Nico Rosberg a avut un start excelent şi şi-a construit un avans de aproape 10 secunde în faţa lui Valtteri Bottas, care a trecut de Sebastian Vettel în primul tur, în timp ce Fernando Alonso a urcat pe locul patru în faţa lui Jenson Button şi Daniel Ricciardo.
Plecat din pitlane cu un nou şasiu după incendiul suferit în calificări, Lewis Hamilton a progresat până pe locul 13 în primele noua tururi, moment în care Safety Car-ul şi-a făcut apariţia pe circuit în urma unui accident suferit de Marcus Ericsson (Caterham).
Primii patru piloţi au fost nevoiţi să rămână încă un tur pe circuit cu pneuri intermediare în spatele Safety Car-ului, în timp ce toţi ceilalţi au intrat la boxe pentru schimbul pe pneuri slick, în condiţiile în care circuitul se uscase în cea mai mare parte.
Ricciardo a devenit astfel lider în faţa lui Jenson Button, Felipe Massa şi Rosberg, în timp ce Bottas a fost marele învins, coborând de pe doi pe 11 în acelaşi interval de timp în care Hamilton şi-a croit drum până pe locul nouă. Romain Grosjean (Lotus), Nico Hulkenberg (Force India) şi Sergio Perez (Force India) au abandonat treptat în urma unor accidente, iar ultimul dintre ele a generat inclusiv o nouă apariţie a Safety Car-ului.
Hamilton a ignorat ordinele de la boxe
De data aceasta a fost rândul lui Alonso să devină liderul surprinzător al cursei în faţa lui Jean-Eric Vergne, Rosberg, Vettel, Hamilton şi Ricciardo. Piloţii de top au optat pentru strategii variate în privinţa schimburilor de pneuri, iar şansele lui Rosberg la o clasare pe podium păreau năruite după ce a revenit pe circuit doar pe locul 13. O serie de depăşiri succesive şi intrările la boxe ale lui Alonso, Ricciardo şi Hamilton l-au propulsat însă pe german, iar cu 23 tururi înainte de final acesta a ajuns în spatele lui Hamilton.Mercedes l-a informat pe Hamilton să-l lase pe Rosberg să-l depăşească sub pretextul că germanul urma să intre din nou la boxe, însă britanicul a menţinut ritmul bun.
Diferenţa dintre cei doi piloţi nu a scăzut aproape niciodată sub o secundă, în ciuda insistenţelor prin radio ale germanului, ceea ce l-a determinat pe britanic să-l invite la atac pe coechipierul său.În cele din urmă, Rosberg a intrat la boxe, la fel ca şi Ricciardo, astfel că înaintea ultimelor 13 tururi clasamentul primelor patru poziţii era compus din Alonso, Hamilton, Ricciardo şi Rosberg, ultimul aflat însă la peste 15 secunde în spate.
Ricciardo a fost cel mai rapid dintre cei trei şi, după o primă tentativă eşuată, a reuşit să-l depăşească pe Hamilton, pentru ca în scurt timp să treacă şi de Alonso la capătul liniei de start-sosire. Pilotul echipei Red Bull Racing a obţinut astfel a doua victorie din acest sezon şi a fost acompaniat pe podiumul de premiere de Alonso şi Hamilton.Rosberg a fost cu 2-3 secunde pe tur mai rapid decât rivalii săi datorită pneurilor mai proaspete, însă nu a mai avut timp pentru a iniţia un atac decisiv la adresa coechipierului său şi a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul patru.
Haosul din spatele plutonului fruntaş
Numeroasele evenimente de pe circuit l-au propulsat pe Massa chiar şi pe locul doi, însă brazilianul s-a numărat printre cei care au optat pentru trei opriri la boxe şi a ocupat în final locul cinci.În spatele său s-a poziţionat Kimi Raikkonen, aflat la cel mai bun rezultat al sezonului pentru Ferrari, în ciuda erorii de strategie din calificări în urma căreia a luat startul doar de pe 16.
Vettel nu a obţinut decât locul şapte într-o cursă în care a fost la un pas de un accident spectaculos: pilotul echipei Red Bull a pierdut controlul volanul pe bordura din ultimul viraj, s-a răsucit la 360 de grade pe linia dreaptă de start-sosire şi a fost la câţiva centimetri de zidul de pe cealaltă parte a circuitului.
În urma haosului provocat de prima intrare a Safety Car-ului, Bottas a coborât pe 11 şi a recuperat doar locul opt, în faţa lui Vergne. McLaren s-a evidenţiat în această cursă printr-o eroare de strategie. În aşteptarea unei noi averse ploaie, ambii piloţi ai echipei au folosit pneuri intermediare şi după intrarea Safety Car-ului, în timp ce toţi ceilalţi piloţi trecurseră pe slick-uri. Button nu a putut recupera astfel decât un punct alocat locului 10, în timp ce Kevin Magnussen a încheiat pe 12, în spatele lui Adrian Sutil de la Sauber, echipă care nu a reuşit să puncteze nici de această dată.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Rosberg, care a fost cronometrat cu 1:25.724 în turul 64.
Ungaria - Rezultate cursă:
1.Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1h53m05.058s 2. Fernando Alonso Ferrari +5.2s 3. Lewis Hamilton Mercedes +5.8s 4. Nico Rosberg Mercedes +6.3s 5. Felipe Massa Williams-Mercedes +29.8s 6. Kimi Raikkonen Ferrari +31.4s 7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +40.9s 8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +41.3s 9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +58.5s 10. Jenson Button McLaren-Mercedes +1m07.2s 11. Adrian Sutil Sauber-Ferrari +1m08.1s 12. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1m18.4s 13. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1m24.0s 14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault -1 lap 15. Jules Bianchi Marussia-Ferrari -1 lap 16. Max Chilton Marussia-Ferrari -1 lap Retirements: Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 33 laps Kamui Kobayashi Caterham-Renault 25 laps Sergio Perez Force India-Mercedes 23 laps Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 15 laps Romain Grosjean Lotus-Renault 11 laps Marcus Ericsson Caterham-Renault 8 laps
Drivers' championship: 1. Nico Rosberg 202 2. Lewis Hamilton 191 3. Daniel Ricciardo 131 4. Fernando Alonso 115 5. Valtteri Bottas 95 6. Sebastian Vettel 88 7. Nico Hulkenberg 69 8. Jenson Button 60 9. Felipe Massa 40 10. Kevin Magnussen 37 11. Sergio Perez 29 12. Kimi Raikkonen 27 13. Jean-Eric Vergne 11 14. Romain Grosjean 8 15. Daniil Kvyat 6 16. Jules Bianchi 2 17. Adrian Sutil 0 18. Marcus Ericsson 0 19. Pastor Maldonado 0 20. Esteban Gutierrez 0 21. Max Chilton 0 22. Kamui Kobayashi 0 Constructors' championship: 1. Mercedes 393 2. Red Bull-Renault 219 3. Ferrari 142 4. Williams-Mercedes 135 5. Force India-Mercedes 98 6. McLaren-Mercedes 97 7. Toro Rosso-Renault 17 8. Lotus-Renault 8 9. Marussia-Ferrari 2 10. Sauber-Ferrari 0 11. Caterham-Renault 0
du-te acasa mai ham ca esti vai de tine, stii numai sa te plangi ca un bebe :))))
2. Ricciardo este un adevarat ”racer”! ... ar fi campion mondial sau multiplu campion daca ajungea in echipa acum cateva sezoane!
3. Hamilton a fost fabulos... pe final nu mai avea pneuri pt a-l depasi pe Alonso...
4. Alonso e foarte bun... desi recunosc ca m-am bucurat cand a fost depasit de Ricci!
5. Raikkonen a mers bine
6. Numai in pielea lui Vettel sa nu fi... dupa 4 sezoane iata ca a venit vremea decontului... asa cum spunea F1 poate fi si nemiloasa...
7. Rosberg e bun, rapid... dar... nu e Hamilton sau Alonso! Daca Hamilton il lasa sa treaca Rosberg ar fi castigat cursa si nu Ricci! Deci voit sau nu Mercedes iarasi a fost pe cale sa il favorizeze pe Nico...
8. In aceasta cursa s-a vazut iarasi ce multi stiau deja: Rosberg se bate acum in fata pt ca masina e mult prea buna, castiga cand are Hamilton probleme si termina pe doi in celelate curse... daca masinile ar fi mai apropiate nu ar mai avea locul doi asigurat si ar fi mult in spate in clasament...
Nu cred ca ar fi castigat. Singura posibilitate era sa fi rezistat inca 2 tururi inainte de ultima intrare a lui la boxe.
Practic, Alonso a fost cel mai bun pilot din grupul celor care au fost dezavantajati de intrarea primului safety-car. Acolo s-au castigat sau pierdut multe locuri.
poi ce voia neamtzul....sa franeze si sa astepte 2 sec??
...Ham nu a gresit cu nimic in duelul cu ROS din final...am vazuut de astea la greu fara nici o urmare...deci...abia deacu ma asstept sa fie sabotat HAMILTON...
ps: de ce au iesit SC-rile pe circuit la accidente??? ce nu aveau loc piloti??
...in rest Vettel in timpul liber poate sa predea la baieti : cum sa nu dai de parapeti cu masina:)
Deloc nu-mi place atitudinea lui Lewis. In Malaezia in 2013 el a respectat indicatiile de la boxe desi a pierdut teoretic un podium.
Acum Hamilton trebuia sa il lase pentru ca mai oprea din nou. De aceea genereaza atat de multa antipatie, si in boxa Mclaren si in cea Mercedes. Si la Mclaren echipa tindea mai mult spre Jenson, la fel cum aici, mai mult spre Rosberg.
Va avea grija Mercedes sa "rectifice" gestul lui Lewis.
forzaa ferrari
Stai calm si nu il mai denigra pe Hamilton pt ca ai impresia ca a fost infidel echipei McKaren... din mare sustinator ai devenit un detractor... mai bine bucura-te pt rezultatele lui pt ca oricum e putin probabil sa lase Mercedes cat vor avea cea mai buna masina... iar daca va castiga cu ei cel putin un titlu il vad apoi mai degraba sedus de ”legenda” Ferrai... mai ales daca McLaren nu va avea rezultate nici cu Honda
Dar pentru sport, pentru spectatorul dezinteresat, Hamilton a procedat corect
"Nu încetinesc pentru Rosberg. Dacă se apropie mai mult mă poate depăşi." - Lewis Hamilton
Acum chiar sa ii ceri lui Hamilton sa mearga mai incet ca Rosberg nu il poate ajunge e chiar penibil.
Sa moara Hamilton de ciuda :)
Apropo... tradatorii nu merita premiati ;)
CRED CA NU AI MAI MULT DE 10 ANI.....
Bravo Rici, bv Alonso, cu un pic de sansa castiga cursa dar in saracia de azi locul 2 este ca o victorie. Cat despre strategii d,nule Marco Mattiacci mai multa atentie la cei care iau decizii in padoc.
Inca astept sa imi dai link-urile sau articolele de presa unde ai gasit matale ca Honda se va retrage daca nu obtine titlul in primul an. De asemenea astept link-urile si articolele cu nume concrete despre acei ingineri recrutati de Mclaren care potrivit matale nu mai ajung la Mclaren deoarece au fost suflati de alte echipe. Si te rog nu imi veni cu cazul Dan Fallows deoarece este rasuflat de 4 luni. Si nici nu visa ca Prodromou va merge la Ferrari chipurile sa lucreze cu James Allison.
Astept in continuare sursele pentru cele afirmate sa le verific personal, dar ele nu exista decat in capul lui, sau in ce si-ari dori ei.
Mai proasta ii natura ca te-o produs.
Cand Alonso era pe primul loc, cu cateva tururi inainte de final, Berti Panaiot spune "E clar ca Ferrari e praf!" Ferrari e mediocra anul asta..chiar praf..greu de spus! Despre comentatori insa..e clar!
Sa spui astazi ca Rosberg nu e un pilot bun mi se pare exagerat si pripit: atitudine de hater!
Eu nu pricep ce treaba ai tu sa il ponegresti pe Lewis.
Sau ce treaba ai cu Ferrari?
Cumva nu ti-a placut miscarea "deosebit de inteligenta" a echipei McLaren de azi la primul schimb de pneuri? Toata lumea era convinsa ca nu mai vine ploaia numai Boulier le-a pus pneuri intermediare la ai sai piloti. HALAL IMPERIU MAI CONSTRUITI!
Poti se te iei de manuta cu cei de la Williams, alti "inteligenti" in cursa de azi!
1. RBR - Riciardo a mers foarte bine si arata ca un viitor mare campion. A beneficiat si de safety car si de cauciucuri proaspete pe final dar oricum are o mare parte din meritul acestei victorii. Vettel se tot chinuie dar asta este pentru moment pentru el.
2. Ferrari - Noroc ca au nimerit-o cu strategia din cursa si bine ca nu au avut aceiasi inspiratie ca in calificari. Alonso pur si simplu a facut o cursa excelenta si Kimi a tras tare si recuperat. Echipa mai are nevoie de masina si strateg si pot ataca titlul :).
3. Mercedes. Rosberg a avut nesansa sa prinda safety car altfel nu il ajungea nimeni dar asa sunt cursele. Hamilton a facut o cursa buna dar in care a continuat sa forteze, uneori poate prea mult. Este un pilot foarte rapid, poate cel mai rapid dar la cum conduce nu este de mirare ca pierde componente de aripa, frane, motor, etc... Si ceea ce nu mi-a placat a fost ca imediat cum a iesit Alonso un pic in decor a si sarit pe statie sa intrebe daca a obtinut un avantaj sau nu... adica este bine ca este determinat dar la astfel de remarci imi pare mai degraba disperat ...
De asemenea nu mi-a fost clar ce doreste echipa. Imi pare ca au fost extrem de slabi iar pilotii au facut ce au vrut. Nu sunt adeptul ordinelor de echipa dar mi-au parut nehotarati si ezitanti iar asta nu inseamna decat faptul ca pe sfarsit de sezon vor fi mari scandaluri in echipa.
4. McLaren - astia s-au molipsit de la altii cu privire la strategie dar daca le iesea acum toti i-ar fi laudat pentru inspiratie. Asta este...
5. Williams - nu au mai stralucit pe ploaie dar in sfarsit Massa a ajuns in fata juniorului...
In rest, cursa a fost faina in ansamblul ei si sper la mai multe in acelasi fel.
Ce s-a cerut prin statie era pentru interesul echipei, s-a dorit ca Rosberg sa aduca mai multe puncte cu Hamilton, insa nu pot sa spun decat atat: toata stima pentru Hamilton. Avand pneuri mai lente decat Rosberg a stiut sa alerge si sa nu ii ofere o sansa neamtului sa treaca. Asta inseamna o lupta pentru titlu, nu din strategii - isi merita locul acolo sus.
Apropo de interesul unei echipe e mai presus de interesul unui pilot (combinat si cu multele probleme de fiabilitate ale lui Hamilton in special):
1. Daca lui Senna echipa i-ar fi spus sa se dea la o parte din fata lui Prost cred ca brazilianul le radea in fata iar dupa ce iesea din masina facea un taraboi de numa...
2. Imi aduc aminte de cursa de la Valencia din 2008 cand Massa care era lider a iesit de la boxe exact in fata lui Raikkonen care urma sa intre si el la pit in cateva tururi... pe vremea aceea pilotul care intra primul devenea mult mai lent din cauza greutatii carburantului... ca fan al lui Kimi nu am inteles deloc atunci de ce Massa la incetinit atunci pe Raikkonen iar echipa nu a intervenit deoarece cei doi nu luptau pt pozitie in mod direct... practic Massa si Ferrari i-au stricat in mare parte cursa lui Kimi atunci
3. Poate niciodata nu vom stii daca problemele lui Ham din acest sezon sunt generate de hazard sau Mercedes chiar il vrea pe Rosberg campion... asa ca facem speculatii, unii mai detasati, altii mai cu patos in functie de pilotul preferat, insa:
a) Rosberg campion = satisfacerea egoului Mercedes de a avea in premiera un campion german (monegasco-fino-german) cu o masina si motor nemtesti; un mare impact in Germania si Finlanda poate (o piata secundara); pe plan mondial- cine e Rosberg asta de e camion mondial? cica e coechipier cu Hamilton!
b) Hamilton camion = in Germania impact puternic la fel cum ar fi si cu Rosberg campion - echipa germana e campioana iar unul din piloti e campion; in UK - impact major si posibilitati de marketing multiple, un avantaj major in competitia cu celelate marci premuim: BMW, Audi, Jaguar, Lexus etc.; pe plan mondial - celebrul pilot carismatic-ciocolatiu si cuplat cu vedeta Nicole Scherzinustiucum a castigat titlul de campion cu Mercedes - iarasi posibilitati de marketin multiple...
Probabil ca ar trebui sa fii dezgustat..nu imi dau seama!
@mihnea, vezi, asta ii motivul pentru care prefer sa fiu troll.....
cea mai buna cursa de pe Hungaroring de multi ani incoace
accidentul lui Perez live a fost mai horror decat prin TV :) bine k n-a patit nimik!
3 ture trebuia sa mai reziste Alonso ... dc castiga ramaneam la BP! la party!!! :))))))
BV Alonso, BV Ricci, BV Ham
propun ca in curand sa se inventeze pentru el special curse in care sa plece cu 1-2 minute intarziere fata de rsb; sau se a,duca un rebel prorus cu rachete pe circuit- sa-i distruga masina definitv ca un simplu foc nu pare de ajuns; sau sa plece in cursa cu masina de undeva din afara circuitului; sau safety ar sa nu i se aplice lui rsb
copii sa joace "cine nu-l depaseste pe rsb e proost!" :)
poate exagerez, dar omu dovedeste ca poate- toate stima!
In turul 49 Rosberg a fost la 650 ms de Hamilton. Incepand din turul 48 si pana in turul 53 Rosberg a fost in permanenta la mai putin de o secunda in spatele lui Hamilton.
La singura incercare de de pasire lui Rosberg, Hamilton la scos afara de pe circuit.
Ceea ce am spus nu constitui o pledoarie in favoarea vreunuia dintre ei, sau in favoarea opiniei cum ca Hamilton ar fi trebuit sa il lase pe Rosberg sa il depaseasca. Am vrut doar sa clarific lucrurile pe care altii au preferat sa le ... minta.