Startul a fost unul surprinzător de curat, iar singura schimbare la vârf a fost coborârea în pluton de pe locul trei pe poziţia a şasea a lui Valtteri Bottas, care ulterior avea să iasă din zona punctelor la volanul unui monopost Williams prea puţin competitiv.
Sebastian Vettel a avut un start excelent şi şi-a consolidat rapid poziţia de lider reuşind să-şi construiască un avans de 16-17 secunde care i-a permis să comită şi două greşeli de piloţi în prima şi ultima parte a cursei. Pilotul echipei Red Bull Racing a trecut însă cu bine peste aceste mici probleme şi a obţinut prima victorie în Canada cu un avans de aproape 20 de secunde.
CURSA DE RECUPERARE PENTRU ALONSO
Plecat din poziţia a doua a grilei de start, Lewis Hamilton a reuşit să gestioneze semnificativ mai bine pneurile Pirelli comparativ cu cursele precedente şi s-a menţinut pe această poziţie până spre finalul cursei, când a fost depăşit cu şapte tururi înainte de final de Fernando Alonso.Poziţionat doar pe locul şase al grilei de start, pilotul Scuderiei Ferrari a recuperat încet, dar sigur, nu mai puţin de patru poziţii: l-a devansat pe Bottas la start, a trecut de Nico Rosberg în turul 30, l-a lăsat în urmă şi pe Mark Webber în turul 42, pentru a lansa atacul decisiv asupra lui Hamilton cu câteva tururi înainte de final.
Mark Webber nu a contat în lupta pentru podium decât în prima parte a cursei, când urcase pe locul trei după depăşirea efectuată asupra lui Nico Rosberg, însă australianul nu a rezistat atacului lui Alonso şi a fost nevoit să se mulţumească cu locul patru.
REVELAŢIA DI RESTA
Pilotul Red Bull Racing a fost urmat la peste 40 de secunde în spate de Rosberg, care a avut parte de probleme cu pneurile şi a efectuat trei opriri la boxe, cu una mai mult decât cei mai mulţi rivali ai săi. Jean-Eric Vergne a făcut la rândul său una dintre cele mai bune prestaţii din acest sezon şi a terminat pe locul şase după depăşirea lui Bottas, însă relevelatia cursei a fost scoţianul Paul di Resta.Deşi a plecat doar de pe locul 17 al grilei de start, pilotul Force India a ocupat la final locul şapte datorită unei strategii speciale cu o singură oprire la boxe, intrând la boxe pentru unicul schimb de pneuri abia în turul 57. Felipe Massa a recuperat la rândul său poziţii după ce a plecat de pe locul 16 al grilei şi a obţinut cele patru puncte acordate pentru locul opt.
Brazilianul a profitat şi de o eroare la prima intrare la boxe a lui Kimi Raikkonen, care a pierdut cel puţin patru secunde şi a terminat în cele din urmă pe nouă. Rezultatul i-a permis însă finlandezului să egaleze recordul lui Michael Schumscher de 24 de clasări consecutive în puncte. Ultimul punct pus în joc a fost câştigat de Adrian Sutil (Force India).
FĂRĂ PUNCTE PENTRU WILLIAMS ŞI McLaren
McLaren încheie încă o cursă fără să câştige puncte, după ce Sergio Perez şi Jenson Button au ocupat doar locurile 11 şi, respectiv, 12, în timp ce Romain Grosjean nu a putut recuperare decât locul 13 după ce a plecat de pe ultima poziţie a grilei de start. Bottas s-a mulţumit doar cu locul 14, astfel că Williams rămâne singura echipă tradiţională fără puncte în sezonul curent, întrucât Pastor Maldonado a fost doar al 16-lea.
Doar primii cinci piloţi au terminat cursa în acelaşi tur, iar Marele Premiu al Canadei a consemnat trei abandonuri: Esteban Gutierrez, Nico Hulkenberg (Sauber) şi Giedo van der Garde (Caterham), ultimii doi în urma unui contact survenit în momentul în care germanul l-a ajuns din urmă cu un tur pe pilotul olandez.
Cel mai bun timp în cursa a fost stabilit de Webber, care a fost cronometrat cu 1:16.182 în turul 69.
CANADA - REZULTATE CURSA:
1. Vettel Red Bull-Renault 1h32:09.143 2. Alonso Ferrari + 14.408 3. Lotus-Renault + 1 lap 10. Sutil Force India-Mercedes + 1 lap 11. Perez McLaren-Mercedes + 1 lap 12. Button McLaren-Mercedes + 1 lap 13. Grosjean Lotus-Renault + 1 lap 14. Bottas Williams-Renault + 1 lap 15. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 2 laps 16. Maldonado Williams-Renault + 2 laps 17. Bianchi Marussia-Cosworth + 2 laps 18. Pic Caterham-Renault + 2 laps 19. Chilton Marussia-Cosworth + 3 laps 20. Gutierrez Sauber-Ferrari + 7 laps Fastest lap: Webber, 1:16.182 Not classified/retirements: Driver Team On lap Hulkenberg Sauber-Ferrari 46 van der Garde Caterham-Renault 44 World Championship standings, round 7: Drivers: Constructors: 1. Vettel 132 1. Red Bull-Renault 201 2. Alonso 96 2. Ferrari 145 3. Raikkonen 88 3. Mercedes 134 4. Hamilton 77 4. Lotus-Renault 114 5. Webber 69 5. Force India-Mercedes 51 6. Rosberg 57 6. McLaren-Mercedes 37 7. Massa 49 7. Toro Rosso-Ferrari 20 8. Di Resta 34 8. Sauber-Ferrari 5 9. Grosjean 26 10. Button 25 11. Sutil 17 12. Vergne 13 13. Perez 12 14. Ricciardo 7 15. Hulkenberg 5Hamilton Mercedes + 15.942 4. Webber Red Bull-Renault + 25.731 5. Rosberg Mercedes + 1:09.725 6. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 7. Di Resta Force India-Mercedes + 1 lap 8. Massa Ferrari + 1 lap 9. Raikkonen
Apropo, nu sunt fan niciunuia de acum... dar am vrut sa-ni dau cu parerea ca mai citesc cate-un coment uneori am observat ca nu vii pe plac.
Iar vettel, a alergat o alta cursa...back to 2011 days.
Mercedes a mers uimitor de bine. Sa nu uitam ca in alte conditii pierdeau 2 secunde pe tur fata de Red Bull si Ferrari. Hamilton a putut sa-i tina piept lui Alonso cateva tururi si a fost la 15 de Vettel. Nu vi se pare un progres? Si culmea, chiar dupa testele cu Pirelli.
Cat despre al 4-lea titlu... Vezi mai 91Schumi06 ca tot asa spunea si Borcea despre Champions League si Dinamo nu mai stie ce e ala fotbal. Vezi ca Sebica al tau se simtea la fel ca Senna, si brazilianul a ramas cu 3 titluri. Daca dupa 7 curse tu crezi ca s-a jucat campionatul, cred ca te uiti la F1 din acest sezon.
Forza Ferrari! La storia siamo noi!
Cel mai tanar qvadruplu campion mondial.
Poti de acuma sa te consideri o persoana nula la aceast sport. Esti praf la comenturi si nu stii sa faci diferenta intre piloti, de parca tu stii mai bine ca Alonso(tu ai mers cu masina nu el ).
In rest despre parerile unuia si altuia... Ete na. Asa spui si tu ca te pregatesti pentru al 4lea titlu, si eu, iti spun, ca o sa ramai cu gandul la el, iar la final de sezon vei spune asa "Alonso a castigat datorita pneurilor si masinii". Si de-asta n-o sa mai pot eu atunci... Si daca pierde, iarasi n-o sa mai pot eu de ceea ce spui tu.
Oricum voi sustine Ferrari :)
Apoi fiecare e liber sa spuna ce vrea... Daca nu-ti convine, votezi negativ, dupa cum stii prea bine s-o faci. Bafta lui Sebica spre al 4-lea titlu mondial.
Sa-ti aduca aminte parerea lui Di Resta: "Pentru mine, Alonso este campionul din 2012". ;)
unicul care a facut depasiri in cursa asta a fost Massa.
Dupa cum vad la sfaturi si comentarii nu te intrece nimeni! Nu stiu cum de nu te-a luat Alonso consilier ca vad ca le stii pe toate!
se mai pot intampla multe
nu aruncati cu titluri in stanga si in dreapta
si Kimi mai are sanse sa recupereze
Iar rezultatul oficial e .... + 14.408. Nu stiam ca imediat dupa cifra 14 in formula 1 urmeaza 20 ! Multumesc ca mi-ati luminat mintea un pic.
Rog corectati, nu isi au rostul exagerarile.
Cat despre cursa ... ritmul de cusa foarte bun al RBR si Ferrari. Altceva foarte interesant: diferentele mari dintre pilotii Mercedes. Rosberg nu a avut nici o treaba cu lupta pentru podium insa Lewis m-a susprins foarte tare. Cat a mers pe pneuri supersoft in primul stint ? Nu mai distruge pneurile monopostul Mercedes ? De ce oare ?
Vettel a marit cam mult distanta in clasament la piloti deja se contureaza usor,usor cine mai are sanse la titlu. La fel si la echipe.
Pacat, e cam devreme ca sa se elimine suspansul
torrent-> skysports sau bbc
ti-as da si linkuri dar nu stiu daca e permis aici asa ceva
Rog adminii sa clarifice daca se poate
http://thepiratebay.sx/user/footy/
:)