Felipe Massa a plecat cu dreptul din pole position, însă Nico Rosberg şi-a arătat intenţiile încă de la start, când l-a depăşit temporar pe Valtteri Bottas în lupta pentru locul doi înainte ca finlandezul să revină.
Totuşi, prima serie de intrări la boxe dintre cele două adoptate de toate echipele s-a dovedit decisivă în stabilirea rezultatelor finale, întrucât ambii piloţi Williams au suferit pierderi importante în duelurile cu Mercedes. Rosberg a preluat virtual conducerea în spatele unui Sergio Perez aflat pe o strategie diferită, în timp ce Bottas a rămas pe locul doi ca urmare a unui pitstop deficitar pentru Massa.
Brazilianul a căzut până pe locul patru, în spatele unui Lewis Hamilton care a avut parte de unul dintre cele mai spectaculoase starturi ale sezonului. Plecat doar de pe locul nouă, pilotul Mercedes a progresat până pe locul cinci după primele viraje, pentru ca în virajul opt să treacă şi de Fernando Alonso pentru a urca pe locul patru. Hamilton a reuşit apoi să treacă de Bottas după al doilea pitstop şi s-a instalat confortabil pe locul doi, la numai una-două secunde în spatele lui Rosberg.
Britanicul a încercat să se apropie decisiv de coechipierul său în finalul cursei, însă Rosberg a trecut primul linia de sosire în ciuda faptului că a frânat târziu într-un viraj, şi şi-a consolidat astfel prima poziţie în clasamentul general. Astfel, Williams s-a mulţumit doar cu ultimul loc pe podium prin Bottas şi un loc patru prin Massa.
Alonso, cel mai bun pilot fără motor Mercedes
Aşa cum s-a întâmplat frecvent în ultimele curse, Fernando Alonso s-a evidenţiat ca cel mai bun pilot care nu utilizează motoare Mercedes. Plecat de pe locul cinci al grilei de start, pilotul Scuderiei Ferrari a pierdut un loc la start în favoarea lui Hamilton, însă ulterior şi-a păstrat poziţia pe tot parcursul cursei.
Spaniolul a ocupat temporar chiar şi prima poziţie la începutul celei de-a doua serii de opriri la boxe, însă acest lucru reprezintă o palidă consolare pentru dublul campion mondial, care a trecut linia de sosire pe locul cinci.
Perez, clasare solidă în puncte datorită strategiei
Sergio Perez a fost unul dintre puţinii piloţi care a început cursa cu pneuri soft şi singurul care a obţinut beneficii majore de pe urma acestei strategii. Plecat doar de pe locul 16 şi ca urmare a unei penalizării de cinci poziţii, pilotul echipei Force India a ajuns în postura de lider după ce piloţii din frunte au efectuat primul pitstop, însă ulterior a fost depăşit pe parcursul unui singur tur de Rosberg, Bottas şi Hamilton.Mexicanul l-a depăşit coechipierul său Nico Hulkenberg pentru locul şapte după efectuarea primului schimb de pneuri, pentru ca în final să revină pe aceeaşi poziţie după al doilea pitstop. Perez l-a depăşit apoi pe Kevin Magnussen cu cinci tururi înainte de final pentru a termina cursa pe locul şase, în faţa pilotului McLaren.
Cursa dezastruoasă pentru Red Bull Racing
Aflaţi în faţa propriilor suporteri, cei de la Red Bull Racing au avut parte de o duminică modestă, în ciuda locului cinci ocupat de Daniel Ricciardo în calificări. Australianul a ratat startul şi a coborât până pe locul 10, iar ulterior nu a reuşit să recupereze teren nici măcar în urma celor două serii de opriri la boxe. Totuşi, el s-a consolat cu locul opt, obţinut după ce l-a depăşit pe Hulkenberg în ultimul tur, în timp ce Kimi Raikkonen a obţinut ultimul punct la capătul unei curse în care a continuat parcursul modest din prima jumătate a acestui sezon.Coechipierul său Sebastian Vettel a avut parte de o cursă şi mai modestă: plecat de pe 12, germanul a avut temporar o defecţiune la sistemul electronic în primul tur care l-a retrogradat până pe ultimul loc. După producerea unui acroşaj din spate cu Esteban Gutierrez care urma să fie investigat de comisari, cvadruplul campion mondial a fost chemat la boxe şi a retras monopostul în garaj.
Jenson Button a ocupat locul 11 pentru McLaren, iar Adrian Sutil s-a infiltrat pe locul 13 între cei doi piloţi ai echipei Lotus, Pastor Maldonado şi Romain Grosjean. Jules Bianchi (Marussia) a câştigat lupta echipelor mici prin locul 15 obţinut în faţa lui Kamui Kobayashi (Caterham), Max Chilton (Marussia) şi Marcus Ericsson (Caterham), în timp ce Esteban Gutierrez a fost doar al 19-lea.Pe lângă Vettel, au mai abandonat şi cei doi piloţi ai Scuderiei Toro Rosso, Jean-Eric Vergne şi Daniil Kvyat. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Sergio Perez, care a fost cronometrat cu 1:12.142 în turul 59.
Austria - Rezultate Cursă:
1. Nico Rosberg Mercedes 1h:27m54.967 2. Lewis Hamilton Mercedes +1.932s 3.Valtteri Bottas Williams-Mercedes +8.172s 4. Felipe Massa Williams-Mercedes +17.358s 5. Fernando Alonso Ferrari +18.553s 6. Sergio Perez Force India-Mercedes +28.546s 7. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +32.031s 8. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +43.522s 9. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +44.137s 10. Kimi Raikkonen Ferrari +47.777s 11. Jenson Button McLaren-Mercedes +50.966s 12. Pastor Maldonado Lotus-Renault -1 lap 13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari -1 lap 14. Romain Grosjean Lotus-Renault -1 lap 15. Jules Bianchi Marussia-Ferrari -2 laps 16. Kamui Kobayashi Caterham-Renault -2 laps 17. Max Chilton Marussia-Ferrari -2 laps 18. Marcus Ericsson Caterham-Renault -2 laps 19. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari -2 laps Retirements Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 59 laps Sebastian Vettel Red Bull-Renault 34 laps Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 24 laps
Drivers' championship Constructors' championship 1. Nico Rosberg 165 1. Mercedes 301 2. Lewis Hamilton 136 2. Red Bull/Renault 143 3. Daniel Ricciardo 83 3. Ferrari 98 4. Fernando Alonso 79 4. Force India/Mercedes 87 5. Sebastian Vettel 60 5. Williams/Mercedes 85 6. Nico Hulkenberg 59 6. McLaren/Mercedes 72 7. Valtteri Bottas 55 7. Toro Rosso/Renault 12 8. Jenson Button 43 8. Lotus/Renault 8 9. Felipe Massa 30 9. Marussia/Ferrari 2 10. Kevin Magnussen 29 10. Sauber/Ferrari 0 11. Sergio Perez 28 11. Caterham/Renault 0 12. Kimi Raikkonen 19 13. Romain Grosjean 8 14. Jean-Eric Vergne 8 15. Daniil Kvyat 4 16. Jules Bianchi 2
Ham 3.5s
Pit2: Ros 3s
Ham 4s
Mare gresala sa vii la o echipa germana care are un pilot german.
In toate cursele acesti timpi au fost in defavoarea lui Hamilton.
PIT 1: Rosberg 2.6 sec.; Hamilton 3.5 sec.;
PIT 2: Rosberg 3.0 sec.; Hamilton 4.0 sec.
Cat despre "nu-mi place" mai degraba ma lasa rece, il ataca pentru ca prea il saruta multi in posterior desi nu face absolut nimic sa iasa in evidenta! Diferenta dintre el si Alonso ii uriasa si sincer sper ca locul lui sa fie luat de un tanar talentat dispus sa se adapteze masinii! Si mai pe scurt sunt Troll pentru ca pur si simplu prea multi il idolatrizeaza pentru nimic!
...io nu cred ca ham e sabotat...daca as crede prostia asta nu m.as mai uita la F1....m-as uita la ...oina..e un sport f fain....unu se face ca scapa o mingiuga si altul ii trage cu paru....
Acum e randul lui Rosberg sa aiba parte de mult noroc. Chestia e ca in ziua in care norocul o sa-l paraseasca, Rosberg si-o va fura de la coechipier(Hamilton, daca va mai ramane) mai rau decat si-o fura Vettel. Vettel mai are in el calitati de mare pilot, care poate rabufni din orgoliu, care mai poate gasi o trasa rapida, in timp ce Rosberg are nevoie sa i se ofere totul pe tava(setarile coechipierului, datele etc.)
Ambitia celor de la Mercedes cu Rosberg e una de moment. Poate asta arata si intentiile celor de la Mercedes - sa ramana in joc cat timp au performanta. Cand nu vor mai avea cel mai rapid monopost, Rosberg nu se va evidentia cu nimic. S-a vazut in perioada 2010-2013 cand chiar si Schumacher putea sa-l bata(daca nu facea anumite greseli). Oricum in mare parte Schumacher l-a batut. Sa te bata un pilot de 42 de ani, fie si el Schumacher, eu zic ca e ceva tare trist care trebuie sa-ti dea de gandit. Totusi un pilot slab nu se lasa afectat de asta, caci n-are orgoliu. Si a continuat. Cat despre situatia de la Mercedes, poate fi favorabila lui Hamilton. In Anglia Rosberg n-are nici o sansa la pole sau victorie, daca monopostul lui Hamilton rezista pana la final. Ma astept la o dominatie autoritara a lui Hamilton chiar si asupra propriului coechipier. Campionatul e inca lung, iar cu niste Williamsuri care s-au apropiat, Rosberg poate avea oricand probleme. Iar cu cat cursele se vor scurge, Hamilton va fi tot mai dispus sa riste cu depasiri sau atacuri dincolo de regulament. Ceea ce pe Rosberg nu-l vad facand. Hamilton mai are multe de invatat despre razboiul psihologic. Daca voia sa castige acest razboi, trebuia ca de la inceputul sezonului sa divida garajul in doua parti si sa-l izoleze pe Rosberg.
Probabil ca daca aveam un Safety Car Alonso venea mai aproape de Massa si poate mai avea o sansa sa lupte ptr. un podium mai ales ca daca ati urmarit timpii scosi in partea a doua a cursei era asemanator cu cel al lui Massa si Bota, dar poate mai bine ca nu a fost ( spre disperarea lui Vettel :)....) .
In rest vorba lui Kimi " give me more power pls. .."
Poate ar fi mai bine sa adoptam "strategia" celor de la McLaren care merg deobicei cu o intrare la boxe mai putin fata de restul si asa, copacel, copacel sunt si ei acolo aproape de puncte :) . No offence Mircea-Mc-Laren.
Frumos circuit, asa se vede din fotoliu.
Diferente mari intre piloti, se "auzeau" pe coborari. Se pare ca unii au prea multi copii acasa. Ati anteles ???
1. Mercedes - au motoare, au masina au strategie deci sunt greu de batut. Totusi a fost interesant sa vedem o alta echipa prin preajma lor si se pare ca monopostul are slabiciunile lui. Rosberg a facut o cursa buna cu toata ca in ultima tura a gresit fiind sub presiune. Totusi dupa acest weekend, s-a distantat si mai mult. Hamilton da impresia ca poate doar cat il lasa inginerul de cursa dar nu cred ca este dezavantajat.
2. Williams - arata ca au pachet aerodinamic bun. La piloti Bottas promite iar Massa din pacate confirma ca daca nu este primul este greu sa tina ritmul. De asemenea, trebuie facut ceva la nivel de strategie pentru ca asa au pierdut primele 2 locuri.
3. Ferrari - au imbunatatit dar mai au de lucru, a fost fain sa il vad pe Alonso conducand cursa chiar si pentru cateva tururi. Totusi inca sunt departe. Raikkonen face si el ce poate dar asta nu este suficient.
4. RedBull - parca au inceput sa aiba deodata prea multe probleme tehnice. Cred ca dupa plecarea lui Webber acesta i-a lasat lui Vettel masina lui. Ricciardo a fost in fata coechipierului dar totusi a avut o cursa destul de modesta.
5. McLaren - Magnussen s-a descurcat destul de bine (chiar daca a fost in spatele Force India) iar Button a fost sters.
Sa vedem cum va fi cursa viitoare. Inghetarea motoarelor a transformat f1 in loterie. Si ca la orice loterie sa stii timp de un an castigatorul, nu mai este funny :). O seara buna
DA
Nu stiu de cand te uiti la f1 , dar au fost multe "abandonuri" cu cantec.
Ai mai auzit de un abandon din cauza alternatorului? samd
deocamdata se adevereste ca cine baga cei mai multi bani castiga. din cand in cand mai ciupesc cate un titlu si cei de pe locul 2 sau 3 ca investitie