Germanul susţine că aceasta este şi explicaţia pentru care nu a reuşit să ţină pasul cu rivalii de la Ferrari, care au ocupat locurile doi şi trei prin Kimi Raikkonen şi Sebastian Vettel.
"A trebuit să revin la un motor care a făcut şase curse şi cu fiecare kilometru parcurs pierzi din putere, mai ales la Monza, care este un circuit de putere pentru motor. Este extrem de dezamăgitor că s-a întâmplat exact aici, este un mare compromis şi acesta este motivul pentru care sunt al patrulea.
Cursa va fi dificilă, pentru că (n.r - din cauza motorului) sunt mai lent şi în ritm de cursă. Nu este ideal şi va fi greu să trec de Ferrari", a declarat el.Rosberg a utilizat în antrenamentele de la Monza abia al treilea motor, astfel că teoretic folosirea unui al patrulea în calificări nu ar fi atras o penalizare pe grila de start. Acest lucru nu a fost însă posibil din cauza faptului că Mercedes nu avea la dispoziţie un motor nou, similar cu cel din antrenamente. Până acum, echipa germană a realizat doar două exemplare din unitatea de propulsie îmbunătăţită, care au fost finalizate abia joi seara.
Niki Lauda: "Rosberg nu s-a adaptat monopostului"
Cu toate acestea, Niki Lauda, preşedintele Mercedes, care a vizitat România cu numai două zile în urmă, a negat că motorul a avut o influenţă directă asupra performanţelor lui Rosberg. În schimb, triplul campion mondial afirmă că Rosberg nu a reuşit să se adapteze monopostului în mod corespunzător."Rosberg nu a avut mai puţină putere, a avut probleme de manevrare. S-a plâns că monopostul este subvirator. Nu a putut să facă monopostul să se comporte corespunzător pentru stilul său de pilotaj şi asta a înseamnat o diferenţă uriaşă. Pentru mine şi pentru toată lumea surpriza a fost performanţa Ferrari. Au obţinut o viteză de top bună, iar îmbunatăţirile la motor au fost suficiente. Este impresionant ce au făcut cu motorul de la început până aici", a precizat el.
Via Motorsport
In mod normal, daca motorul nou al lui Rosberg a cedat nu ar fi fost logic sa revina ambii piloti la motoare vechi ca sa fie in siguranta? Mai ales ca aceea era o defectiune misterioasa. Sa nu uitam si ca Mercedes a jurat permanent pe conditii total egale pentru cei doi piloti, dar faptic nu prea.
Sa vedem maine ce se intampla.