Sursa citată afirmă că producătorul francez va achiziţiona un pachet de 65% din acţiunile Lotus pentru a avea astfel propria echipă de uzină în Formula 1. Tranzacţia are un preţ total de 90 de milioane de euro, însă Renault vă plăti o rată iniţială de numai 10 milioane de euro înainte de a achita restul în rate anuale egale de 8 milioane de euro pe parcursul următorilor 10 ani.
În plus, cvadruplul campion mondial Alain Prost, ambasadorul mărcii Renault, va deţine un pachet de 10% din acţiuni, în timp ce actualul proprietar Gerard Lopez va rămâne cu 25% din acţiuni. De asemenea, Renault va aloca echipei de Formula 1 un buget anual asemănător cu rivalii de la Mercedes şi Red Bull Racing, iar linia de piloţi va rămâne, cel mai probabil, formată din Romain Grosjean şi Pastor Maldonado.
Toate aceste detalii vor fi clarificate în cursul zilei de luni, iar documentele vor fi semnate pe parcursul acestei săptămâni, când este aşteptat şi un anunţ oficial.
Dilema motoarelor pentru grupul Red Bull
În urma achiziţionării echipei Lotus, Renault va trebui să decidă viitorul parteneriatelor cu Red Bull Racing şi Toro Rosso.
Una dintre opţiuni este onorarea contractului care expiră în 2016, însă Red Bull poate activa o clauză de reziliere, întrucât nu va mai avea statut de echipă prioritară a constructorului francez.Există însă şi o variantă surprinzătoare: Lotus să folosească motoare Mercedes şi în sezonul următor, ca urmare a faptului că producătorul francez are legături strânse cu constructorul german.
Via Autosport
Sunt curios de dezvoltarea acestei noi situatii care oricum era predictibila. Renault are in continuare omologat motorul acesta pe care teoretic conform regulamentului nu prea il va putea dezvolta la nivelul competitivitatii. Sau iar ghiceste Bernie ceva?
RBR va deveni client din echipa de uzina. Care din constructori va accepta sa intareasca principala rivala la titlul pe care si-l doreste?
Renault are actiuni Mercedes(statul francez la cel german) si invers.
Eu cred ca noi si alti europeni platim tributul.
Jocurile sunt facute inainte sa inceapa.
Din acest motiv urmaresc f1 doar pentru a fi la curent cu noile tehnologii, cu ce se vede in viitor in domeniul auto, pentru a vedea cum a progresat stiinta manipularii.
Pentru mine actul sportiv a incetat sa mai existe atunci cand s-a oprit o cursa pe ploaie ,pentru ca trebuia sa castige..... prost.
Acum scriu cine cred ca ... trebuie ...sa castige la anul, si nu gresesc. De ce?
Cred ca am pierdut trenul de a fi " cuplati" la tehnologie macar in f1 electric.
Nu avem oameni care sa inceapa un proiect si sa-l duca la capat, chiar daca avem nr2 in stat tariceanu, nr.3 ponta, implicati in domeniu.
Federatia inca nu este afiliata la FIA.
NU degaba scriu nume cu litera mica..........