Decizia care va afecta toate echipele se referă la restricţionarea puternică a sistemelor electronice de ajutor, în special cele referitoare la procedurile de la start. Prin această măsură, forul mondial încearcă să pună un accent mai mare pe abilităţile piloţilor, astfel că starturile vor deveni mai imprevizibile decât în prezent.
FIA nu a explicat în detaliu care dintre sistemele electronice vor fi interzise, însă a precizat că noul regulament va intra în vigoare începând cu Marele Premiu al Belgiei din 23 august. Cu alte cuvinte, actualul regulament rămâne în vigoare doar pentru următoarele două curse din Marea Britanie şi Ungaria.
Honda primeşte retroactiv un motor suplimentar
O altă noutate este că FIA a decis ca fiecare nou constructor să aibă permisiunea de a utiliza un motor suplimentar fără penalizări. Regulamentul va fi aplicat retroactiv pentru sezonul 2015, astfel că Honda va putea utiliza o unitate de propulsie complet nouă fără ca Fernando Alonso şi Jenson Button să fie penalizaţi pe grila de start.De altfel, ambii piloţi au suferit penalizări de câte 25 de poziţii în etapa precedentă din Austria şi riscau să fie penalizaţi din nou în Marele Premiu al Marii Britanii de la sfârşitul acestei săptămâni. Pentru a intra în vigoare, schimbările trebuie aprobate de Consiliul Mondial al FIA, care va avea loc săptămâna viitoare în Mexic.
Opinie Daniel Popescu: schimbările bruşte trădează disperarea
Schimbările propuse de FIA vin în aceeaşi săptămână în care Asociaţia Piloţilor de Formula 1 a publicat rezultatele unui amplu sondaj de opinie la care au participat peste 200.000 de fani şi la capătul a numeroase controverse cu privire la direcţia de viitor a unei competiţii care suferă semnificativ la capitolul audienţe comparativ cu sezoanele precedente. Decizia de a aplica două reguli importante chiar în timpul acestui sezon nu face decât să scoată în evidenţă disperarea forului mondial de a îndrepta din mers unele greşeli comise în trecut.Totuşi, semnalul nu este unul deloc potrivit, întrucât Formula 1 are nevoie mai mult ca oricând să inspire stabilitate pentru a atrage noi constructori. Schimbările radicale de această factură ar trebui adoptate după analize detaliate pentru îmbunătăţirea spectacolului pentru a evita situaţiile jenante în care FIA adoptă noi schimbări după câteva curse pentru a regla din nou din mers anumite mecanisme. Ceea ce este foarte posibil să se întâmple după cursa de la Spa-Francorchamps, acolo unde este cazul să vă aşteptaţi la numeroase critici din partea piloţilor.
Via FIA
1. timpul in care sa intre in vigoare aceste modificari de regulament nu ar trebui sa fie in timpul sezonului - nu e relevant faptul ca Mercedes defileaza acum, e o situatie abjecta sa modifici regulile din mers. S-a mai facut asa ceva in urma cu cativa ani, cu privire la pneuri, iar RBR, din echipa care se zbatea in pluton, a ajuns campioana mondiala pentru a III-a sau a IV-a oara;
2. ar trebuie precizat in CLAR ce anume NU trebuie folosit ca "aid" in cursa. Altfel va fi loc de interpretare si pot aparea discutii fulminante ca x si y triseaza.