Pilotul echipei Mercedes a avut un start excelent, însă coechipierul său Lewis Hamilton s-a menţinut la aproximativ o secundă în spatele său pe tot parcursul primului stint. În acest context, strategia unicei intrări la boxe a devenit crucială pentru stabilirea învingătorului, însă planurile echipelor au fost bulversate de un accident suferit de Adrian Sutil la ieşirea din tunel în turul 25.
Intrarea Safety Car-ului pe circuit i-a determinat pe cei de la Mercedes să-i cheme simultan la boxe pe Rosberg şi Hamilton, astfel că cei doi şi-au păstrat poziţiile, element care l-a nemulţumit profund pe britanic. "Nu-mi vine să cred că a trebuit să opresc la boxe,vă rog să-mi spuneţi ce opţiune mai am", a reproşat el prin radio referindu-se la modul în care îl poate învinge pe Rosberg.
Totuşi, pneurile soft au fost suficient de rezistente pentru ca piloţii să nu mai intre la boxe, iar unica speranţă a lui Hamilton a fost să-l depăşească pe Rosberg pe circuit.
Speranţele sale s-au năruit cu aproximativ 10 tururi înainte de final, când a raportat prin radio că i-a intrat ceva în ochi. La momentul respectiv, britanicul avea un avans de aproximativ 10 secunde în faţa lui Ricciardo, însă australianul a redus gradual diferenţa şi a ajuns la mia puţin de o secundă în spatele său cu două tururi înainte de final. Pilotul echipei Red Bull nu a fost însă capabil să iniţieze un atac decisiv, astfel că s-a mulţumit cu locul trei, la fel ca în Spania.
Cursă cu probleme pentru Vettel şi Raikkonen
Chiar şi în acest context, Ricciardo poate fi mulţumit cu ocuparea ultimului loc pe podium, întrucât startul părea să-i favorizeze pe Sebastian Vettel şi Kimi Raikkonen. Aceştia au avut parte de cele mai bune starturi de cursă, însă cei doi au fost privaţi de o clasare pe podium din motive diferite.Pilotul echipei Red Bull l-a depăşit la start pe coechipierul Ricciardo, în timp ce Raikkonen a profitat de situaţie şi i-a depăşit atât pe Fernando Alonso, cât şi pe Ricciardo. Un acroşaj intre Sergio Perez şi Jenson Button, soldat cu abandonul pilotului Force India şi investigarea pilotului McLaren după cursă, a generat intrarea Safety Car-ului pe circuit încă din primul tur.
La restartul de peste trei tururi, Vettel a raportat o defecţiune tehnică la unitatea de propulsie şi, după ce s-a chinuit câteva tururi, echipa i-a solicitat să retragă monopostul la boxe pentru a proteja motorul.
Raikkonen nu s-a putut însă bucura prea mult de promovarea pe locul patru, întrucât după intrarea la boxe a fost lovit de un pilot Marussia şi a fost nevoit să intre încă o dată la standuri, moment în care a coborât până pe poziţia a 14-a.De problemele celor doi au profitat chiar coechipierii lor: Ricciardo a revenit pe poziţia a treia câştigată în calificări şi a fost la un pas să-l depasesca pe final pe Hamilton, în timp ce Alonso şi-a trecut în cont un loc patru, la aproape 23 de secunde în spatele învingătorului.
Hulkenberg rezistă pe locul cinci
Nico Hulkenberg a demonstrat încă o dată că este unul dintre cei mai buni piloţi în privinţa strategiilor. Plasat doar pe poziţia a 11-a a grilei de start, pilotul echipei Force India a adoptat o strategie opusă, cu un prim stint pe pneuri soft urmat de un final pe cauciucuri supersoft.Acest lucru i-a permis germanului să ajungă până pe locul cinci, poziţie pe care a reuşit să şi-o păstreze până la final în ciuda unor atacuri succesive din partea celor doi piloţi de la McLaren, Kevin Magnussn şi Jenson Button.
Incident între Raikkonen şi Magnussen
Deşi se afla în postura de a lupta pentru locul cinci, Magnussen a fost depăşit de Button şi apoi a fost atacat de Raikkonen. Pilotul Scuderiei Ferrari a încercat o manevră curajoasă în acul de păr, însă cei doi au sfârşit prin a rămâne blocaţi în acel punct pentru câteva secunde.
În urma incidentului, finlandezul a intrat la boxe şi a terminat pe 12, în afara punctelor, în timp ce Magnussen şi-a trecut în cont ultimul punct pus în joc.
Puncte istorice pentru Marussia
Incidentul dintre Raikkonen şi Magnussen l-a propulsat pe Felipe Massa (Williams) pe locul şapte, însă marele câştigător a fost Jules Bianchi.Francezul a scris istorie după ce a adus primele puncte pentru Marussia, echipă care a debutat în Formula 1 în sezonul 2010. Bianchi a terminat pe circuit pe locul opt, însă a pierdut o poziţie în faţa lui Romain Grosjean (Lotus) după ce a primit o penalizare de cinci secunde în clasamentul cursei pentru a servit o altă penalizare de cinci secunde în timp ce Safety Car-ul era prezent pe circuit.
Cel mai bun rezultat şi pentru Caterham
La rândul lor, cei de la Caterham au înregistrat cel mai bun rezultat din istorie, după ce Marcus Ericsson a terminat pe locul 11 în faţa lui Raikkonen, Kamui Kobayashi (Caterham) şi Max Chilton (Marussia).
Pe lângă Vettel, Perez şi Sutil, în Marele Premiu al statului Monaco au mai abandonat Esteban Gutierrez (Sauber), Valtteri Bottas (Williams) şi Jean-Eric Vergne şi Daniil Kvyat de la Toro Rosso, în timp ce Pastor Maldonado nu a mai luat startul din cauza unei defecţiuni la sistemul de alimentare cu combustibil al monopostului Lotus.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Raikkonen, care a fost cronometrat cu 1:18.479 în turul 75.
Monaco - Rezultate cursă:
1.Nico Rosberg Mercedes 1h49m27.661s 2. Lewis Hamilton Mercedes +9.210s 3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +9.614s 4. Fernando Alonso Ferrari +32.452s 5. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes -1 lap 6. Jenson Button McLaren-Mercedes -1 lap 7. Felipe Massa Williams-Mercedes -1 lap 8. Romain Grosjean Lotus-Renault -1 lap 9. Jules Bianchi Marussia-Ferrari -1 lap 10. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes -1 lap 11. Marcus Ericsson Caterham-Renault -1 lap 12. Kimi Raikkonen Ferrari -1 lap 13. Kamui Kobayashi Caterham-Renault -3 laps 14. Max Chilton Marussia-Ferrari -3 laps Retirements: Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 59 laps Valtteri Bottas Williams-Mercedes 55 laps Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 50 laps Adrian Sutil Sauber-Ferrari 23 laps Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 10 laps Sebastian Vettel Red Bull-Renault 5 laps Sergio Perez Force India-Mercedes 0 laps Pastor Maldonado Lotus-Renault 0 laps
Drivers' championship: Pos Driver Points 1. Nico Rosberg 122 2. Lewis Hamilton 118 3. Fernando Alonso 61 4. Daniel Ricciardo 54 5. Nico Hulkenberg 47 6. Sebastian Vettel 45 7. Valtteri Bottas 34 8. Jenson Button 31 9. Kevin Magnussen 21 10. Sergio Perez 20 11. Felipe Massa 18 12. Kimi Raikkonen 17 13. Romain Grosjean 8 14. Jean-Eric Vergne 4 15. Daniil Kvyat 4 16. Jules Bianchi 2 Constructors' championship: Pos Team Points 1. Mercedes 240 2. Red Bull-Renault 99 3. Ferrari 78 4. Force India-Mercedes 67 5. McLaren-Mercedes 52 6. Williams-Mercedes 52 7. Lotus-Renault 8 8. Toro Rosso-Renault 8 9. Marussia-Ferrari 2 10. Sauber-Ferrari 0 11. Caterham-Renault 0
Felicitari lui Bianchi. A luat primele puncte in F1. Cred ca Ferrari ar trebui sa-si aleaga cu mai mare grija pilotii. Bianchi nici nu cerea 15 mil., iar daca nu avea atatea probleme, poate ca azi lua si mai multe puncte, cine stie. Bravo!
Imi pare rau ca Ricciardo nu e mai insistent. E rapid, dar n-are sange rece. Nu in toate cursele il prinzi pe Hamilton.
Este a doua cursa cand consecutiva cand Kimi e mai bun dar intervine ceva
Yeppa.... Hamilton NOT Alonso.
Am vorbit cu atatia fani Mclaren din toata lumea, doar 2 mi-au spus ca il vor pe Alonso, 99% spun ca daca nu Ham atunci orice alt pilot numa Alonso NU
Ce naiba ma fac daca vine Alonso? Cum saracie sa tin cu el, daca personal ii detest caracterul? Nu o sa il iert niciodata pentru Ungaria 2007 cand a stat la stand doar ca Lewis sa nu mai resueasca sa faca timp de pole in Q3.
Iubesc Mclaren ca viata mea, si va trebui sa ma adaptez si sa il accept si sustin daca vine la Mclaren, dar sper sa nu vina. Mai bine sa o dam in bara cu Stoffel Vandoorne sau cu Hulkenberg decat cu Alonso. Dar daca vine il voi sustine din loialitate si iubire pentru Mclaren, dar personal va fi ca si cum ar trebui sa inghit fortat o mancare de care mi-e greata doar cand o vad... dar pentru Mclaren inghit si cianura de Alonso :)))
Singurul lucru care îl apreciez la tine e devotamentul/iubirea/pasiunea (etc) pentru McLaren...sper sa ai ocazia să îi vezi din nou campioni...poate chiar cu Alonso, dar eu cred că poţi să stai liniştit ....McLaren spune că l-ar vrea pe Alonso, dar eu nu văd motivele pentru care Alonso ar vrea McLaren....au la dispoziţie cel mai bun motor şi abia se luptă pentru locul 5 la constructori...deocamdată nu oferă nimic care să te facă să îi alegi.
Cât despre Alonso vs Raikkonen...cum puteţi fi aşa idioţi încât să credeţi că Ferrari preferă să se saboteze singură, să nu câştige cu Raikkonen doar ca să primească bani de la Santander? Chiar arată ca o echipă care are nevoie aşa mare de bani încât să renunţe la lupta pentru titlu? Cum se poate ca toţi oamenii care au făcut Formula 1/motorsport toată viaţa să spună ca Alonso e un pilot foarte bun şi voi să spuneţi ca e un pilot umflat? Eu am tras o singură concluzie....
Nu as paria ca Mercedes va castiga toate cursele. E din ce in ce mai mare tensiunea, Mercedes risca un dublu abandon in acelasi tur :)
Masinile astea aluneca si iar aluneca, e ceva munca pe piloti sa le tina aproape de glisiere, da' nu mai mult; e si asta un spectacol in sine
Dpv al castigaturului, daca puneam la pariuri castigam. Bv Nico.
Monaco era o cursa la care ma asteptam sa o castige. O serie de persoane, au sustinut si sustin ca Hamilton e mai bun, dar e foarte usor sa urmaresti cursele din anii precedenti sa iti dai seama ca nici un pilot nu poate fi favorit in fiecare cursa.
dc titlul merge la MB sa-l ia Rosberg
cat despre Ferrari ... cat ghinion
deja il vedeam pe Kimi pe podium ... mare pacat
macar taceau astia cu teoriile conspiratiei ...
media a vrut scantei intre Kimi si Alonos, a primit Nico si Ham
cel putin la fel de palpitant :))))
ma bucur pt Rosberg, I-a mai rupt un pic din coarnele lui Ham ... prea s-a dus catre razboiul de declaratii (dc era Alonso in locul lui deja l-ati fi acuzat de genocid si multe altele) :))))
sa vedem ce stie scuderia in Canada
sper ca nu degeaba asteptam acea mare "imbunatatire" de performanta
Forza Rossa!!!
nu intru in discutii contradictorii cu anti-fani dar "just for your information"
Max Chilton I-a cauzat o pana lui Kimi ... imi pare rau sa te dezamagesc dar daca cineva vrea sa vada "teorii de conspiratie" le vede oricum
m-as fi bucurat sa-l vad pe Kimi pe podium (probabil si Luca di Monte) dar aste e ...