Potrivit imaginilor filmate de un spectator din tribune cu o cameră video, comisarul de cursă aflat în imediata apropiere a accidentului suferit iniţial de Adrian Sutil flutura un steag verde în momentul în care Jules Bianchi a pierdut controlul volanului şi a lovit violent utilizajul care sosise la faţa locului pentru a remorca monopostul Sauber.
Cu toate acestea, o analiză realizată de publicaţia Motorsport evidenţiază că acţiunea comisarului de cursă a fost cea corectă. Conform regulamentului, comisarul de cursă a fluturat iniţial steagul galben, iar apoi l-a schimbat cu unul verde după ce utilajul a început să remorcheze monopostul lui Sutil.
Acel steag verde marca de fapt încheierea zonei aflată sub steag galben, iar regulamentul prevede că piloţii pot conduce cu o viteză sporită doar după ce trec de respectivul steag verde, însă Bianchi a accelerat până la 213 km/h înainte de a face acest lucru, într-o zonă delimitată cu steaguri galbene.
Nu este exclus ca, din cauza vizibilităţii reduse, pilotul Marussia să nu fi realizat exact ce steaguri erau afişate în zona respectivă, ipoteza susţinută şi de faptul că numeroşi alţi piloţi au trecut cu peste 200 km/h prin zona cu steaguri galbene.
Între timp, FIA a cerut un raport complet al accidentului cu scopul de a identifica o serie de măsuri pentru a evita repetarea unor astfel de accidente.
Bianchi a fost operat la cap în urma accidentului şi în prezent se află în stare critică, dar stabilă, la terapie intensivă, dar nu respiră singur.
Familia francezului a solicitat ajutorul medicului Gerard Saillant, cel care s-a ocupat de tratamentul lui Michael Schumacher după accidentul de la schi, iar acesta a sosit deja la spitalul din Japonia unde este internat pilotul Marussia.Via Motorsport, The F1 Times
Dacă ești pilot de F1 sau dacă ești muncitor pe șantier, îți riști viața. Diferența o face suma pe care o primești ca să riști. Piloții o fac din pasiune, muncitorii pentru a supraviețui. Hai să încetăm cu ipocrizia. F1 a pierdut campioni și a continuat, va continua și cu și fără Bianchi. Sănătate tuturor!
Former French driver Alain Prost, four times world champion Formula 1, considered the Bianchi accident was due to a "serious misconduct" in organizing the Japan GP.
"There was an error, that is clear. Whose? Have a small doubt still. Did it come from the direction of the race or of the commissioners who were in the corner?" He asked in an interview with the gala station ' Europe 1 '.
Prost said that in the video you can see what happened in the time Bianchi left the track commissioner was waving a green flag, rather than another yellow to alert of danger.
"It was a mistake of the commissioner," added the quadruple champion (1985, 1986, 1989 and 1993), who also noted that the entry of the crane without the safety car was "totally unacceptable" and would be "honest" and not helpful I admit it.