Diferenţele minore de timp dintre piloţii plutonului fruntaş au generat numeroase momente tensionate şi depăşiri în ultimele cinci tururi, dar şi un accident major care a contribuit la bulversarea situaţiei.
Mercedes părea să aibă din nou parte de o cursă uşoară după ce Nico Rosberg şi-a păstrat poziţia, în ciuda unui start mai bun al coechipierului său Lewis Hamilton. Spre jumătatea cursei, ambii piloţi Mercedes au raportat defecţiuni tehnice la frâne şi au concurat cu 2-3 secunde mai încet decât restul plutonului, însă Hamilton a reuşit să-l devanseze pe Rosberg după a doua intrare la boxe.
Câteva tururi mai târziu, britanicul a pierdut controlul volanului în acul de păr, a încercat să-şi recapete poziţia pe linia dreaptă, dar a fost nevoit să scurtcircuiteze şicana, astfel că i-a cedat din nou poziţia lui Rosberg, doar pentru a se retrage la boxe în turul următor din cauza agravării defecţiunii tehnice.
Cinci tururi magice pentru Ricciardo
Rosberg avea un avans de 23 de secunde în fata rivalilor săi, însă a pierdut constant timp din cauza defecţiunii tehnice, astfel că a fost ajuns în scurt timp de Sergio Perez şi de cei doi piloţi ai echipei Red Bull, Daniel Ricciardo şi Sebastian Vettel. Force India a ajuns în ipostaza de a lupta pentru un loc pe podium datorită unei strategii mai bune, întrucât mexicanul a intrat printre ultimii pentru efectuarea schimbului de pneuri.Cu toate acestea, Perez nu a reuşit să iniţieze un atac decisiv la adresa lui Rosberg, mai ales că şi acesta a raportat defecţiuni la frâne, iar acest lucru a generat o succesiune de atacuri în spatele său.
Cu cinci tururi înainte de final, Ricciardo, care l-a devansat pe Vettel după a doua serie de opriri la boxe, l-a atacat decisiv pe pilotul echipei Force India şi a ajuns astfel pe locul doi, iar în turul 68 a trecut la conducerea cursei după ce a folosit sistemul DRS împotriva lui Rosberg pe linia dreaptă de dinaintea ultimei şicane.
Massa ruinează cursa lui Perez
În ultimul tur, Vettel a reuşit la rândul său să-l depăşească pe Perez chiar în ultima şicană, însă Felipe Massa avea să-i răpească mexicanului chiar şi locul patru. Ajuns în postura de a lupta cu liderii cursei datorită unei strategii inspirate în care a efectuat târziu a doua intrare la boxe şi a avut pneuri mai proaspete pe final, brazilianul l-a devansat pe coechipierul său Valtteri Bottas şi a iniţiat un atac la adresa lui Perez în ultimul tur, imediat după manevra reuşită a lui Vettel.Pilotul echipei Williams l-a acroşat însă pe Perez, iar cei doi au trecut razant prin spatele şi, respectiv, prin faţa unui Vettel care a scăpat de un incident major ca prin urechile acului. Perez şi Massa au fost astfel nevoiţi să abandoneze, iar cursa s-a încheiat sub Safety Car cu un podium alcătuit din Ricciardo, Rosberg şi Vettel.
Incidentele din final l-au propulsat în mod surprinzător pe Jenson Button până pe locul patru în clasamentul general, astfel că McLaren a obţinut cel mai bun rezultat de după cursă inaugurală din Australia. Britanicul a terminat în faţa lui Nico Hulkenberg, unul dintre puţinii piloţi care a adoptat o strategie opusă, începută cu pneuri soft pentru a rămâne cât mai mult timp pe circuit. Germanul nu a reuşit însă să se implice decisiv în lupta cu plutonul fruntaş, însă a ocupat locul cinci după incidentele din final.
Cursa anonimă pentru Ferrari
Ferrari a avut parte de o cursă anonimă, în care Fernando Alonso nu s-a remarcat în mod deosebit, iar Kimi Raikkonen a ieşit în evidenţă printr-o eroare de pilotaj în acul de păr. Alonso a ocupat în final locul şase, în faţa unui Valtteri Bottas care a părut să-l încurce pe Massa în ultima parte şi a lui Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso.Kevin Magnussen şi-a trecut în cont un loc nouă pentru McLaren, în timp ce Raikkonen şi-a adjudecat ultimul punct pus în joc. Perez şi Massa au fost consideraţi clasaţi pe locurile 11 şi 12 în faţa lui Adrian Sutil de la Sauber şi a lui Esteban Gutierrez, care a retras monopostul Sauber la boxe cu cinci tururi înainte de final, însă a fost la rândul său considerat clasat.
Toţi ceilalţi opt piloţi au fost nevoiţi să abandoneze, iar lista i-a inclus, pe lângă Hamilton, şi pe Romain Grosjean (Lotus), Daniil Kvyat (Toro Rosso), Pastor Maldonado (Lotus) şi cei doi piloţi de la Caterham, Kamui Kobayashi şi Marcus Ericsson.
Marussia a rămas fără cei doi piloţi încă din primul tur, după ce Max Chilton l-a acroşat pe Jules Bianchi şi a provocat prima apariţie a Safety Car-ului, care a rămas pe circuit până în turul opt.Cel mai bun timp în cursa a fost stabilit de Massa, care a fost cronometrat cu 1:18.504 în turul 58.
Canada - Rezultate cursă:
1. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1h39m12.830s 2. Nico Rosberg Mercedes 3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 4. Jenson Button McLaren-Mercedes 5. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 6. Fernando Alonso Ferrari 7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 10. Kimi Raikkonen Ferrari 11. Sergio Perez Force India-Mercedes 12. Felipe Massa Williams-Mercedes 13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari Retirements Romain Grosjean Lotus-Renault 58 laps Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 47 laps Lewis Hamilton Mercedes 45 laps Kamui Kobayashi Caterham-Renault 22 laps Pastor Maldonado Lotus-Renault 21 laps Marcus Ericsson Caterham-Renault 6 laps Max Chilton Marussia-Ferrari 0 laps Jules Bianchi Marussia-Ferrari 0 laps Drivers' championship Constructors' championship 1. Nico Rosberg 140 1. Mercedes 258 2. Lewis Hamilton 118 2. Red Bull-Renault 139 3. Daniel Ricciardo 79 3. Ferrari 87 4. Fernando Alonso 69 4. Force India-Mercedes 77 5. Sebastian Vettel 60 5. McLaren-Mercedes 66 6. Nico Hulkenberg 57 6. Williams-Mercedes 58 7. Jenson Button 43 7. Toro Rosso-Renault 12 8. Valtteri Bottas 40 8. Lotus-Renault 8 9. Kevin Magnussen 23 9. Marussia-Ferrari 2 10. Sergio Perez 20 10. Sauber-Ferrari 0 11. Felipe Massa 18 11. Caterham-Renault 0 12. Kimi Raikkonen 18 13. Romain Grosjean 8 14. Jean-Eric Vergne 8 15. Daniil Kvyat 4 16. Jules Bianchi 2
bine ca massa a plecat de la ei, ca... accidentul ala trebuia sa l paleasca si pe pfettel..mm lui...
Buna cursa pentru Button. Ricciardo a profitat pe final de situatie, dar asa trebuie sa faca un campion, daca are o sansa sa nu o rateze ... apropo, a fost nevoie de 3 abandonuri sa ajunga si prastia aia ferrarista pe un dezonorabil loc 6
du-te la culcare, esti VARZA
bravo Ricciardo!
hamilton-abandon :))))
Acum sa-i vedem, cum vor gestiona cele 7 zecimi avans fata de ceilalti.
Credeti ca se sparge red?
Pacat de Rosberg ca nu s-a mai putut tine inca 3 tururi pe pozitie.
A mers bine in ciuda defectiunilor...
L-am tot criticat pe Button de-a lungul cursei, dar miscarile la final asupra lui Hulk si Alonso m-au facut sa urlu ca un descreierat, cred ca am trezit tot blocul.
Good job Jenson. We are ahead of the Ferraris.
Asta da cursa! Deci asa arata Formula 1 daca cei de la Mercedes nu ar avea o masina din alta lume :)))
Cred ca nici daca isi dorea si visa, nu-i iesea o asemenea cursa lui Bernie :)
Un final care a facut toti banii...un Ricciardo care merita din plin victoria (mai ales dupa magaria pe care a patit-o in Australia), un Perez ghinionist si un Vettel norocos (a fost la cativa cm sa imparta acel zid cu Massa si cu Perez) si un Button care a salvat in ultimul tur o cursa stearsa pt baietii de la Woking.
Pe site-ul McLaren a fost geniala replica pit-ului "“We believe we are fourth. Not sure how we got there…”
Pit to Jenson" :)))))
Una peste alta...o cursa superba...si care dovedeste ca cei de la Mercedes nu sunt de neinvins. Chiar daca, deocamdata, doar problemele tehnice ii aduc in ritm cu ceilalti.
In ce priveste accidentul lui Massa si Perez, cred ca nu a fost in totalitate vina lui Massa, in sensul ca Perez a fost nevoit sa franeze mult mai devreme, deoarece avea si el probleme cu sistemul de franare iar Massa a fost surprins de acest lucru...in anumite privinte se aseamana cu accidentul avut de Webber acum cativa ani (2010) la Valencia cu Kovaileinen...doar ca accidentul lui Webber a fost mult mai spectaculos, Oricum, bine ca nu s-a terminat urat pentru nimeni.
Pentru toti cei care vad tot felul de scenarii impotriva lui Hamilton, ar trebui sa se opreasca din aberatii...la nivelul asta nu iti poti permite sa iti retragi o masina din cursa doar ca sa il favorizezi pe celalalt pilot.
PS: sunt fan Hamilton din primul sezon in care a aparut in F1, asa ca nu se pune problema sa ii tin partea lui Nico, dar imi place sa fiu obiectiv
nu a fost chiar noroc in cazul lui Vettel. Vettel a evitat accidentul (tocmai dadura pe sky onboard cu Vettel)
Intr-adevar, monopostul Ferrari e slab rau, dupa Mercedes, Red Bull si Williams. Dar Raikkonen e cel mai indolent pilot de pe grila. Poate isi pierde motivatia cand are un monopost slab. Insa alea 15 mil. ar trebui sa-l motiveze mai mult decat orice. Doar de-aia primeste atat... Nu are nici o scuza. Rusinos! Cum de altfel anul asta e rusinos sa-ti cumperi tricou/sapca cu Ferrari. O echipa de bufoni care e in stare sa dea doar declaratii de presa.
21 minute · Oradea
.
pt doritori de umpic de gluma si ras va rog accesati acest link si cititi acolo comenturi beton http://www.automarket.ro/formula1/ricciardo-a-ctigat-dramatic-la-montreal-una-dintre-cele-mai-spectaculoase-curse-din-ultimii-ani-56685.html
Ricciardo a câştigat dramatic la Montreal una dintre cele mai spectaculoase curse din ultimii ani!
Daniel Ricciardo a obţinut în Canada prima victorie din carieră după ce a profitat...
automarket.ro
.
Îmi placeÎmi place · · Distribuie
.
Lui Lucian Azer îi place asta.
.
Liviu Aileni „un pic” - adică puțin umpic nu există nicăieri.
5 minute · Îmi place
..
Liviu Aileni Important e că McLaren Mircea pare mulțumit :))
4 minute · Îmi place
..
Antonio Stefan Mircea e fericit si daca ar termina Ferrari pe 15-16 iar pilotii McLaren pe 13-14.
2 minute · Îmi place
..
Eduard Vasile Roșu inca mai construieste un imperiu :))))
2 minute · Îmi place · 1
..
Antonio Stefan Da' nu stie daca cu Alonso sau cu Hamilton :))
1 min · Îmi place · 1
..
Antonio Stefan Poate se gandesc astia de la McLaren sa-i faca o oferta si lu' Raikkonen
M-am distrat pe cinste :)))
O sa intru si eu daca tot vad ca faceti glume cu mine si cu Ferrari :))))
Big Like :))
"It was not an easy afternoon for Scuderia Ferrari. Fernando dropped a place to eighth at the start, while Kimi moved up one to ninth. After that the two F14Ts ran one behind the other for a while until the first pit stops. Alonso then closed on the leading group but struggled to make any passing moves because of a lack of top speed, while Raikkonen dropped down to 15th after spinning at the hairpin. "
S-a dus naibii inca un an, bagati-va ptr. un nou monopost for 2015,
"Perez was deemed at fault, having changed his racing line, and will drop five grid places at the next race as a result." - sursa: http://www.formula1.com/news/headlines/2014/6/15936.html
Cateva concluzii:
Mercedes e masina de batut (doar atunci cand au probleme tehnice) oricum se pare ca spre final de cursa nu mai au acel ritm ca in debut cand le dau tuturor 1 secunda pe tur. Asta am observat-o si in cursele precedente chiar daca nu se plangeau de defectiuni tehnice.
Williams si Force India au un progres frumos, au facut spectacol toata cursa, pacat ca Perez si Massa au terminat in zid.
Chiar daca s-au mai temperat hatterii Vettel (acum li s-a pus pata pe Hamilton) cursa asta a arata ca Vettel nu are un caracter atat de infect cum il vad unii. Eu nu am vazut de multa vreme ca un pilot sa se bucure atat de mult de succesul colegului sau (mai tanar), desi Vettel a pierdut pozitia in favoarea lui Ricci la ultimul schimb. Daca ar fi castigat Vettel pozitia la standuri toti ar fi sarit in sus cum ca echipa il favorizeaza si ce campion de carton e. De fapt nici pe Ricciardo nu l-am vazut sa se bucure excesiv, parca a fost putin rusinat de rocada de la standuri. Dar victoria lui e pe deplin meritata, a demonstrat ca Redbull a luat decizia corecta cand l-au adus(si asta in ciuda faptului ca unii ziceau ca venirea lui la Redbull a fost pentru ai proteja pozitia lui Vettel de pilot principal). Cred ca daca venea Kimi asa cum se specula anul trecut, Vettel nu avea nicio problema a se impune in fata lui, in schimb Ricci e tanar si dornic sa se afirme, e serios, talentat si ii va pune probleme serioase in continuare lui Vettel.
la 08.06.2014, 18:19
...din nou despre "neadaptarea" lui Kimi...
Kimi la fel ca si Schumacher si Vettel induce o usoara rasucire a masinii pe apex. Trucul asta ii face foarte rapizi. Dar exista un revers al medaliei ... este nevoie de aerodinamica puternica pentru a fi eficient.
2014 a venit cu o aerodinamica mult redusa. Ca sa fie si mai rau, cuplul e imens. Acum in loc sa iasa trucul trebuie sa faca corectii. Alonso are alt stil, el tine masina dreapta, ii este mult mai usor cu masinile astea atat de usor de scapat in tete a queue. Totusi Kimi e destul de aproape de Alonso ca timpi ceea ce m-ar face sa cred ca pe masinile de anul trecut cu aerodinamica puternica si pneuri moi, Kimi s-ar fi impus in fata lui Alonso.
Dar anul asta care e solutia? Sa se adapteze? N-are ce sa adapteze, ala ii e stilul. Tot ce poate e sa spere e ca aerodinamica sa evolueze semnificativ in urmatorii ani, dar inteleg ca Ferrari nul vor astepta atat. Din partea mea sa incerce un nou pilot in fiecare an, pana cand vor gasi unul mai bun ca Alonso (pe masinile astea) sunt sigur ca nu trebuie sa faca prea multe incercari...
Este destul de dezamagitor sa vezi ca Ferrari nu stie sa produca un motor decent, pe care sa-l dezvolte ulterior dupa ce analizeaza datele din teren, adica aceste FP-uri. La fel cum nu reusesc nici sa produca parti mai bune pentru masina, din cauza faptului ca datele furnizate de tunelul de vand nu se potrivesc cu cele furnizate de CFD. La fel cum dezvoltarea soft-ului de CFD se face foarte greu, pentru ca sunt realmente milioane de factori de luat in considerare si oricat de puternice sunt fermele de servere actuale, sunt mult inaintea software-ului.
O simpla observatie este ca Ferrari nu a mai angajat de mult ingineri noi, de fapt se poate observat ca desi au probleme la cam toate capitolele in acest moment, se incapataneaza in a face nimic, de unde si rezultatele care nu au cum sa apara. Sunt mii de ingineri decenti si buni pe care i-ar putea recruta dar deoarece nu au un serviciu de HR care sa-i caute, sunt nevoiti sa-i foloseasca doar pe cei care ii au in acest moment, si rezultatele se vad... adica zero. Problema nu tine de faptul ca nu au bani pentru ca cred ca-i realmente ultima problema in acest monent ci tine de faptul ca nu se pricep la headhunting si mizeaza doar pe idea ca "Bai suntem Ferrari, oricine vrea sa lucreze la noi oricum".
Perez il urmareste pe Vettel, avand o viteza de top mai mare. E prea tarziu pentru o depasire asa ca franeaza violent ca sa nu intre in Vettel. Masina intra usor in glisade pe care Perez le controleza cu brio, dar asta vine la pachet si cu o usoara deplasare spre stanga.
Massa incearca sa intre la milimetru pe langa Perez si paf il agata desi cred ca era de evitat accidentul din partea lui Massa daca ar fi urmarit sa fie safe in primul rand dar atunci avea altele in cap. Dar Vettel? El ce vina are? Pai era o idee mai lent, nu a franat totusi nimanui in nas, e treaba celui din spate sa treaca pe langa daca e prea rapid. El a fost totusi pe faza cu toate ca evenimentul s-a petrecut in spate. Perez era tinut de Vettel dar totodata presat de Massa... Massa era presat de echipa sa depaseasca. Mai bine faci ca Alonso la Abu Dhabi, se roaga toti de tine, inclusiv imparatul, tu nu nu si nu :)
A aratat ca are nevoie de ordine de echipa.
A aratat ca iubeste zidurile
A aratat ca n-are ce cauta in Formula 1
https://www.youtube.com/watch?v=jI_cbV6vdqQ
tare asta
n-am vrut sa te jignesc,am vrut doar sa-ti zic ca esti prost,dar mai subtil si oricum faza cu Goethe nu mai e de actualitate pentru ca,iata,ai auzit fara sa vrei de el- punct
chiar ca n-a auzit Goethe de tine :)
Mercedes looked set to triumph for a seventh time this season in Montreal, but both W05 Hybrids ceased to be hybrid around the 37th lap when they lost their MGU-K systems. That lost them around 160 bhp and overloaded the rear brakes, leading to Hamilton's demise shortly after he had passed Rosberg following his second stop on the 47th lap - and then lost the place at the hairpin as his brake issues started to become manifest. Rosberg was able to nurse a 0.7s lead for many laps before Ricciardo found a way past Perez and then quickly swooped to snatch the lead with two laps to go. While Hamilton therefore suffered a disastrous day, Rosberg clinched a seventh podium of the season and increased his title lead by a handy 18 points.
http://www.formula1.com/news/features/2014/6/15942.html
Asa ca pana peste 5 ani nu are nimeni ce sa le faca poate in afara de Honda.
Bafta tuturor!
ferrari incearca fara succes sa inlocuiasca pe cei mai buni cu italieni si nu prea mere, incearca sa dea putere brandului cu performantele din f1...pe scurt e scump, aratos da prost.