Rosberg va pleca din pole position în Abu Dhabi din faţa lui Hamilton în cursa decisivă pentru titlu

de Daniel Popescu
Sambata, 22.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg a obţinut pole position-ul pentru Marele Premiu din Abu Dhabi şi va fi acompaniat pe prima linie a grilei de start de coechipierul şi rivalul său în lupta pentru titlul mondial, Lewis Hamilton.

Esential 11 pole positionuri a obtinut Nico Rosberg in sezonul 2014, cu 4 mai multe decat Lewis Hamilton
0.386 secunde a fost diferenta dintre Nico Rosberg si Lewis Hamilton in calificari
0.159 i-a despartit pe Lewis Hamilton si Valtteri Bottas in lupta pentru locul doi pe grila de start
17 puncte este avansul lui Lewis Hamilton in fata lui Nico Rosberg inaintea ultimei curse a sezonului
2 este locul pe care trebuie sa termine Lewis Hamilton pentru a deveni campion mondial indiferent de rezultatul lui Nico Rosberg
Nico Rosberg şi-a îndeplinit obiectivul de a pleca din pole position în Marele Premiu din Abu Dhabi, etapa decisivă în lupta pentru titlul mondial cu Lewis Hamilton.

Cronometrat cu 1:40.480, pilotul echipei Mercedes a fost cu trei zecimi de secundă mai rapid decât coechipierul său, însă misiunea este îndeplinită doar pe jumătate. Tensiunea din lupta pentru titlu a fost evidenţiată în momentele de la finalul calificărilor, când germanul i-a îndemnat pe ingineri să nu se bucure atât de mult pentru pole position.

Hamilton a comis o eroare în primul tur rapid din ultima parte a calificărilor, când a ieşit larg în virajul 20 şi a blocat pneurile în ultimul viraj, însă a reuşit să-i învingă pe cei doi piloţi ai echipei Williams, Valtteri Bottas şi Felipe Massa, care vor pleca de pe locurile trei şi patru.

Red Bull Racing şi-a adjudecat a treia linie a grilei de start prin Daniel Ricciardo şi Sebastian Vettel, care vor fi urmaţi de Daniil Kvyat (Toro Rosso) şi Jenson Button (McLaren). Cei mai lenţi în această parte au fost cei de la Ferrari, cu Kimi Raikkonen pe locul nouă în faţa lui Fernando Alonso, după ce spaniolul a comis o eroare în primul viraj în primul său tur rapid de circuit. 

Q2: Magnussen şi Force India ratează promovarea

Kevin Magnussen va lua startul de pe locul 11 pentru McLaren după ce a ocupat doar locul 11 în faţa lui Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso.

Speranţele celor de la Force India de a lupta cu McLaren pentru locul cinci în clasamentul constructorilor au fost năruite de eliminările suferite de Sergio Perez şi Nico Hulkenberg, care vor lua startul doar de pe locurile 13 şi 14.

Cel mai lent în această parte a calificărilor a fost Adrian Sutil de la Sauber.

Q1: Lotus, eliminată cu ambii piloţi

Primul sub linie în prima parte a calificărilor a fost Romain Grosjean, care a ocupat astfel locul 16. Totuşi, pilotul echipei Lotus va pleca de pe ultima poziţie a grilei de start ca urmare a unei penalizări de 20 de locuri primită ca urmare a înlocuirii a trei componente ale unităţii de propulsie. Întrucât nu a reuşit să acopere decât patru poziţii de penalizare din cele 20 primite, francezul va suporta şi o penalizare de 10 secunde stop-and-go după începerea cursei.

Esteban Gutierrez (Sauber) a ocupat locul 17 în faţa lui Pastor Maldonado, coechipierul lui Grosjean de la Lotus, în timp ce ultima linie a grilei de start va fi ocupată de Caterham prin Kamui Kobayashi şi debutantul Will Stevens. Marele Premiu din Abu Dhabi va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.

Abu Dhabi - Rezultate Calificări:

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta
1 Nico Rosberg Mercedes 1m40.480s -
2 Lewis Hamilton Mercedes 1m40.866s 0.386s
3 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m41.025s 0.545s
4 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m41.119s 0.639s
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m41.267s 0.787s
6 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 1m41.893s 1.413s
7 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m41.908s 1.428s
8 Jenson Button McLaren/Mercedes 1m41.964s 1.484s
9 Kimi Raikkonen Ferrari 1m42.236s 1.756s
10 Fernando Alonso Ferrari 1m42.866s 2.386s
11 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m42.198s 1.718s
12 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 1m42.207s 1.727s
13 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m42.239s 1.759s
14 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m42.384s 1.904s
15 Adrian Sutil Sauber/Ferrari 1m43.074s 2.594s
16 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari 1m42.819s 2.339s
17 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1m42.860s 2.380s
18 Kamui Kobayashi Caterham/Renault 1m44.540s 4.060s
19 Will Stevens Caterham/Renault 1m45.095s 4.615s
20 Romain Grosjean Lotus/Renault 1m42.768s 2.288s

Cum se va decide titlul în Abu Dhabi

Hamilton are un avans de 17 puncte în clasamentul general în faţa lui Rosberg înaintea cursei decisive de la Abu Dhabi, în care se vor acorda de două ori mai multe puncte după următorul sistem: 50-36-30-24-20-16-12-8-4-2.

Hamilton câştigă titlul dacă:

▶ termină pe primul sau al doilea loc;

▶ termină pe locul trei, patru sau cinci, iar Rosberg nu câştigă;

▶ termină pe locul şase, iar Rosberg termină cel mult pe locul patru;

▶ termină pe locul opt, iar Rosberg termină cel mult pe locul cinci;

▶ termină cel mult pe locul nouă, iar Rosberg cel mult pe locul şase.

Rosberg câştigă titlul dacă:

▶ termină pe primul loc, iar Hamilton nu termină pe locul doi;

▶ termină pe locul doi, iar Hamilton termină cel mult pe locul şase;

▶ termină pe locul trei, iar Hamilton termină cel mult pe locul şapte;

▶ termină pe locul patru, iar Hamilton termina cel mult pe locul nouă;

▶ termină pe locul cinci, iar Hamilton termină cel mult pe locul 10.

▶ Avancronica Marelui Premiu din Abu Dhabi: Luptă decisivă pentru titlul mondial

Program

Marele Premiu din Abu Dhabi va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 21 noiembrie 11:00 -
Antrenamente 2 vineri, 21 noiembrie 15:00 -
Antrenamente 3 sambata, 22 noiembrie 12:00 -
Calificari sambata, 22 noiembrie 15:00 Dolce Sport, RTL si M1
Cursa duminica, 23 noiembrie 15:00 Dolce Sport, RTL si M1

▶ Formula 1 la TV, pe internet şi pe tablete în 2014: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Comentarii (28)

  • Bestiale calificarile :P Cel putin ultima parte, Massa si Bottas chiar au incercat sa fie langa/intre baietii de la Mercedes. Red Bull, Ferrari si McLaren... eh codasii :P
    7 5
  • Observ că motorul Ferrari a ajuns al 3-lea din competiție, noroc că băieții de la Lotus sunt în criză, că altfel nu mai intra ferrari în top 10. Ce să zic... mișto progresul celor de la Ferrari.
    13 3
  • kjhlkhșl
    hamilton campion !!!!!
    10 9
  • orez cu lapte
    ce tot faceti atatea calcule?!
    v-am spus ca hamilton o sa abandoneze in cursa, cine stie mai bine decat el sa isi dea cu stangul in dreptul? nimeni!
    campion mondial 2014 = Rosberg
    11 18
  • Vise băiatu, vise. Hamilton o să termine pe 2, o să-l lase pe Rosberg să se ducă departe și el o să stea la vreo 5 secunde în fața locului 3, ca să nu forțeze. Va fi ca o plimbare de duminică după-masă. Hamilton s-a maturizat și știe când nu e cazul să forțeze, iar mâine n-are de ce s-o facă.
    18 7
  • Baieti, s-ar putea sa fie ceva consecinte pe grila. Uitati ce am aflat acuma pe twitter, nu stiu mai multe, dar s-ar putea sa fie ceva serios, s-ar putea sa fie doar un foc de paie: "Adam Cooper ‏@adamcooperF1 4m4 minutes ago
    Big news as VET and RIC are reported to stewards by Jo Bauer for front wing flaps flexing under aero load..."
    4 5
  • Cred ca ii adevarat, deja stirea a "explodat pe twitter": "F1 Paddock Pass ‏@F1PaddockPass 13s13 seconds ago
    Breaking news: Vettel and RIcciardo are reported to stewards for front wing flaps flexing under aero load. Called to the Principals office."
    5 5
  • Ha ha ha, s-au prins aia de la McLaren ca Podromu nu stie decat sa copieze partile aerodinamice folosite de Red Bull dar nu stie nici cum sa le produca si nici cum sa le asambleze, si ce idee le-a venit... sa-i reclame pe aia de la Red Bull loooooooooooooooool. Cred ca Dennis este turbat de suparare cand vede ca a copiat ceva si nu merge la fel ca originalul. Cam la fel de suparat a fost si in 1999 cand a pierdut titlul la constructuri, pentru ca desi a copiat deflectoarele laterale de la Ferrari nu stia cum sa le foloseasca loooooool.
    12 0
  • MuresMures
    imi e rusine ca sunt fan Ferrari
    3 2
  • @Mda

    Desteptule, Mclaren nu a reclamat pe nimeni. Hello... Hello... Ai auzit de Jo Bauer. Jo Bauer, nu inregistreaza plangeri din fatza unei echipe, nu actioneaza la reclamatiile unei echipe. Uite ce scrie la el in fisa postului: "Jo Bauer is the FIA Formula One Technical Delegate at Grand Prix races. Bauer's job is to assess all the cars at races to ensure that they are within the regulations and he has a team of FIA and local assistants to help him at each race. He took over the job from Charlie Whiting in 1997 when Whiting was appointed as Race Director."
    Este delegat din partea FIA la controalele de rutina de dupa calificari si curse. Este obligatoriu ca toate masinile sa fie verificate daca sunt conforme cu regulamentul. Si Andrew Benson a spus mai inainte ca este vorba de Jo Bauer, si nicaieri, nici o sursa, nici un zvon de vreo reclamatie din partea unei echipe.
    4 8
  • @McLaren_Mircea loool da ce repede pui botul. Si iarasi cu citate loool. Repede cum ai sperat ca Button o sa urce pe grila gata ai scris ceva, acuma ca nu s-a intamplat nimic, te faci ca nu stii loool.

    Este obligatoriu ca toate masinile sa fie verificate daca sunt conforme cu regulamentul looo, du-te mah de aici. Jo Bauer, verifica masinile inainte de calificari tata, daca s-a semnalat ceva, inseamna ca cineva i-a atras atentia asupra acestui fapt. Si considerand ca McLaren a copiat aripa fata si ca nu merge la fel ca cea Red Bull cine... crezi ca este atent? looool fa pe prostul dar spune inainte macar.
    5 3
  • Lool, gustere, repede scoti limba.
    Stii de ce a cazut testul masina Red Bull?? Pentru ca nu il mai au pe mastermind-ul in acest sector al designului.... MR... PETEERRR...PRODROMOUUUUUU
    3 8
  • @Daniel Popescu

    Dati si voi stire ca Red Bull sunt investigati. Atat Adam Cooper, cat si ceilalti spun ca s-ar putea ca decizia sa nu se ia PANA MAINE DIMINEATA, multi dintre jurnalisti parasind cladirea, deoarece nu se stie daca se va da un verdict in aceasta noapte.

    http://www.gpupdate.net/en/f1-news/319428/red-bull-referred-to-stewards-over-front-wing/
    1 5
  • http://www.motorsport.com/f1/news/fia-investigating-red-bull-for-front-wing-flexing

    Members of Red Bull Racing are now being given the chance to state their case to the stewards.

    Red Bull Racing is under investigation by the stewards after FIA technical delegate Jo Bauer reported the cars of Daniel Ricciardo and Sebastian Vettel to the stewards for a front wing flap flexing offence.

    Bauer reported that the front wing flaps were 'designed to flex under aerodynamic load,' which in other words equates to blatant cheating.

    Adrian Newey and team manager Jonathan Wheatley have been to see the stewards to state their case.

    If the cars are deemed to be illegal they will be sent to the back of the grid. However clearly the wings will have to be modified so that will be a change of car specification, which means that both drivers will have to start the race from the pitlane.
    2 6
  • Sper sa nu plangi daca n-o sa se intample nimic. Bine stiu ca sperai ca Button sa urce cateva pozitii dar... urca si restul :)
    5 1
  • Se va intampla... trebuie sa se intample... Din moment ce nu il mai au pe Peter, era clar ca vor esua la un moment dat cu flexibilitatea aripei fatza. Sunt destui elevi, acolo, dar daca nu este profesorul... e de rau...
    Profesorul PP, este principalul motiv pentru care Mclaren a dat un bobarnac peste bot celor de la Ferrari suflandu-l din curtea din Maranello pe volunatul SMURD care i-a tinut artificial in viata 5 ani.
    Acuma la Ferrari se ascut cutitele. Mattiaci cu Alonso se ataca la baioneta, cu garda jos => http://www.f1times.co.uk/news/display/09587
    ""I heard the comments and I don't think they were very good," Alonso said. "If he tried to mean that I was not motivated, he arrived at Ferrari too late.
    "He's only been here for a few months and has not seen the five years that I've spent here and how I've fought every single race.
    "Probably I was too old when he tried to renew me [at the] Monza race, and he kept pushing, and pushing and having talks, and even in the last moment we had a lot of phone calls and e-mails that I still have in my computer.
    "Probably at that time I was not so old, but when I took my decision I guess he had to find another driver." :))))))))))
    Imi placeeeeee :))))))))) FERRARI= IMPLOZIE 2014 :))))
    3 9
  • @Mclaren_Mircea_1984: Dar mie imi place ca acuma tu o sa lingi unde ai scuipat de vreo 6 ani looool, iar satisfactie mai mare ca aia nu exista. Cat despre Vettel, sa vedem cum se va adapta la masina Ferrari :)

    "Alonso a murit, traiasca Vettel" :P
    7 1
  • Mircea
    si motoarele HONDA pe ABURI sau baba si mitraliera lol :)))
    6 0
  • Mai mare satisfactie ca faptul ca Ferrari a fost violata pur si simplu de Mclaren smulgandu-i cu forcepsul singura stea din echipa nu exista.

    a. Unde sunt acuma parererile unora cum ca Alonso nu va merge de la Ferrari la Mclaren deoarece sasiul de anul viitor trebuie sa fie mai bun a celor de la Ferrari, iar motorul Ferrari cu un an in plus de experienta va fi mai bun decat Honda, si toate "incurajarile" ca Alono nu e nebun sa riste atat de mult. :)))

    b. Unde sunt acuma parererile unora cum ca Alonso nu are nici un motiv sa aleaga Mclaren-Honda pentru 2015, deoarece este un pariu pierzator in primul an, varianta Ferrari fiind mult mai buna strict pentru 2015? :))))

    c. Unde sunt acuma parererile unora cum ca Alonso va sta un an pe bara daca nu va ramane la Ferrari si nu este loc la Mercedes, decat sa fie pe ultimile locuri cu Mclaren-Honda? :)))

    d. Unde sunt acuma parerile unora cum ca motorul Honda va fi cel mai slab, si ca Alonso nu e nebun sa concureze cu el in 2015? :))

    e. Unde sunt acum parerile unora cum ca va alege Lotus sau Williams cu motor Mercedes decat sa aleaga Mclaren Honda? :)))))

    f. Unde sunt acum parerile unora ce tot filosofau si dialogau si conceptualizau si blllllaaaaaa spunand ca spaniolul va ramane la Ferrari pentru 2015, deoarece James Allison va intoarce muntii pe dos pentru el ? :)))))))))))))))))))

    g. Unde sunt acum parerile unora ce spuneau ca dupa ce Allison le-a prezentat in format CFD calitatile senzationale cu 2 secunde mai lent decat cel de anul acesta, Alonso va plange spunand sa i se dea contractul in alb sa il semnze cu FERRARI :)))
    4 9
  • Parerile unora sunt la fel de gresite ca ale tale. De ce m-ar interesa pe mine ce spun altii atata timp cat sunt la fel de tampiti ca tine. A vrut Alonso sa plece, treaba lui tata. Poate la McLaren o sa fie, cine stie, vedem in 2015. Eu sunt multumit ca Vettel pleaca de la Red Bull si isi doreste un alt capilot la Ferrari, atata ma intereseaza pe mine. L-am sustinut si la Red Bull, ce m-ar deranja sa-l sustin si la Ferrari?

    Honda nu stie cat de bun este motorul lor, altfel nu-l vroiau atat de mult pe Alonso. Poate Alonso stie ca sansa lui la un titlu s-a dus si vrea sa scoata niste bani deh are si alte planuri. Treaba lui tata, dar sansa lui la un nou titlu este foarte mica, din pacate. Si-a facut treaba pentru Ferrari, cinci ani a luptat pentru ei, ce face mai departe treaba lui. Parerea mea? Shit happens mate, eu tin cu Vettel lol. Dar... nu eu sunt cel care l-a jignit de ani buni incoace (chiar tu ai spus ca-l jignesti de vreo 5-6 ani lol), tu va trebui sa lingi unde ai scuipat. Iar aia doare, amice.
    9 0
  • @Mda: Lasa-l tata pe nebulul ala, dupa ce cinci ani a injurat cat a putut, acum trebuie sa-l laude si sa-l sustina pe Alonso. Lasa-l frate in plata domnului, ca-i plina tara de prosti ca el. Nici nu vreau sa-mi inchipui ce scuze va inventa, daca monopostul de anul viitor, al celor de la McLaren nu va roadele pe care le viseaza de vreo 15 ani lol.
    11 0
  • @Daniel Popescu

    Va recomand un articol interesant ce circula la ora actuala pe net. Este pe locul 2 cea mai mediatizata tema pe site-urile de stiri F1, dupa descalificarea celor de la Red Bull. Este despre conflictul care a erupt azi intre Mattiaci si Alonso cu ironii si atacuri la baioneta pe fatza. Mattiaci il face pe Alonso prea batran, Alonso spune ca va publica emailurile lui Mattiaci de pana la Monza in care facea si pe dracu in 4 doar sa prelungeasca spaniolui, Alonso fiind mirat ca atunci nu era "prea batran".
    Uitativa peste el si daca considerati ca merita postat, postati-l. E comic si interesant in acelasi timp.

    Sursa: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/30162869
    3 8
  • Scuze, am gresit, adresa. Asta e adresa buna

    http://www.bbc.com/sport/0/formula1/30162869
    4 7
  • unde sunt pupincuristii lui *Alontzo* ? Era un bou pe aici care semna Ferrari , nu are nimic de comentat vazand locul pe grila al idolului de carton gomflat ???
    2 8
  • @...: Dar idolul tau pe ce loc din grila este?
    5 4
  • @.-pe 4 , dormi linistit acum daca stii ?
    3 6
  • @...: Poti sa dormi tu linistit acuma :P Vezi te-am ajutat cat am putut.
    4 4
  • Ha,ha,ha...
    @ . si @ ...

    Pic si poc,parca ati supt aceasi tzatza,ceea ce nu-i exclus...1 in 2 sau 2 in 1 ?!
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru