Rosberg îl învinge pe Hamilton în lupta pentru pole position în Bahrain!

de Daniel Popescu
Sambata, 05.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg a stabilit cel mai bun timp în calificările din Bahrain şi va pleca de pe prima poziţie a grilei de start din faţa coechipierului său de la Mercedes, Lewis Hamilton. Daniel Ricciardo a plasat monopostul Red Bull pe locul trei, dar va fi doar al 13-lea pe grila din cauza unei penalizări.

Esential 0.279 secunde a fost diferenta dintre Nico Rosberg si Lewis Hamilton in calificari
0.866 secunde i-a despartit pe Nico Rosberg si Daniel Ricciardo in ultima parte a calificarilor
Mercedes şi-a învins concurenţa fără drept de apel în cadrul calificărilor pentru Marele Premiu al Bahrainului şi a monopolizat prima linie a grilei de start. Singurul semn de întrebare a planat asupra pilotului "argintiu" care va pleca din pole position, iar Nico Rosberg a reuşit să-l învingă pe coechipierul său Lewis Hamilton.

Cronometrat cu 1:33.185, germanul l-a învins pentru prima oară pe britanic într-o sesiune de calificări, fiind cu aproape trei zecimi de secundă mai rapid.

Daniel Riccardo continuă parcursul bun din acest debut de sezon cu un loc trei în calificări, însă pilotul echipei Red Bull Racing va pleca doar de pe poziţia a 13-a ca urmare a unei penalizări de 10 poziţii primită pentru incidentul de la boxe din Marele Premiu al Malaysiei.

Williams a demonstrat că deţine un monopost competitiv pe circuit uscat şi a obţinut locurile patru şi opt prin Valtteri Bottas şi Felipe Massa, iar între cei doi s-au intercalat Sergio Perez (Force India), Kimi Raikkonen (Ferrari) şi Jenson Button (McLaren). În ciuda problemelor de adaptare la noul monopost, Raikkonen a reuşit să-l învingă pe coechipierul său Fernando Alonso, care a fost cel mai lent în Q3 şi va pleca din spatele lui Kevin Magnussen (McLaren). 

Probleme la cutia de viteze pentru Vettel în Q2

Pur şi simplu mi-a mers bine în acest weekend, mi-am găsit ritmul, am făcut progrese şi am trecut peste unele probleme.

Nico Rosberg
Pilot Mercedes
Sebastian Vettel a înregistrat probleme cu trecerea în treptele inferioare ale cutiei de viteze şi nu a reuşit să stabilească un timp suficient de bun pentru a obţine accesul în Q3.

Clasat doar pe locul 11, pilotul echipei Red Bull Racing va pleca de pe 10 ca urmare a penalizării lui Ricciardo, din faţa lui Nico Hulkenberg (Force India) şi a cuplului de la Toro Rosso format din Daniil Kvyat şi Jean-Eric Vergne.

În spatele lor s-a poziţionat Esteban Gutierrez (Sauber), în timp ce Romain Grosjean a fost cel mai lent în această secvenţă.

Maldonado şi Sutil, eliminaţi în Q1

Nu sunt dezamăgit, îl felicit pe Rosberg, care a făcut o treabă grozavă pe tot parcursul weekendului. Şi-a îmbunătăţit prestaţia şi a crescut ritmul.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Pastor Maldonado a ratat calificarea în Q2 pentru numai 0.009 secunde în favoarea coechipierului său de la Lotus, Romain Grosjean, şi va fi urmat pe grila de start de Adrian Sutil.

Germanul a fost afectat semnificativ în acest sezon de masa corporală prea mare care face ca monopostul Sauber să fie cu circa 20 de kilograme mai mare decât masa minimă permisă. În plus, germanul va fi investigat de comisari pentru o presupusă blocare a lui Grosjean în această parte a calificărilor, chiar dacă francezul a promovat în Q2.

Update: Sutil a fost retrgodat cu cinci poziţii pentru blocarea lui Grosjean şi va pleca de pe ultima poziţie a grilei de start. 

Ca de obicei, Caterham şi Marussia ocupă ultimele două linii ale grilei de start, cu Kamui Kobayashi (Caterham) pe locul 19 în faţa lui Jules Bianchi (Marussia), Marcus Ericsson (Caterham) şi Max Chilton (Marussia).

Marele Premiu al statului Bahrain va avea loc duminică cu începere de la ora 18:00, ora României.

Bahrain - Rezultate calificări:

 1. Nico Rosberg          Mercedes             1m33.185s
 2. Lewis Hamilton        Mercedes             1m33.464s  +0.279s
 3. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault     1m34.051s  +0.866s
 4. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes    1m34.247s  +1.062s
 5. Sergio Perez          Force India-Mercedes 1m34.346s  +1.161s
 6. Kimi Raikkonen        Ferrari              1m34.368s  +1.183s
 7. Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m34.387s  +1.202s
 8. Felipe Massa          Williams-Mercedes    1m34.511s  +1.326s
 9. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes     1m34.712s  +1.527s
10. 
Fernando Alonso Ferrari 1m34.992s +1.807s Q2 cut-off time: 1m34.925s Gap ** 11. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m34.985s +1.277s 12. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m35.116s +1.408s 13. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m35.145s +1.437s 14. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m35.286s +1.578s 15. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m35.891s +2.183s 16. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m35.908s +2.200s Q1 cut-off time: 1m36.654s Gap * 17. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m36.663s +1.789s 18. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m36.840s +1.966s 19. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m37.085s +2.211s 20. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m37.310s +2.436s 21. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m37.875s +3.001s 22. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m37.913s +3.039s

Marele Premiu al Bahrainului la TV

Bahrain este pe acelaşi fus orar cu România, astfel că sesiunea de calificări şi cursa vor avea loc la începutul serii. 

Începând din acest sezon, drepturile TV ale Formulei 1 pentru România au fost preluate de Dolce Sport, însă calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL şi M1.

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV
Antrenamente 1 vineri, 4 aprilie 14:00 -
Antrenamente 2 vineri, 4 aprilie 18:00 -
Antrenamente 3 sambata, 5 aprilie 15:00 -
Calificari sambata, 5 aprilie 18:00 Dolce Sport, RTL, M1
Cursa duminica, 6 aprilie 18:00 Dolce Sport, RTL, M1

▶ Formula 1 la TV, pe internet şi pe tablete în 2014: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Comentarii (38)

  • Kimi in fata lui Alonso. In sfarsit. Sa vedem ce o sa faca in cursa. Pacat de Ricciardo. A fost destul de pedepsit cursa trecuta ca sa mai primeasca si 10 pozitii penalizare pentru cursa de maine.
    28 9
  • marian06
    Unde pot vedea cursa pe net (din afara tarii)?

    Mersi

    Bv Nico
    5 0
  • se pare ca bietul massa tot numarul doi va fi si la wiliams
    15 4
  • salut daca nu aveti dolce sa va uitati la formula 1, puteti sa vedeti pe http://www.vipboxeu.co/motorsports/95559/1/skysports-f1-:-skyf1--live-stream-online.html este sky sport f1! si se vede destul de bine!
    14 0
  • AndreiF1
    Interesante calificari mai ales pentru ca mi-am dat seama cat de tampiti sunt astia de la Ferrari. De ce spun asta, simplu: au avut 12 minute, in loc sa iasa si sa vada cum sta treaba, eu au stat in garaj. Adica numai fraierii ies sa faca ture sa ocupe primele locuri, nu "geniile" de la Ferrari stau si se uita la ceilalti care sunt in fata, lor le place sa plece numai de pe locurile 6-22. Anul trecut a fost evident ca Ferrari nu are oameni capabili sa gandeasca si ca echipa nu are nici o sansa sa castige vreun titlul in acesti ani. Ei se ocupa cu sondaje de pe site-ul lor, ii intereseaza ce fac altii, dau declaratii despre cat de agresiv este programul lor de dezvoltare, sunt ocupat cu poze si cu interviuri in care spun ca se pregatesc pentru nu se stie ce, dar in realitate, echipa nu exista pe pista. Sefii Fiat sunt ocupat cu fuziunea si probabil de Formula 1 se ocupa doar Di Monte, care nu mai are de mult idei bune. Si care nu are nici curaj sa faca ce ar trebui sa fac un CEO capabil. In schimb cei de la Mercedes au investit masiv, deh vor rezultate. Pacat. era interesant sa fie macar 2-3 echipe in lupta pentru titlu, in acest moment este doar o singura echipa intr-o astfel de pozitie, bravo lor. Sa vedem cum vor evolua treburile pe vreo 5-6 curse, dar nu cred ca Ferrari vor lupta pentru vreun titlu, decat daca conteaza cel la prostie si la impresie artistica.
    34 9
  • @AndreiF1 Cei de la Ferrari au vrut sa pastreze un set de soft-uri noi, de asta au iesit o singura data in Q3. S-ar putea sa fie o decizie buna in economia cursei. Vom vedea.
    14 5
  • bisturiu
    bai fratiuer, Kimi asta a mers cu vreo 7 zecimi peste "maximum"

    Si Rosberg ... omul pe care il batea Schumacher la patrujda ani cand isi aducea aminte cum se piloteaza (rar); iar acum e in fata lui Hamilton ... Pilot ca Schumacher nu o sa mai vada F1 neam de acum inainte - garantat.
    32 20
  • mirel_f1
    Nepoate cred ca te inseli cu decizia luata de Ferrari doar cu un singur tur in q3 locurile 6 si respectiv 10 nu sunt deloc bune in sensul in care cei de la Mercedes pleaca dide pe 1 si 2 si au si un ritm de cursa incredibil,dupa parerea mea doar o problema technica in cursa ar priva piloti Mercedes de de locurile ocupate in calificari....
    1 0
  • Alonso a spus ca a suferit ceva pierdere de putere in turul de calificare si de asta a terminat pe 10.
    14 4
  • pablo256r
    Nepoate
    Alonso a avut "pierderi de putere" in calificari. Bucuria "prostului" ... Kimi e in fata lui Alo. Problema e ca in fata lui Kimi sint alttii 5 si de primul loc e la peste o secunda! Mare bucurie!
    Am inteles ca Montezemolo e in Bahrain. Poate dupa cursa pleaca 'al cu ochelari de la echipa!
    0 0
  • pablo256r
    marian06
    incearca linkul urmator: http://www.usagoals.tv/
    mergi pe F1 dar aici poti vedea si alte transmisiuni sportive
    0 0
  • pablo256r
    Nepoate
    S-a schimbat regulamentul de cand te-ai uitat tu ultima data la F1 (probabil anul trecut). In sezonul actual cei care ajung in Q3 vor porni in cursa cu pneurile cu care au obtinut cel mai bun timp in Q2 iar in Q3 primesc un set nou de pneuri soft cu care pot merge in calificari si care trebui sa-l inapoieze dupa calificari.
    Deci nu are nici un sens sa faci economie de pneuri in Q3!
    1 0
  • GrosJan
    pierdere de putere ... da..., asta e ca aia a lu Kimi ca a incurcat butoane. Di ce am vazut eu Kimi a blocat roata pe virajul ala strans de stanga; clar l-a costat timp, ar fi fost ceva mai in fata fara asta. Inca nu s-a acomodat la franele alea kkmak. Daca intrebi orice pilot, pentru a fi rapid, cel mai mult conteaza cum franezi
    11 13
  • taniar
    http://cricfree.tv/sky-sports-f1-live-stream.php
    Este disponibil postul SKY SPORTS F1, 24/24
    Eu aseara spe exemplu, am vazut cursa din Bahrein, 2006 (care arata incomparabil mai bine, din toate punctele de vedere) - in rest tot felul de analize, interviuri...etc.
    Eu, poate m-as gandi sa ma abonez la SKY daca ar fi si in RO
    1 0
  • @GrosJan E important cum franezi, dar acum conteaza foarte mult si cum iesi din curba, pentru ca e posibil sa rupi aderenta acum cu noile motoare. Dar Kimi se vede ca se chinuie cu monopostul. Face extrem de multe corecturi de traiectorie.
    13 0
  • pentru a fi rapid dupa ce franezi conteaza cat de repede accelerezi,asta daca ti da voie set-up'ul,macaronarii au probleme cu iesirea din viraje,nici nu se pune problema sa obtina un beneficiu din asta ,
    4 5
  • Sergiu
    Timpul lui Alonso afectat de pierdere de putere pe liniile drepte in Q3, atfel era undeva in linia a doua.
    1 0
  • Vettel surclasat iarasi....si de ce maniera.
    4 0
  • @Marian06 Intri pe dolcetv.ro, si iti faci cont. Poti urmari cursa si in HD. Numai ca baietii aia care chipurile comenteaza cursa, lasa mult de dorit. Sunt mai slabi decat cei de la Digi si TVR.

    Alonso la Bahrain mereu a fost in fata lui Raikkonen, cu siguranta a patit ceva in ultimul tur. Inainte de ultimul tur, facuse un tur la 2,5 sec. Probabil defectiune tehnica sau a gresit. Raikkonen si Alonso forteaza foarte mult, iar greselile sunt inevitabile. Raikkonen nu a gresit pe perioada de franare, ci a fortat. Nu cred ca acolo a pierdut timp, asta e potentialul monopostului Ferrari. Poate Alonso ar fi reusit sa-l bata pe Bottas, dar nu cred. Ramane de vazut daca in regim de cursa Ferrari va reusi sa recupereze ceva si sa ajunga pe podium. Cu toate ca nu cred in asa ceva. Ma intreb ce mai trebuie sa faca Domenicali ca sa fie concediat? Nu e suficient? Ar merita concediat chiar in momentul asta, fara sa mai astepte altceva... E clar ca omul a gresit din nou si nu e in stare sa pregateasca echipa.
    21 0
  • GrosJan
    mult mai multe corectii (nu de traectorie ci pur si simplu pentru a pastra traectoria si viteza cu un monopost prea supravirator faci corectii) face Alonso (si cand facea asta era in fata lui Kimi, azi nu am vazut onboard cu el). La Kimi cu franele e problema. Da,acum conteaza si cum iesi din viraj, mereu a contat, mai conteaza si aia si ailalta, dar nu schimba cu nimic si ramane adevarat ce am zis: cum franezi conteaza cel mai mult.
    Revenind la corectiile lui Alonso, am vazut de curand onboard la Montreal. Pare incredibil, dar exact in acelasi loc, aceeasi corectie din partea lui Alonso (o sa caut candva si o sa pun cele doua video de pe youtube) cu masina de anul trecut si cea de anul asta. Deci comportamentul ala pare a fi indus de Alonso. Deci mai conteaza si cum gestionezi balansul masinii, setare, stil. In definitiv, dincolo de orice discutii despre stiluri, conteaza timpul. Si Berger spunea ca pare gresit ce face Alonso dar daca e rapid nimeni nu are ce sa-i reproseze; si poti sa te uiti si sa-ti formezi o opinie stiind in mare despre ce e vorba, dar numai pilotul stie ce / cum face acolo
    13 0
  • GrosJan
    *Melbourne (nu Montreal)
    1 0
  • @marian06
    poti incerca pe:
    http://www.stream2watch.me/live-tv/sky-sports-f1-live-stream

    calitatea nu este tocmai buna dar in lipsa de altceva, macar este transmisia de la sky sports f1
    4 0
  • GrosJan
    @osJan
    iesirea depinde de intrare, Iar intrarea depinde de franare. Bine, poate fi si doar iesirea o problema avand o totusi intrare buna, dar nu-i cazul aici, eu l-am auzit plangandu-se pe Kimi de frane, am si vazut probleme la franare la el; de iesire inca nu s-a plans nimeni sau mi-a scapat mie
    4 0
  • e clar motorul de la mert face toti banii...
    ar fi groaznic sa fie asa pana in 2010...cred ca ferrari..se lasa....doamne fer`
    ....pt mancatorii de kk ...sper ca nu o sa apara altii care sa zica acu ca RBR il saboteaza pe VET ...sigur i.a facut ceva la cutie...:))
    ...
    1 0
  • credca era mai corect sa depuncteze echipa si pilotul nu....in caul lui ricciardo vorbesc...unele penaliari sunt aberante....si e gresit sa plateasca cine nu a gresit....mai ales ca baiatul asta are o determinare ce ne aminteste de debutul lui VET la RBR
    daca o sa fie cel putin la fel de bun ca Vettel ma tem ca ferrari o sa il ia pe ricciardo si nu pe VET....mai ales ca are 2 mosnegi in curte:))
    ...
    1 1
  • Daca trece de Raikkonen la start, Mclaren termina in fata celor de la Ferrari.

    We are building an empire...
    11 34
  • http://www.live-stream.tv/online/fernsehen/rtl.html#tab2-tab

    e in germana, e RTL
    0 0
  • cabrat
    mirciulicA ai citit cea zis Baton , sau tu citesti numai cea ce doresti.... sa stii Imperiul se construieste prin munca, nu prin bla.bla,bla......
    1 0
  • razvanis
    A reusit Brawn iarasi o capodopera, si s-a nimerit sa reuseasca si Mercedes un supermotor anul asta ... buna treaba
    10 2
  • @Mircea :)))))) Calmeaza-te ca nu e chiar asa.

    Dupa start o sa-l vezi pe Alonso in fata lui Button :D Si Massa o sa treaca de Button.
    11 6
  • pablo256r
    Pe pagina principala a sitului apar 30 de comentarii. La subiect apar doar 19. Restul?
    Antena 3? Varanul? Cine le cenzureaza si de ce?
    2 0
  • buzdugan
    anii trecuti ziceati ca e Alonso supererou ca se claseaza in fata lui Massa, pe 4, cu o masina "proastaaaaaa"

    uite ca si Bottas poate sa faca asta ....
    6 6
  • singura necunoscuta de maine e locul 3 in rest plictiseala totala, abia astept a 2 etapa de motogp, macar acolo si-a revenit rossi :)
    0 0
  • Cu parere de rau dar foarte slaba prestatie a comentatorilor Dolce, putine informatii, dialog la trecerea timpului.
    12 0
  • @GrosJan , ai dreptate in linii mari , asa e , iesirea din viraj tine cont de intrare , implicit de franare , pana acum Kimi nu s-a a comodat cu franele , de multe ori la iesire face corectie , daca ne uitam la toti , treptele 2,3 nici unul nu sare de 11k de turatii , tocmai datorita faptului ca 1,6 turbo are un cuplu forte mare si exista riscul sa rupa aderenta sau sa te rotesti , din treapta 4-a in sus mai vezi turatii de 13-14k . Cei de la Ferrari din pacate fata de sesiuniile de iarna regreseaza cu upgrade-uri cu tot , au latrat degeaba , faptic nu fac nimic , au 2 piloti de top care in loc sa se lupte cu altii ei se lupta cu masina . Anul trecut in a doua perioada Vettel a castigat detasat pentru ca RedBull avea cea mai buna masina la iesirea din viraje , a fost analizata atunci cusa de la Singapore , 2 viraje , inclusiv cu sunetul motoarelor pentru ca nimeni nu a fost in stare sa stea aproape de el , nu e normal sa dai 2 sec pe tur la toata lumea .... de acolo si speculatiile cu inchiderea a 2 cilindri la intrarea in anumite viraje , cert este ca am urmarit si eu documentariul facut pe cursa si chir suna altfel motorul de pe RedBull fata de restul motoarelor .

    Referitor la acest sezon Mercedes pe undeva chiar merita sa fie in top , dpdv al curselor ne intoarcem cu ceva timp in urma in epoca Schumacher /Ferrari unde indiferent de pe ce loc se pleca in grila locul 1 era sigur un Ferrari , sper ca acei ingineri de la restul echipelor sa la se declaratiile si conferintele de presa unde se scuza si chiar sa faca ceva productiv .( ma refer in special la cei de la Ferrari , care sunt asi in scuze )
    9 1
  • florin
    pentru ham in cursa de azi va fi totul s-au nimic.Nu va sta in spatele lui rosberg chiar daca va risca sa abandoneze. Dar am incredere in rosberg....... dar vreau sa castige ham
    4 2
  • florin
    mirciulica tu la fiecare cursa spui ca DACA SI CU PARCA...... mclaren este gata de cant si-a luat mercedes sacosa si a plecat, le-a ramas motorul mercedes care si acela este second h pt ca prima data face ham si rosberg o cursa cu el :))))))))) mda.... cred ce te-am lamurit.
    4 0
  • Jolerto
    The empire is being built as we speak, unfortunately it's in your neighbours garage. They took away your prize driver, your genious engineers and now they are going to take your precious engines.
    Ei Mirciulica, the empire strikes back, as they say... :))
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru