Rosberg, victorie fără glorie la Interlagos. Hamilton și Vettel au completat podiumul

de Daniel Popescu
Duminica, 15.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg a obținut o victorie ușoară în Brazilia după ce a rezistat atacului de la start al lui Lewis Hamilton, care nu a fost capabil să inițieze o luptă echilibrată în restul cursei. Sebastian Vettel a încercat o strategie diferită, însă s-a mulțumit cu locul trei.

Esential 5 este numarul victoriilor obtinute de Nico Rosberg in sezonul 2015
66 este diferenta de puncte dintre Nico Rosberg si Lewis Hamilton
este numarul victoriilor obtinute de Lewis Hamilton in Brazilia, desi concureaza aici din 2007
Marele Premiu al Braziliei a oferit duminică o cursă preponderent anostă în special în lupta pentru pozițiile fruntașe, acolo unde duelurile au fost rare și lipsite de sare și piper. Nico Rosberg și-a apărat pole position-ul obținut în calificări în fața unui atac inițiat de Lewis Hamilton în primul viraj, iar ulterior a rămas pe prima poziție.

Cei doi piloți Mercedes au adoptat strategii similare cu câte trei opriri la boxe, iar de fiecare dată au ales pneurile de compoziție medium. Hamilton s-a menținut la circa 1.5 secunde în spate în primul stint și a încercat să amenințe poziția de lider a lui Rosberg în al doilea stint.

Britanicul s-a apropiat la numai o jumătate de secundă, însă performanțele apropiate ale monoposturilor nu i-au permis în nicio clipă să lanseze un atac decisiv, ceea ce a generat frustrări. "Este imposibil să urmărești un pilot pe acest circuit", a explicat el.

În stintul final diferența s-a stabilizat la aproape două secunde, inclusiv după ce Hamilton a blocat pneurile într-un viraj și s-a temut de o defecțiune la podea. Rosberg a obținut astfel a cincea victorie din acest sezon, în timp ce Hamilton bifează încă un sezon în care nu reușește să câștige la Interlagos. 

Vettel, strategie diferită fără rezultat

Am avut ritm, dar n-am putut sa depasesc, Este un circuit frumos, dar nu poti sa depasesti. Este pacat.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Ferrari a adoptat o strategie diferită de Mercedes în încercarea de a lupta cu echipa germană, însă rezultatele au fost modeste.
Sebastian Vettel și-a păstrat locul trei la start și a optat pentru pneuri soft pentru al doilea stint cu speranța că va reuși să micosoreze diferența față de Hamilton.
Totuși, germanul a rămas la peste 5 secunde în urmă. iar după a treia schimbare diferența a crescut la peste 10 secunde, fără nicio oportunitate pentru a pune în pericol locul doi.

Coechipierul său Kimi Raikkonen a fost chiar mai agresiv. Finlandezul a concurat cu un alt motor decât cel din calificări, utilizat anterior în Mexic, și a optat pentru numai două opriri la boxe. Totuși, chiar dacă a rămas mai mult pe circuit în al doilea stint, efectul a fost practic nul: a acceptat să-i cedeze poziția lui Vettel, care efectuase deja schimbarea, iar apoi a concurat liniștit pe locul patru la aproape o jumătate de minut în spatele coechipierului său. 

Luptă animată pentru ultimele puncte

Valtteri Bottas a fost singurul pilot din plutonul fruntaș care a câștigat poziții la start. Pilotul echipei Williams i-a depășit pe Nico Hulkenberg (Force India) și Daniil Kvyat (Red Bull) și apoi a avut parte de o cursă solitară pe locul cinci, la jumătate de minut în spatele lui Raikkonen, dar la peste 15 secunde de rivalul său de la Force India. În ciuda poziției sale, finlandezul a terminat la un tur în spatele liderului și a fost urmat în clasament de Hulkenberg, Kvyat și Felipe Massa (Williams), care au avut de asemenea parte de curse fără sare și piper.

În schimb, lupta pentru ultimele două locuri care aduc puncte au adus numeroase dueluri interesante. Câștigător a fost Romain Grosjean (Lotus), care a plecat doar de pe locul 19 al grilei de start, în timp ce Max Verstappen (Toro Rosso) și-a asigurat ultimul punct în ultimele tururi după depășirea lui Pastor Maldonado.

Venezueleanul a fost singurul care a început cursa cu pneuri soft și a fost urmat de Daniel Ricciardo (Red Bull), Sergio Perez (Force India) și Felipe Nasr (Sauber).

McLaren și-a adjudecat locurile 15-16 prin Jenson Button și Fernando Alonso în fața lui Marcus Ericsson (Sauber) și a celor doi piloți Manor, Will Stevens și Alexander Rossi.

Lipsită de incidente majore, cursa a consemnat un singur abandon, în dreptul lui Carlos Sainz Jr. Pilotul Scuderiei Toro Rosso a luat startul din pitlane din cauza unei defecțiuni la motor, însă a abandonat după numai câteva viraje.

Update: Felipe Massa a fost exclus din clasamentul general din cauza faptului că temperatura pneului dreapta spate a fost de 137 de grade înainte de startul cursei, faţă de limita maximă de 110 grade stabilită de Pirelli. De excludere au profitat Romain Grosjean (Lotus), Max Verstappen (Toro Rosso) şi Daniel Ricciardo (red Bull). Williams va face apel la decizie, întrucât trei senzori proprii au indicat că temperatura era sub limita impusă de Pirelli.

Brazilia - Rezultate cursă:

Loc Pilot Echipa Diferenta
1 Nico Rosberg Mercedes 1h31m09.090s
2 Lewis Hamilton Mercedes 7.700s
3 Sebastian Vettel Ferrari 14.200s
4 Kimi Raikkonen Ferrari 47.500s
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1 Lap
6 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1 Lap
7 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1 Lap
8 Felipe Massa Williams/Mercedes 1 Lap
9 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1 Lap
10 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1 Lap
11 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1 Lap
12 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1 Lap
13 Sergio Perez Force India/Mercedes 1 Lap
14 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1 Lap
15 Jenson Button McLaren/Honda 1 Lap
16 Fernando Alonso McLaren/Honda 1 Lap
17 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 2 Laps
18 Will Stevens Marussia/Ferrari 4 Laps
19 Alexander Rossi Marussia/Ferrari 4 Laps
- Carlos Sainz Toro Rosso/Renault Retirement

Comentarii (45)

  • La cateva secunde dupa ce Rosberg trece linia de sosire se publica acest articol....iti dai seama ce cursa previzibila si plictisitoare a fost...bine ca nu s-a intamplat ceva pe final ca ere ceva de modificat la acest articol....
    Acum revenind la cursa...TEATRU IEFTIN...cum nu mai reuseste Lewis sa castige nici o cursa dupa ce a castigat titlul....penibil rosberg sa te bucuri in hasa hal incat chiar sa crezi ca ai castigat pe bune ...in rest doua competitii diferite intr-o singura cursa...poate la anul vedem ceva totusi ceva ce ar futea redevenii F1!!!!
    55 17
  • Bogdan
    Trist, dar adevarat ce a spus RA.
    29 10
  • Teatru ieftin era cand lui Rosberg i se tot strica ceva la masina si cand inca mai conta in lupta pentru titlu! Ca Lauda asa are contractul semnat cu Lewsi si Mercedes. Sa-l scoata pe tuciuriu campion. Acum ca nu exista nici o miza se vad altfel lucrurile.
    32 21
  • Abonat la locul 3! Bravo fetel!
    11 29
  • Unul GINO
    tu esti un frustrat McLaren...la pariu-VIVA FERRARI
    14 5
  • Abonat la locul 16! Bravo Alonso!
    16 18
  • Unul GINO
    clar esti un frustrat McLaren.....100%:))))) te-ai uitat la cursa sau ai intrat direct pe site sa vezi stirile?:))))))))))))))
    7 4
  • Am vazut zeci de curse la Interlagos, dar aceasta a fost pe departe cea mai plicticoasa. In trecut in Brazilia cu toti aveau o sansa, era daca vreti pista tuturor posibilitatilor, insa azi s-au vazut clar diferentele .
    Singurii care s-au tinut de primele doua locuri au fost cei de la Ferrari, in rest cu totii peste un tur. Noroc ca am mai vazut cateva "dueluri" la mijlocul plutonului. Abia astept sa se termine acest circ ieftin!!
    46 1
  • Plictisitoare cursa.
    10 0
  • Alonso poate sa termine unde vrea, problema voastra e ca fetel zicea ca se bate pentru titlu anul asta :))))-eu i-as da unul pentru locurile 3
    15 23
  • Adevarul e ca a ajuns Vettel sa se bucure pentru un loc trei ceva mai tare decat o facea la Red Bull pentru locul 1. Roberg e subtirel, cineva il vrea in fata.
    11 27
  • Cainele moare de drum lung si prostii de grija lui Vettel! Deocamdata Vettel a fost singurul pilot care sezonul asta a mai pus ceva presiune pe baietii de la Mercedes. Cat despre cursa de azi, asa cum spunea si Sumi7, a fost cea mai plictisitoare cursa posibila care am vazut-o vreodata la Interlagos. Lui Rosberg cred ca i s-a spus foarte clar ca pentru victoriile din Mexic, Brazilia si probabil Abu Dhabi, va trebui sa indeplineasca rolul de locotonent sezonul viitor. Oricat mi-as dori ca Ferrari, respectiv Vettel sa le aminente suprematia celor de la Mercedes la anul, cred ca e imposibil. Nu ne ramane decat sa speram ca din 2017 se vor mai schimba un pic ierarhiile.
    35 5
  • o cursa deosebit de plictisitoare..
    28 2
  • Iliescu
    Vettel va lua locul 3 anul acesta iar anul viitor 2. Din 2017 se schimba regulamentul si va pleca la alta echipa cu potential. Vremea Ferrari a trecut. va fi o seceta mare poate de 20 de ani. La urmatoarea schimbare de regulament din 2020 exista sanse pt ei.
    9 23
  • serban
    Cât de penibili și frustrați pot fi antiferrariștii noștri ! Vorbesc fără să aibă habar despre o echipă care deține supremația absolută în F1, titluri la piloți, titluri la constructori, victorii, pole-uri, tururi rapide, puncte, podiumuri, la mare, foarte mare distanță de ceilalți !
    N-am înțeles Daniel, de ce consideri că Rosberg a obținut o victorie fără glorie ? Să calificăm ca fiind lipsite de glorie toate victoriile obținute lejer și lipsiți de glorie pe toți piloții care le-au obținut ?
    24 7
  • cele mai interesante momente au fost reclamele de pe RTL !
    20 1
  • daca nici RTL nu baga reclame inseamna ca nu mai baga nimeni:)
    14 0
  • GTS FZR 2000
    Massa a fost descalificat din cursa...
    5 1
  • @serbane
    ce suprematie detine fierari bre intelijentule? Culoarea sau ce? Ca de peste un deceniu nu mai reprezinta nimic in F1.
    6 19
  • vyctor7
    La stiri de formula 1 sunteti praf ....Massa a fost descalificat din MP al Braziliei dupa cursa de ieri ultimul in puncte fiind Maldonado ...
    9 0
  • @@serbane atat de nimic nu mai reprezinta incat se-aprinde focul in tine cand auzi de Ferrari. Tu... nu stiu cine esti si ce esti, cert e ca ma incurajezi sa-i dau dreptate lu' Jean d'Ormesson care spunea ca "e mai greu sa-l convingi pe un om ca e prost, decat sa-l minti ca e destept". Sa aveti un inceput de saptamana placut, "bre intelijentule"!
    17 3
  • @Fanf1
    Nu s-aprinde nimic, nici macar de la pamflet, se aprinde la tine :), cand cineva spune adevarul despre ce inseamna in prezent Ferari in F1. Prostia e echivalenta cu orgoliul tau, putin cam marisor. Poate il mai ajustezi cand renunti la alcool. Pa.
    2 9
  • Pokemon
    Cu greu am reusit sa nu adorm, o cursa de o plictiseala crunta, apropo despre ce vorbim aici, despre un Rosberg plangacios si care nu stie sa piarda (vb. de momentul cand Ham a rezolvat-o cu campionatul cateva curse in urma), parerea mea ca Ham cu greu s-a abtinut sa nu-i dea iarasi clasa lui Rosberg (cu toate declaratiile "cuminti" de dupa cursa), care nu are ce cauta in Formula 1 si poate sa-l ia cu el si pe "agiotantul de piloti cu clasa" Massa cand pleaca, mai sunt cativa care nu au ce cauta dar nici macar nu ma obosesc sa-i mentionez. Nu sunt nici pe departe fan Ham sau ceilalti, dar trebuie sa recunoastem ca omul are clasa chiar daca poseda si o aroganta (necesara cateodata unui campion), Vet este de asemenea un pilot bun care va arata ce poate in viitor, ma impresioneaza pustanul de Ves care face spectacol, adevarat la limita cel putin o data la fiecare cursa.

    "Second place is the First loser"
    14 2
  • Mercedes
    Sint fan Mercedes si Hamilton si nu ascund ca ma bucur ca Ferrari nu reusesc sa faca mare lucru :). Cei mai buni sa castige!
    8 12
  • Iliescu
    Vrem sau nu sa recunoastem dar ieri in Brazilia echipa Ferrari il indemna pe Vettel sa se apropie de Ham exact cum il indemnau acum 5 ani pe Alonso sa treaca de Petrov. Diferenta e facuta doar de faptul ca acum se lupta pt locul 3 si Alonso pt titlu. Isi impulsioneaza pilotii sa-si foloseasca intregul talent. Dar de unde talent cand nu ai masina?
    14 7
  • pe Alonso il indemna sa depaseasca (abu dhabi 2010) nu sa se apropie. Era aproape dar nu reusea sa treaca ... cu un monopost superior; a fost, gata, mereu mereu ne aducem aminte si ne zgariem pe ochi.

    Daca vreti sa-l comparati pe Vettel cu Alonso (ca unu se bate pt locul 3 in timp ce minunatul pentru locul 2) fara sa tineti cont ca sunt alte circumstante atunci na, comparati-l pe alonso si cu schumacher, unu 5 ani la ferrari altul 5 titluri la ferrari ...

    daca pe logica asta vreti sa spuneti ca e mai bun sau mai merituos alonso decat vettel atunci e praf in comparatie cu schumacher, cum o dai tot nu e bine, mai bine nu mai aruncam cu rht degeaba
    7 4
  • alonso nu mai are treaba cu vettel acum, el cu button si cu felipe nasr se lupta
    7 1
  • mobius
    alonso daca vroia comparatie cu vettel mergea la rbr (in loc sa o tina langa cu echipa de suflet la care isi incheie cariera in f1) sau ramanea la ferrari cand sosi vettel; dar el e pe alta lungime de unda decat fanii sai
    7 3
  • @serbane
    in 2007 ferrari castiga titlul, nu au trecut 10 ani de atunci
    5 1
  • @automarket De curiozitate, de ce "victorie FARA GLORIE"? Pentru ca a fost o cursa plictisitoare? Nu-mi amintesc stiri asemanatoare cand pleca Hamilton din pole si ramanea acolo toata cursa cu Rosberg la 2-3 secunde in spatele lui.
    13 2
  • serban
    @Radu Iar în 2008 se încheia o perioadă de zece ani, 1989-2008, perioadă cu șase titluri la piloți și opt la constructori și doar McLaren, în perioada 1983-1991, a mai reușit ceva asemănător, ba chiar o idee mai mult. De aceea, pentru mine Ferrari, McLaren și poate parțial Williams, vor rămâne singurele echipe adevărate. Mercedes mai are nevoie până acolo de încă niște ani buni și consecutivi de succese.
    16 0
  • serban
    Scuze pentru greșeală Radu, nu pentru tine era răspunsul.
    7 0
  • GTS FZR 2000
    @Iliescu: Ai un link cu indicatiile date de Ferrari lui Vettel sa se apropie de Hamilton? Pentru ca au fost cateva discutii intre echipa si Vettel dar despre alte subiecte. Sau poate te-ai uitat la cursa din 2010, si credeai ca Vettel concura pentru Ferrari atunci?
    3 0
  • Iliescu
    @GTS FZR - Daca nu adormeai la cursa ai fi auzit Team Radio Ferrari - Vettel in traducere suna cam asa: "Seb, te descurci f bine si reduci diferenta fata de Ham de la 8 la 9 secunde"
    2 1
  • Iliescu
    A..si inca ceva: Pt a fi campion ai nevoie de cea mai buna masina si cel mai prost coechipier. Vettel a venit la Ferrari cand a plecat Alonso dupa ce si-a luat pumni in spate de la Ricciardo care la randul sau o ia de la Kvyat. Deci unde se situeza Vettel ca valoare? Probabil la mijlocul plutonului.
    7 7
  • @iliescule
    Mai, se poate, sa te iei de marele champion....ce se rupe in doua de fericire cand urca pe 3...:))))-deh, nu mai e acolo Newey....la anu iar le-o trage cu redbull, chiar daca lucreaza cu juma de norma ;), sau ii bate c-o mana, cum ar veni.
    4 6
  • iliescu
    corect, corect, kyat si ricciardo sunt mai buni decat vettel, vettel e mai bun decat alonso (judecand dupa raikkonen) deci unde e alonso? dap, la mijlocul plutonului ca valoare, printre ultimii in clasament
    4 5
  • iliescu
    aia s-a uzit pe radio ferrari-vettel? Cu alonso era cam asa: ai un grande talento, foloseste-l odata! eh, nu l-a folosit, poate ca n-avea :)))
    3 4
  • Iliescule, vorbesti mult si prost copile!
    7 2
  • Iliescu
    Vettel si-a folosit anul trecut talentul in lupta cu Rici. Anul asta il foloseste pentru locul 3 cum Alonso l-a folosit pt locul 2. Ce nu intelegeti? Poti sa ai talent cu carul dar daca nu ai masina degeaba te aliniezi la start.
    3 4
  • liliescu
    oricum e mai bun hamilton decat el asa ca tot nu ar merita titlul; same shit cu alonso cand a pierdut in fata lui vettel, oricum e mai slab ca vettel si cu aceeasi masina (buna) tot ar fi pierdut
    5 9
  • GTS FZR 2000
    @Iliescu: Scuze ca te dezamagesc dar Vettel nu a spus, ce ai spus tu la @17.11.2015, 10:12.

    http://www.f1fanatic.co.uk/2015/11/17/2015-brazilian-grand-prix-team-radio-transcript/

    Daca nu ma crezi uite aici, mesajele radio. Poti sa verifici singur, dupa care sper ca ai curaj sa-ti ceri scuzele. Nu cred ca este nevoie sa minti cand postezi ceva, nu-i asa?
    6 0
  • GTS FZR 2000
    Cei de la McLaren au mai pierdut un sponsor, cei de la TAG Heuer ii parasesc la finalul sezonului.
    7 3
  • Si uite asa "moare" o echipa mare. Am mai zis si cu riscul de a ma repeta afirm ca F1 are nevoie de un Mc,Laren competitiv. Nu sunt fanul acestui team, insa pentru frumusetea acestul sport este nevoie de competitie. Fara suparare dar ii inteleg frustrarea lui Alonso, un mare pilot care poate oricand concura cu Vettel si Ham .
    14 1
  • asa da, alo un pilot care ar putea concura cu altii din F1 bine cotati nicidecum el motul de la basca; momentan nu e un pilot remarcabil in F1 cum au fost unii mari la vremea lor stiti voi cine
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru