Monopostul Ferrari F14 T pentru sezonul 2014 a ieşit în evidenţă încă de la lansarea oficială de la sfârşitul lunii ianuarie prin dimensiunea redusă a prizelor de aer.
Această caracteristică este neobişnuită pentru acest an ca urmare a faptului că noile baterii ale sistemului ERS de recuperare a energiei necesită o răcire semnificativ mai bună, iar cele mai multe echipe au adoptat radiatoare de dimensiuni mai mari în acest sens.
Publicaţia italiană Autosprint lansează o ipoteză interesantă, potrivit căreia sistemul de răcire al monopostului Ferrari este format din tuburi din micro-fibre de titan cu un diametru intern de numai 0.2 milimetri. Datorită construcţiei din titan, aceste tuburi sunt capabile să ofere o răcire aproximativ la fel de eficientă ca şi radiatoarele obişnuite ale monoposturilor.
Sursa citată afirmă că o astfel de tehnologie este dezvoltată de compania Mezzo Technologies di Baton Rouge, care ar putea colabora cu Ferrari în acest sens.Răcirea este unul dintre elementele cruciale în perspectiva sezonului 2014, iar Ferrari ar putea avea un avantaj important în cazul în care informaţiile publicate de Autosprint se vor confirma.
În plus, înainte de prima sesiune de teste de la Jerez au existat informaţii potrivit cărora Ferrari nu utilizează o carcasă de protecţie pentru motor, astfel că unitatea de propulsie 3-4 kilograme mai uşoară.
Renault şi Mercedes consideră că utilizarea carcasei de protecţie este obligatorie.Via Autosprint
Viseaza ma baiatule in continuare la inovatiile Ferrari. Ce inovatii?? Mai adaugati 100 BHP la motor si dupa aia mai discutam din punct de vedere realist daca vei vedea Ferrari luptand pt podium sau victorii.