Romain Grosjean a avut parte de o nouă cursă foarte bună la volanul monopostului Lotus. Plecat de pe poziţia a şasea a grilei de start, francezul i-a depăşit pe Lewis Hamilton şi Nico Hulkenberg la scurt timp după stingerea luminilor roşii, iar ulterior a fost capabil să menţină un ritm bun pentru a-şi consolida poziţia şi a ocupat la final locul patru, la câteva secunde de podiumul lui Rosberg.
ALONSO, LOCUL CINCI DUPĂ O DEPĂŞIRE CONTROVERSATĂ
Felipe Massa şi Fernando Alonso au oferit unul dintre cele mai dinamice dueluri de pe parcursul cursei din Abu Dhabi. Brazilianul şi-a păstrat locul şapte la start, însă în spatele său s-a poziţionat imediat coechipierul său, care a câştigat două poziţii.Cei doi au ajuns în ipostaza de a lupta pentru poziţie până spre finalul cursei, iar a doua serie de opriri la boxe a fost decisivă.
Massa a intrat primul şi a pierdut aproximativ o secundă din cauza unei mici erori la montarea pneului stânga-faţă, iar Alonso a schimbat pneurile câteva tururi mai târziu.Spaniolul a revenit pe traseu în faţa lui Massa, dar imediat în spatele unui Jean-Eric Vergne care nu efectuase a doua oprire. Aflat la limită, Alonso a forţat depăşirea pilotului Toro Rosso pe o bandă de asfalt aflată în exteriorul circuitului, iar comisarii vor investiga incidentul după cursă. În cazul în care comisarii vor considera că spaniolul a obţinut un avantaj prin depăşirea limitelor circuitului, spaniolul va fi penalizat cu 20 de secunde în clasamentul cursei, urmând să coboare pe locul nouă.
Update: Comisarii de cursă au decis să nu-l penalizeze în niciun fel pe Alonso pentru depăşirea asupra lui Vergne. Aceştia au considerat că Alonso nu a avut de ales când a ieşit pe bucata de asfalt de pe marginea circuitului, întrucât nu a avut spaţiu şi era mult mai rapid decât pilotul Toro Rosso. În plus, comisarii au considerat că Alonso nu a avut nimic de câştigat de pe urma acestei manevre.
DI RESTA, SINGURUL CU O OPRIRE LA BOXE
În spatele lui Alonso s-a poziţionat Paul di Resta, care a câştigat cinci poziţii faţă de locul 11 de pe grila datorită unei strategii cu o singură oprire la boxe. Pilotul echipei Force India a fost singurul cu o astfel de strategie, reuşind astfel să termine în faţa lui Hamilton.
Britanicul a avut o cursă mai puţin satisfăcătoare decât a coechipierului său, fiind nevoit să recupereze câteva poziţii în pluton după ce la start fusese depăşit de Grosjean. Massa şi-a trecut în cont locul opt, în timp ce McLaren a obţinut doar două puncte prin Sergio Perez, iar Adrian Sutil a adus un punct suplimentar pentru Force India.
Williams a ratat din nou prezenţa în puncte, în timp ce Button a ocupat doar locul 12 la volanul celui de-al doilea monopost McLaren.
ABANDONUL LUI RAIKKONEN, ÎNVĂLUIT ÎN CEAŢĂ
Singurul pilot care a abandonat a fost Kimi Raikkonen, care a plecat de pe ultima poziţie a grilei în urma excluderii din calificări şi a oprit monopostul pe marginea circuitului în urma unui contact cu un Caterham chiar în primul viraj.
Reluările TV au arătat că finlandezul şi-a avariat suspensia dreapta-faţă după ce s-a lovit de partea din spate a unui monopost Caterham, însă imediat au apărut speculaţii potrivit cărora finlandezul s-a retras în mod deliberat din cursă din cauza tensiunilor cu oficialii Lotus generate de neplata salariului.
De altfel, fostul campion mondial a părăsit circuitul la numai câteva zeci de minute după abandon, însă presa a anunţat că acesta a ajuns la un acord cu Lotus privind plata salariului pe sezonul în curs.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Alonso, care a fost cronometrat cu 1:43.434 în turul 55.
ABU DHABI - REZULTATE CURSA
1. Ferrari 6. Di Resta Force India-Mercedes 7. Hamilton Mercedes 8. Massa Ferrari 9. Perez McLaren-Mercedes 10. Sutil Force India-Mercedes 11. Maldonado Williams-Renault 12. Button McLaren-Mercedes 13. Gutierrez Sauber-Ferrari 14. Hulkenberg Sauber-Ferrari 15. Bottas Williams-Renault 16. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 17. Vergne Toro Rosso-Ferrari 18. van der Garde Caterham-Renault 19. Pic Caterham-Renault 20. Bianchi Marussia-Cosworth 21. Chilton Marussia-Cosworth Fastest lap: Alonso 1m43.434s. Not classified/retirements: Raikkonen Lotus-Renault World Championship standings, round 17: Drivers: Constructors: 1. Vettel 347 1. Red Bull-Renault 513 2. Alonso 217 2. Mercedes 334 3. Raikkonen 183 3. Ferrari 323 4. Webber 166 4. Lotus-Renault 297 5. Hamilton 165 5. McLaren-Mercedes 95 6. Rosberg 159 6. Force India-Mercedes 77 7. Grosjean 114 7. Sauber-Ferrari 55 8. Massa 106 8. Toro Rosso-Ferrari 32 9. Button 60 9. Williams-Renault 1 10. Hulkenberg 49 11. Di Resta 48 12. Perez 35 13. Sutil 29 14. Ricciardo 19 15. Vergne 13 16. Gutierrez 6 17. Maldonado 1Vettel Red Bull-Renault 2. Webber Red Bull-Renault 3. Rosberg Mercedes 4. Grosjean Lotus-Renault 5. Alonso
Insa, o sa ajungi si tu la o varsta in care vei fii nevoit sa muncesti.
In acel moment chiar mi-as dorii sa vad cum muncesti un an pe 'gratis'
Cand ar venii cineva la tine sa-ti spuna ' Vezi ca aici nu faci bine' reactia ta ar fii 'La banii care-i primesc, doar de atat sunt capabil'
Nu o sa castige nicio cursa anul acesta. Nici de adio. Nici de iubire. Nimic.
Eu cred ca atunci cand se strica o piese, o pune pe masina lui Webber, iar toate piesele noi ajung pe monopostul lui Vettel. Altfel nu se pot explica toate problemele pe care le are australianul, iar Sebi are un monopost perfect.
Cat despre Raikkonen... Cui ii pasa? Omul deja nu mai are nicio treaba cu competitia. Asteapta banii, asteapta anul 2014 ca sa ajunga la Ferrari si daca nu e platit, sigur n-o sa-l mai vedem pana in 2014. Cred ca pentru Raikkonen s-a incheiat acest sezon.
Niki Lauda:" as a driver I would have done what Fernando did.....but you knever know what stewards do. I really don't know what will be the outcome of this".
Ceva nu e corect in articol la punctajul total al celor de la Mercedes, atat la echipe cat si la piloti.
Ceva nu e corect in cadrul articolului, referitor la punctajul total al celor de la Mercedes, atat la echipe cat si la piloti.
Nu e corect punctajul total la Mercedes, atat la piloti cat si la echipe.
Acum sa scriem si altele, unde e imparatul Mircea Mclaren? Tot se lauda cu acele recuperari fantastice fata de Ferrai, inteleg ca are ura fata de aceasta echipa dar Mclaren pana in urma cu cateva curse recuperasera fata de toate echipele, nu doar fata de Ferrari si bravo lor dar tot nu ajung in top 3-4 deci tot slabi sunt. Unde e Mircea acum cand echipa sa s-a chinuit in spatele unor Force India care nu au maia dus update-uri pe monopost din mai? Unde esti imparate, cu ale tale comentarii rautaciose si lipsite orice noima? Nici nu ai curaj sa postezi aici cand vezi ca ai vorbit fara noima atat amar de timp.
Nu, deloc... doar o pozitie...
Atunci sa i se retraga si lui Hulk penalizarea, daca tot nu tinem cont de regulamente.
Iar dupa ce a incalcat orice regulemant cand a iesit de la boxe, tot nu a fost penalizat, pentru ca F1 este pe bani, ca orice sport din lumea asta ;) Iar noi vedem ceea ce "trebuie"sa vedem.
Se va judeca dupa cursa, dar chiar daca va fi penalizat 20 sec, tot nu va pierde ce ar fi pierdut cu un drive through.
Cred ca deja aceste ipoteze cu privire la favorizarea lui Alonso sunt exagerate. Nu il mai favorizeaza nimeni de ceva timp, din moment ce nu mai au de ce. Ce s-a intamplat la boxe a fost pura intamplare, s-a vazut clar in inregistrarea video. Nu vad pe nimeni comentand de faptul ca Alonso a fost chemat inaintea lui Massa la boxe, a iesit pe 13-14, in timp ce Massa, intrand ulterior, a iesit pe 6-7...astfel de ipoteze sunt doar ale unor fani frustrati care incearca sa caute raul acolo unde chiar nu exista.
Si referitor la depasirea lui Vergne, nu a avut Alonso de castigat, caci avea sa il depaseasca oricum, era doar o chestiune de timp pana avea sa o faca.
uite articolul care explica decizia stewardzilor
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/24798485
astia macar nu incurca pilotii si Fernando nu-l depaseste pe Alonso. Sa-ti reamintesc de Dorulet? Sau de cafelele baute de Miki cu nevestele lu' Montoya si Ralf Schumacher?:))
Ce masina. Ce starturi. Cum depaseste. Cata rezerva de putere(kers,d.r.s). Si pentru ca in sfarsit, adopta aceeasi strategie cu cei care stiu din astea, fac si ele ,masinile, spectacol(nu am mai uzat cauciucuri???). Daca ar fi fost si pilotate cred ca duceau lupta mai spre sfarsit.
Pentru cei care sunt fani...
Dezamagit. cu avocatii. Grav este ca se pare ca musca mainile ce lau hranit....
Atat Vergne cat si Alonso au calcat regulamentul, cititi si voi ce s-a intamplat inainte sa aruncati cu noroi ...
Comisarii de curse au gasit ca Alonso nu putea sa evite coliziunea doar daca iesea de pe pista, iar Vergne nu avea cum sa prevada iesirea lui Alonso deci nici el nu este vinovat ca nu I-a lasat loc in curba (dupa cum stiti exista regula care spune ca nu ai voie sa impingi un pilot inafara pistei, trebuie sa-i lasi loc, Vergne nu I-a lasat loc lui Alonso care a iesit cu viteza mai mare din pitlane)
in concluzie,
nici unul dintre ei nu a incalcat deliberat regulamentul, si nu au castigat din ea (Alonso trecea lejer de Vergne daca acesta ii lasa loc in curba)
again:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/24798485
Este adevărat că se pedepsește în mod diferit în funcție de gravitate și de intenția de a făptui acea încălcare a legii.
Dacă în această cursă la incidentul dintre Alonso și Vergne s-a constatat că amândoi au greșit cu sau fără intenție unul ieșind în afara circuitului celălalt nelăsând suficient spațiu de manevră atunci amândoi piloții ar fi trebuit pedepsiți conform regulamentului în funcție de greșeala făcută așa cum și alți piloți au fost pedepsiți când au greșit!
http://www.youtube.com/watch?v=sDnnfizWCm4
Acum sper ca veti vedea in mine un om radical, intransigent, impotriva celor de la Ferrari, dar este cea mai legitima forma de lupta impotriva raului ce il reprezinta Ferrari. Cu Ferrari nu se iau prizonieri, ci doar sa incerci sa ii distrugi prin cele mai brutale mijloace asemeni sarpelui ancestrat.
De ce alti piloti pentru acelasi gen de incident au fost penalizati? Nici nu am dormit aproape toata noaptea dupa ce am vazut decizia. Sper sa ii bata Dumnezeu in cel mai cumplit motiv.
Iar voi fanilor Ferrari de data aceasta capul in nisip si taceti din gura, pentru ca nici un argument in care ati incerca sa il scoateti pe Alonso nu sta in picioare la fel cum nu a stat nici al comisarilor.
De aceea strig din strafundul sufletului meu: "MOARTE FERRARI"
Te felicit pentru ca se simte pasiunea, si sper sa ai contact cu lumea auto interna, unde sa mai arunci din energii.
Mai copile, de cand ma ataci tu pe mine si ma faci frustrat? Eu judec adevarul, asa cum o fac multi de aici. Daca tu esti fan inrait al lui Alonsito, macar nu jigni lumea fara a stii ce vorbesti. Stii tu ce se zice, atunci cand toata lumea zicea un lucru...poate este si un pic de adevar in el. Nu am exagerat absolut deloc, sunt fan Ferrari si nu as fi avut de ec sa pun fapte in carca lui Alonso dar din pacate acestea sunt adevarate. Mereu a fost asa, de vreo 4 ani incoace. Nu o mai fi asa constant Massa iar anul acesta a facut niste greseli de incepator dar cand vezi ca vrea sa se afirme si cu atat mai mult face un bine echipe, am pretentia sa nu isi bata joc de el.
@Mircea imparatul, tu ai probleme grave, inteleg ca mereu s-au duelat Ferrari cu Mclaren dar uita-te mai bine la RBR, ca astai fura de 4 ani pana acum si joaca mereu la limita regulamentului iar cand o depasesc au gaselnite pentru a nu fi neregulamentari. Webber de ce nu se misca la fel in cursa? Da, are problemele lui cu startul dar parca toate astea se intampla si la start. Bravo Vettel, esti un pilot exceptional dar ceva e acolo. Imposibil sa ajungi la 30 secunde dupa doar 20 de tururi, pai unul conduce un trabant si altul un avion. Normal ca nu i se pune totul la dispozitie si lui Webber ca i-ar fi dat mai multe batai de cap, poate chiar sa aiba sanse la titlu.
Si mai corect ar fi sa se scoata toate aberatiile din regulament (cu depasiri pe afara, cu pilotul care nu are voie sa se apere). Regulamentul actual e facut ca pentru tenismani sau sahisti, nu pentru piloti.
Cat despre Massa, sa nu comentam, principalul vinovat este el pentru ca a acceptat de cand a venit la Ferrari sa fie doar vioara a 2-a. S-a multumit sa primeasca bani, fara sa comenteze; nici acum nu ar fi comentat daca nu ar fi fost inlocuit.
alo trebuia penalizat pt depasirea sinucigasa
ham dezamagitor cat putea sa stea in spatele unor masini mai slabe
Uite cum stiu eu ca se putea proceda fair:
- Alonso nu calca acceleratia la podea si astepta linistit pana in zona de DRS sa treaca de Vergne (sau chiar si mai devreme, dar nu cu manevra prin afara circuitului);
- Alonso depasea prin afara circuitului si ii ceda pe loc pozitia lui Verge urmand sa il atace la o alta faza.
Nu le mai luati atata apararea...
Daca Alonso n-a gresit cu nimic, atunci Hulkenberg de ce a primit penalizare pentru ca s-a batut pentru pozitie la Pit? N-a fost deloc unsafe release cum au aruncat-o in fata aceeasi stewarzi...
Massa asta pateste de 4 ani. Daca Alonso lua titluri nu-i mai pasa fanului ferrari de ce pateste Massa dar cum Alonso nu confirma in ciuda faptului ca e pilot nr 1 si mai mult decat atat apar si aparatorii lui Massa ca poate daca era lasat cine stie un titlu acolo, ceva