Lewis Hamilton este noul campion mondial!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Felipe Massa a castigat Marele Premiu al Braziliei, insa acest lucru nu a fost suficient pentru ca brazilianul sa devina campion mondial in fata propriilor suporteri.
Lewis Hamilton a castigat titlul dupa un final dramatic de cursa, in care ploaia a jucat un rol esential, producand numeroase emotii in ultimele 5 tururi.
Britanicul a concurat pe locul 5 in cea mai mare parte a cursei, insa cu numai doua tururi inainte de final a fost depasit de Vettel, moment in care Massa era campion mondial. Massa a trecut primul linia de sosire, iar mecanicii Ferrari sarbatoreau titlul mondial, insa Hamilton a reusit pe ultima suta de metri sa il depaseasca pe Timo Glock, pilot care rula foarte incet din cauza faptului ca nu intrase la boxe pentru a schimba pneurile de uscat cu cele de ploaie.
Hamilton a terminat astfel pe locul 5 si a devenit cel mai tanar campion mondial din istoria Formulei 1. Ferrari a fost astfel nevoita sa se multumeasca doar cu titlul constructorilor.
START AMANAT DIN CAUZA PLOII
Marele Premiu al Braziliei a oferit spectacol inainte de inceperea propriu-zisa a cursei. Cu numai 3 minute inainte de start, o ploaie torentiala s-a abatut asupra liniei de start-sosire a circuitului. Organizatorii au fost nevoiti sa amane startul cu 10 minute si, chiar daca precipitatiile au incetat dupa numai 2-3 minute, pilotii au fost nevoiti sa schimbe pneurile de uscat cu cele de ploaie. Intre timp, Kubica a intrat la boxe, optand sa ia startul de acolo.
Pe o pista preponderent uda, Massa a plecat excelent in cursa, fiind urmat de Trulli, Raikkonen si Hamilton. Ca de obicei, Kovalainen a avut un start foarte slab si a pierdut doua pozitii. Alonso a reusit sa treaca in fata, insa cel care a profitat cel mai mult a fost Vettel, care a reusit sa ii depaseasca pe amandoi si sa urce pe locul 5.
Primul viraj al cursei a consemnat si un incident de cursa intre Piquet Jr , Nakajima si Coulthard. Cei trei au iesit in decor, iar Piquet Jr si Coulthard nu au mai putut continua cursa. Scotianul a fost astfel nevoit sa abandoneze in ultima sa cursa din cariera.
HAMILTON, LA LIMITA IN CURSA SPRE TITLU
Accidentul dintre cei doi a dus la intrarea safety car-ului pe circuit pentru cateva tururi, acesta iesind de pe pista in turul 5. Raikkonen a incercat sa il depaseasca pe Trulli in turul 7, insa manevrele sale nu au fost incununate de succes.
Pe masura ce pista a inceput sa se usuce, pilotii au inceput treptat sa intre la boxe pentru schimbarea pneurilor.
Fischella efectuase insa aceasta schimbare inca din momentul in care masina de siguranta era pe circuit, castigand astfel secunde pretioase.Massa s-a mentinut in frunte dupa schimbul de pneuri, insa cei mai castigati au fost Vettel si Alonso, care au reusit sa urce pe locurile 2 si, respectiv, 3. Raikkonen a reusit sa treaca de Trulli, plasandu-se pe locul 4. Fisichella a ajuns pana pe locul 5, chiar in fata lui Hamilton.
Pilotul echipei McLaren a reusit insa sa urce pe locul 5 in turul 17, depasindu-l fara emotii pe italian la capatul liniei drepte din fata standurilor. Kovalainen a coborat insa pana pe locul 12 in urma schimburilor de pneuri, ratand astfel de a-si ajuta coechipierul si echipa in lupta pentru titlul mondial al constructorilor.
Fischella a fost depasit ulterior si de Glock, iar Trulli si Bourdais au fost protagonistii unui nou incident de cursa. Francezul a incercat sa treaca in fata italianului in turul 20, insa cei doi piloti s-au acrosat la capatul liniei drepte de start-sosire, iar Bourdais a iesit in decor, coborand pana pe locul 13. in timp ce Massa a continuat sa conduca fara probleme, Kovalainen a reusit sa urce pe locul 8, intrand astfel in zona punctelor.
LINISTEA DINAINTEA FURTUNII
Cursa ia intrat intr-un lung moment de acalmie, evenimentele deosebite lipsind cu desavarsire. Vettel a fost primul pilot de top care a oprit la boxe pentru realimentarea cu benzina in turul 28, fiind urmat de Glock chiar la jumatatea cursei, in turul 37.
Ulterior, toti pilotii de top au efectuat oprirea pentru realimentare aproximativ la jumatate cursei, iar Massa a revenit pe primul loc, urmat de Vettel, Alonso, Raikkonen si Hamilton. Kovalainen a profitat de sarabanda opririlor la boxe si s-a pozitionat pe locul 6, chiar in spatele coechipierului sau. Intre timp, Fisichella a avut mari probleme la realimentarea cu combustibil si, desi la un moment dat rula pe locul 5, a cazut pana pe locul 18, ultimul al cursei in acel moment.
Dupa finalizarea acestei serii de opriri la boxe, momentele de acalmie au revenit, lucrurile decurgand in favoarea lui Hamilton, care cu fiecare tur parcurs se apropia tot mai mult de titlul mondial. Cu 20 de tururi inainte de final, Vettel a efectuat ultima intrare la boxe si a coborat pe locul 5, permitandu-i lui Hamilton sa urce pe locul 4, care si-a sporit astfel sansele la titlu.
PLOAIA CARE URMA SA SCHIMBE SOCOTELILE
Cu numai 14 tururi inainte de finalul cursei au aparut primele semne ale unei posibile ploi, care ar fi putut schimba complet datele problemei, iar primele picaturi de apa au cazut pe circuit cu 7 tururi inainte de final.
Vettel s-a apropiat foarte mult de Hamilton si a incercat sa il atace pe englez, insa in cele din urma germanul a renuntat la lupta. Ploaia a inceput sa se intensifice si toti pilotii au trecut pe la standuri pentru a schimba pneurile, emotiile crescand semnificativ cu numai 5 tururi inainte de finalul cursei.FINAL DE INFARCT! HAMILTON SAU MASSA?
Hamilton a revenit de la standuri pe locul 5, chiar in fata lui Vettel, in timp ce singurul pilot care nu a efectuat schimbul de pneuri a fost Timo Glock. Desi Hamilton avea nevoie disperata de locul 5 pentru a deveni campion, Vettel nu s-a sfiit sa il atace pe britanic.
Cu numai doua tururi inainte de finalul cursei, germanul a reusit sa treaca de Hamilton, care a coborat astfel pe locul 6. Intregul staff al Scuderiei Ferrari a izbucnic intr-un cor de aplauze si s-a bucurat, iar Massa a trecut primul linia de sosire.
Si totusi, soarta titlului nu era inca decisa. Un alt pilot german, Timo Glock, a intors situatia cu 180 de grade. Intrucat nu optase pentru pneurile de ploaie in finalul cursei, Glock urcase pana pe locul 4, insa a mers mult mai lent pe final din cauza pneurilor. Hamilton a reusit in extremis sa il ajunga si l-a depasit cu numai cateva sute de metri inainte sa treaca linia de sosire.
Astfel, Hamilton a terminat cursa pe locul 5 si a devenit noul campion mondial, in timp ce bucuria celor de la Ferrari a incetat brusc si s-a transfirmat intr-o uriasa dezamagire.
Massa a fost acompaniat pe podium de Alonso si Raikkonen, acesta din urma reusind in urma acestei performante sa termine sezonul pe locul 3. Totodata, rezultatul obtinut de pilotii Ferrari a permis Scuderiei sa isi pastreze titlul de campioana la constructori.
Vettel a terminat cursa pe locul 4, urmat de Hamilton, Glock si Kovalainen, in timp ce ultimul punct pus in joc a fost obtinut de Trulli. Cursa a consemnat doar doua abandonuri, acestea fiind trecute in dreptul lui Piquet Jr si Coulthard.
Cel mai bun timp al cursei a fost realizat de Massa, pilotul Scuderiei Ferrari fiind cronometrat cu 1:13.736 in turul 36.
Clasamentul complet al ultimei curse din sezonul 2008 poate fi vizualizat aici.
:))
Eu nu cred ca a cedat locul, doar nu a putut tine pasul incaltat cu slickuri.
2. Timo Glock, conform configuratiei circuitului era avantajat in fata lui Hamilton, deoarece pe portiunea in care a avut loc depasirea acesta avea cauciucuri slick care au rezistenta mai mica la accelerare fata de pneurile rain. Avantajul rain fata de slick consta in aderenta mai buna in zone ude de schimbare a directiei (curbe, adica) si in zone & perioade optime de decelerare (franare, adica).
3. Bravo, Lewis "PlayStation" Hamilton.
Si pentru ofticatii de feraieri: nu va e rusine cu spurcatul vostru de massa ,il contestati pe Lewis care trebuia sa fie campion inca din China daca nu era penalizat aiurea de FIA ! Hai,capul plecat si sa nu indrazniti sa mai spuneti ceva de handicapatul vostru de "pilot" !
Alooo Neo,acum ma auzi ? Aloooo si tu Cobra,unde te-ai ascuns ?
Felicitari lui Felipe pentru ca s-a luptat foarte bine, el si Kimi au facut o treaba super dar daca castigau un China cursa trecuta titlul era in mana lor.
Super tare sezon, Ferrari sa lucreze mai bine si anul viitor sa-si ia titlul inapoi :P
În finalul cursei, Hamilton s-a agăţat cu disperare de locul cinci pe care l-a pierdut în faţa lui S. Vettel de la Toro Rosso în ultimul tur, redobândindu-l în mod dramatic în ultimul viraj din ultimul tur în defavoarea lui T. Glock de la Toyota. El a devenit astfel campion mondial, în cel de-al doilea sezon din Formula 1.
Cate comentarii am voie sa postez? Ca nu vreau sa fiu banat! :)) Nu ma pot abtine. FELICITARI HAMILTON!!!
bravo hamilton
bravo felipe
dar cel mai mult
bravo vettel :)
Nu trageti in Glock ..se poate sa fi ramas si fara benzina....
Massa fara suparare dar n-are stofa de campion mondial ,ce fel de campion este ala care pleaca cu furtunul dupa el de la boxe ,care efectueaza 7 iesiri in decor intr-o singura cursa....care castiga numai cand pleaca primul ,care pe ploaie e varza , care iese ne presat in decor (Malayesia 2008) ....care e ajutat de FIA , Massa e mult prea slab...
Felicitari lui Alonso pentru locul 2 si lui Vettel , la anul de urmarit vor fi Fernando ,Vettel,Kimi si Lewis
Dumnezeu a facut dreptate astazi pentru toate punctele furate de maimuta aia ce se crede pilot. massa = "El Chupacabra Mondial " LEWIS= CAMPIONUL !!!!!
Bravo Lewis ,bravo McLaren ,Bravo Ron Dennis!