Secretul Ferrari pentru 2014 ar putea fi sistemul inovator de răcire

de Daniel Popescu
Joi, 13.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari utilizează un sistem de răcire alcătuit din tuburi de titan cu un diametru mai mic de un milimetru în locul radiatoarelor tradiţionale care ar fi ocupat prea mult spaţiu în monopost, potrivit presei italiene.

Monopostul Ferrari F14 T pentru sezonul 2014 a ieşit în evidenţă încă de la lansarea oficială de la sfârşitul lunii ianuarie prin dimensiunea redusă a prizelor de aer.

Această caracteristică este neobişnuită pentru acest an ca urmare a faptului că noile baterii ale sistemului ERS de recuperare a energiei necesită o răcire semnificativ mai bună, iar cele mai multe echipe au adoptat radiatoare de dimensiuni mai mari în acest sens.

Publicaţia italiană Autosprint lansează o ipoteză interesantă, potrivit căreia sistemul de răcire al monopostului Ferrari este format din tuburi din micro-fibre de titan cu un diametru intern de numai 0.2 milimetri. Datorită construcţiei din titan, aceste tuburi sunt capabile să ofere o răcire aproximativ la fel de eficientă ca şi radiatoarele obişnuite ale monoposturilor.

Urmareste Automarket
Sursa citată afirmă că o astfel de tehnologie este dezvoltată de compania Mezzo Technologies di Baton Rouge, care ar putea colabora cu Ferrari în acest sens.

Răcirea este unul dintre elementele cruciale în perspectiva sezonului 2014, iar Ferrari ar putea avea un avantaj important în cazul în care informaţiile publicate de Autosprint se vor confirma.

În plus, înainte de prima sesiune de teste de la Jerez au existat informaţii potrivit cărora Ferrari nu utilizează o carcasă de protecţie pentru motor, astfel că unitatea de propulsie 3-4 kilograme mai uşoară.

Renault şi Mercedes consideră că utilizarea carcasei de protecţie este obligatorie.

Via Autosprint

Comentarii (15)

  • GrosJan
    Aici e diferenta dintre doza de red bull si motorul Ferrari.
    29 14
  • papanas
    diferenta se va vedea in toamna dupa ultima cursa.
    26 6
  • pana in toamna va fi fun de vazut dozatoarele lui Newey
    15 5
  • langos
    nu te mai amagi degeaba. RBR (indiferent ce va fi la toamna) e specializata in masini de F1 nu in dozatoare. Altfel nu ar fi fost in F1 dapai sa mai si bata pe Ferrari 4 ani la rand. E vorba doar de nume si finantare cand te gandesti la RB ... nici Ferrari nu e telefonie mobila cu toate ca avea sponsor pe Vodafone
    15 15
  • toba si cu basu
    Ei, mama ei de F1, ca daca erau asa specializati n-ar mai fi dat acum vina pe Renault. Drept c-au avut 4 ani, dar a fost conjunctura buna , minge pasata facuta pentru racheta lui Newey. Acuma....cand tre sa faci papricasu de la cap e greu.....Cum spunea colegu, doza de red bull fasaie.
    20 7
  • tibi si cu base
    si cine e sigur ca nu le va iesi papricasu de la capat? In mod normal, si cum spune si statistica, cand se schimba regulamentul apare alta masina cea mai buna. Pentru ca la inceput e destula loterie cu dezvoltarea. Si celor de la Brown Gp le-a iesit o data. Are prea putina importanta ca e in spate Fiat, Renault, Mercedes sau Red Bull. Tehnica merge in sens invers de la masina de F1 la cele de strada. Cei insarcinati cu dezvoltarea de F1 nu cauta sfaturi la colegii care fac scule de consum, e o cu totul alta abordare
    4 4
  • Williams si Mclaren in anii '90 apoi RBR in 2010 - 2013 au dovedit ca ceea ce conteaza este factorul uman. Newey a adus performanta indiferent daca in spate exista o firma producatoare de masini sau de doze. F1 e o lume separata, diferenta de la agonie si extaz e facuta de calitatea oamenilor specializati in tehnica F1, in varful piramidei, ii doare in cot ce stifturi scoate Ferrari pentru strada (RELATIV la o masina de F1)
    12 8
  • lucky70
    Newey e un geniu.Sigur va gasi o solutie in timp util!
    6 4
  • Va incurajati degeaba fani ai dozatoarelor, probabilitatea ca Redfools sa fie in fata cel putin in prima parte a sezonului e f mica. Da, Brawn au facut-o dar semnele erau foarte clare inca din testele de iarna. Or la Red Bull Newey si-a asezat prost motoru deci ce sa mai vb de performanta. Sa termine in pluton si va fi bine pt ei. Pt voi mai putin :)
    14 7
  • E bine ca Ferrari vine cu inovatii. Sa speram daca va fi si o inovatie castigatoare. Vreau ca macar monopostul Ferrari sa fie unul dintre cele mai rapide, sa fie la egalitate cu cei mai buni. Sa vedem 2-3 piloti luptand pentru victorie si alti 3-4 pentru podium.
    14 0
  • @ferr

    Viseaza ma baiatule in continuare la inovatiile Ferrari. Ce inovatii?? Mai adaugati 100 BHP la motor si dupa aia mai discutam din punct de vedere realist daca vei vedea Ferrari luptand pt podium sau victorii.
    3 5
  • au mai spus-o si altii: la inceput aerodinamica e cruda, nefinisata, va conta mult puterea motorului. Iar Ferrari sta prost in comaratie cu Mercedes. Sa nu va mire daca o sa-l vedeti pe Massa inaintea lui Alonso
    0 2
  • pablo256r
    Nu stiu daca ti-e clar Mircea dar orice calutz in plus consuma combustibil. S-ar putea sa nu fie cel mai bine sa ai cel mai puternic motor dar sa nu poti sa-l folosesti la potentialul maxim pentru ca ramai fara combustibil. Imi pare rau de McLaren dar anul asta nu cred sa aiba mari sanse nici macar la podium la finalul sezonului. Degeaba ar avea cel mai bun monopost, cand le va fi lumea mai draga (daca va fi cazul) Mercedes le va pune calusul in gura pentru ca au tradat. Asa e cand nu esti si constructorul motorului si CV. Nu e corect dar F1 e un sport pe bani si nu pe corectitudine.
    1 0
  • Dar Marusia inaintea RedBull? Se poate?
    1 0
  • da, se poate si Marrusia inaintea Ferrari
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru