Teste Barcelona, ziua 1: Maldonado, cel mai rapid într-o zi plină de evenimente

de Daniel Popescu
Joi, 19.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pastor Maldonado a stabilit cel mai bun timp în prima zi de teste de la Barcelona, în care Mercedes şi McLaren s-au confruntat cu diverse probleme, iar Felipe Nasr şi Susie Wolff s-au acroşat pe circuit.

Esential 94 de tururi a parcurs Max Verstappen (Toro Rosso), mai multe decat orice alt pilot
11 tururi a reusit sa efectueze Lewis Hamilton inainte de a se retrage de la teste
2 este numarul echipelor pentru care a concurat Pascal Wehrlein in prima zi de teste
Prima zi de teste din cadrul sesiunii de la Barcelona a fost presărată cu numeroase evenimente pe circuit şi în afara acestuia care au condimentat acţiunea. Pastor Maldonado a înregistrat două defecţiuni tehnice în cursul dimineţii, însă a stabilit cel mai bun timp după ce a fost cronometrat cu 1:25.011 la volanul unui monopost Lotus echipat cu pneuri soft.

Această strategie i-a permis venezueleanului să-l surclaseze pe Kimi Raikkonen (Ferrari), echipat cu cauciucuri medium, în timp ce Daniel Ricciardo a fost al treilea pentru Red Bull Racing, timpul său fiind stabilit de asemenea cu pneuri soft. Australianul a parcurs 59 de tururi în ciuda unor probleme înregistrate în cursul dimineţii şi l-a devansat astfel pe Sergio Perez, care a testat după-amiază monopostul Force India din sezonul precedent.

Felipe Nasr a terminat pe cinci pentru Sauber în ciuda unui incident în care a fost implicată şi Susie Wolff, pilotul de rezervă al celor de la Williams (locul 10). Cei doi s-au acroşat în virajul cinci şi au ieşit în decor, iar monopostul Sauber a fost grav avariat la aripa spate, suspensii, cutie de viteze şi podea.

▶ Povestea acroşajului de pe circuit dintre Wolff şi Nasr

În spatele brazilianului a terminat Max Verstappen, care s-a remarcat prin recordul de 94 de tururi parcurse la volanul monopostului Toro Rosso, semn că Renault a îmbunătăţit fiabilitatea motorului.

Zi neagră pentru McLaren şi Mercedes

Honda trebuie să schimbe designul unei componente, însă aceasta va fi disponibilă abia sâmbătă.


McLaren a ocupat locul şapte prin Jenson Button, însă a fost nevoită să renunţe la prima zi de teste cu puţin timp înainte de pauza de prânz, din cauza unei defecţiuni tehnice la motorul Honda.
Constructorul japonez trebuie să schimbe designul unei componente, însă aceasta va fi disponibilă abia sâmbătă, astfel că McLaren riscă să aibă parte vineri de o problemă similară.

"A trebuit să ne oprim după ce am descoperit o problemă la un sigiliu al componentei MGU-K. Componenta a cauzat o problemă care necesită înlocuirea integrală a unităţii de propulsie şi trebuie să refacem designul componentei. Din păcate, vom intra în posesia componentei abia sâmbătă, ceea ce înseamnă că mâine am putea avea aceeaşi problemă", a explicat Yasuhisa Arai, şeful departamentului de cercetare-dezvoltare al Honda.

▶ Povestea defecţiunii tehnice înregistrate de McLaren la motorul Honda

Hamilton si Rosberg sunt incerţi pentru restul sesiunii de teste, însă Mercedes se poate baza pe pilotul de rezervă Pascal Wehrlein.


Între timp, Lewis Hamilton a renunţat la teste după numai 90 de minute din cauza unei febre puternice, iar Mercedes nu l-a putut înlocui cu Nico Rosberg, întrucât germanul suferă de dureri din cauza inflamării unui nerv din zona gâtului. Ambii piloţi sunt incerţi pentru restul sesiunii de teste, însă Mercedes se poate baza pe pilotul de rezervă Pascal Wehrlein, care ar fi trebuit să testeze două zile pentru Force India. Germanul a fost însă chemat să concureze pentru Mercedes după retragerea lui Hamilton, astfel că apare de două ori în clasament, pe locurile opt şi nouă.

▶ Povestea problemelor medicale suferite de Hamilton şi Rosberg

Sesiunea de teste de la Barcelona continuă pe parcursul zilei de vineri între orele 10:00 - 19:00, cu o pauză de prânz de o oră între 14:00 - 15:00.

Teste Barcelona - Rezultate ziua 1:

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta Tururi
1 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m25.011s - 69
2 Kimi Raikkonen Ferrari 1m25.167s 0.156s 74
3 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m25.547s 0.536s 59
4 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m26.636s 1.625s 34
5 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m27.307s 2.296s 79
6 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m27.900s 2.889s 94
7 Jenson Button McLaren/Honda 1m28.182s 3.171s 21
8 Pascal Wehrlein Force India/Mercedes 1m28.329s 3.318s 32
9 Pascal Wehrlein Mercedes 1m28.489s 3.478s 48
10 Susie Wolff Williams/Mercedes 1m28.906s 3.895s 86
11 Lewis Hamilton Mercedes 1m30.429s 5.418s 11

Sesiunea de teste de la Barcelona pe Automarket

▶ ştiri zilnice cu cele mai importante evenimente de pe circuit;
▶ cronicile fiecărei zile de teste, publicate în jurul orei 19:00;
▶ rezumate video de la fiecare zi de teste, publicate în dimineaţa următoare;
▶ analiză legată de perspectivele fiecărei echipe, publicată la finalul sesiunii de teste.

Comentarii (7)

  • Ha,ha,ha...
    Cel mai rapid Mldonadoooo,noul motor pare ca face treaba buna!Aaaa dar ce sa vezi...a scos timpul asta cu soft-uri... :))))) !
    20 2
  • qwerty
    Kimi si Maldonado au scos timpi mai buni decat polul de anul trecut. Timpul lui Kimi din calificarile de anul trecut a fost cu vreo 2 secunde mai lent. Era ceva de genu 1:27:xx
    13 1
  • qwerty
    Barcelona 2014 Qualifying
    1 Lewis Hamilton Mercedes 1:25.232
    2 Nico Rosberg Mercedes 1:25.400
    3 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:26.285
    4 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:26.632
    5 RomGrosjean Lotus-Renault 1:26.960
    6 Kimi Räikkönen Ferrari 1:27.104
    7 Fernand Alonso Ferrari 1:27.140
    8 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:27.335
    9 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:27.402
    11 1
  • @querty
    Timpul ala scos de Raikonnen a fost cu cauciucuri unmarked (prototipuri)...
    2 3
  • Ferrari stau cel mai bine in programul testelor, foarte solizi si rapizi. Mercedes inca ascund viteza, lucreaza la fiabilitate. Red Bull inca lucreaza, la fel si Mclaren care au o masina rapida dar cu probleme la fiabilitate. Williams cred ca se incadreaza in nota anului 2014. Surpriza placuta e Sauber. Lotus au facut un cert pas mare inainte fata de 2014 odata cu schimbarea motorizarii.
    13 0
  • au fost si acrosaje pe circuit si Maldonatoru'...si-a pierdut pofta!
    0 0
  • Frumos monopost, m-am urcat in cel din 2009, orice pilot f1 este un privilegiat al vietii fata de noi toti cand piloteaza o astfel de minunatie.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru