Nico Rosberg a reuşit să obţină pole position-ul după ce a fost cronometrat cu 1:35.766 şi va fi acompaniat pe prima linie a grilei de start de Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull Racing fiind cu aproape două secunde mai lent.
McLaren a obţinut cea mai bună performanţă din calificări după ce Jenson Button şi Kevin Magnussen s-au poziţionat unul în spatele celuilalt pe grilă pe locurile trei şi, respectiv, cinci, între cei doi facându-şi apariţia Nico Hulkenberg de la Force India.
Lewis Hamilton va pleca doar de pe locul şase după ce a renunţat să efectueze un ultim tur rapid într-un moment în care era lider. Decizia să l-a costat practic cinci poziţii într-un moment în care trebuie să recupereze 29 de puncte în detrimentul lui Rosberg în lupta pentru titlul mondial.
Britanicul va fi urmat de Sergio Perez, care va fi însă investigat de comisari sub suspiciunea de blocaj în timpul celei de-a două părţi a calificărilor într-un duel cu Pastor Maldonado. Daniel Ricciardo de la Red Bull va pleca de pe locul opt, din faţa celor doi piloţi ai Scuderiei Toro Rosso, Daniil Kvyat şi Jean-Eric Vergne.
▶ Avancronica Marelui Premiu al Marii Britanii
Q2: Surpriza Marussia
Pe un circuit umed aflat în plin proces de uscare, piloţii au început sesiunea pe pneuri intermediare şi au terminat-o pe slick-uri. Romain Grosjean nu a reuşit însă să promoveze în Q3 şi va pleca de pe locul 11 al grilei de start pentru Lotus, în timp ce Marussia a fost marea surpriză prin locurile 12 şi 13 ocupate de Jules Bianchi şi Max Chilton.Ultimul dintre ei nu se va putea însă bucura prea mult de această performanţă, întrucât a primit o penalizare de cinci poziţii pentru schimbarea cutiei de viteze în timpul ultimei sesiuni de antrenamente şi va pleca de pe locul 18.
Sauber a avut parte de o nouă sesiune dezamăgitoare: Esteban Gutierrez a terminat pe 14, însă a suferit un accident în ultimele minute din Q2 şi va pleca ultimul din cauza penalizării de 10 poziţii primite după cursă din Austria. Între timp, Adrian Sutil nu a participat în Q2 după un accident suferit în finalul Q1, dar va pleca de pe 14, din spatele lui Pastor Maldonado de la Lotus.
Q1: Piloţii Williams şi Ferrari, eliminaţi după uscarea circuitului
Prima parte a calificărilor a început pe un circuit parţial umed, astfel că piloţii au optat pentru pneuri intermediare, însă în ultimele trei minute pista a început să se usuce, ceea ce a determinat trecerea la cauciucurile slick.
Această strategie a venit însă exact în momentul în care ploaia a început să se intensifice şi, aşa cum se întâmplă în astfel de situaţii, unii piloţi au fost prinşi pe picior greşit, în special după ce Adrian Sutil a ieşit în decor şi a generat apariţia steagurilor galbene, elemente care au împiedicat îmbunatăţirea timpilor.
Din cauza acestor circumstanţe, primii sub linie au fost piloţii echipei Williams, Valtteri Bottas şi Felipe Massa, care, prin prisma penalizărilor suferite de Chilton si Guttierez, vor lua startul de pe locurile 15 şi, respectiv, 16. Nici cei de la Ferrari nu au reuşit să promoveze, iar Fernando Alonso şi Kimi Raikkonen ocupă doar poziţiile 17 şi, respectiv, 19.
Niciunul dintre piloţii Caterham nu a respectat regula 107%, însă este foarte probabil ca Marcus Ericsson şi Kamui Kobayashi să primească acordul comisarilor de a lua startul în cursă, prin prisma condiţiilor meteo schimbătoare. Marele Premiu al Marii Britanii va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.
Marea Britanie - Rezultate calificări:
1.Nico Rosberg Mercedes 1m35.766s 2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.386s +1.620s 3. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m38.200s +2.434s 4. Nico Hulkenberg Force India 1m38.329s +2.563s 5. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m38.417s +2.651s 6. Lewis Hamilton Mercedes 1m39.232s +3.466s 7. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m40.457s +4.691s 8. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m40.606s +4.840s 9. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m40.707s +4.941s 10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m40.855s +5.089s Q2 cut-off time: 1m38.166s Gap ** 11. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m38.496s +3.626s 12. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m38.709s +3.839s 13. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m39.800s +4.930s 14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m40.912s +6.042s 15. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m44.018s +9.148s 16. Adrian Sutil Sauber-Ferrari no time Q1 cut-off time: 1m45.086s Gap * 17. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m45.318s +4.938s 18. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m45.695s +5.315s 19. Fernando Alonso Ferrari 1m45.935s +5.555s 20. Kimi Raikkonen Ferrari 1m46.684s +6.304s 21. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m49.421s +9.041s 22. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m49.625s +9.245s
Marele Premiu al Marii Britanii la TV
Marele Premiu al Marii Britanii va avea loc la orele obişnuite pentru o cursă desfăşurată în Europa:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 4 iulie | 12:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 4 iulie | 16:00 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 5 iulie | 12:00 | - |
Calificari | sambata, 5 iulie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Cursa | duminica, 6 iulie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Hamilton pierde titlul pe mana lui, cum spunea cineva mai demult pe aici. Dar maine cred ca Hamilton isi ia revansa si trece de Rosberg, apoi va pune cateva secunde, cat sa stea linistit pana la sfarsitul cursei. Numai sa-l tina masina, sa nu cedeze iarasi ceva...
Cat de oportunist acest Rosberg. Daca nu venea Mercedes in F1, probabil astazi nu mai era in competitie. Omul potrivit la locul potrivit. Nu cel mai bun, nu stralucitor, nu genial, doar potrivit. Ca sa castigi un titlu mondial e suficient. Ca sa intri in istorie ai nevoie de mai mult. Insa ar fi o ipocrizie prea mare ca Rosberg sa viseze la un loc langa legenda Senna, Schumacher, Prost etc.
Rosberg nu e lent deloc, poate ma insel insa il vad cam la nivelul lui Vettel! Ce este cert insa este ca e putin mai lent decat hamilton. Insa Hamilton e un gagauta se pare... inca nu pare dezmeticit si nu realizeaza ce i se intampla... ca sa mai aiba o sansa la titlu va trebui ca in jumatatea de an care urmeaza sa viseze si noaptea curse... sa lase plimbarile prin venetia cu Nicole...cat desprre cursa de maine slabe sperante sa o castige... ori ii cedeaza masina, ori ajunge pe doi unde se va plafona iarasi si isi va intreba inginerul ce optiuni are... parca vad ca nu va incerca o strategie alternativa, va repeta in oglinda ce face rosberg dezavantajat de intrarea a doua la boxe... singura sansa e sa il rupa pe rosberg, sa il macine pana il depaseste pe circuit... insa asta era valabil in epoca pneurilor bridgestone, acum inginerul ii va repeta sa nu il atace pe rosberg ca isi va termina pneurile si asa va termina in spatele acestuia
PS Am omis ceva, daca maine va ploua sau macar va fi ca astazi Hamilton are poate singura sa sansa sa castige
Rosberg e mai rapid, are un Mercedes, dar mai rapid decat Hamilton nu este. Ai dreptate, cu atatea limitari impuse de regulament, britanicului ii va fi greu maine. Si conditiile meteo vor influenta rezultatul final. Insa pe Silverstone e deja o chestie de "abilitatea de a pilota" unde Hamilton e superior, cel putin lui Rosberg. E o cursa destul de importanta. La fel va fi si cea din Germania.
Eu totusi astept si ghinioanele lui Rosberg, poate in situatia asta se aseamana cu Vettel.
Ce diferente de timpi!
Cred ca ploaia este pentru a doua oara cand apare in calificari si vetel e sus. De ce oare?
Magnificii, extraordinarrii piloti pe unde sunt, nu-i vad in oglinzi?
Anul acesta magnificii, chilotii de pr., nu se vor atinge de cupe.
Am zis...
sper sa ne mai auzim si sa comentam mult mai pertinet si la subiec nu sa batem campii doar de dragul postarii
Ferrari a dat lectie de pilotaj celor de la Caterham :)))))
pai se comenteaza despre Mercedes pt ca ei se bat in frunte... in rest... Alonso e mai rapid evident decat Raikkonen (noi admiratorii lui inca speram ca nu e adaptat la masina desi pe site-urile de specialitate din afara cei cu experienta si cunostinte mai mari ca noi considera ca pur si simplu Alonso e mai rapid). Ricciardo e mai rapid ca Vettel iar Williams chair si prin anii 90 cand dominau F1 aveau timpi de pit si strategii mai proaste decat de ex McLaren... insa dominau prin performanta... deci ce s-a intamplat azi cu ei si lipsa de reactie la strategia Mercedes din cursa trecuta sunt deja-vu... McLaren e in pom ca si anul trecut... iar ceilati sunt restul...