Cei doi piloți Mercedes au adoptat strategii similare cu câte trei opriri la boxe, iar de fiecare dată au ales pneurile de compoziție medium. Hamilton s-a menținut la circa 1.5 secunde în spate în primul stint și a încercat să amenințe poziția de lider a lui Rosberg în al doilea stint.
Britanicul s-a apropiat la numai o jumătate de secundă, însă performanțele apropiate ale monoposturilor nu i-au permis în nicio clipă să lanseze un atac decisiv, ceea ce a generat frustrări. "Este imposibil să urmărești un pilot pe acest circuit", a explicat el.
În stintul final diferența s-a stabilizat la aproape două secunde, inclusiv după ce Hamilton a blocat pneurile într-un viraj și s-a temut de o defecțiune la podea. Rosberg a obținut astfel a cincea victorie din acest sezon, în timp ce Hamilton bifează încă un sezon în care nu reușește să câștige la Interlagos.
Vettel, strategie diferită fără rezultat
Ferrari a adoptat o strategie diferită de Mercedes în încercarea de a lupta cu echipa germană, însă rezultatele au fost modeste. Sebastian Vettel și-a păstrat locul trei la start și a optat pentru pneuri soft pentru al doilea stint cu speranța că va reuși să micosoreze diferența față de Hamilton. Totuși, germanul a rămas la peste 5 secunde în urmă. iar după a treia schimbare diferența a crescut la peste 10 secunde, fără nicio oportunitate pentru a pune în pericol locul doi.Coechipierul său Kimi Raikkonen a fost chiar mai agresiv. Finlandezul a concurat cu un alt motor decât cel din calificări, utilizat anterior în Mexic, și a optat pentru numai două opriri la boxe. Totuși, chiar dacă a rămas mai mult pe circuit în al doilea stint, efectul a fost practic nul: a acceptat să-i cedeze poziția lui Vettel, care efectuase deja schimbarea, iar apoi a concurat liniștit pe locul patru la aproape o jumătate de minut în spatele coechipierului său.
Luptă animată pentru ultimele puncte
Valtteri Bottas a fost singurul pilot din plutonul fruntaș care a câștigat poziții la start. Pilotul echipei Williams i-a depășit pe Nico Hulkenberg (Force India) și Daniil Kvyat (Red Bull) și apoi a avut parte de o cursă solitară pe locul cinci, la jumătate de minut în spatele lui Raikkonen, dar la peste 15 secunde de rivalul său de la Force India. În ciuda poziției sale, finlandezul a terminat la un tur în spatele liderului și a fost urmat în clasament de Hulkenberg, Kvyat și Felipe Massa (Williams), care au avut de asemenea parte de curse fără sare și piper.
În schimb, lupta pentru ultimele două locuri care aduc puncte au adus numeroase dueluri interesante. Câștigător a fost Romain Grosjean (Lotus), care a plecat doar de pe locul 19 al grilei de start, în timp ce Max Verstappen (Toro Rosso) și-a asigurat ultimul punct în ultimele tururi după depășirea lui Pastor Maldonado.
Venezueleanul a fost singurul care a început cursa cu pneuri soft și a fost urmat de Daniel Ricciardo (Red Bull), Sergio Perez (Force India) și Felipe Nasr (Sauber).
McLaren și-a adjudecat locurile 15-16 prin Jenson Button și Fernando Alonso în fața lui Marcus Ericsson (Sauber) și a celor doi piloți Manor, Will Stevens și Alexander Rossi.Lipsită de incidente majore, cursa a consemnat un singur abandon, în dreptul lui Carlos Sainz Jr. Pilotul Scuderiei Toro Rosso a luat startul din pitlane din cauza unei defecțiuni la motor, însă a abandonat după numai câteva viraje.
Update: Felipe Massa a fost exclus din clasamentul general din cauza faptului că temperatura pneului dreapta spate a fost de 137 de grade înainte de startul cursei, faţă de limita maximă de 110 grade stabilită de Pirelli. De excludere au profitat Romain Grosjean (Lotus), Max Verstappen (Toro Rosso) şi Daniel Ricciardo (red Bull). Williams va face apel la decizie, întrucât trei senzori proprii au indicat că temperatura era sub limita impusă de Pirelli.
Brazilia - Rezultate cursă:
Loc | Pilot | Echipa | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1h31m09.090s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 7.700s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 14.200s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 47.500s |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1 Lap |
6 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1 Lap |
7 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1 Lap |
8 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1 Lap |
9 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1 Lap |
10 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1 Lap |
11 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1 Lap |
12 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1 Lap |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 Lap |
14 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1 Lap |
15 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 Lap |
16 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1 Lap |
17 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 2 Laps |
18 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 4 Laps |
19 | Alexander Rossi | Marussia/Ferrari | 4 Laps |
- | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | Retirement |
Acum revenind la cursa...TEATRU IEFTIN...cum nu mai reuseste Lewis sa castige nici o cursa dupa ce a castigat titlul....penibil rosberg sa te bucuri in hasa hal incat chiar sa crezi ca ai castigat pe bune ...in rest doua competitii diferite intr-o singura cursa...poate la anul vedem ceva totusi ceva ce ar futea redevenii F1!!!!
Singurii care s-au tinut de primele doua locuri au fost cei de la Ferrari, in rest cu totii peste un tur. Noroc ca am mai vazut cateva "dueluri" la mijlocul plutonului. Abia astept sa se termine acest circ ieftin!!
N-am înțeles Daniel, de ce consideri că Rosberg a obținut o victorie fără glorie ? Să calificăm ca fiind lipsite de glorie toate victoriile obținute lejer și lipsiți de glorie pe toți piloții care le-au obținut ?
"Second place is the First loser"
Daca vreti sa-l comparati pe Vettel cu Alonso (ca unu se bate pt locul 3 in timp ce minunatul pentru locul 2) fara sa tineti cont ca sunt alte circumstante atunci na, comparati-l pe alonso si cu schumacher, unu 5 ani la ferrari altul 5 titluri la ferrari ...
daca pe logica asta vreti sa spuneti ca e mai bun sau mai merituos alonso decat vettel atunci e praf in comparatie cu schumacher, cum o dai tot nu e bine, mai bine nu mai aruncam cu rht degeaba
http://www.f1fanatic.co.uk/2015/11/17/2015-brazilian-grand-prix-team-radio-transcript/
Daca nu ma crezi uite aici, mesajele radio. Poti sa verifici singur, dupa care sper ca ai curaj sa-ti ceri scuzele. Nu cred ca este nevoie sa minti cand postezi ceva, nu-i asa?