Modificarea nu este însă pe placul unora dintre piloţii de top, iar Nico Rosberg nu înţelege raţiunea care a stat la baza acestei decizii.
"Este o măsură extremă. Înţeleg că startul este unul dintre cele mai interesante momente pentru fani, dar sună extrem. Lucrurile au mers prea departe. Nu vreau să văd o schimbare atât de mare precum un alt start", a declarat pilotul echipei Mercedes.
O opinie asemănătoare are şi Daniel Ricciardo, care consideră că pilotul aflat pe primul loc al cursei va fi dezavantajat de două ori: pe lângă pierderea avansului construit până la intrarea Safety Car-ului, el va risca să fie depăşit la start."Pentru mine, este un pic prea artificial, pentru că dacă în prezent liderul are un avans de 10 secunde, atunci pierde avantajul, dar îşi poate păstra poziţia.
Dacă începem de pe loc, şansele să nu ai un start prea bun sunt destul de mari şi poţi cădea pe patru sau cinci. Este un dezavantaj pentru cineva care a câştigat poziţia de lider. Probabil că pentru spectatori este mai bine, dar nu este cea mai corectă idee", a precizat pilotul celor de la Red Bull Racing.Via BBC Sport
Da, startul presupune destul noroc sa iasa bine, e la fel pentru toti dar nu au toti acelasi noroc. De exemplu poate sa te scoata un Grosjean din cursa doar pe tine si ceilalti sa continue cursa ... E la fel pentru toti? In principiu da, practic ba.
Care e principala diferenta intre jocul de sah si cel de table? Evident, zarurile. In ambele jocuri e le fel pentru ambii participanti la joc, dar in unul castiga mereu cel mai bun iar in celalalt norocul poate decide castigatorul
Startul si imediata urmatoare perioada implica foarte mult calitatile de pilot si totusi destul de putin noroc. Evident daca ai un monopost cu probleme la start ai o problema, dar de principiu din cate stiu eu exista bun si foarte bun ca si calificative ale monoposturilor la procedurile de start (strict tehnic).
Deci poate totusi este mai mult da decat nu pentru introducerea acestei reguli cu start dupa SC.
Sa revin la calitatile de pilot, cand iei startul ai de "prins" momentul in care becurile rosii incep sa se stinga pentru in start bun si apoi sta la dispozita ta o varietate destul de larga de decizii cu privire la traiectoria pe care sa o alegi pana la prima si dupa prima curba. Depinde de tine ca pilot cat risc iti asumi, cum anticipezi miscarile celor din imediata ta apropiere, cum gestionezi capacitatile propiului monopost, etc.
Norocul tine de riscurile pe care ti le asumi. Daca stii ca in spatele tau vine Grosjean din trecut care incurca pedalele dupa start, atunci este decizia ta daca il blochezi pentru pozitie.
pe de alta parte, startul poate avantaja orice pilot complet. Un pilot mediocru cu o masina buna poate ajunge in varful plutonului, dar daca de exemplu nu a ajuns maturitatea necesara ca pilot, probabil un restart il va scoate de acolo si sa recunoastem pe buna dreptate. Daca rezista, bravo lui.
Sincer eu vreau din nou curse auto, adica piloti "infometati", lasati sa se desfasoare, sa atace sa se apere liberi, inovatii tehnice libere, care evident apoi se pot regasi pe masinile de pe strada.
Pentru asta sunt eu fan!
aici te inseli, intotdeauna au fost in F1 echipe cu monoposturi mai bune si echipe cu monoposturi mai putin bune. Chiar si intr-un campionat in care ai primele trei echipe foarte apropiate, cu restul ce faci, e fair?
jumbo ferrarist sau nu, va incepe sa critice metoda asta cand va fi scos alonso din cursa ca in Belgia de Grosjean, ca cica el fu de vina ca nu s-a asezat bine pe circuit...