Renault sprijină demersul Ferrari pentru dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului

de Daniel Popescu
Miercuri, 03.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault este de acord cu propunerea Ferrari ca motoarele să fie dezvoltate în timpul sezonului pentru egalizarea performanţelor între constructori, însă costurile nu trebuie să înregistreze creşteri majore.

Ar trebui să existe un sistem care să permită o convergenţă de performanţă, pentru că este un sport şi trebuie să fie o afacere durabilă pentru toată lumea.

Cyril Abiteboul
Director executiv Renault Sport
Ferrari a propus recent ca FIA să modifice regulamentul tehnic cu scopul de a permite constructorilor să dezvolte motoarele şi în timpul sezonului, pentru a putea micşora diferenţa care o separă de Mercedes.

Rivalii de la Renault, care are cel mai puţin competitiv motor în sezonul 2014, sunt de acord cu această propunere, însă numai cu condiţia ca bugetul alocat de constructori şi echipe să nu crească semnificativ.

"Am văzut deja că unele echipe, cred că majoritatea, au dificultăţi cu costurile noii tehnologii, aşa că trebuie să fim sensibili. Dar ar trebui să existe un sistem care să permită o convergenţă de performanţă, pentru că este un sport şi trebuie să fie o afacere durabilă pentru toată lumea. Aşa că am putea relaxa regulamentul, atât timp cât mergem în direcţia potrivită.

Din perspectiva mea, performanţa trebuie să se egalizeze", a precizat Cyril Abiteboul, directorul executiv al Renault Sport.

Avem un sistem care ne permite să facem multe schimbări, pentru că 48% din motor se poate schimba pentru anul viitor. Iar noi intenţionăm să schimbăm 48% din motor.

Cyril Abiteboul
Director executiv Renault Sport
Abiteboul afirmă însă că, dacă regulamentul rămâne la fel ca în prezent, Renault are posibilitatea să schimbe aproape jumătate din specificaţiile motorului în pauza de iarnă dintre sezoane.

"Avem un sistem care ne permite să facem multe schimbări, pentru că 48% din motor se poate schimba pentru anul viitor. Iar noi intenţionăm să schimbăm 48% din motor", a adăugat el.

Chiar dacă este foarte probabil ca şi cei de la Honda, care vor reveni în Formula 1 anul viitor, să fie de acord cu posibilitatea de a modifica motoarele în timpul sezonului, este puţin probabil ca Mercedes să accepte o astfel de schimbare a regulamentului, întrucât ar putea pierde avantajul de care se bucură în prezent.

Via Autosport

Comentarii (9)

  • Daca sunt reale informatiile de la inceputul sezonului cu privire la preturile motoarelor, de principiu Renault ar trebui sa taca pe tema costurilor suplimentare, in conditiile in care cerea 24 mil pentru motor, iar ferrari si mercedes 16 mil si 18mil. Cel putin asa retin preturile...
    Sa ceri bine peste si sa furnizezi cel mai slab motor ....
    12 1
  • Daca cer mai mult inseamna ca au cost mai mare?
    2 1
  • @jumbo nu e prost ala care cer ci ala care da :D De ex. in locul celor de la Lotus nu dadeam 24 de mil nici daca motorul Renault era ceva in genul celor de la Mercedes. Suma este exagerat de mare si nejustificata. Red Bull n-a castigat titlurile datorita motorului Renault ci datorita aerodinamicii. Vettel nici cu DRS nu depasea o masina Ferrari pe linia dreapta.
    10 4
  • @ferr- Cred ca e un pic simplist ceea ce spui tu. Renault a avut o contributie majora in titlurile Red Bull, poate nu atat cat partea aerodinamica in majoritatea curselor, dar au fost momente in care motorul si ceea ce au facut Renault au produs o distanta mai mare fata de urmaritori. Renault nu a a vut cea mai mare putere nici anii trecuti dar a fost motorul cel mai bun per total. Consumul cel mai mic, cel mai compact, cel mai mic centru de greutate(ceea ce a ajutat foarte mult la "ambalarea" lui si deci avand avantaje si pe partea aerodinamica. Plus a avut cea mai buna repartizare a cuplului si puterii pe paleta de turatii ceea ce s-a mulat foarte bine pe faptul ca Red Bull a a vut un sasiu foarte "tehnic"(vezi progresul brusc al celor de la RB si al celor de la Lotus de la jumatea sezonului trecut pana la sfarsit). Faptul ca anul asta nu au nimerit-o bine( bugetul si resursele alocate mult prea mici fata de Mercedes) nu ar trebui sa-i stirbeasca din meritele anilor trecuti.
    8 2
  • fier de 1
    ai inteles fanul lui Falconso explicatia lui Alpine77,sau ramai la stadiul de vocabular nu i prost bla bla?datorita faptului ca RBR a lipit sloganul Infiniti a cerut atata amar de banet
    0 3
  • fier de 1
    ai inteles fanul lui Falconso explicatia lui Alpine77,sau ramai la stadiul de vocabular nu i prost bla bla?datorita faptului ca RBR a lipit sloganul Infiniti a cerut atata amar de banet
    0 3
  • Alpine N-a zis nimeni ca motorul Renault n-a avut rolul sau, dar n-a avut un rol decisiv in lupta pentru titlu si nici macar n-a fost printre principalele lucruri care i-au facut campionat pe cei de la Red Bull, departe de toate inovatiile alea aerodinamice. Mai tineti minte cum la intrarea si iesirea din viraj Red Bull castigau o gramada de timp si dupa iesire se indepartau imediat de adversari? Acolo cu siguranta nu era vorba de motor. Motorul Renault era in continuare al 3-lea din competitie, dupa Ferrari si Mercedes. Prin 2010-2014 Ferrari avea cel mai bun motor.
    3 1
  • @ferr1-Cred ca gresesti un pic. Nu incerc sa fiu nepoliticos dar nu cred ca ai dreptate. Mercedes a avut in ultimii ani cel mai puternic motor dar in ceea ce priveste elasticitatea si modul in care este distribuit cuplul a fost un motor mediocru. A a jutat pe linii drepte dar aminteste-ti cat de repede distrugea cauciucurile(unul dintre efecte.) Iar restul motivelor pentru care Renault a avut cel mai bun motor ti lea-m spus mai sus. Viteza de varf este doar parte a ecuatiei si Renault a admis ca nu a vrut niciodata cel mai puternic motor in detrimentul altor atuuri. In ceea ce priveste Ferrari, cu toata consideratia pentru o echipa fantastica de-a lungul timpului, nu cred ca a avut ceva "cel mai bun" de foarte multi ani. RB a a vut un sasiu foarte bun(cel mai bun dupa parerea multora) dar fara un motor Renault care sa se plieze foarte bine pe cerintele acelui sasiu, cred ca ar fi avut problem mari sa castige de maniera de care au facut-o in ultimii ani. Aminteste-ti Lotus anul trecut cand fara resurse si cu update-uri aerodinamice modeste fata de echipele de top a fost principalul adversar a lui RB.
    5 1
  • Hopaaa
    Salutari,
    In principiu trebuie sa intelegem ca expresia "cel mai bun motor" este eronata, poate cel mai bun "grup motor propulsor", unde pe langa motor mai intervine si cutia de viteze, si mai nou sistemul de propulsie electric. Din punt de vedere mecanic, degeaba ai un motor superb si o cutie cu etajare "neinspirata". Apoi intervine si reglajul ansamblului...
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru