Cea mai importantă modificare se anunţă a fi cea care prevede suspendarea unui pilot pentru o cursă în cazul în care acumulează 12 puncte de penalizare pe superlicenţă.
Aceste puncte de penalizare vor fi acordate pentru diverse încălcări ale regulamentului, printre cele mai uzuale fiind trei puncte pentru producerea unei coliziuni şi un punct pentru nerespectarea distanţei faţă de Safety Car.
Punctele de penalizare vor fi prescrise după 12 luni, după un sistem foarte asemănător cu cel al permiselor de conducere ale şoferilor obişnuiţi. Propunerea a fost votată de şapte dintre cele 11 echipe din Formula 1, Red Bull, Toro Rosso, Williams şi Lotus fiind cele care au votat împotrivă.
PNEURI PENTRU NUMAI 30 DE MINUTE
O altă noutate este posibilitatea de a folosi un set suplimentar de pneuri numai în primele 30 de minute ale primei sesiuni de antrenamente din cadrul Marilor Premii.
Măsura este menită să impulsioneze piloţii să iasă pe circuit în prima jumătate de oră a antrenamentelor pentru a creşte audienţa posturilor de televiziune, întrucât în prezent echipele preferă să rămână în garaj în această perioadă de timp.
Singura echipă care nu a votat pentru această regulă a fost Force India, care consideră că sistemul ar trebui aplicat numai pentru piloţii debutanţi.OPINII CONTRADICTORII PENTRU TESTE
Echipele nu au ajuns la un acord în privinţa sesiunilor de teste premergătoare sezonului 2014. Cinci echipe vor 12 zile de teste în ianuarie şi februarie, alte cinci echipe vor 15 zile de teste în ianuarie şi februarie, iar o singură echipă vrea 12 zile de teste în februarie.
În acest context, este foarte posibil ca decizia finală privind programul testelor să fie luată de FIA. În schimb, echipele au stabilit ca sesiunea de teste dedicată tinerilor piloţi să aibă loc pe circuitul de la Silverstone în luna iulie, între cursele din Germania şi Ungaria.
ALTE PROPUNERI RESPINSE
În cadrul întâlnirii de la Barcelona din această săptămână, echipele au discutat şi alte propuneri pentru îmbunătăţirea spectacolului, însă acestea au fost respinse.
Cele mai importante propuneri care au fost respinse sunt:
▶ nouă zile de teste în timpul sezonului;
▶ piloţii să fie obligaţi să parcurgă în timpul cursei un tur cu cinci secunde mai lent decât în mod obişnuit în loc să primească penalizare de tip drive through;
▶ pilotul care obţine pole position să primească un punct în clasamentul general;
▶ prima sesiune de antrenamente să fie împărţită în două mini-sesiuni de câte 45 de minute;
APROBAREA FINALĂ
Propunerile votate de echipe cu majoritate simplă vor intra în regulamentul sportiv al Formulei 1 după ce vor fi aprobate de Consiliul Mondial al FIA în cadrul unei şedinţe care va avea loc în luna iunie.
Comentarii (0)