Lewis Hamilton a profitat din plin de pole position-ul obţinut sâmbătă şi s-a instalat confortabil în fruntea plutonului, în timp ce Nico Rosberg a avut nevoie de o agresivitate sporită în primul viraj pentru a-şi păstra locul doi în faţa lui Sebastian Vettel.
Hamilton a avut ulterior de îndeplinit o simplă formalitate şi a intrat la boxe pentru unicul schimb de pneuri în turul 38 la adăpostul unui avans de circa 8 secunde, pe care l-a consilidat până la final la peste 15 secunde. Deşi a avut la dispoziţie acelaşi monopost Mercedes, Rosberg nu a fost capabil să ţină pasul cu coechipierul său şi a fost mai degrabă preocupat să nu piardă poziţia a două în favoarea lui Vettel.
Pilotul Scuderiei Ferrari s-a menţinut în permanenţă la 1-2 secunde de conaţionalul său, însă nu a reuşit să iniţieze niciun atac şi nici să obţină un avantaj decisiv la unica trecere pe la standuri.
Eroarea lui Hamilton
Cursa se îndrepta astfel spre un final previzibil, însă Max Verstappen a provocat un accident în turul 64 după ce l-a acroşat din spate pe Romain Grosjean şi s-a izbit frontal pe barierele amplasate la ieşirea din primul viraj. Pilotul Scuderiei Toro Rosso a ieşit teafăr din monopost, însă incidentul a determinat intrarea pe circuit a Safety Car-ului.La adăpostul unui avans confortabil de 15 secunde, Hamilton a considerat că are timp să intre la boxe pentru a se echipa cu pneuri super-soft, însă a revenit pe traseu în spatele lui Rosberg şi chiar în lateralul monopostului pilotat de Vettel. Coechipierul său a devenit astfel lider într-un context neaşteptat, în timp ce Hamilton s-a văzut retrogradat pe locul trei.
Britanicul spera să profite de pneurile mai rapide pentru a efectua cele două depăşiri necesare pentru a-şi recăpăta prima poziţie, însă nu a reuşit să iniţieze un atact decisiv la adresa lui Vettel în cele nouă tururi care au mai rămas până la final.
Astfel, în loc să-şi consolideze prima poziţie cu un avans de 27 de puncte, Hamilton mai are în prezent doar 10 puncte în faţa lui Rosberg, care a obţinut a treia victorie consecutivă pe circuitul de la Monaco.Red Bull a învins Ferrari-ul lui Raikkonen
Red Bull Racing a reuşit să termine cu ambele monoposturi în faţa lui Kimi Raikkonen. Daniil Kvyat l-a depăşit pe Daniel Ricciardo la start, iar Raikkonen a reuşit să recupereze o poziţie în faţa australianului la prima serie de intrări la boxe.Liderul celor de la Red Bull Racing a fost însă unul dintre piloţii care au optat pentru o oprire suplimentară pentru un set de pneuri supersoft pe finalul cursei în urma accidentului lui Verstappen, iar în cazul său strategia a funcţionat. Ricciardo l-a depăşit cu emoţii pe Raikkonen, nu înainte ca pneurile spate ale celor două monoposturi să se atingă, iar ulterior echipa l-a informat pe Kvyat să cedeze poziţia a patra pentru a evita o nouă depăşire din partea finlandezului. Totuşi, în ultimul tur, rusul şi-a recapăt poziţia a patra, acesta fiind de altfel şi cel mai bun rezultat din cariera sa.
Button aduce primele puncte pentru McLaren
Force India a obţinut locul şapte prin Sergio Perez, în timp ce McLaren a reuşit în cele din urmă să-şi adjudece primele puncte din acest sezon. Jenson Button a progresat de pe 10 pe 9 la start după ce Nico Hulkenberg s-a acroşat cu Fernando Alonso, iar apoi a ajuns pe locul 8 după ce Verstappen a pierdut timp preţios la unica intrare la boxe şi a ieşit din zona punctelor. La intrarea Safety Car-ului pe circuit, Button a fost unul dintre cei care au intrat la boxe, însă a reuşit să-şi menţină locul 8 până la final.
Coechipierul său a avut însă parte de o nouă cursă frustrantă. După ce a suportat o penalizare de 5 secunde pentru provocarea incidentului cu Hulkenberg, spaniolul a progresat până pe locul 9 înainte de a abandona din cauza unor defecţiuni tehnice la cutia de viteze. Acesta a fost astfel al treilea abandon suferit de dublul campion mondial în cele 5 curse în care a luat startul în acest sezon.
Felipe Nasr şi-a trecut în cont două puncte pentru Sauber, în timp ce locul 10 i-a revenit lui Carlos Sainz Jr, în ciuda faptului că pilotul Scuderiei Toro Rosso a plecat din pitlane după penalizarea suferită la finalul calificărilor.
Hulkenberg (Force India), Grosjean (Lotus) şi Marcus Ericsson (Sauber) au completat un clasament în care Williams a obţinut doar locurile 14 şi 15 prin Valtteri Bottas şi Felipe Massa, reuşind astfel să termine cursa doar în faţa celor doi piloţi Manor. Pe lângă Verstappen şi Alonso, un singur alt pilot s-a mai retras prematur din cursă cu defecţiuni tehnice: Pastor Maldonado de la Lotus.
Monaco - Rezultate Cursa:
Loc | Pilot | Echipa | Tururi | Diferenta |
---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 78 | 1h49m18.420s |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 78 | -8'01.379 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 78 | -7'59.812 |
4 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 78 | -7'53.900 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 78 | -7'52.257 |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 78 | -7'51.519 |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 78 | -7'50.852 |
8 | Jenson Button | McLaren/Honda | 78 | -7'49.802 |
9 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 78 | -7'42.245 |
10 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 78 | -7'40.809 |
11 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 78 | -7'39.633 |
12 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 78 | -7'37.450 |
13 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 78 | -7'34.706 |
14 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 78 | -7'20.076 |
15 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 77 | 1 tur |
16 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 76 | 2 tururi |
17 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 76 | 2 tururi |
- | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 62 | coliziune |
- | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 41 | cutie de viteze |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 5 | frane |
Clasament piloti:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 126 |
2 | Nico Rosberg | 116 |
3 | Sebastian Vettel | 98 |
4 | Kimi Raikkonen | 60 |
5 | Valtteri Bottas | 42 |
6 | Felipe Massa | 39 |
7 | Daniel Ricciardo | 35 |
8 | Daniil Kvyat | 17 |
9 | Felipe Nasr | 16 |
10 | Romain Grosjean | 16 |
11 | Sergio Perez | 11 |
12 | Carlos Sainz | 9 |
13 | Nico Hulkenberg | 6 |
14 | Max Verstappen | 6 |
15 | Marcus Ericsson | 5 |
16 | Jenson Button | 4 |
17 | Fernando Alonso | 0 |
18 | Roberto Merhi | 0 |
19 | Will Stevens | 0 |
20 | Pastor Maldonado | 0 |
Clasament constructori:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 242 |
2 | Ferrari | 158 |
3 | Williams/Mercedes | 81 |
4 | Red Bull/Renault | 52 |
5 | Sauber/Ferrari | 21 |
6 | Force India/Mercedes | 17 |
7 | Lotus/Mercedes | 16 |
8 | Toro Rosso/Renault | 15 |
9 | McLaren/Honda | 4 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
daca Alonso il tinea in spate pe un Hamilton in Mercedes si lua locul 2 ii faceati statuie
Nu asa se procedeaza....
Mi-a placut de Vettel: s-a tinut bine de Nico pana la intrarea SF-ului cand a trebuit sa aiba grija cu Lewis.
Ce se intampla cu Vodkanen? :)))))))))
Auzi la el, obraznicatura, cum se plange ca a fost bushit.... bushit la cap de la vodka poate. Este idolul meu Ricci :)) Bravooo :))))
But where is Kimi???? Wer ist Kimi?????
Au reusit sa piarda maximul de puncte din weekendul asta printr-o strategie mai mult decat imbecila.
2. bucurie indecenta a lui Rosberg
3. statistica va spune ca Rosberg a castigat la Monaco 2015 iar peste ani putini isi vor aminti cum... de fapt crad ca 90 % nici acum nu inteleg
4. Mercedes i-a stricat cursa lui Hamilton... o fi fost cadou pt semnarea contractului?
5. Mercedes si-a incalcat principiile inca o data... l-a chemat la boxe intai pe pilotul de pe locul 2 (desi decizia era justa... pt a-l apara de Vettel... numai ca daca Hamilton era pervers si mergea incet in fata, fara sa se distanteze, era chemat el la boxe pt a-l acoperi pe Vettel iar Rosberg pierdea locul 2)
6. Mercedes si-a incalcat principiile BIS... nu a adoptata o strategie identica pt cei doipiloti
7. Dolce sport a oprit transmisiunea in direct imediat dupa terminarea cursei... PENIBIL... ce audienta se facea acum... sa vedem moaca lui Hamilton la coborarea din masina... la confeinta de presa... sa vedem ranjetul indecent nonrusinat al lui Rsoberg etc.
8. o publicatie spunea ca Madalina Genea a intrat in formula 1... aluzie la afisarea sa impreuna cu hamilton la Cannes... un postac spunea ca de fapt a intrat in F1 cu cracii in sus... va avea de munca diseara sa-l scoata pe hamilton din depresie :)))
Păcat că Mercedes nu-și dorește asta sau poate că azi au greșit, se mai întâmplă.
Pe de altă parte, roata se întoarce. Se pare că Rosberg, pe alocuri, e preferat de echipă în detrimentul lui Hamilton. Din păcate, Rosberg nu e un pilot de top ca să-i pună probleme.
Incep sa cred ce se spune despre negri ...
Am fost in Ungaria in 2009.
Am tricou imprimat cu Lewis Hamilton, si poster pe perete cu el.
Iti raspund eu, Mirciulica: la 2 pozitii in fata McLaren-ului, cu 56pcte mai mult decat primul pilot Mclaren din clasament ;) Ce zici: mergi sa sarbatorim?
Nu e OK ce au facut Ricciardo si Kvyat. Nu este OK nici cum l-a depasit Ricciardo pe Kimi.
Kimi mi-a lasat impresia (ca de obicei) ca nu este motivat sa lupte ...
Ma bucur mult pentru Buton. Si pentru Perez.
Saracul Verstappen, ce teapa si-a luat. Spectaculoasa rau faza aia.
Apropo, n-a observat nimeni că numerele de cursă ale piloților au fost purtate de băieți și nu de fete? Au dispărut fetele de pe grila de start. Cred că a fost audiență mare în Irlanda pentru momentul ăla...
In primul rand pentru ca Hamilton era blocat de Vettel iar Vettel trebuia sa il blocheze pe Hamilton. Asa s-a apropiat si Ricciardo, Raikko nu stiu ce facea, dar i se impleticeste limba in gura incat daca nu stiam ca nu vine beat la curse as fi crezut ca e pilit
de ce nu ai spus si anul trecut ca daca si-ar da interesul Raikkon l-ar pune la punct pe Alonso? Hai sa masuram cu aceeasi masura de fiecare data, inteleg ca fanilor lui Alonso nu le vine bine ca Vettel se descurca prea bine fata de ce sperau ...
Totusi, fara aceasta greseala, cursa era a lui Hamilton, dar... s-au mai pierdut curse asa si n-a murit nimeni, daca era oricine altcineva in locul lui Hamilton, nu era nimeni interesat de eveniment si era doar un incident de cursa. Hamilton simte nevoia sa fie o victima, iar fanii lui trebuie sa fie la fel, doar de aia sunt fanii lui.
Despre restul nu stiu ce-i de spus, Ricciardo a schimbat... de ce n-a facut si Raikkonen? Si Raikkonen a adormit pe final, nu era atent la ce face cel din spatele lui? Parerea mea este ca Raikkonen este concentrat pe botul ala mic pe care-l are acasa si care ii este foarte drag (baiatul lui adica). Cursele nu mai sunt asa de interensate, nu prea mai este interesat sa lupte, shit happens.
Totusi cativa piloti s-au descurcat mai bine decat se asteptau, si ma refer doar la Button care a aduc cateva puncte pentru echipa McLaren, trebuie sa fie o bucurie mare la ei in cort (sau ce este). Vestappen... este la inceput, a avut cateva manevre foarte interesante dar deh, mai are multe de invatat. Daca era Hamilton in locul lui, nu era nici o problema, vina era lui Grosjean pentru acel incident.
In rest, sa vedem Canada acuma, pentru ca ne apropiem de jumatatea sezonului si... cei de la Mercedes nu prea au concurenta...
"We thought the gap was a different one that it actually was. Then he made a call and said the tyre temperature has dropped and there is no grip any more. A complete misjudgement, we shouldn't have had the overview. We screwed it up for him."
An apologetic Niki Lauda, Mercedes' non-executive chairman, added: “It’s clear. No discussion. This is for me unacceptable."
se spune despre un anumit negru (sau caraibian) pe numele sau Hamilton ca e intr-adevar foarte dotat... in conturi! ati vazut parasuta cu un barbat simplu? pai daca barbatul nu are avion, ea, parasuta nu isi are sens...
Asa ca suporterii lui Hamilton, relaxati-va. Si cei ai lui Rosberg rugati-va. :)
Bravo Vetel !!! Ptr. mine este de ajuns ca le pui probleme, le strici strategii unora care au cel putin 50 cp peste Ferrari.
ham are ceva ce-l ajuta sa fie campion anul acesta, sunt 80% sigur ca el va fi, dar acele ceva-uri s-ar putea sa-l coste. De ex: prea multe fumuri, aroganta si nesimtire. Daca Ferrari scoate 50 cp de undeva, sigur vor fi campioni.
Astazi TREBUIA sa castige altcineva in afara de ham.
btw, daca Ricci a fost mai bun decar Vettel NU inseamna ca Alonso e mai bun decat Vettel !!!
si vezi ca Alonso e dominat acum de Button. Si de ce minti, a mai fost dominat si de Hamilton si de Trulli
Deocamdata se vede ca rezerva de la Renault (Alonso) e mai slab decat titularii Trulli si Button, dar a stiut unde sa-l pupe pe Briatore altfel nu mai pupa titluri, ca sa vezi ce inseamna sa ai relatii ...
Nu sunt fan nici Rosberg nici Hamilton dar nu vad nimic necurat aici.
Imi pare rau de Alonso...iarasi probleme tehnice!!!
nici avionul nu-si are sensul daca nu ai cu ce sa deschzi parasuta ....
Nu cred ca se mai poate spune ca a fost sabotat de Mercedes.
Ma gandesc k ii feeling de familie la maxim la MB ... Pt cei care nu ati vazut interviurile de pe podium, Rosberg a recunoscut ca a castigat cu noroc
In rest Forza Ferrari!
BV Vettel
Si acum ai pregatit articolul cu victoria lui Ham?
:))))))
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtp1/v/t1.0-9/11165247_10153010406463759_8776225054481179633_n.jpg?oh=701666d3c0bdcf3b4aedfa93d4ded614&oe=55F8C9C8&__gda__=1442558733_48f39cf577b0fc9841173d91ec6660aa
Dar trist tata... ce comentarii vezi mai sus. Cata frustrare si cata neputinta...
Pilotul care se vaita ca e posibil sa piarda temperatura din pneuri?
Pana la urma pilotul a spus ca incepe sa piarda aderenta din cauza temperaturii scazute. La o adica, echipa se putea scoate zicand ca pilotul s-a lamentat de lipsa de aderenta a pneurilor si ca au incercat sa ii ofere sansa de a termina fara probleme.
Hamilton, intr-un fel, a gresit ca:
- s-a vaitat de lipsa de aderenta - esti pe un circuit super lent fara posibilitati de depasire. ii poti tine pe toti in spate pentru 8 tururi.
- nu a discutat cu echipa ce optiune mai are in afara de schimbarea pneurilor in situatia in care se afla.
Mercedes nu a calculat deloc bine timpii, nu a luat deloc decizia de a forta pilotul sa ramana pe circuit si l-a chemat total deamboulea.
Asadar, raman la ideea ca e culpa comuna. Altfel comenta ceva Hamilton la conferinta de presa sau chiar prin radio (cum a mai facut-o de cateva ori intreband daca sigur a pus pneurile bune sau de ce ar fi trebuit sa intre la pit).
Ultima intrebare: stiind ca anul asta Ferrari a imbunatatit monopostul si poate pune probleme la titlul de constructori, de ce ar fi favorizat Mercedes un pilot in detrimentul lipsei de punctaj maxim ca si constructor?
Hai, scoateti-va capatanile din anumite parti ale corpurilor si ganditi la rece si ca niste team-leaderi care au ca scop finalizarea campionatului cu 2 titluri: piloti + constructori.
al sau mate a fost batut de doua mercedesuri si doua red bull
dar tu ce credeai ca e alonso extraterestru pentru ca i-a batut pe massa si pe raikkonen? Uite ca pot si altii batuti si ei la randul lor, deci nu e mare scofala
Mi se pare prea multa agitatie pentru o cursa mediocra. Din fericire am vizualizat ieri o cursa adevarata INDY 500, cu un pilot fantastic: JPMontoya (ce a recuperat, de pe 30 pana in castigator). E vb de pilotul trimis la plimbare de McLaren (care isi merita locul in care se afla in prezent) pentru a I se face loc "marelui" Hamilton, campion facut de masina si nu campion ce a facut masina campioana.
Dar pe mine ma surprinde (neplacut) altceva: cum de nimeni nu observa precedentul periculos care s-a creat la aceasta cursa. Atat Riciardo cat si Verstapen au incercat acelasi tip de depasire, prin dreapta. Ricciardo a avut noroc ca Hakinen nu aincetinit si astfel a avut noroc sa se puna in parallel si doar sa-l dezechilibreze pe Raikonen, in timp ce verstapen nu a mai apucat sa faca acest lucru, s-a oprit la 20-30 cm de a-i fi zdrobita teasta de protectiile din tabla.
Nesanctionarea lui Ricciardo a creat un precedent periculos. de acum inainte orice pilot poate sa puna roata din fata a masinii in parallel cu cea din spate a masinii adversarulu si apoi sa-l dezechilibreze si sa-l arunce afara. Daca scap, bine, daca nu....
Apoi povestea Kvyiat Ricciardo- de toata greata.
Cu alte cuvinte, nu-I de ajuns ca nu mai este spectacol pe circuit, mai avem si "aranjamente".
Poate ar trebui sa luati in considerare ca F1 nu e pentru voi. Serios!
GrosJan, adevar graiesti, din pacate 80-90% din comentariile de aici sunt lipsite de orice logica, inteligenta si F1! Comentariile sunt de o infantilitate si de o prostie iesita din comun (probabil un cimpanzeu ar fi capabil sa ofere mai multa logica), toti vad doar teorii ale conspiratiei, toti vad doar un pilot ca fiind fenomenal si restul niste gunoaie, o dovada a faptului ca postacii de aici sunt imbecili este si faptul ca nimeni nu discuta despre ce a generat SC-ul..... nimeni nu vorbeste despre contraperformnta Williams....... dar toti stiu sa isi manifeste ura si fanatismul de parca am fi nu pe un forum de F1 ci pe pagina sinucigasilor inscrisi pe lista ISIS!!! Formula 1 de astazi are in componenta cativa piloti extraordinari si catica cu foarte multe sanse sa devina geniali plus un comentator, critic si a tot stiutor care isi permite sa comenteze despre toata lumea si stie de ce a facut fiecare ce a facut(este un tovaras pilot care daca ar fi mai concentrat pe curse probabil ar avea rezultate mai bune)
ca sa fie clar, nu se reduce F1 la Tu + Alonso = love
deci tot Alonso e desteptul ca nu se streseaza? Daca facea Button asa, era mediocru si puturos, este?
Un pilot cand e in cockpit da totul. Nu se mai streseaza doar daca intelege ca nu poate fi mai rapid decat pilotul cu care e in lupta directa. Cursa urmatoare o ia de la capat. Varsta conteaza, mai ales intr-un sport precum F1. Dar nu e vorba ca pilotul nu-si mai doreste sau nu e motivat. Prea isi doreste inca. Varsta isi vara coada mai subtil de atat, oricat isi doreste pilotul oricat are impresia ca da totul, nu mai e ce era odata ... cu putin, dar la varf putinul conteaza