Din cauza lipsei de experienţă cu noile motoare, chiar şi defecţiunile minore pot necesita mult timp, element observat şi în cadrul celor trei sesiuni de teste din iarnă.
De exemplu, o simplă evaluare a defecţiunilor poate dura câteva ore, iar o schimbare a motorului, operaţiune relativ scurtă până anul trecut, necesită în prezent între şase şi 18 ore, potrivit lui Andy Green, directorul tehnic al echipei Force India. "Dacă trebuie să montăm toate piesele cu părţile individuale, putem ajunge la 18 ore", a precizat el.
În acest context, orice defecţiune înregistrată pe parcursul Marelui Premiu poate avea ca efect imposibilitatea pilotului de a concura în următoarea sesiune.Cele mai mari probleme în acest sens vor apărea între ultima sesiune de antrenamente şi calificări, întrucât între ele există o pauză de numai două ore.
Din acest motiv, unele echipe analizează posibilitatea de a nu ieşi deloc pe circuit în ultima sesiune de antrenamente din Australia, întrucât se tem că apariţia unei defecţiuni tehnice le-ar împiedica să participe în calificări. "Am auzit echipe care spuneau că ar renunţa la ultima sesiune de antrenamente pentru a fi sigure că au un monopost pentru calificări", a explicat Charlie Whiting, directorul de curse al FIA.▶ Avancronica Marelui Premiu de F1 al Australiei - start într-o nouă eră
Numele echipelor care intenţionează să adopte o astfel de strategie nu este cunoscut, însă cele mai probabile "candidate" sunt cele care au înregistrat un număr mare de defecţiuni tehnice în testele din iarnă, printre acestea numărându-se Red Bull Racing, Lotus, Sauber sau Marussia.
Ultima sesiune de antrenamente din Australia este programată sâmbătă cu începere de la ora 05:00, ora României, în timp ce calificările vor avea loc de la ora 08:00 şi vor putea fi urmărite în România pe posturile de televiziune Dolce Sport, RTL, M1 şi RAI Uno.
Via Motorsport
Probabil o solutie la indemana ar fi sa se mareasca timpul intre A3 si calificari.
S-a vrut cresterea spectacolului si uite ce aberatii se pot intimpla.
La Le Mans nimeni nu s-a scandallizat,cand Audi au introdus motorul hybrid!