Pilotul echipei Mercedes a stabilit cel mai bun timp după ce a fost cronometrat cu 1:16.540 şi va pleca pentru a cincea oară din pole position în acest sezon. Coechipierul său Lewis Hamilton a suferit un accident din motive tehnice şi va fi doar pe locul al 15-lea al grilei.
Williams s-a evidenţiat ca cea mai în forma echipă în spatele celor de la Mercedes, după ce Valtteri Bottas şi Felipe Massa au ocupat locurile doi şi, respectiv, trei, la ceva mai mult de o jumătate de secundă în spatele germanului.
McLaren a surprins prin locul patru obţinut de Kevin Magnussen în faţa celor doi piloţi ai echipei Red Bull Racing, cu Daniel Ricciardo poziţionat din nou în faţa coechipierului Sebastian Vettel. Fernando Alonso a terminat sesiunea doar pe locul şapte, în faţa lui Daniil Kvyat (Toro Rosso) şi a celor doi piloţi de la Force India, Nico Hulkenberg şi Sergio Perez.
Q2: Eliminări de marcă
Jenson Button a ratat promovarea în Q3 pentru numai 0.03 secunde şi va lua startul de pe locul 11, iar pilotul echipei McLaren va fi urmat de Kimi Raikkonen (Ferrari), care continua parcursul modest din acest sezon.
Jean-Eric Vergne s-a poziţionat pe 13 pentru Toro Rosso, în faţa unui Esteban Gutierrez (Sauber), care va fi retrogradat cu trei poziţii şi va pleca astfel de pe 17 ca urmare a unei penalizări primite pentru un incident cu Pastor Maldonado în Marele Premiu al Marii Britanii.
Retrogradarea sa l-a propulsat pe Romain Grosjean pe locul 14, însă Lotus este în continuare departe de performanţele de anul trecut.Q1: Accident pentru Hamilton
Lewis Hamilton a suferit un accident cu şapte minute înainte de finalul primei părţi şi nu a mai putut continua calificările, element care influenţează semnificativ lupta pentru victorie. Pilotul echipei Mercedes a frânat pentru abordarea virajului 13, însă în acel moment a pierdut spatele monopostului şi s-a izbit frontal de parapeţii de pe marginea circuitului.
Britanicul a scăpat fără urmări majore şi a raportat prin radio că a avut o defecţiune la frâne, cel mai probabil a discul de frâne din partea dreapta-faţă. El va pleca astfel doar de pe locul al 15-lea, întrucât în momentul incidentului stabilise deja un timp suficient de bun pentru promovarea în Q2 şi a profitat şi de penalizarea lui Gutierrez.
Q1: Serie neagră pentru Sauber şi Lotus
Primul sub linie în prima parte a calificărilor a fost Adrian Sutil (Sauber), iar în spatele său s-au poziţionat Jules Bianchi (Marussia) şi Pastor Maldonado (Lotus). Kamui Kobayashi a stabilit al 20-lea timp pentru Caterham şi va pleca din faţa lui Max Chilton de la Marussia.
Ultima poziţie pe grila de start îi va reveni lui Marcus Ericsson, care a nu a participat la sesiune din cauza unei defecţiuni hidraulice la monopostul Caterham.
Marele Premiu al Germaniei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.
Germania - Rezultate Calificări:
1. Nico Rosberg Mercedes 1m16.540s 2. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m16.759s +0.219s 3. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m17.078s +0.538s 4. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m17.214s +0.674s 5. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m17.273s +0.733s 6.Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m17.577s +1.037s 7. Fernando Alonso Ferrari 1m17.649s +1.109s 8. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m17.965s +1.425s 9. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m18.014s +1.474s 10. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m18.035s +1.495s Q2 cut-off time: 1m18.161s Gap ** 11. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m18.193s +1.084s 12. Kimi Raikkonen Ferrari 1m18.273s +1.164s 13. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m18.285s +1.176s 14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m18.787s +1.678s 15. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m18.983s +1.874s 16. Lewis Hamilton Mercedes no time Q1 cut-off time: 1m18.927s Gap * 17. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m19.142s +1.511s 18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m19.676s +2.045s 19. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m20.195s +2.564s 20. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m20.408s +2.777s 21. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m20.489s +2.858s 22. Marcus Ericsson Caterham-Renault no time
▶ Avancronica Marelui Premiu al Germaniei: sub dominaţia FRICii
Marele Premiu al Germaniei la TV
Marele Premiu al Germaniei va avea loc la orele obişnuite pentru o cursă desfăşurată în Europa:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 17 iulie | 11:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 17 iulie | 15:00 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 18 iulie | 12:00 | - |
Calificari | sambata, 18 iulie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Cursa | duminica, 19 iulie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Magnussen: We are making big strides with the car. We are catching Ferrari! Yesss!!!"
Ron Dennis: "Did you see him? That's my kid"
N-ar fi rau s-o lasi mai moale cu bautura, ti-a intunecat de mult gandirea.
Ce zici de Kevin??? Iti place asa-i?? Il admiri asa-i?
Iti place aripa spate si modificarile aduse pentru cursa asta de Mclaren????? Dau rezultate asa-i???
Vezi ca Honda deja are 3 versiuni de motor pentru la anul pe bancul de probe, s-ar putea sa ai o surpriza neplacuta si sa ii vezi pana la urma in anul viitor in F1...
Acuma s-a evaporat scuza cu CFD-ul, cu tunelul de vant cu simulatorul, update-urile tot nu dau ce ar trebui sa dea.
Uitati o mica constatare de pe un site de specialitate referitor la ritmul si modul in care dezvolta Ferrari:
"Ferrari still seem a little at sea with their developments, not sure if they should flip a coin, throw a six or simply stick with what they've got. Whether they're still having correlation issues between their wind tunnel, CFD and actual track components is questionable but key areas of development seem under both constant change, back to backed for correlation and then they revert to the older components." The - See more at: http://somersf1.blogspot.co.uk/2014/07/bite-size-tech-ferrari-f14t-front-brake.html#sthash.o92jZW4x.dpuf
Hamilton nu a gresit cu nimic in calificari. Incidentul lui se datoreaza integral materialului tehnic pe care il are la dispozitie. Nici macar nu este vina echipei. Si cand spun asta ma bazez pe faptul ca Lewis foloseste - la alegerea lui - frane Brambo, pe cand Nico foloseste Carbon Industries. Alegerea unui producator sau a altuia pare ca este la latitudinea pilotilor. Iar ceea ce a patit astazi Hamilton pare ca se datoreaza strict unei defectiuni a sistemului de franare de pe roata dreapta fata.
Vorbesti prostii. Helmuth Marko a spus in urma cu o luna ca nu au alta varianta decat Renault, propriu motor sau ceva din afara deoarece de la Mercedes si Honda nu vor primi decat pachetul de client. Habar nu ai ce vorbesti. Mclaren va fi echipa de uzina a lui Honda, a spus-o si Arai si presedintele mare Takanobu Ito. Ba mai mult contractul dintre Honda si Mclaren merge mult mai departe decat Mclaren Racing. Honda colaboreaza cu Mclaren pentru noul super-car ce va fi lansat de Mclaren Automotive in 2017, in proiectul P15. La fel in sens invers Mclaren va face schimb de tehnologie cu Honda in vederea intaririi a 2 prototipuri Honda pentru 2016. Mclaren are deja o echipa de designeri si ingineri care lucreaza la baza din Sakura unde se dezvolta noul motor pentru integrarea lui in mp4-30. De asemenea Ron Dennis are intelegeri cu ei pentru piata auto din China. Honda va fi pentru Mclaren exact ce a fost Mercedes pana in 2009, degeaba ti-ai dori tu sa nu fie asa.
Sa mori de ciudaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
Pentru mine, este clar ca cine gandeste asa, habar nu are, de ceea ce inseamna acest sport.
Apropo, din nou la batut Rosberg pe Hamilton? :)) E bine totusi ca Rosberg nu sta sa se gandeasca la astea, altfel era trist daca realiza ca a fost in fata lui Hamilton doar cand britanicul a abandonat. Nu-i nimic, Nicusor. Tu sa fii sanatos.
Stai calm ferr1. Sunteti zmei in antranamente, stiam ca va dezumflati cand vin calificarile. O jumatate de secunda aproape ti-a dat Magnussen.
Nici odata anul acesta nu le-am dat Ferraristilor aproape o jumatate de secunda ( -435) pe uscat in nici o circumstanta, in cel mai bun caz eram acolo langa ei. O jumatate de secunda in ritm de calificare tot trebuie sa jumatate din timpul asta in regim de cursa undeva la -100 -200. Ii facem. Venim peste ei. Mai au 16 puncte. Venim. Armatele imperiale asediaza reduta italiana.
Imi place enorm aripa spate de pe mp4-29 acest weekend.
L-ati auzit pe Ron ce a spus: "Did you see him? That's my kid"
Poate nu ai cunostinta dar cele doua McLaren nu au fost identice. Magnussen are pe monopost updaturi pe care Button nu le-a primit. De ce oare?
ferr are dreptate.
Ferrari si RBR au aratat in A2 un ritm de cursa superior cu peste o secunda fata de cei doi McL. Si mai e si Lewis care daca nu-i crapa din nou ceva la monopost sau nu au piulitele de la roti mai multe ture decit e cazul are sanse sa ajunga in primii 5.
Primii trei (daca nu vor avea probleme majore) se stiu de azi. Nu cred sa poata Lewis ajunge pe podium. Dar ... nu se stie niciodata.
O ploaie poate incurca mult pozitiile in cursa.
Hamilton porneste de pe locul 15 in cursa din cauza penalizarii lui Gutierrez pentru incidentul din cursa anterioara cu Maldonado (penalizare trei locuri pe grila de start).