasi intensitate ca acum 15-20 de ani, ma bucur pentru aceasta aparenta revenire.
Odata cu revenirea lui Schumi la Mercedes sufletul meu s-a mutat acolo, iar dupa retragerea lui am investit totul in Rosberg. Care, din pacate, nu pare sa aiba cele necesare pentru a deveni un campion. Cel putin pentru moment.
Ma bucur insa pentru revirimentul lui Raikkonen. Si pentru pozitia lui Massa.
Oricum frumoasa cursa. Pe care Mercedes a pierdut-o din cauza strategiei !!!
Stirea principala este revenirea Ferrari.
A fost si o greseala strategica din partea lui Mercedes in Q2 cand au optat pentru medium cand puteau foarte bine sa intre in Q3 avand hard. In cursa gumele s-au dus foarte repede.
Hamilton spunea ieri ca s-ar bucura pentru ceva concurenta din partea Ferrari. Daca nu mai poate comunica cu inginerii in viraje cred ca nu se mai bucura
Ambii piloti ferrari au avut cele mai scurte si rapide franari, in special Raikkonen. Stilul de pilotaj depinde covarsitor de franare. Acolo se impiedica sau straluceste un pilot. Cred ca succesul de acum al lui Ferrari este in mare masura datorita faptului ca acum dezvolta masina intr-o singura directie cu doi piloti asemanatori ca stil de pilotaj.
Max a facut o figura foarte frumoasa. Totusi a comis-o la intrarea la pit iar la depasirea lui Ricciardo a avut nevoie chiar de Ricciardo care a lasat de la el, altfel am fi asistat la un acrosaj.
RBR a avut probleme cu franele toata cursa cu ambele masini.
Aveam odata Ferrari Mclaren si Williams primele 6 masini. Acum se pare ca locul lui Mclaren a fost luat de Mercedes.
La McLaren Alonso a plecat mai bine, a intrat prilul la pit (Button a asteptat) si a revenit cu un avans de aprox 7 secunde dar Button a recuperat rapid.
Apoi cred ca Alonso a urmarit din buda cum castiga Vettel. Aici se pot face multe speculatii. Ce ar fi fost DACA. Putea sa fie Alonso la Ferrari cu masina asta si sa mearga bine. Putea sa fie batut de Raikkonen sau Vettel pentru ca acum masina e ce le trebuie si pentru cine are habar despre pilotaj vede imediat diferentele pe franare fata de masina de anul trecut a lui Raikkonen dar si a lui Vettel. Si in sfarsit, Alonso putea ramane la Ferari dar aproape sigur nu mai era masina asta.
Este cel mai fierbinte circuit. Sa vedem cum merge Ferrari si in curse mai reci.
Nu stiu cat de mult putea urca Raikkonen daca nu avea aceea pana, asa ca ma bucur ca a revenit chiar daca doar pe pozitia a patra. Sunt puncte bune, bravo lui!
1. Asta este viata: multumim Alo pentru ce ai facut in ultimii 5 ani dar asta este deja istorie... Bine Vet!
2. Intotdeauna va exista o discutie referitoare la cine a contribuit la succesul de azi pentru Ferrari (Alo, vechea echipa, noua echipa, etc, etc). In fimal ce conteaza este rezultatul si atat.
3. Mercedes au facut ceva gresit (in sfarsit)... asa ca sa nu ne imbatam cu apa rece si sa asteptam cursele viitoare.
4. Ves - inchide gura tuturor celor care l-au criticat
5. Williams - ceva tot nu se leaga intre sasiu si motor.
6. McLaren - tot recupereaza dar inca sunt departe
Ok, sa vedem urmatoarea cursa.
unul care nu e frustrat :))))
Referitor la Alonso(favoritul meu) e recunoscut ca are ghinion in alegerea echipelor: 1. in 2008 a avut oferta de la Red Bull dar a ales Renault(la momentul respectiv a ales echipa de constructor in detrimentul echipei client - nimeni nu isi inchipuia ca in 2 ani Renault se va retrage cu echipa de uzina si Red Bull va deveni echipa de uzina Renault)
2. dupa 5 ani la Ferrari in care primesti masini mult mai slabe fata de concurenta, iar in ultimul an primesti o masina chiar jenanta - atat de proasta incat nu au reusit nici o victorie, te gandesti sa schimbi aerul(iarasi o decizie deocamdata proasta, Ferrari au recuperat cel mai bine si au a doua masina de pe grila la momentul asta - daca anul trecut ordinea era: Mercedes, Red Bull, Wiliams, Ferrari acum red bull si wiliams au voluat mai putin fata de anul trecut)
Forza Seb
Avanti avanti
Juheyyyyyyy!!!!!!
:))))))
Forza Seb
Avanti avanti
Juheyyyyyyy!!!!!!
:))))))
Alonso isi baga unghia in gat acum cred, iar Vettel confirma ca nu a uitat sa piloteze, eu am zis si anul trecut ca semnase cu ferrari de mult si clauza lui cu RB prevedea ca poate pleca daca in septembrie nu are un anumit numar de puncte, culmea ca imedioat dupa ce a atins targetul anul trecut parca a si terminat o cursa pe 2 sau pe 3 parca.
Abia astept cursa urmatoare se pare ca lupta se va da in 4 acum cu siguranta, saptamana asta Kimi a avut ginion cu caru sa speram ca nu se mai repeta
Eu banuiesc ca e vorba de pneuri, Mercedes mananca rapid gumele pe acest circuit firbinte
se tavaleste pe jos in chinuri =)))
Am comparat masina de anul trecut cu masina de anul asta IN MANA LUI KIMI. Anul trecut nu iesea franarea si prin urmare "rasucirea" pe apex pe care o face Kimi. Anul trecut era prea subviratoare pe franare, chestie care ii place lui Alonso, surprinzator nu? Putea sa exceleze Alonso cu masina asta (daca mai era asta!!) sau mai probabil se incurca el in franare de data asta. Alonso stie bine asta
Totusi eu cred ca Mercedes nu a mers cu motoarele la maxim in cursa asta, calcaiul lui achile pentru ei cred ca este tot fiabilitatea la fel ca anul trecut si nu au vrut sa aiba defectiuni la motoare din cauza conditiilor meteo speciale caldura/umiditate, asta adaugandu-se la strategia prosta de cursa, pentru fani anul trecut cele 3 curse "pierdute" au fost pe greseli(de strategie - Hungaroring, tehnice - Canada, accident - Spa).
lasa-i sa spuna. Lauda a spus ca cu castiga Mercedes cu strategia astazi. Au mancat repede gumele. Nu a fost ca si cum Mercedes alerga dupa Vettel si reducea tur cu tur diferenta. Au fost momente in care Ferrari au avut timpi mai buni decat Mercedes.
asa ca fa si tu un calcul 22-23 sec din schimb plus 15-16 tururi cu 0,5 sec mai lent(de la pneuri) ies vreo 30 sec "pierdute" de Ham.
Cee?
serios? Acelasi tip pull road? Asta e o denumire foarte generala, gasesti asa suspensii si la alte masini care nici macar de F1 nu sunt. Sunt detalii care dau un anumit comportament masinii. Pentru asta sunt testele (acum in simulator). Asta e problema, ca masinile sunt identice la baza dar facute mai potrivite cu cerintele unui anumit pilot. Sau incerci sa-i impaci pe amandoi si iese terci daca sunt diferiti
esti cel mai mare B..!
Nuuuuuuuuuu :(((((
Adaug doar ca,in aceasta cursa,monoposturile Ferrari au uzat sensibil mai putin pneurile decat Mercedes.O sa vedem cel mai exact daca este asa intr-o cursa recunoscuta pentru asfaltul abraziv!Daca vor avea avantajul uzurii,au facut un pas mare! Oricum,Kimi a demonstrat potentialul monopostului prin revenirea dupa pana avuta,si cred ca era la bataie cu Nico fara incidentul acela...poate chiar mai mult?!
Totusi...Mercedes are inca prima sansa,dar revenirea Ferrari nu poate decat sa bucure,din prisma spectacolului,nu trebuie sa fii neaparat fan...vom vedea daca sunt si constanti si competitivi pe toate circuitele,dar pare ca au toate sansele.
Da, serios, chiar au prezentat imagini si detalii pe site-ul F1, in care explicau diferenta dintre suspensiile pullroad si pushroad. Acum 3 ani cand cei de la Ferrari se laudau ca au scos o masina revolutionara, printre lucrurile schimbate erau si suspensiile.
Am adus in discutie lucrul asta pentru ca mai sunt "meseriasi" care cred ca masina e construita special pentru un pilot si al doilea trebuie sa se adapteze si mai sunt o categorie care comentau de ferrari in timpul testelor referitor la suspensii cum ca celor 2 piloti nu le convin suspensiile actuale(pullroad - implementate cica la dorinta lui Alonso care le folosise la Minardi acum 15 ani) si era mai bine daca se revenea la suspensiile pushroad cum au restul.
Pentru detalii vezi aici: http://www.f1fanatic.co.uk/2012/03/28/ferraris-front-pullrod-suspension/
adica ai ramas fara argumente? pentru ca atunci combati persoana nu argumentul
Ce iti spun eu sunt lucruri banale stiute de cei implicati in F1. Chiar Eddie Jordan vorbea ieri dupa calificari despre asta.
Tu esti observatorul dp automarket. Eu in schimb am investit ceva zeci de ore (poate mai mult) ca sa ma informez despre setari si despre tehnici de pilotaj. Alte sute de mii (poate mai mult) de ore in care am aplicat asta in simulatoare ca sa imbunatatesc timpii ca sa ma clasez bine, adica in fata multor milioane de oameni care "se dau" in simulator. Nu mai tine faza ca nu sunt realistice simulatoarele. Sunt destul cat sa fie relevant. Si pot sa ma dau eu peste cap cu setarile, daca o masina nu-mi convine e dificil de stapanit si nu-mi ies "trucurile" (nu-mi pot aplica stilul pe ea) iar altul face minuni cu ea si te miri de ce. Apoi mi se poate intampla mie sa-mi convina o masina si sa-i fie randul celuilalt sa se mire. Sper ca te-ai prins.
Am spus ieri de Kimi ca s-a calificat prost pentru ca a incercat o depasire in ultimul tur pe interior. Imediat a venit si parerea observatorului dp automarket, ca e vina lui ca s-a bagat acolo. Daca nu se baga era mai rau pentru ca era blocat in alta parte. Asta una la mana. In al doilea rand de ce nu iese timpul daca ataci ultimul vitaj pe interior?
Odata ziceam ceva de "late apex" si iarasi aparu observatorul dp automarket sa-mi spuna ca vorbesc prostii cu toate ca i-am dal si link pe wikipedia referitor la trasele din cursa.
Dupa ultimul viraj de la Sepang urmeaza o linie dreapta foarte lunga. Trebuie sa accelerezi cat mai din timp si sa iesi cat mai drept. Adica aplici late apex. Nu faci asta las' ca fac altii si se califica mai bine. Daca te uiti bine, toti pilotii iau virajul ala asa cand este posibil.
Pentru cursa de azi,echipa cu ambele monoposturi retrase din cursa pentru probleme de fiabilitate,si duse la garaj pe rotile lor,primeste 100 de puncte ce se pot reporta si anul viitor,si cel mai important,echipa va purta si titulatura de "IMPERIU"!!!
E bine asa?Ok,treci sub paturica si...cuminte acolo ! :)))))))))
In fine, revenind la cursa, Vettel se pare ca este mai bun decat tot discuta "inteligentii" pe aici si asta chiar daca victoria de astazi a fost generata de eroarea de strategie de la AMG! RBR din pacate au dat-o in bara si se pare ca Renault are dreptate si sasiul este slab!
mai, ti-am zis ca e o denumire prea generica pull road. E ca si cum ai spune "stilou" dar sunt atatea feluri de stilouri. Se pare ca nu faptul ca era pull road nu-i convenea unui pilot ci cum era ea implementata. Chiar am dat doua clipuri pe youtube (a1 ring). Cu masina din 2014 Kimi ia doar 3 apexuri calumea. Cu masina din 2005 le lua pe toate. E evident ca ceva nu-i convenea la masina iar Allison a incercat inca de atunci sa repare asta pentru ca stia ca poate lucra fructuos cu Kimi.
am inteles, esti unul din aia care cred ca detin adevarul obsolut, eu iti dau linkuri cu detalii tehnice cu comparatii intre cele 2 tipuri de suspensii, denumite asa pe site-uri de specialitate de catre oameni cu experienta in domeniu si tu ma iei cu denumiri generice, principiul de functionare e complet diferit, inclusiv modul de prindere.
cat despre partea de implementare asta tine mai mult de restul aerodinamicii masinii nu de suspensia in sine.
catre clona cu F: Alonso a pierdut fanii echipei Ferrari, nu fanii proprii, poate e deranjat de faptul ca fanii lui Vettel fac misto asta in conditiile in care Alonso nu a avut niciodata, in toata cariera de F1, o masina dominanta asa cum a avut Vettel, Hamilton sau chiar Schumacher in anii de glorie la Ferrari.
ca fan Ferrari cred ca Alonso a obtinut cu masinile ferarri avute la dispozitie mult mai mult decat ar fi obtinut alt pilot din cei actuali, asta e parerea celor mai multi specialisti in domeniu - Alonso e cel mai complet pilot.
pai da mai, tu imi dai linkuri cu diferente intre doua suspensii ca sa ce? Cu ce e relevanta diferenta intre pull road si push road cand uite ca cu pull road Kimi poate merge si bine si prost. Deci nu faptul ca era pull road conta de fapt ci cum era ea implementata. Dar sa stii si tu ca suspensia e o mica parte din ansamblul care da comportamentul masinii
a devenit un cliseu pentru tine chestia asta cu "specialistii (eventual majoritatea sau toti) considera ca Alonso .."
ps-Hamilton si Rosberg isi doreau un Ferrari arbitru, insa cred ca au mai mult de atat.
Cu siguranta Ferrari a facut o treaba excelenta in privinta uzurii pneurilor. Pe circuite reci ma astept ca Mercedes sa domine.
Inca, dar sa speram ca nu pt mult timp, Mercedes e in fata ca performante pe un tur de pista.
Avem inca odata dovada ca un campion mondial are nevoie de masina, echipa si strategie pentru a reusi.
Force India cu Button , Vettel cu Red Bull, Hamilton la Mercedes etc.
PS: Cea mai frumoasa cursa din ultimii 5 ani.
Actuala echipa Ferrari imi displace total dar asta nu m-a facut sa nu imi dau seama ca totusi Vettel este un pilot mai capabil decat zic haterii lui iar Ferrari in ciuda celor declarate a reusit sa reinventeze roata! In rest am mai remarcat si faptul ca Renault a avut dreptate cand a vorbit despre problemele lor dar si despre problemele masinii RBR care a pierdut chiar si in fata STR...... Roberg nu cred ca se va mai bate anul asta pentru titlu, nu pare suficient de motivat! Oricum ma bucur ca Williams este inca in top!
tu esti cu capu ?
tu stii ce inseamna sute de mii de ore ? o suta de mii de ore (100.000) inseamna vreo 12 ani. alte povesti mai ai ?
Button a avut un ritm de cursa mai bun. Alonso a trecut in fata la start, a intrat primul la pit (pe safety car), avea vreo 5 sec avans dupa asta dar Button l-a prins pana sa se retraga Alonso, a venit la 1 sec in spatele lui. Si oricum, in antrenamente nu a fost peste Button
"Grazie, Grazie, Grazie! Forza Ferrari!"
Doar atat, restul este deja istorie!
Nu ai inteles gresit nimic man, intr-adevar Ham i-a intrebat ironic pe inginerii lui daca i-au gresit cumva pneurille. A fost o aluzie la faptul ca in loc sa-i puna pneuri soft ( ca lui Rosberg) i-au pus din nou pneuri hard.
La aceasta intrebare cei din padoc i-au raspuns ca " nu am gresit aceste pneuri, insa daca ti neaparat poti sa mai vi odata la boxe sa le schimbam"
Ar fi fost prea de tot... :)...
Ham aveau si pneuri medium la boxe, numai ca erau uzate si nu voiau sa riste :).
Totuși e bine că Mercedes au primit un duș rece, cred că de la cursa din China o să-i vedem mai bine pregătiți, ceea ce nu e bine pentru spectacol. Dacă începe Hamilton o serie de vreo 4-5 victorii, vreau să văd câți îl mai văd pe Sebică champion. O victorie rămâne o victorie, și atât. E iluzoriu să te gândești la Ferrari campioană sau Vettel campion în 2015.
Și la cum evoluează McLaren, dacă-și vor rezolva problemele de fiabilitate, s-ar putea ca lupta pentru podium să fie din ce în ce mai interesantă. Potențial au.
uite cum o dai tu in gard pentru ca mergi pe presupuneri ca mamaia cand i se spune de stilist ea crede ca e ceva de pus in ciorba pentru ca ea ciorba face de obicei.
FRONT END, nu e o piesa sau un sistem de montat pe masina. Auzi la el, si lui Alonso ii plac masinile cu front end ...
notiunea asta face referire la raspunsul monopostului IN MANA unuia care are stilul potrivit. Ori Alonso nu-l are. Raikkonen are nevoie de o masina cu aderenta pe puntea din fata, are nevoie sa fie stabila puntea fata, in special pe franare cand incearca sa induca o usoara rasucire pe apex. Obtii asta din setari si din proiectarea masinii.
Raikkonen cand incerca sa-si aplice stilul pe masina de anul trecut ajungea cacait in apex si se lupta cu stabilizarea masinii. Nu se pupa stilul sau cu masina aia. Se mai intampla. Exista o stransa legatura intre masina si stilul de pilotaj. De asta sunt atatea specializari. Nu e ca si cum un pilot "isi adapteaza stilul" (ce tampenie) la orice masina, ca daca ar fi asa, am avea un cel mai bun pilot care poate merge in orice competie, raliu, f1 si castiga.
Daca ar fi fost masina asta mai buna pentru Alonso decat aia de anul trecut? Poate ca da, pentru ca au fost imbunatatite parti de baza cum ar fi motorul. Dar era alta poveste cu Raikkonen putand pilota cum vrea iar Alonso se putea incurca destul in ea incat sa vina in spatele lui Raikkonen sau Vettel.
lumea se bucura ca au mai spart si altii monopolul la Merc (nu doar defectiuni tehnice sa aiba),si tu ridiculizezi lumea pe aici...
Vettel: I'm back...
Alonso: I'm at the back !
Care monopol Mercedes? Au dominat și ei un an de zile. Ce a mai fost în perioada 00-04 sau 10-13? Cu Schumacher și Vettel? Și să nu vorbim de altele mai vechi. Mercedes vor câștiga și anul ăsta. Vor fi din ce în ce mai puternici. De ce să nu domine și ei competiția vreo 3-5 ani și să renunțe ușor că s-a plictisit X? De-asta nu mai poate Mercedes sau Bernie.
Bravo celor de la Mercedes! Iar dacă au cea mai bună mașină să câștige în continuare. Dacă vor pierde atât de repede avantajul, înseamnă că s-au culcat pe o ureche și alții au muncit mai mult în timpul ăsta, ceea ce e iarăși de apreciat, însă puțin probabil.
Nici Alonso nu poate fi bagat in aceeasi oala cu Schumacher si Senna
Daca il bagi trebuie sa-i iei si pe Trulli, Hamilton, Button, Rosberg. Se face gasca prea mare doar asa de dragul lui ...
Realizezi ca prin asemenea remarca ai devenit si tu increzut?
Nu stiu cat de mare fan Alonso esti tu, dar nu-i chiar asa de rau sa fim corecti, haide ca nu strica.
Am observat ca Raikkonen se pierde cumva in pluton este ori prea atent sa nu buseasca masina ori sa nu-si loveasca coechipierul, ori ambele. Dar pentru moment, pare ca se pierde in pluton, desi nu stiu cum putea sa evident pana de ieri, nu cred ca a fost vina lui. Si dupa ce a schimbat, desi a pierdut un tur, cred ca singurul lucru pe care il putea face era sa... incerce sa recupereze. I-a fost un pic afectata podeaua, dar bine macar ca nu a abandonat, ca cursa trecuta. Si cred ca s-a descurcat foarte bine, a schimbat cand a trebuit si realmente s-a descurcat foarte bine. Nu cred ca putea sa faca o treaba mai buna decat locul IV, cel putin in cursa de ieri. 40s nu-s chiar asa de rele, putea sa fie peste un tur, dar a recuperat cat a putut, realmente nu cred ca putea face ceva mai bine de atat.
Ce nu inteleg eu este alta, te deranjeaza ca nu a fost mai aproape de Vettel sau inaintea lui, sau ca a reusit sa recupereze de pe ultima pozitie si sa ajunga pe locul IV? Care-i problema ta de fapt?
Eu stiu doar de Australia 2013, si alte clasari pe podium, dar nu pe locul 1.