UPDATE: Digi Sport și Telekom Sport au cumpărat în ultimul moment drepturile TV pentru sezoanele 2018 și 2019 ale Formulei 1. Detalii AICI.
Marele Premiu al Australiei din 25 martie marchează debutul noului sezon al Formulei 1, unul care aduce numeroase schimbări pentru echipe, piloți și fani.
Pe de o parte, FIA a introdus câteva modificări importante de regulament care ar putea ajusta raportul de forțe dintre echipe, însă Mercedes, Ferrari și Red Bull rămân în continuare principalele favorite la victorii.
Pe de altă parte, piloții trebuie să se acomodeze la noul sistem de protecție Halo și la noile compoziții de pneuri furnizate de Pirelli, în timp ce fanii vor face cunoștință cu noutățile propuse de noul proprietar Liberty Media pentru regulamentul sportiv și grafica utilizată în timpul curselor, care din acest sezon nu sunt transmise de niciun post TV din România.
Principalele schimbări ale regulamentului
● După schimbarea radicală a regulamentului tehnic din 2017, FIA a pregătit un pachet mai modest de modificări pentru sezonul care debutează la Melbourme, însă unele dintre ele au potențialul de a afecta lupta pentru titlu:
● Monopostul este echipat cu sistemul de protecție Halo, care are rolul de a proteja în special capul pilotului la impactul cu diverse obiecte, cum ar fi componente desprinse din alte monoposturi sau pneuri. Dispozitivul Halo cântărește 6 kg, motiv pentru care masa minimă obligatorie a unui monopost a crescut la 734 kg;
● Suspensiile speciale pentru îmbunătățirea aerodinamicii, aripile spate în forma literei T și carcasa extinsă pentru motor au fost interzise, pentru ca echipele să nu obțină un avantaj de performanță;
● Piloții vor putea utiliza doar 3 unități de propulsie pe parcursul unui sezon fără să fie penalizați pe grila de start. În plus, penalizările au fost simplificate: orice penalizare de minim 15 poziții va avea ca efect obligativitatea de a începe cursa din spatele grilei. Măsura a fost luată pentru a evita situațiile din trecut, când unii piloți primeau penalizări de peste 50 de poziții pentru o singură cursă;
● În cazul unei curse întrerupte prin steag roșu, directorul de curse are posibilitatea de a impune așezarea piloților pe grila de start și efectuarea unui nou start static, în locul startului din spatele Safety Car-ului.
● Piloții au la dispoziție două noi compoziții de pneuri: cea mai moale compoziție este hypersoft (roz), în timp ce superhard (portocaliu) a devenit cea mai dură compoziție
Mercedes, Ferrari și Red Bull, principalele favorite la victorii
Înainte de noul sezon, echipele au efectuat două sesiuni de teste pe circuitul de la Barcelona.
Chiar dacă testele nu oferă o imagine reală a performanțelor, ca urmare a strategiilor diferite sau a cantității de carburant utilizate, acestea sunt utile pentru a evidenția anumite aspecte.● Sebastian Vettel a stabilit cel mai bun timp după ce a fost cronometrat cu 1:17.182 cu pneuri hypersoft, în timp ce Lewis Hamilton a fost cu peste o secundă mai lent, dar a folosit cauciucuri ultrasoft;
● Mercedes este echipa care a parcurs cele mai multe tururi în teste (1040), în timp ce Ferrari s-a oprit la pragul de 929. La polul opus, McLaren a parcurs doar 599 de tururi din cauza unor probleme de fiabilitate, cauzate în cea mai mare parte de noile motoare Renault, după renunțarea la parteneriatul cu Honda, care furnizează acum motoare pentru Toro Rosso;
● Testele au evidențiat că al doilea pluton al grilei va fi alcătuit din echipe precum Renault, Haas, Toro Rosso, Force India și McLaren;
● Pe grila de start din acest sezon vor fi prezenți și Sergey Sirotkin, care îl înlocuiește pe Felipe Massa la Williams sau Charles Leclerc, care va debuta la Sauber. Toro Rosso mizează pe o linie de piloți complet nouă, formată din Pierre Gasly și Brendon Hartley.
Unde vedem sezonul 2018 al Formulei 1
Pentru prima oară în ultimii ani, nicio televiziune din România nu a achiziționat drepturile TV pentru Formula 1. În ciuda faptului că România s-a aflat anul trecut în top 20 al audientelor realizate de Formula 1 în întreaga lume, posturile Digi Sport și Telekom Sport nu au mai investit bani în drepturile TV, cel mai probabil din cauza veniturilor scăzute din publicitate.
În acest context, opțiunile fanilor din România pentru a urmări cursele sunt destul de limitate: există un singur post TV din străinătate care are drepturi pentru Formula 1 și care este disponibil în grilele operatorilor din România: RTL.
Postul german de televiziune are drepturi pentru Formula 1 până în 2020 și transmite în direct toate sesiunile de calificări și cursele, dar și un rezumat al ultimei sesiuni de antrenamente.
În afara Germaniei, semnalul HD este criptat, astfel că transmisiunile în direct recepționate în România vor fi în format SD (Standard Definition). RTL este prezent în grila operatorilor RCS-RDS și UPC, însă nu este disponibil la Telekom TV sau Akta. Este însă posibil ca postul să fie recepționat și la alți operatori locali de mici dimensiuni.
Pentru fanii din România, principalele dezavantaje ale transmisiei RTL sunt pauzele publicitare frecvente, inclusiv imediat după start, și interviurile în limba germană realizate în timpul curselor și transmise în locul imaginilor de pe circuit.
Pe de altă parte, Formula 1 va lansa în curând un serviciu prin care va transmite în direct pe internet toate cursele unui sezon competițional.
Noul serviciu se va numi F1 TV Pro și va include transmisiuni în direct de la cele 3 sesiuni de antrenamente, calificări și curse, dar și conferințele de presă.În plus, feed-ul va include acces la imagini care nu sunt disponibile în cadrul transmisiunilor TV, inclusiv acces permanent la camerele onboard ale tuturor celor 20 de piloți, iar comentariul va fi preluat de la postul de televiziune Sky Sports din Marea Britanie. De asemenea, abonații vor putea vedea toate cursele suport din Formula 2, GP3 și Porsche Supercup.
La lansare, F1 TV Pro va putea fi accesat doar din țările în care drepturile pentru internet ale curselor nu au fost deja achiziționate de televiziunile clasice. Liberty Media nu a anunțat oficial lista țărilor, însă jurnaliștii de specialitate au intrat în posesia unui document în acest sens, iar România se află pe listă în care serviciul va fi disponibil. F1 TV Pro va avea un tarif lunar cuprins între 8 și 12 dolari, care va varia cel mai probabil în funcție de puterea de cumpărare a locuitorilor din țara respectivă.
Prin urmare, pentru clienții din România, F1 TV Pro va costa cel puțin echivalentul a 30 de lei pe lună, în cazul în care pentru țara noastră se va aplica cel mai mic tarif la un curs de 3.8 lei pentru un dolar.
Totuși, oficialii Liberty Media nu au anunțat încă o dată de lansare pentru noul servicu, care va fi testat în privat cu ocazia cursei de la Melbourne. "Vom face un test în weekendul de la Melbourne, cu obiectivul că serviciul să fie disponibil cât mai curând posibil", a precizat un purtător de cuvânt.
Începând din acest sezon se va schimba radical și grafica afișată pe ecran în timpul transmisiunilor TV.
Marele Premiu al Australiei
Marele Premiu al Australiei se va desfășura după următorul program, conform fusului orar al României. Atenție! România trece la ora de vară în noaptea de sâmbătă spre duminică, când ora 03:00 va deveni ora 04:00.
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 23 martie | 03:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 23 martie | 07:00 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 24 martie | 05:00 | - |
Calificari | sambata, 24 martie | 08:00 | RTL |
Cursa | duminica, 25 martie | 08:10 | RTL |
Ne cereti sa va oferim informatii confidentiale. Exista o negociere in curs si vom face un anunt cand totul va fi oficial
Aste este raspunsul celor de la Telekom Sport.
scrie ceva de bine de ferrari si sa vezi cat de "verde" ai sa fii :)
Diferenta e mare intre Mercedes si restul. Sa speram ca nu au apasat pe acceleratie pana la fund, pentru ca altfel va fi un sezon plictisitor.
Acum ontopic, sper ca in al 12 ceas macar telekom sa cumpere drepturile si sa transmita #F1 in Romania ca sa vada cursele si @FanF1 in romana nu in moldoveneasca.
Daca era un meci de fotbal ar fi in stare sa il transmita si pe Cartoon Network. Dar curse de calitate nu. Sa nu uitam si de GP2, 3.
Chiar acum ma uit la P2 si merge bine.
incepe Formula 1 MP al Australiei.