Cronometrat cu 1:40.480, pilotul echipei Mercedes a fost cu trei zecimi de secundă mai rapid decât coechipierul său, însă misiunea este îndeplinită doar pe jumătate. Tensiunea din lupta pentru titlu a fost evidenţiată în momentele de la finalul calificărilor, când germanul i-a îndemnat pe ingineri să nu se bucure atât de mult pentru pole position.
Hamilton a comis o eroare în primul tur rapid din ultima parte a calificărilor, când a ieşit larg în virajul 20 şi a blocat pneurile în ultimul viraj, însă a reuşit să-i învingă pe cei doi piloţi ai echipei Williams, Valtteri Bottas şi Felipe Massa, care vor pleca de pe locurile trei şi patru.
Red Bull Racing şi-a adjudecat a treia linie a grilei de start prin Daniel Ricciardo şi Sebastian Vettel, care vor fi urmaţi de Daniil Kvyat (Toro Rosso) şi Jenson Button (McLaren). Cei mai lenţi în această parte au fost cei de la Ferrari, cu Kimi Raikkonen pe locul nouă în faţa lui Fernando Alonso, după ce spaniolul a comis o eroare în primul viraj în primul său tur rapid de circuit.
Q2: Magnussen şi Force India ratează promovarea
Kevin Magnussen va lua startul de pe locul 11 pentru McLaren după ce a ocupat doar locul 11 în faţa lui Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso.
Speranţele celor de la Force India de a lupta cu McLaren pentru locul cinci în clasamentul constructorilor au fost năruite de eliminările suferite de Sergio Perez şi Nico Hulkenberg, care vor lua startul doar de pe locurile 13 şi 14.
Cel mai lent în această parte a calificărilor a fost Adrian Sutil de la Sauber.Q1: Lotus, eliminată cu ambii piloţi
Primul sub linie în prima parte a calificărilor a fost Romain Grosjean, care a ocupat astfel locul 16. Totuşi, pilotul echipei Lotus va pleca de pe ultima poziţie a grilei de start ca urmare a unei penalizări de 20 de locuri primită ca urmare a înlocuirii a trei componente ale unităţii de propulsie. Întrucât nu a reuşit să acopere decât patru poziţii de penalizare din cele 20 primite, francezul va suporta şi o penalizare de 10 secunde stop-and-go după începerea cursei.
Esteban Gutierrez (Sauber) a ocupat locul 17 în faţa lui Pastor Maldonado, coechipierul lui Grosjean de la Lotus, în timp ce ultima linie a grilei de start va fi ocupată de Caterham prin Kamui Kobayashi şi debutantul Will Stevens. Marele Premiu din Abu Dhabi va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.
Abu Dhabi - Rezultate Calificări:
Loc | Pilot | Echipa | Timp | Diferenta |
---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m40.480s | - |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m40.866s | 0.386s |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m41.025s | 0.545s |
4 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m41.119s | 0.639s |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m41.267s | 0.787s |
6 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1m41.893s | 1.413s |
7 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m41.908s | 1.428s |
8 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1m41.964s | 1.484s |
9 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m42.236s | 1.756s |
10 | Fernando Alonso | Ferrari | 1m42.866s | 2.386s |
11 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m42.198s | 1.718s |
12 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1m42.207s | 1.727s |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m42.239s | 1.759s |
14 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m42.384s | 1.904s |
15 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1m43.074s | 2.594s |
16 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1m42.819s | 2.339s |
17 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m42.860s | 2.380s |
18 | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | 1m44.540s | 4.060s |
19 | Will Stevens | Caterham/Renault | 1m45.095s | 4.615s |
20 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1m42.768s | 2.288s |
Cum se va decide titlul în Abu Dhabi
Hamilton are un avans de 17 puncte în clasamentul general în faţa lui Rosberg înaintea cursei decisive de la Abu Dhabi, în care se vor acorda de două ori mai multe puncte după următorul sistem: 50-36-30-24-20-16-12-8-4-2.
Hamilton câştigă titlul dacă:
▶ termină pe primul sau al doilea loc;
▶ termină pe locul trei, patru sau cinci, iar Rosberg nu câştigă;
▶ termină pe locul şase, iar Rosberg termină cel mult pe locul patru;
▶ termină pe locul opt, iar Rosberg termină cel mult pe locul cinci;
▶ termină cel mult pe locul nouă, iar Rosberg cel mult pe locul şase.
Rosberg câştigă titlul dacă:
▶ termină pe primul loc, iar Hamilton nu termină pe locul doi;
▶ termină pe locul doi, iar Hamilton termină cel mult pe locul şase;
▶ termină pe locul trei, iar Hamilton termină cel mult pe locul şapte;
▶ termină pe locul patru, iar Hamilton termina cel mult pe locul nouă;
▶ termină pe locul cinci, iar Hamilton termină cel mult pe locul 10.
▶ Avancronica Marelui Premiu din Abu Dhabi: Luptă decisivă pentru titlul mondial
Program
Marele Premiu din Abu Dhabi va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 21 noiembrie | 11:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 21 noiembrie | 15:00 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 22 noiembrie | 12:00 | - |
Calificari | sambata, 22 noiembrie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Cursa | duminica, 23 noiembrie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
v-am spus ca hamilton o sa abandoneze in cursa, cine stie mai bine decat el sa isi dea cu stangul in dreptul? nimeni!
campion mondial 2014 = Rosberg
Big news as VET and RIC are reported to stewards by Jo Bauer for front wing flaps flexing under aero load..."
Breaking news: Vettel and RIcciardo are reported to stewards for front wing flaps flexing under aero load. Called to the Principals office."
Desteptule, Mclaren nu a reclamat pe nimeni. Hello... Hello... Ai auzit de Jo Bauer. Jo Bauer, nu inregistreaza plangeri din fatza unei echipe, nu actioneaza la reclamatiile unei echipe. Uite ce scrie la el in fisa postului: "Jo Bauer is the FIA Formula One Technical Delegate at Grand Prix races. Bauer's job is to assess all the cars at races to ensure that they are within the regulations and he has a team of FIA and local assistants to help him at each race. He took over the job from Charlie Whiting in 1997 when Whiting was appointed as Race Director."
Este delegat din partea FIA la controalele de rutina de dupa calificari si curse. Este obligatoriu ca toate masinile sa fie verificate daca sunt conforme cu regulamentul. Si Andrew Benson a spus mai inainte ca este vorba de Jo Bauer, si nicaieri, nici o sursa, nici un zvon de vreo reclamatie din partea unei echipe.
Este obligatoriu ca toate masinile sa fie verificate daca sunt conforme cu regulamentul looo, du-te mah de aici. Jo Bauer, verifica masinile inainte de calificari tata, daca s-a semnalat ceva, inseamna ca cineva i-a atras atentia asupra acestui fapt. Si considerand ca McLaren a copiat aripa fata si ca nu merge la fel ca cea Red Bull cine... crezi ca este atent? looool fa pe prostul dar spune inainte macar.
Stii de ce a cazut testul masina Red Bull?? Pentru ca nu il mai au pe mastermind-ul in acest sector al designului.... MR... PETEERRR...PRODROMOUUUUUU
Dati si voi stire ca Red Bull sunt investigati. Atat Adam Cooper, cat si ceilalti spun ca s-ar putea ca decizia sa nu se ia PANA MAINE DIMINEATA, multi dintre jurnalisti parasind cladirea, deoarece nu se stie daca se va da un verdict in aceasta noapte.
http://www.gpupdate.net/en/f1-news/319428/red-bull-referred-to-stewards-over-front-wing/
Members of Red Bull Racing are now being given the chance to state their case to the stewards.
Red Bull Racing is under investigation by the stewards after FIA technical delegate Jo Bauer reported the cars of Daniel Ricciardo and Sebastian Vettel to the stewards for a front wing flap flexing offence.
Bauer reported that the front wing flaps were 'designed to flex under aerodynamic load,' which in other words equates to blatant cheating.
Adrian Newey and team manager Jonathan Wheatley have been to see the stewards to state their case.
If the cars are deemed to be illegal they will be sent to the back of the grid. However clearly the wings will have to be modified so that will be a change of car specification, which means that both drivers will have to start the race from the pitlane.
Profesorul PP, este principalul motiv pentru care Mclaren a dat un bobarnac peste bot celor de la Ferrari suflandu-l din curtea din Maranello pe volunatul SMURD care i-a tinut artificial in viata 5 ani.
Acuma la Ferrari se ascut cutitele. Mattiaci cu Alonso se ataca la baioneta, cu garda jos => http://www.f1times.co.uk/news/display/09587
""I heard the comments and I don't think they were very good," Alonso said. "If he tried to mean that I was not motivated, he arrived at Ferrari too late.
"He's only been here for a few months and has not seen the five years that I've spent here and how I've fought every single race.
"Probably I was too old when he tried to renew me [at the] Monza race, and he kept pushing, and pushing and having talks, and even in the last moment we had a lot of phone calls and e-mails that I still have in my computer.
"Probably at that time I was not so old, but when I took my decision I guess he had to find another driver." :))))))))))
Imi placeeeeee :))))))))) FERRARI= IMPLOZIE 2014 :))))
"Alonso a murit, traiasca Vettel" :P
a. Unde sunt acuma parererile unora cum ca Alonso nu va merge de la Ferrari la Mclaren deoarece sasiul de anul viitor trebuie sa fie mai bun a celor de la Ferrari, iar motorul Ferrari cu un an in plus de experienta va fi mai bun decat Honda, si toate "incurajarile" ca Alono nu e nebun sa riste atat de mult. :)))
b. Unde sunt acuma parererile unora cum ca Alonso nu are nici un motiv sa aleaga Mclaren-Honda pentru 2015, deoarece este un pariu pierzator in primul an, varianta Ferrari fiind mult mai buna strict pentru 2015? :))))
c. Unde sunt acuma parererile unora cum ca Alonso va sta un an pe bara daca nu va ramane la Ferrari si nu este loc la Mercedes, decat sa fie pe ultimile locuri cu Mclaren-Honda? :)))
d. Unde sunt acuma parerile unora cum ca motorul Honda va fi cel mai slab, si ca Alonso nu e nebun sa concureze cu el in 2015? :))
e. Unde sunt acum parerile unora cum ca va alege Lotus sau Williams cu motor Mercedes decat sa aleaga Mclaren Honda? :)))))
f. Unde sunt acum parerile unora ce tot filosofau si dialogau si conceptualizau si blllllaaaaaa spunand ca spaniolul va ramane la Ferrari pentru 2015, deoarece James Allison va intoarce muntii pe dos pentru el ? :)))))))))))))))))))
g. Unde sunt acum parerile unora ce spuneau ca dupa ce Allison le-a prezentat in format CFD calitatile senzationale cu 2 secunde mai lent decat cel de anul acesta, Alonso va plange spunand sa i se dea contractul in alb sa il semnze cu FERRARI :)))
Honda nu stie cat de bun este motorul lor, altfel nu-l vroiau atat de mult pe Alonso. Poate Alonso stie ca sansa lui la un titlu s-a dus si vrea sa scoata niste bani deh are si alte planuri. Treaba lui tata, dar sansa lui la un nou titlu este foarte mica, din pacate. Si-a facut treaba pentru Ferrari, cinci ani a luptat pentru ei, ce face mai departe treaba lui. Parerea mea? Shit happens mate, eu tin cu Vettel lol. Dar... nu eu sunt cel care l-a jignit de ani buni incoace (chiar tu ai spus ca-l jignesti de vreo 5-6 ani lol), tu va trebui sa lingi unde ai scuipat. Iar aia doare, amice.
Va recomand un articol interesant ce circula la ora actuala pe net. Este pe locul 2 cea mai mediatizata tema pe site-urile de stiri F1, dupa descalificarea celor de la Red Bull. Este despre conflictul care a erupt azi intre Mattiaci si Alonso cu ironii si atacuri la baioneta pe fatza. Mattiaci il face pe Alonso prea batran, Alonso spune ca va publica emailurile lui Mattiaci de pana la Monza in care facea si pe dracu in 4 doar sa prelungeasca spaniolui, Alonso fiind mirat ca atunci nu era "prea batran".
Uitativa peste el si daca considerati ca merita postat, postati-l. E comic si interesant in acelasi timp.
Sursa: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/30162869
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/30162869
Pic si poc,parca ati supt aceasi tzatza,ceea ce nu-i exclus...1 in 2 sau 2 in 1 ?!