Deşi admite că noile cauciucuri au jucat un rol important, analistul tehnic Gary Anderson consideră că Red Bull Racing a reuşit să exploateze regulamentul şi în privinţa flexibilităţii podelei.
"Camera termală a arătat că partea frontală a podelei de sub picioarele pilotului, cunoscută în F1 drept 'tea tray', se încălzeşte relativ puternic la viteze mici. Fiecare monopost are o poziţie de 'staţionare' între partea de jos a sasiului şi 'tea tray' pentru a se asigura că trece testele FIA care blochează desenarea unor podele flexibile în acea zonă. Dar dacă podeaua poate fi făcută să fie flexibilă în sus pe măsură ce viteza monopostului creşte, atunci echipa obţine un avantaj aerodinamic", a explicat Anderson într-un editorial publicat pentru BBC.
Acesta susţine că o astfel de exploatare legală a regulamentului permite obţinerea unui avantaj de 0.2-0.3 secunde pe un tur de circuit.
"Dacă Red Bull a identificat o metodă de a ridica 'tea tray-ul' pe măsură ce se încălzeşte, asta ar permite echipei să folosească o gardă la sol mai mică la viteze mici, ceea ce ar rezulta într-o distanţă mai mare a 'tea tray-ului' faţă de nivelul solului.
Un milimetru de mişcare în sus şi un milimetru de mişcare în jos ar permite monopostului să aibă o setare pentru gardă la sol din partea frontală cu doi milimetri mai jos, ceea ce ar îmbunătăţi timpul pe tur cu 0.2 - 0.3 secunde", a adăugat el.Via BBC Sport
Pana la urma asta ar si trebui sa fie spiritul F1: inovatii care sa-ti ofere avantaj in fata competitorilor. Si anul asta( cel putin a doua jumatate a sezonului) a fost al RBR, un fel de Tesla al F1; chiar daca nu au traditie, in prezent domina competitia.
Adevarul e ca mi-ar fi placut ca McLaren, Sauber si Williams sa fie mai inovativi si performanti - daca vorbim de echipe cu traditie!