În mod tradiţional, prima sesiune de teste premergătoare unui nou sezon competiţional nu este una foarte relevantă din punct de vedere al timpilor efectivi realizaţi pe circuit.
În general, echipele preferă să se acomodeze cu noile monoposturi, astfel că piloţii concurează de multe ori în ritm redus, cu scopul principal de a verifica sistemele, fiabilitatea componentelor şi de a experimenta schimbarea setărilor.
Cu toate acestea, pe parcursul a patru zile de teste se pot identifica anumite trenduri interesante, în special în privinţa fiabilităţii. În plus, chiar şi timpii realizaţi pot oferi un induciu firav cu privire la potenţialul echipelor în noul sezon, cu amendamentul că simpla utilizare a unei cantităţi mai mici de carburant poate influenţa semnificativ performanţa reală a monoposturilor.
În acest sens, Automarket îţi prezintă radiografia sesiunii de teste de la Jerez în nouă grafice sugestive, cu menţiunea ca Lotus nu a participat la prima zi de teste.
Clasamentul timpilor (piloţi)
Kimi Raikkonen a stabilit cel mai bun timp al întregii sesiuni de teste de la Jerez şi a fost urmat la numai o zecime de secundă de coechipierul său de la Ferrari, Sebastian Vettel. De altfel, clasamentul evidenţiază cât de apropiaţi sunt piloţii care concurează pentru aceeaşi echipă, de cele mai multe ori diferenţele fiind de ordinul zecimilor de secundă.
Clasamentul timpilor (echipe)
Ferrari a fost singura echipă care a coborât sub pragul psihologic de 1:21, iar performanţa a fost completată de cealaltă echipă cu motoare italiene, Sauber.
În schimb, rezultatele modeste ale celor de la McLaren nu trebuie luate ca atare, întrucât echipa a fost abia la primele teste intensive cu noul motor Honda şi a întâmpinat numeroase defecţiuni tehnice.Clasamentul timpilor (constructori)
Deloc surprinzător prin prisma fiabilităţii motoarelor, Ferrari şi Mercedes au înregistrat timpi semnificativ mai buni decât ceilalţi doi producători aflaţi pe grila de start, însă Renault a fost nevoită să limiteze numărul de tururi din cauza unei probleme la o componentă minoră.
Clasamentul fiabilităţii (piloţi)
Lewis Hamilton a parcurs cele mai multe tururi în sesiunea de teste de la Jerez, în timp ce Fernando Alonso şi Jenson Button se află inevitabil la polul opus.
Clasamentul fiabilităţii (echipe)
Deloc surprinzător, Mercedes a dominat autoritar testele din punct de vedere al numărului de teste parcurse, în ciuda faptului că nu a fost ocolită de defecţiuni tehnice sau de o eroare de pilotaj a lui Hamilton. La mare distanţă în spate s-a aflat Sauber, în timp ce Toro Rosso ocupă un surprinzător loc trei. McLaren a fost singura echipă care nu a reuşit să parcurgă nici măcar 100 de tururi.
Clasamentul fiabilităţii (constructori)
Un astfel de top are o relevanţă mai mică, întrucât Mercedes a motorizat trei echipe, astfel că ocupă prima poziţie în clasament, în timp ce Honda are un singur client.
Clasamentul fiabilităţii (media pe constructori)
Dacă luăm în calcul numărul de tururi efectuate de un constructor şi îl raportăm la numărul echipelor care folosesc respectivul motor, se observă că nu Mercedes ocupa prima poziţie, ci Ferrari, element care poate părea surprinzător.
Clasamentul celor mai lungi stinturi
Mercedes domină autoritar clasamentul celor mai lungi stinturi în funcţie de tipul de pneu utilizat, cu excepţia celor realizate cu cauciucuri soft.
Număr de pneuri utilizate
Din cele 155 de seturi de pneuri utilizate pe parcursul celor patru zile de teste, mai mult de jumătate au avut compoziţie medium, în timp ce pneurile hard au fost mai interesante pentru piloţi decât cele soft.
Niciun pilot nu a folosit pneuri supersoft.
Comentarii (0)